چکیده :
ترجمه ماشینی:
این کتاب حاوی شواهد مشکوک (به ویژه در مورد افلاطون و آکادمی قدیم) از آغاز تفکر اروپایی در مورد شیوه تفکر منفی یا آپوفاتیک و روابط آن با مثبت تر است.
یا شیوه های کاتافاتیکی از تفکر درباره خدا.
یکی از بزرگترین نقاط قوت آن، شاید بزرگترین، این است که نویسنده به وضوح بیان می کند که هیچ یک از افراد مربوطه، یونانی، یهودی یا مسیحی، درگیر تعقیب یک انتزاع فلسفی، یا انباشتن مطالب برتر بلاغی در مورد خدا نبودند.
آنها بیشتر نگران این بودند که مبدأ جهان را به عنوان یک واقعیت زنده کاملاً حاضر ارائه دهند که بی نهایت از اندیشه و گفتار ما فراتر می رود.
این، همراه با توجه دقیق به انواع الهیات منفی و روابط آن با ایجابی، و مشکلات خاصی که اعضای سنت های مختلف درگیر آن تجربه کرده اند، کتاب را به بهترین مقدمه برای الهیات منفی در دسترس تبدیل می کند." -a.
h.
armstrong، استاد بازنشسته یونانی، دانشگاه لیورپول، انگلستان.
استاد ممتاز کلاسیک، دانشگاه دالهوسی، هالیفاکس، نوا اسکوشیا، کانادا.
عضو ارشد آکادمی بریتانیا.
آکادمیک ایرلندی دیردره کارابین بیش از بیست سال در اوگاندا زندگی و تدریس کرده است.
او اخیراً موسس معاونت دانشگاه مجازی اوگاندا (vuu)، اولین دانشگاه کاملاً آنلاین در جنوب صحرای آفریقا است.
قبل از آن او دانشگاه بین المللی علوم بهداشت را در کامپالا راه اندازی کرد.
او در کوئینز بلفاست، دانشگاه کالج دوبلین و دانشگاه شهدای اوگاندا تدریس کرده است.
در حال حاضر، او مدیر برنامه های vuu است.
او در دانشگاه کوئینز بلفاست تحصیل کرد و در آنجا با مدرک دکترا در فلسفه فارغ التحصیل شد و در کالج دانشگاه دوبلین به عنوان یکی از اولین محققان نیومن، دومین دکترای خود را در کلاسیک دریافت کرد.
او همچنین نویسنده جان اسکاتوس اریوجنا در مجموعه متفکران قرون وسطی بزرگ (2000) است.
""this book contains a careful, thorough, and where necessary skeptical as regards doubtful evidence (especially in the case of plato and the old academy) of the beginnings in european thought of the negative or apophatic way of thinking and its relations to more positive or kataphatic ways of thinking about god.
one of its greatest strengths, perhaps the greatest, is that the author makes clear that none of the persons concerned, hellenic, jewish or christian, was engaged in the pursuit of a philosophical abstraction, or the heaping of rhetorical superlatives on god.
they were rather concerned to present the origin of the universe as an intimately present living reality which infinitely transcends our thought and speech.
this, combined with careful attention to the varieties of negative theology and its relations with positive, and the particular difficulties experienced by the members of the various traditions involved, makes the book the best introduction to the negative theology available."" -a.
h.
armstrong, emeritus professor of greek, university of liverpool, england.
emeritus professor of classics, dalhousie university, halifax, nova scotia, canada.
senior fellow of the british academy.
irish academic deirdre carabine has lived and taught in uganda for more than twenty years.
she has recently been founder vice-chancellor at the virtual university of uganda (vuu), the first fully online university in sub-saharan africa.
prior to that she set up international health sciences university in kampala.
she has taught at queen's belfast, university college dublin, and uganda martyrs university.
currently, she is director of programmes at vuu.
she attended the queen's university of belfast where she graduated with a phd in philosophy, and university college dublin where, as one of the first newman scholars, she gained a second phd in classics.
she is also author of john scottus eriugena in the great medieval thinkers series (2000).