جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور پدیدآورندگان
>
جوادی, محسن (استاد، گروه فلسفه ، دانشکده الهیات و معارف اسلامی ، دانشگاه قم، قم، ایران.)
جستجو در
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
موضوع
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
برای عبارت
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
تعداد رکورد ها : 336
عنوان :
مبانی منطق احتمال
نویسنده:
محمود مروارید
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
چکیده :
چکیده ندارد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تأثیر نظریههای اخلاقی بر حقوق کیفری (با تأکید بر حقوق ایران)
نویسنده:
محسن برهانی
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اخلاق
,
حقوق کیفری
,
نظام حقوقی
,
حقوق جزا
,
حقوق
,
فلسفه حقوق
,
اثباتگرایی (مکتب فلسفی)
,
ایران
,
مسئولیت جزایی
,
نظریه های اخلاقی
چکیده :
علم حقوق مانند سایر علوم انسانی، دارای مبانی و مبادی فکری است که فلسفهی حقوق عهدهدار پرداختن به آنهاست. اخلاق و ارتباط آن با حقوق، اصلیترین و شایعترین موضوعی است که در فلسفهی حقوق مورد بررسی قرار میگیرد و پذیرش هرنوع رویکردی در این موضوع، آثار و نتایج گستردهای را دربرخواهد داشت. ارائهی تعریفی از اخلاق و یافتن رویکردهای موثر اخلاقی گام اول در به سامان رسانده پژوهش در این ساحت است. در وهلهی اول با تقسیمی که ریشه در فرااخلاق دارد، نظریههای ناشناختگرایانه از دایرهی بحث تأثیرگذاری کنار گذاشته میشود چرا که این دسته از گرایشها گزارههای اخلاقی را قابل اثبات یا ابطال نمیدانند و پژوهش منحصر در نظریههای شناختگرایانه میباشد. در این ساحت پرشورترین مباحث اخلاقی، در اخلاق هنجاری و تلاش برای یافتن معیار اخلاقی بودن رفتارهای انسانی است. در میان نظریههای موجود در اخلاق هنجاری، اخلاق فضیلتمحور و اخلاق وظیفهگرا و اخلاق فایدهباور، سه رویکردی هستند که بیشترین مباحث اخلاقی را به خود اختصاص دادهاند و امروزه نیز دارای سیطرهی غیرقابل انکاری در حوزهی فلسفهی اخلاق هستند.تأثیر نظریههای اخلاقی بر حقوق کیفری، منوط به شناخت نوع تعامل میان اخلاق و حقوق است. در این راستا، شناخت تفاوتها میان اخلاق و حقوق، روابط میان آندو و کارکردهایی که اخلاق میتواند در علم حقوق داشته باشد، پیششرط ورود به مباحث نهایی است. براساس این نگاه، مراد از واژهی تأثیر روشن میشود؛ منظور بررسی استلزامات و اقتضائات و نتایجی است که پذیرش هر نگاه اخلاقی بر حقوق کیفری خواهد داشت. پس از شناخت مدعای این نظریههای اخلاقی و نوع تعامل موجود میان اخلاق و حقوق، بایستی حوزههایی از علم حقوق را که متأثر از رویکردهای اخلاقی هستند، مورد شناسایی قرار داد. تا آنجا که به حقوق کیفری مرتبط میباشد، پنج موضوع در علم حقوق وجود دارد که اخلاق نقشی بنیادین در این موارد ایفا میکند؛ مفهوم قانون، چرایی تبعیت از قانون، جرمانگاری، مسوولیت کیفری و مجازات. دو ساحت اولیه، موضوعهایی هستند که اخلاق دارای تأثیر غیرمستقیم بر حقوق کیفری است؛ بدین معنا که اخلاق با تحت تأثیر قرار دادن کلّیّت علم حقوق، حقوق کیفری را نیز متأثر میسازد، اما سه موضوع بعدی را میتوان در ساختار تأثیر مستقیم نظریههای اخلاقی بر حقوق کیفری معنا کرد زیرا در این موارد آوردههای اخلاقی، نتایج و اقتضاهایی را در حقوق در پی دارند. در هر پنج موضوع، ابتدا به تبیین ساختار بحث و رویکردهای مختلف به موضوع پراخته میشود، سپس پاسخهایی که هریک از نظریههای سهگانهی اخلاقی ارائه میدهند. چنین تبیینی از ارتباط میان اخلاق هنجاری و حقوق کیفری، موضوعی است که حتی در منابع لاتین نیز بدان پرداخته نشده است.