جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 186
روش نیچه [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
جان ریچاردسون
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
New York: Oxford university press,
حق توجیه: عناصر نظریه ساخت‌گرایانه عدالت [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
(جفری فلین) Rainer Forst, Jeffrey Flynn (راینر فورست)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Columbia University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: پلورالیسم فلسفی معاصر اجتناب ناپذیری و مشروعیت دیدگاه‌ها و ارزش‌های اخلاقی متعدد را به رسمیت می‌شناسد و جداسازی اصول مرتبه بالاتری را که بر مبنای آن نظریه عدالت استوار است، دشوار می‌سازد. راینر فورست، یکی از اعضای برجسته جدیدترین نسل فیلسوفان مکتب فرانکفورت، که برای رویارویی با این چالش قیام می‌کند، ساختاری «مستقل» از عدالت را تصور می‌کند که بر اساس آنچه او حق اخلاقی اساسی برای توجیه می‌نامد، شکل می‌گیرد. فورست با شناسایی این حق از منظر فلسفه اخلاق آغاز می کند. سپس، از طریق یک تحلیل انتقادی مبتکرانه و دقیق، مؤلفه های اصلی عدالت اجتماعی و سیاسی - آزادی، دموکراسی، برابری و مدارا - را به هم پیوند می دهد و آنها را به حق توجیه می پیوندد. نظریه حاصل، «قدرت توجیهی» را به عنوان مسئله اصلی عدالت در نظر می گیرد، و فورست استدلال می کند که با اتخاذ این رویکرد، می توانیم اصول عدالت را به صورت گفتمانی، به ویژه در رابطه با عدالت فراملی و مسائل حقوق بشر، «ساخت» کنیم. فورست در حالی که نظریه خود را می سازد، با کار فیلسوفان انگلیسی-آمریکایی مانند جان رالز، رونالد دورکین و آمارتیا سن و نظریه پردازان انتقادی مانند یورگن هابرماس، نانسی فریزر و اکسل هانت درگیر می شود. فورست با موضوعات متعدد، از سیاست و قانون گرفته تا اعتراض اجتماعی و مفاهیم فلسفی عقل عملی، ادعاهای متضاد را حول یک نظریه منفرد و کشسان درباره عدالت گرد می آورد.
هابرماس و الهیات [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Nicholas Adams (نیکلاس آدامز)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: سنت های دینی جهان چگونه می توانند در حوزه عمومی بحث کنند؟ نیکلاس آدامز در این کتاب اهمیت رویکرد هابرماس به این پرسش را نشان می دهد. گستره کامل کار هابرماس با تفسیر دقیق در متون دشوارتر در نظر گرفته شده است. آدامز با انرژی برخی از استدلال‌های هابرماس را رد می‌کند، به‌ویژه آن‌هایی که غیرعقلانی بودن یا ثبات تفکر دینی را فرض می‌کنند. اعضای سنت‌های دینی مختلف باید مواضع اخلاقی خود را به‌عنوان بخشی از فرآیند توسعه که شامل اختلاف نظرهای مداوم است، درک کنند، نه یک اخلاق ثابت و بدون تغییر. بحث عمومی علاوه بر این مستلزم یادگیری الگوهای اختلاف نظر یکدیگر است. آدامز استدلال می کند که سنت های مذهبی به جای تعلیق استدلال عمیق خود برای تسهیل بحث، همانطور که هابرماس پیشنهاد می کند، باید استدلال خود را علنی کنند و «استدلال کتاب مقدس» یک مدل ممکن برای این امر است. هابرماس ثبات سنت های مذهبی را بیش از حد ارزیابی می کند. این کتاب ارزیابی واقع بینانه تری از مشکلات و فرصت های پیش روی آنها ارائه می دهد.
