چکیده :
ترجمه ماشینی :
این پایان نامه یک مطالعه تطبیقی از مواد متقابل قرن و بین رشته ای است، که اهمیت مداوم اندیشه روشنگری، همانطور که توسط دی سیلز ارائه شده است، برای برخی از مسائل اجتماعی و اخلاقی امروزی برجسته می کند.
دانش علمی بهعنوان چارچوبی عمل میکند که از طریق آن میتوان گفتار دی سیلز در مورد هیولا را مشاهده کرد.
این استدلال هم به دنبال این است که در متن دی سیلز پیامدهای برخی از انحرافات علمی و اخلاقی زمان ما را آشکار کند و هم به این نویسنده اعتبار بدهد که توانسته است، بهتر از بسیاری که امروزه موفق شده اند، از اصول انسانی بالاتر از حد معین حمایت کند.
افراط در اراده برای طبقه بندی انسان برای دستیابی به این هدف، از متون غیرمرتبط به نظر می رسد از دوره های مختلف استفاده گسترده ای می شود و تعاریف تفاوت را در یک بینامتن گسترده قرار می دهد.
این باید به مشخص کردن خاستگاه قرن بیستم "روشنفکر" و شاید مقصد آن کمک کند.
این پایان نامه بر این تمرکز دارد که چگونه مفاهیم تفاوت فیزیکی به طور همزمان در سطح اجتماعی و شخصی عمل می کنند.
تفاوت فیزیکی را نمی توان به یک ارزیابی منفی ذهنی تقلیل داد، زیرا می توان گفت که همه ارزیابی های تفاوت ها به عینیت بخشیدن به موضوع متمایز شده، ارزیابی منفی عینی حتی زیبایی منجر می شود.
این پایان نامه ابتدا به این می پردازد که چگونه تعاریف دی سیلز از زیبایی و هیولا با تعاریف معاصرانش مقایسه می شود و چگونه چنین تعاریفی به مفاهیم طبیعی بودن، احترام به بدن و نزاکت وابسته است.
سپس بر اخلاقی شدن زیبایی و بیرونیسازی عوامل درونی و نامرئی از طریق فیزیکی، که منجر به سلسلهمراتب شدن ویژگیهای فیزیکی شدهاند، تمرکز میکند.
این موضوع بسیار نگران کننده است، زیرا چنین بیرونی سازی پیوند درک شده بین جسم و روح را برجسته می کند و منجر به اعمال دستورات اخلاقی و موارد منع آن در بدن می شود.
این پایان نامه به طور خاص به این مفهوم مربوط می شود که «ظاهرات است ترومپوز» (l'apparence est trompeuse)، که دیدگاهی را که از طریق آن به جهان فیزیکی اطراف نگریسته می شود، تغییر می دهد.
این گسترش امکانات تا بی نهایت به دی سیلز اجازه داد تا دور از ذهن ترین سناریوها را رویاپردازی کند، و ما را به بازنمایی قدرتمند د سیلز از هرمافرودیت ها از طریق انحراف افسانه تیرسیاس به یک «فلسفه متقابل» سوق داد.
اسطوره تیرسیاس که توسط دی سیلز به عنوان یک هرمافرودیت کامل بازسازی شد، برای نشان دادن نظریات او در مورد تفاوت استفاده می شود.
تئوری های اجتماعی-حقوقی به طور مصنوعی توسط دی سیلز برای تیرزیاس اعمال می شود تا بیهودگی تعصبات جامعه را نشان دهد.
همچنین دیدگاه های دی سیلز در مورد هیولاهای «مصنوعی»، مانند مردان اخته شده را برجسته می کند، دیدگاه هایی که دوباره در یک «conte philosophique» در مورد خواجه نرسس نشان داده شده است.
نقد ما از شکل تیرسیاس دی سیلز تنها به دلیل ابهامات موجود در بازتاب این نویسنده در مورد اشتباهات طبقه بندی ما از تفاوت های انسانی امکان پذیر است.
سهم او در روشنگری در "غیر وجدانی" ورودی خیالی به قوانین نمادینی است که فضای جامعه را مشخص می کند.
در دی سیلز، و همچنین رویای بیثمر هرمافرودیت کامل، میبینیم که این "غرض وجدان" منجر به انگیزه سخاوتمندانهای برای از بین بردن عامل خیالی تفکر دوتایی، و اشکال بیرحمانه طردگرایی میشود که این تفکر را در واقعیت اجتماعی بیان میکند.
.
this thesis is a comparative study of cross-century and interdisciplinary materials, highlighting the continued significance of enlightenment thought, as represented by de sales, for some present-day social and ethical questions.
scientific knowledge acts as a frame through which to view de sales's discourse on the monstrous.
the argument seeks both to bring out the implication, in de sales's text, of some of the scientific and moral aberrations of our time, and to give this writer credit for having managed, better than many have managed today, to uphold humane principles above certain excesses of the will to classify the human.
to achieve this aim, extensive use is made of what may seem to be unrelated texts from different periods, situating definitions of difference within a broad intertext.
this should help specify the origins of the 'enlightened' twentieth century, and perhaps its destination.
the thesis concentrates on how notions of physical difference operate at once on a social and personal level.
physical difference cannot be reduced to a subjective negative evaluation, as all evaluations of differences can be said to lead to objectification of the differentiated subject, an objectively negative evaluation even of beauty.
the thesis first looks at how de sales's definitions of beauty and monstrosity compare with those of his contemporaries, and how such definitions are bound to concepts of naturalness, respect of the body and pudicity.
it then concentrates on the moralisation of beauty and the externalisation, through physicality, of internal and invisible factors, which have led to the hierarchisation of physical attributes.
this is of great concern because such externalisation highlights the perceived link between the physical and the spiritual, and leads to moral precepts and contra-indications being applied to the body.
this thesis is particularly concerned with the notion that 'l'apparence est trompeuse', changing the perspective through which the surrounding physical world is viewed.
this expansion of possibilities ad infinitum allowed de sales to dream up the most far-fetched scenarios, leading us to de sales's powerful representation of hermaphrodites through a perversion of the myth of tiresias into a 'conte philosophique'.
the myth of tiresias, reworked by de sales to be that of a perfect hermaphrodite, is used to illustrate his theories about difference.
socio-legal theories are artificially applied by de sales to tiresias so as to illustrate the futility of society's prejudices.
it also highlights de sales's views about 'artificial' monstrosities, such as castrated males, views which are again illustrated in a 'conte philosophique' about the eunuch narses.
our critique of de sales's tiresias figure is only possible because of the equivocations within this writer's reflection on the fallacies of our classification of human difference.
his contribution to the enlightenment lies in a 'prise de conscience' of the imaginary input into the symbolic laws which mark out the space of society.
in de sales, as well as the fruitless dream of the perfect hermaphrodite, we see this 'prise de conscience' leading to a generous impulse to abolish the imaginary factor of binary thinking, and the cruel forms of ostracism which express that thinking in social reality.