بعد از شناخت موضع نظریههای سهگانه، نوبت به نگاه به حقوق داخلی و تطبیق رویکرد آن با مواضع فکری این نظریهها میرسد. در مفهوم قانون، با توجه به محوریت ارادهگرایی، با نظریهی اخلاقی فایدهگرایی تطبیق میشود. در موضوع چرایی تبعیت از قانون، با توجه به نظریهی فقه سیاسی حقوق داخلی رویکردی منحصر به فرد اتخاذ کرده است که با هیچیک از نظریات اخلاقی تطبیق ندارد. با پذیرش اخلاقگرایی حقوقی توسط حقوق داخلی، میتوان آن را با نظریهی اخلاق فضیلتگرایانه منطبق دانست. در موضوع مسوولیت کیفری، حقوق داخلی در پذیرش مولفههای مسوولیت کیفری قابل تطبیق با وظیفهگرایی و فضیلتگرایی است و در نهایت در موضوع مجازات میتوان گفت که در مجازاتهای مستوجب حد، حقوق داخلی رویکردی تا حدودی مشابه وظیفهگرایی و فضیلتمحوری را مورد قبول قرار داده است اما در سایر مجازاتها رویکردی مشابه رویکرد فایدهگرایی مورد پذیرش قرار گرفته است. در نتیجه میتوان گفت که حقوق کیفری داخلی قابل تطبیق با یک نظریهی اخلاقی نیست و در موضوعات مختلف رویکردهای متفاوتی را مورد قبول قرار داده است فلذا با نظریههای مختلف قابل تطبیق است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نقدهای متاخرین بر نظریه عدالت جان راولز
نویسنده:
حسین توکلی
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
رالز
,
نظریه عدالت
چکیده :
پژوهش حاضر با روشی تحلیلی- انتقادی به بررسی نقدهای منتقدان نظریه عدالت رالز می پردازد. منتقدان رالز به دو گروه منتقدان متقدم و منتقدان متاخر تقسیم بندی میشوند. منتقدان متقدم بر نظریه عدالت پس از انتشار آن نقدهایی را وارد ساخته اند و در گروه های منتقدان فمینیست، منتقدان جامعه گرا، منتقدان زمینه گرا، منتقدان لیبرتارین،و منتقدان دیگر تقسیم بندی شده اند. منتقدان متاخر در دوره های بعدی بر نظریه عدالت رالز نقدهایی وارد نموده اند و بر لیبرالیسم سیاسی و قانون ملل او را نیز نقد نموده اند که این گروه شامل هابرماس، منتقدان فمینیست، و منتقدان و اندیشمندان ایرانی است. لذا به اهم نقدهای هر دو گروه منتقدان به نحو مفید و رسا پرداخته شده است. اهمیت نظریه عدالت رالز و آثار او، اهمیت مضاعفی برای نقدهای وارده بر او فراهم نموده است و از راه شناخت هر دو، می توان تصویری جامع از آرا و افکار رالز و مبانی اندیشه او، و ادله منتقدان او به دست آورد و این همان هدفی است که در پایان نامه به آن پرداخته شده است. از این رو تأثیر نقدهای زمینه گرایان بر نظریه عدالت را در اثر قانون ملل و تاثیر نقدهای جامعه گرایان و لیبرتارین ها را در لیبرالیسم سیاسی نمی توان نادیده گرفت. نقدهای دورکین، سن، نوسباوم، نیگل هر یک به فراخور اهمیتی که دارند مورد توجه رالز قرار می گیرند و بررسی های منتقدان چپ گرا و منتقدان دیگر همانند دلاکمپانی، هیر، نیز نکاتی ناب و درخور تامل را پیش می کشند. اندیشمندان ایرانی نیز در این میدان فراخ، نقدهای خود را ارائه نمودهاند و با بررسی های همه جانبه و دقت و ممارستی شایسته و با اصل گرفتن زمینه جامعه ایرانی آرای رالز را نقد می کنند. نتیجه مهم در نگرش اسلامی نشان میدهد که دقت در هویت فرهنگی و زمینه خاص جامعه مسلمان ایرانی در آثار احمد واعظی و علیرضا بهشتی دیده می شود و از سویی دیگر عبدالکریم سروش نیز نکات مثبت و مفید رالز را از دیدگاه خود برای جامعه ایران تبلیغ می کند و برجسته می سازد.واژگان کلیدی: رالز، نظریه عدالت، منتقدان متقدم، منتقدان متأخر، منتقدان ایرانی
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نقش احساسات، عواطف و اراده در ایمان دینی با توجه به آراء متفکران غربی و آیات قرآن
نویسنده:
محمدهادی شهاب
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اصطلاحنامه علوم قرآنی
چکیده :