ترجمه امر مقدس: دین و پست سکولاریسم در اثر اخیر یورگن هابرماس [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Dafydd Huw Rees
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه «چرخش پساسکولار» را که توسط فلسفه یورگن هابرماس از سال 2001، با تمرکز ویژه بر نظریه سیاسی او اتخاذ شده، بررسی می کند. این استدلال می کند که چرخش پساسکولار اساساً ناشی از محدودیت های پارادایم فلسفی هابرماس در تفکر پسامتافیزیکی بود. سپس مدل او از دموکراسی مشورتی پساسکولار را تحلیل می‌کند و استدلال می‌کند که این مدل باید به دلیل تکیه بر رویه غیرقابل اجرا ترجمه مقدس به سکولار رد شود. پایان نامه به سه بخش تقسیم می شود. بخش 1 تحلیلی از جایگاه دین در نوشته های هابرماس درباره نظریه اجتماعی از دهه 1970 و 1980 است. شرح اصلی او از زبان دینی و «زبان‌سازی امر مقدس» را که با گذار از جوامع سنتی به جوامع مدرن همراه است، تشریح می‌کند. بخش دوم بر پارادایم تفکر پسا متافیزیکی هابرماس تمرکز دارد و نشان می‌دهد که این پارادایم شرایطی را برای متفکران پسامتافیزیکی ایجاد می‌کند تا مفاهیم دینی را مناسب کنند. همچنین استدلال می‌کند که ناتوانی هابرماس در پرداختن به «مشکل انسان‌شناسی» در اصطلاحات پسا متافیزیکی منجر به چرخش او به پست سکولاریسم شد. بخش 3 به بررسی مدل دموکراسی مشورتی پساسکولار می پردازد که هابرماس از سال 2001 برای آن استدلال کرده است. با استناد به گزارش های زبان دینی از قسمت 1 و تخصیص از قسمت 2، به این نتیجه می رسد که روش ترجمه مقدس به سکولار که مدل بر اساس آن relies قابل اجرا نیست
ناسازگاری‌های تنوع دینی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Geert Drieghe (گیرت دریگه)
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : پایان نامه من خود را در حوزه فلسفه جهان بینی قرار می دهد. به طور خاص، هدف آن است به این پرسش هنجاری بپردازد که وظیفه چنین فلسفه ای در مواجهه با آن چیست مشکل باورهای متضاد بین جهان بینی های دینی. برای پاسخ به این سوال، من به روش تحلیل آپورتیک، به طور خلاصه، آپورتیک. اولا، آپورتیک ها روشی متمایز از آن ارائه می دهند بازیابی ثبات در مجموعه های ناسازگار بر اساس رد پایان نامه و اصلاح پایان نامه. ثانیاً، آپورتیک منجر به درک در دسترس بودن خروجی های آپورتیک بر اساس می شود معیارهای معرفتی از یک طرف، این ما را به سمت انتخاب یک مونیسم/کثرت گرایی جهت گیری سوق می دهد که مسیر میانی بین مواضع معرفتی انحصارگرایی و کثرت گرایی را هدایت می کند در از سوی دیگر، به ما امکان می دهد تا معیارهای معرفتی برای کسب جهان بینی را بر اساس سه مورد شناسایی کنیم سوپرکلاس های متمایز این ابرکلاس ها را می توان از ادعاهای اعتبار یورگن هابرماس استخراج کرد و برای درک خود نظریه های معاصر دین به کار می رود.
فلسفه و ادبیات در عصر پساسکولار - خشونت مذهبی در رمان معاصر [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Alex Holznienkemper
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : بخش اول پایان نامه گفتمان فلسفی پساسکولار بین یورگن هابرماس و چارلز تیلور را تشریح می کند، در حالی که بخش دوم رمان های آلمانی و آمریکایی معاصر را که در آنها بنیادگرایی مذهبی برجسته است، تحلیل می کند. پیدایش تأملات هابرماس در مورد دین در فلسفه کلی او نشان داده می شود و سپس با دیدگاه های تیلور مقایسه و تضاد می شود. مفاهیم مربوط به آن‌ها از «ترجمه» و «تلفیق» در تلاشی برای برجسته کردن کاستی‌ها در مفاهیم رایج سکولار استنباط شده است. تحلیل ادبی فتح، پیترز و آپدایک به بررسی روشی می‌پردازد که نویسندگان به‌طور زیبایی‌شناختی پویایی شکاف دینی-سکولار را به تصویر می‌کشند، در نتیجه تأمل انتقادی در مورد درک دین، سکولاریسم و ​​دوگانگی مفروض یا ظاهری آنها را تقویت می‌کنند. هم گفتمان های فلسفی و هم ادبی با این پرسش اساسی هدایت می شوند که هنجارگرایی چگونه به وجود می آید - هم در درون سوژه فردی و هم در جمع های اجتماعی.
