چکیده :
ترجمه ماشینی :
اولین اثر هیوم، رساله ای از طبیعت انسانی، به طور سنتی سهم عمده ای از توجه دانشمندان را به خود اختصاص داده است، و این به هزینه متون بعدی و صیقلی تر اوست.
موج در سالهای اخیر شروع به تغییر کرده است و نتیجه آن این است که دو تحقیق هیوم - تحقیقات پخته او در مورد درک و اخلاق - اکنون بهعنوان آثار مهمی در جای خود شناخته میشوند (اگرچه بیشتر مفسران همچنان رساله را ترجیح میدهند).
با توجه به کار هیوم در مورد احساسات، کتاب 2 رساله هنوز هم توجه همه را جلب می کند.
در این پایان نامه از دو ادعای مهم دفاع می کنم.
اولین مورد این است که هیوم دارای یک فلسفه بالغ از احساسات است که به طور قابل توجهی متفاوت - در واقع، به طور قابل توجهی بهبود یافته است - با فلسفه رساله.
جالبتر از همه، در مورد انگیزه، جایی که رساله از لذتگرایی و خودخواهی لاکی حمایت کرده بود، ضد خودخواهانه و ضد لذتپرستانه است.
در بخشهایی نیز بیشتر شناختگرایانه است، و اگرچه هیوم مانند گذشته مخالف عقلگرایی اخلاقی است، استدلالهای او در حمایت از این مخالفت بسیار متفاوت است.
ادعای دوم این است که فلسفه هیجانی بالغ هیوم را نه در پایان نامه درباره علایق، بلکه در مجموعه کامل چهار پایان نامه ای که این اثر برای اولین بار در آنها ظاهر شد، از جمله تاریخ طبیعی دین، تراژدی، یافت.
و از استاندارد ذائقه.
من استدلال میکنم که احساسات، موضوع وحدتبخش این مجموعه را تشکیل میدهند، که در واقع تحقیق هیوم در مورد علایق است.
من معتقدم که آنها بر اساس این درک به طور سودآوری با هم مطالعه می شوند، و پایان نامه من به عنوان اولین مطالعه ارائه شده است.
hume's first work, a treatise of human nature, has traditionally received the lion's share of scholarly attention, at the expense of his later and more polished texts.
the tide has started to shift in recent years, with the result that hume's two enquiries - his mature investigations of the understanding and morals - are now recognised as important works in their own right (though most commentators still continue to prefer the treatise).
with regard to hume's work on the passions, however, book~2 of the treatise still commands all of the attention.
in this thesis, i defend two important claims.
the first is that hume has a mature philosophy of emotion, significantly different - indeed, significantly improved - from that of the treatise.
most strikingly, it is anti-egoist and anti-hedonist about motivation, where the treatise had espoused a lockean hedonism and egoism.
in parts it is also more cognitivist, and although hume remains as opposed to moral rationalism as he ever was, his arguments in support of this opposition are very different.
the second claim is that hume's mature philosophy of emotion is to be found, not in the dissertation on the passions, but rather in the full set of four dissertations in which this work first appeared, including also the natural history of religion, of tragedy, and of the standard of taste.
the passions, i argue, form the unifying theme of this collection, which is in effect hume's enquiry concerning the passions.
i maintain that they are profitably studied together on this understanding, and my thesis is offered as the first such study.
نویسنده :
Amyas John Henry Merivale
منبع اصلی :
https://etheses.whiterose.ac.uk/7267/
پایگاه :
پ:پایگاه پایان نامه
یادداشت :
keywords: ِDavid Hume, Motivation, Passions, Egoism
توضیحات فیزیکی اثر :
308 صفحه.
توضیحات اضافی :
چهار پایان نامه مجموعه ای از چهار مقاله از دیوید هیوم فیلسوف روشنگری اسکاتلندی قرن هجدهم است که برای اولین بار در سال 1757 منتشر شد. این چهار مقاله عبارتند از:
1- تاریخ طبیعی دین
2- از علایق
3- از تراژدی
4- از استاندارد سلیقه (ذوق)
-----------------------
Four Dissertations is a collection of four essays by the 18th-century Scottish Enlightenment philosopher David Hume, first published in 1757. The four essays are:
The Natural History of Religion
Of the Passions
Of Tragedy
Of the Standard of Taste
----------------------
أطروحات أربعة:
أطروحات أربعة عبارة عن مجموعة من أربع مقالات للفيلسوف التنويري الإسكتلندي ديفيد هيوم، نُشرت لأول مرة عام 1757.
المقالات الأربعة:
1- التاريخ الطبيعي للدين
2- حول المشاعر
3- حول المأساة
4- حول معايير الذوق
------------------
منبع: ویکی پدیا: مدخل «Four Dissertations» و «أطروحات أربعة»
نوع منبع :
رساله تحصیلی
,
کتابخانه عمومی