چکیده ندارد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ترجمۀ سه فصل اول کتاب Introducing Persons و گزارشی از دیدگاههای شیخالرئیس ابوعلی سینا در باب نفس
نویسنده:
علی کوچکی
نوع منبع :
رساله تحصیلی , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
برهان
,
ذهن
,
ترجمه
,
دوگانگی
,
معارف اسلامی
,
هنر و علوم انسانی
,
ابن سینا، حسینبن عبدالله
,
کراترز، پیتر
,
شناسایی اشخاص (کتاب)
,
نفس(فلسفه)
,
دوگانهانگاریِ حداکثری
,
دوگانهانگاریِِ حداقلی
,
دکارت، رنه
چکیده :
متن حاضر از دو بخش تشکیل شده است. مسأله بخش اول ترجمة سه فصل اول کتاب Introducing persons نوشتة پیتر کاروترز استاد فلسفه در دانشگاه مریلند است. مباحث این سه فصل ذیل سه عنوان، مسأله اذهان دیگر؛ دوگانهانگاری: بدن و نفس؛ و اینهمانی و نفس، طرح شدهاند. در فصل اول بحث بر سر آن است که آیا میتوان وجود اذهان دیگر و حالات ذهنی خارج از خود را ثابت کرد؟ در فصل دوم بحث حول این محور است که دوگانهانگاری دکارتی (دوگانهانگاری حداکثری) چه استدلالی بر وجود دو جوهر متفاوت در جهان دارد؟ در فصل سوم این بحث طرح میشود که با فرض دوگانهبودن جوهری بدن و نفس آیا باید ملاک و معیاری برای اینهمانی یک نفس در دو حالت و دو وضعیت مفروض داشته باشیم؟ اگر چنین ملاک و معیاری وجود نداشته باشد چگونه میتوان یک نفس را از نفس دیگر بازشناخت یا متمایز ساخت؟ در بخش دوم این نوشتار گزارشی از سه مبحث نفس از دیدگاه شیخالرئیس ابوعلیسینا ارائه شده است. بنابراین با ارائه تعریفی از نفس که از دید وی «کمال اول برای جسم طبیعی آلی» است چهار دلیل بر اثبات وجود و دو دلیل بر تجرّد نفس، در قالب دو فصل بیان شده است. عناوین ادلۀ اثبات وجود نفس عبارتند از برهان انسانِ معلّق در هوا؛ برهان حرکت یا برهان طبیعی؛ برهان ادراک؛ و برهان وحدت نفس، در ادلة اثبات وجود نفس؛ و دو دلیل تجرّد نفس یکی از طریق بساطت صور معقول و دیگری از طریق عدم کَلال نفس در صورت کَلال و فرسودگی جسم است. در آخرین فصل این بخش، اشارهای اجمالی به ارتباط بدن و نفس شده است از آن جهت که نفس در ادراک چه احتیاجی به بدن دارد. در نهایت، شیخ، مدرَکات را به محسوس، متخیّل، متوهّم و معقول، تقسیم میکند و بر آن است که حتی در ادراکات حسی نیز ادراک آنگاه صورت میگیرد که صورت محسوس، تجرید شود. در پایان، جمعبندیای با اشاره به مباحث دو بخش (بخش ترجمه و بخش گزارش) ارائه شده است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی رابطه ی حکمت عملی و خطابه در ارسطو
نویسنده:
روح الله امانپور قرایی
نوع منبع :
رساله تحصیلی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
لوگوس
,
قانون
,
علوم انسانی
,
فلسفه ارسطو
,
حکمت عملی
,
خطابه
چکیده :
در این رساله به رابطه خطابه و فرونسیس پرداختیم.بعد از بررسی نحوه ی چگونگی این نسبت از خلال رویکرد مفهومی و رویکرد تاریخی این نتایج حاصل شد: خطابه یا آن طور که نشان داده شده است، خطابه- جدل به عنوان روش و ابزار حکمت عملی برای نیل به غایت قصوای حکمت عملی، یعنی سعادت، از طریق مشارکت در حصول غایات میانی چون قانون (نوموس) نقش آفرینی میکند. تمرکز اصلی فن خطابه برای مشارکت در حصول غایات حکمت عملی توجه به مفهوم اقناع است؛ اما اقناعی که نه به هر طریقی حاصل آید و نه برای نیل به هر هدف سودجویانهای مورد استفاده قرار گیرد؛ بلکه آن اقناع که بر مبنای اصول اخلاقی و عقلانی قوام مییابد و برای نیل به خیر اعلا ( سعادت ) مورد استفاده قرار میگیرد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
روششناسی پژوهش در اخلاق کاربردی (با تأکید بر موردپژوهیهای اخلاق زیستی) نقد و بررسی و ارائه الگوی اسلامی
نویسنده:
محمدتقی اسلامی
نوع منبع :
رساله تحصیلی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
علوم انسانی