مرزهای عقل: هابرماس، لیوتار و ملانی کلاین درباره عقلانیت [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Emilia Steuerman (امیلیا استورمن)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Routledge,
چکیده :
ترجمه ماشینی: معنای عقل در جامعه پست مدرن امروزی ما چیست؟ آیا عقل سلاح سلطه است یا می تواند وسیله ای برای رهایی نیز باشد؟ آیا عقل می تواند «دیگری» خود را بفهمد - چیزی که نیست؟ در مواجهه با چنین سؤالاتی، «حدود عقل» بحثی متقاعدکننده از حدود و معنای عقلانیت به عنوان ابزاری برای درک ایده های حقیقت، عدالت و آزادی است. امیلیا استورمن مناقشات مدرنیستی و پست مدرنیستی بین هابرماس و لیوتار را بررسی می کند تا مشکلاتی را که هم در دفاع از عقل و هم به دلیل فقدان معنایی که جهان بدون آن را درگیر می کند، برجسته کند. استیورمن با استفاده از نظریه کلاینی برای بررسی این بحث که در مضامین اصلی فلسفی قرن حاضر تجلی یافته است، استدلال می‌کند که یک نظریه عقلانی و اخلاقی عدالت باید آن چیزی را که عقلانی، متقارن یا شفاف نیست در نظر بگیرد - یعنی دنیای بدوی عشق و نفرت که ادراکات ما را رنگ و شکل می دهد.
از نظریه انتقادی تا الهیات سیاسی ارتباطی: همبستگی جهانی (مطالعات دانشگاه آمریکایی) [کتابشناسی انگلیسی]
نویسنده:
by Rudolf J. Siebert (Author): رودولف جی سیبرت
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب)
وضعیت نشر :
Peter Lang Inc., International Academic Publishers,
چکیده :
ترجمه ماشینی: در حال حاضر در جامعه مدنی اروپا و آمریکا الگوی جدیدی از انجام نه تنها فلسفه، روانشناسی و جامعه شناسی، بلکه دین شناسی و الهیات نیز در حال ظهور است: کنش ارتباطی. یک الهیات سیاسی ارتباطی جدید، از جمله دین شناسی انتقادی، در حال ظهور است. موضوع اصلی آن مسئله تئودیسه است. پژوهش حاضر در چارچوب دین شناسی انتقادی و الهیات سیاسی ارتباطی به صورت روایی و گفتمانی به این موضوع می پردازد. در جستجوی راه‌حلی برای مسئله تئودیسه، ما با کمک نظریه‌پردازان انتقادی از M. Horkheimer و W. Benjamin و Th. دبلیو آدورنو تا جی. هابرماس و از الهیات سیاسی از جی بی. این مطالعه از روش دیالکتیکی پیروی می کند: نفی معین - تصدیق از طریق نفی نفی.
نظریه انتقادی دین، مکتب فرانکفورت: از پراگماتیک جهانی تا الهیات سیاسی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
by Rudolf J. Siebert (Author): رودولف جی سیبرت
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب)
وضعیت نشر :
Mouton De Gruyter,
چکیده :
ترجمه ماشینی: از نویسنده: «هدف این پژوهش بررسی و ارزیابی انتقادی نظریه پراکسیس ارتباطی جی. هابرماس به عنوان پیشرفته‌ترین مرحله در بسط نظریه انتقادی موضوع، جامعه، تاریخ و دین است که آغاز و برای اولین بار تبیین و ترویج شده است. توسط M. Horkheimer، Th. W. Adorno، W. Benjamin، H. Marcuse، E. Fromm، A. Sohn-Rethel و دیگران در موسسه تحقیقات اجتماعی در دانشگاه فرانکفورت آلمان، به اصطلاح مکتب فرانکفورت."
اخلاق پرسشگری: بحث های معاصر در فلسفه قاره‌ای [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
(مارک دولی)Kearney , Richard; Dooley , Mark(ریچارد کرنی)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: این بحث عمده نگاهی دارد به برخی از مهم ترین مسائل اخلاقی که امروزه توسط برخی از متفکران برجسته جهان با آن روبرو هستیم. از جمله مقالاتی از متفکران برجسته، مانند یورگن هابرماس، آلاسدایر مک اینتایر، جولیا کریستوا و پل ریکور، نکته برجسته کتاب - مصاحبه با ژاک دریدا - در دسترس ترین بینش را در مورد تفکر او در مورد اخلاق و سیاست برای چندین سال ارائه می دهد. این مقالات با بررسی موضوعاتی از تاریخ، حافظه، رویزیونیسم، و خود و مسئولیت گرفته تا دموکراسی، چندفرهنگی، فمینیسم و ​​آینده سیاست، در پنج بخش موضوعی دسته‌بندی می‌شوند: * هرمنوتیک * ساختارشکنی * نظریه انتقادی *روانکاوی * اخلاق کاربردی هر بخش چالش‌های ناشی از اخلاق و اینکه چگونه تفکر انتقادی فلسفه امروز را دگرگون کرده است، بررسی می‌کند. «اخلاق پرسشگری» مروری بی‌نظیر از وضعیت تفکر اخلاقی امروز توسط برخی از برجسته‌ترین فیلسوفان جهان ارائه می‌کند.
  • تعداد رکورد ها : 186