,
اخلاق کاربردی
,
اخلاق هنجاری
,
اخلاق زیستی
,
مسایل جدید روش شناسی
,
روش شناسی
,
اصطلاحنامه اخلاق اسلامی
,
الگوی اسلامی
,
روشناسی پژوهش
,
اخلاق کاربردی
چکیده :
روششناسی بحثی است که در میانه دو بحث «روش تحقیق» و «معرفتشناسی تحقیق» قرار میگیرد و در آن، در مقام نقد روشهای تحقیق، از مبانی و پیش زمینههای فکری آنها سخن میرود. در این رساله از روشهای موجود در اخلاق کاربردی معاصر بحث میکنیم و آنها را به قصد رسیدن به رهیافتی اسلامی، به بوته نقد میگذاریم. این روشها به طور کلّی عبارتند از: قیاسگرایی، استقراءگرایی، و اصلگرایی. این روشها برای رویارویی با مسائل دشوار اخلاقی پیشنهاد شدهاند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
چالشهای دوران مدرن (با رهیافتی دینی)
نویسنده:
عبدالرسول بیات
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اسلام
,
علوم انسانی
,
مدرنیته (تجدد)
,
دَیِّن
,
الهیات و معارف اسلامی
چکیده :
بخش نخست :در این بخش کوشش شده است تا دورنمایی از دوران جدید و تمدن مدرن(مدرنیته) ارائه شود. بخش دوم: در این بخش با نگاهی گذرا به چالشها و بحرانهای دوران مدرن، بالاجمال به مهمترین رویکردها و دیدگاههای انتقادی نسبت به فرهنگ و تمدن جدید پرداخته شده است و در فصلی مجزا رویکرد پست مدرن (به عنوان یکی از مهمترین واکنشها در برابر بحرانهای دوران نوین و هم به عنوان وضعیت مدرنیته در انتهای راه) مطرح گردیده است.بخش سوم (رهیافت دینی). این بخش در سه فصل ارائه شده است. در فصل نخست با نگاهی دینی (اسلامی ) به داوری در مورد برخی از مهمترین مولفه های معرفتی دنیای مدرن(مدرنیسم) پرداخته شده است. در فصل دوم نیز در باب نقد و بررسی اندیشه پست مدرنیسم و میزان توانایی آن نسبت به نجات انسان معاصر-با رهیافتی دینی-اشاراتی آمده است.فصل سوم از بخش پایانی نیز چالشها و بحرانهای انسان مدرن را در چهار محور مورد وارسی و مطالعه قرار داده است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
روند عرفی شدن در جهان عرب
نویسنده:
حمیدرضا شریعتمداری
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اسلام
,
علوم انسانی
,
عرب
,
عرف
,
کشور
,
حقوق و علوم سیاسی
چکیده :
بی تردید ، در میان موضوعات بحث انگیز در جوامع اسلامی ، مبحث دینی بودن حکومت- و نیز دیگر شئون زندگی جمعی و حیات اجتماعی-یا دنیوی ، عرفی ، علمانی و سکولار بودن آن، جایگاهی والا و فرازمند دارد. پیوند عمیق مردم در این کشورها با اسلام و اجتماعی و شریعتمدار بودن این دین از سویی و تجربه خیره کننده غرب در ارائه الگوی نوینی از زندگی که یکی از پایه های اساسی آن ، سکولاریزم است، از سویی دیگر، این مبحث را با اهمیت و به یکی از چالشهای جدی جهان اسلام تبدیل کرده است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مفهوم شناسی معنویت در عصر پست مدرن (تبارشناسی و دلالتهای کلامی آن)
نویسنده:
احمد شاکرنژاد
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
معنویت
,
علوم انسانی
,
انفسی گرایی
,
پست مدرنیسم
چکیده :
آیا عصر حاضر عصر بازگشت به دین است؟ آیا دین در اینجا همان دین وحیانی است؟ چرا برخی به جای دین، سخن از بازگشت معنویت به میان میآورند و چرا برخی به جای بازگشت معنویت از انقلاب یا بیداری معنوی سخن میگویند. به هر تقدیر اگر معنویت دوباره احیاء شدهاست این به سود دینداران است و مدعیات ادیان نظاممند تاییدی دوباره مییابد یا اینکه معنویت مذکور، مروج دینداری آزاد و در تقابل با دین رسمی و وحیانی است؟ زمینهسازی برای پاسخ به مسائل مطرح شده دغدغه تحقیق حاضر است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
تعداد رکورد ها : 336
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید