جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
1. اصطلاحنامه کلام اسلامی (Kalam (Islamic scholastic theology
>
05. فرجام شناسی Eschatology
>
معاد شناسی(کلام اسلامی ذیل فرجام شناسی)
>
معاد(کلام)
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
تعداد رکورد ها : 2253
عنوان :
تعداد درهاي جهنم چندتا مي باشد؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : تعداد درهاي جهنم، 7تا مي باشد طبق آيه اي از قرآن كريم كه مي فرمايد: «لها سبعة ابواب لكّل باب منهم جزء مقسوم»(1) براي جهنم 7 درب مي باشد. و براي هر دري گروهي معيني از آنها تقسيم شده اند و هر گروهي به واسطه ارتكاب گناهي از در مخصوص وارد مي شوند
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
معاد(کلام)
,
جهنم
,
ابواب جهنم
کلیدواژههای فرعی :
ابواب جهنم ,
ابواب هفت گانه جهنم ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
فلسفه وجود دوزخ چيست؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : بديهي است كه خداوند متعال انتقامجو نيست، ليكن مجازاتهاي الهي چه در اين دنيا و چه در آن دنيا، در حقيقت نتيجه ي اعمال خود انسانهاست كه به عنوان مسبب الاسباب بودن خداوند به او نسبت داده مي شود. چنانچه مي فرمايد: «و من جاء بالسيئه، فكبّت وجوههم في
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
معاد(کلام)
,
احوال دوزخ
,
جهنم
کلیدواژههای فرعی :
جحیم ,
جهنم ,
دوزخ ,
النار ,
بهشت و جهنم ,
حقیقت بهشت و دوزخ ,
خلقت دوزخ ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ويژگي و اوصاف جهنم چيست؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : با توجه به نامهاي جهنم اوصافي كه براي آن مي توان برشمرد عبارت است از: 1- هيزم و آتشگيره ي آن سنگها و انسانها هستند. 2- آتشي است كه از دلها سر مي زند و نخستين جرقه اش در قلوب ظاهر مي شود. 3- آتشي است در هم شكننده و در هم كوبنده. 4- آتشي است دا
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
معاد(کلام)
,
جهنم
کلیدواژههای فرعی :
جهنم ,
النار ,
بهشت و جهنم ,
حقیقت بهشت و دوزخ ,
اوصاف بهشت و جهنم ,
توصیف بهشت و جهنم در قرآن ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تعبيرات مختلف قرآن از (اسامي مشهور) دوزخ چيست؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : از معروفترين نامهاي دوزخ كه77 بار در قرآن تكرار شده است «جهنم»ميباشد چناچه مي فرمايد: «و انّ جهنم لموعدهم اجمعين»(1) جهنم وعده گاه همه آنها (كافرين و پيروان ابليس) مي باشد. و نام ديگر آن «نار» است كه 145 مرتبه در قرآن به كار رفته است كه به مع
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
معاد(کلام)
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
دوزخ در قرآن
کلیدواژههای فرعی :
اسامی دوزخ ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
دوزخ در كجا واقع شده است؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : دوزخ در باطن و در درون همين جهان است عالم آخرت و جهنم محيط بر اين عالم است و اصطلاحاً اين جهان در شكم و در درون آن جهان قرار دارد مانند عالم جنيني خود عالمي مستقل است اما جداي از اين عالم كه ما در آن قرار داريم نيست و عالم دنيا نسبت به عالم آ
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
معاد(کلام)
,
احوال دوزخ
,
جهنم
کلیدواژههای فرعی :
جحیم ,
جهنم ,
النار ,
بهشت و جهنم ,
حقیقت بهشت و دوزخ ,
اهل دوزخ ,
نار جهنم(فلسفه ذیل افعال واجب) ,
انواع دوزخ ,
خلقت دوزخ ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
آيا دوزخ الان موجود است؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : اكثر دانشمندان اسلامي معتقدند كه اين دو (بهشت و دوزخ) اكنون وجود خارجي دارند و ظواهر آيات قرآن نيز آن را تأييد مي نمايند. در سوره ي تكاثر مي فرمايند: «كلا لو تعلمون علم اليقين، لترون الجحيم ثم لترونها عين اليقين»(1)، اگر علم اليقين داشتيد دوزخ
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
معاد(کلام)
,
احوال دوزخ
,
جهنم
کلیدواژههای فرعی :
جحیم ,
جهنم ,
النار ,
بهشت و جهنم ,
حقیقت بهشت و دوزخ ,
نار جهنم(فلسفه ذیل افعال واجب) ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
در قـرآن همواره آمده است كه هر كس وارد بهشت شود هرگز از آن خارج نمى شود, پس چگونه است كه هم آدم و حوا و هم ابليس از آن رانده شدند؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : بـهـشتى كه آدم و حوا و ابليس در آن به سر مى بردند و از آن رانده شدند , همان بهشت موعود كه برخى از اوصافش در پرسش طرح شده است , نيست ; بلكه خداوند بهشتى آسمانى و برزخى خلق كرد و آدم و حوا و ساير فرشتگان و ابليس در آن به سرمى بردند . منبع: تفسي
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
معاد(کلام)
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
اوصاف بهشت و جهنم
کلیدواژههای فرعی :
اخراج حضرت آدم (ع) ,
آدم و حواء ,
خطای آدم و حوا ,
فریب آدم و حوا ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
شبهه: آنها كه زود ميميرند داراي قيامت برزخي طولاني نسبت به آنهايي كه ديرتر ميميرند هستند و اين با عدالت خداوندي سازگاري ندارد.
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : اين مطلب در واقع سه بخش دارد، و وقتي پاسخ كامل و جامع خود را دريافت خواهد كرد كه هر يكي به طور مستقل طرح و پاسخ داده شود: 1. برزخ چيست؟، 2. آيا توقف در برزخ براي همه انسانها يك سان است؟ 3. آيا طولاني شدن توقف در برزخ براي عدهاي با عدالت خدا
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
معاد(کلام)
,
قیامت برزخی
کلیدواژههای فرعی :
عالم البرزخ ,
برزخ ,
عالم برزخ ,
حیات برزخی ,
حیات برزخی ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
آيـا بـه مـقـتـضاى آيه كل شى ء هالك الا وجهه مى توان گفت بهشت و جهنم و عرش نيزنابود خواهند شد ؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : خـير , زيرا مراد از هلاكت در آيه شريفه تبدل و تغيير يك ساحت وجود به ساحتى ديگرو رجوع به سـوى خـداونـد اسـت كـه از آن بـه انتقال از دنيا به آخرت تعبير مى شود وروشن است كه چنين هلاكتى و انتقالى تنها در موجوداتى است كه داراى بدن دنيايى هستند . ا
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
احوال عالم آخرت
,
معاد(کلام)
,
شناخت معاد
,
عالَم آخرت (عرفان نظری)(مقابل عالَم دنیا)
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
آيا رستاخيز همه اقوام يك روز است ؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : در قرآن مجيد آياتى وجود دارد كه گواهى مى دهد رستاخيز تمام اقوام در يك روز به نام يوم القيامه خواهد بود براى نمونه آيات زير را ملاحظه فرماييد: ان كل من فى السموات و الارض الا آتى الرحمن عبدا لقد احصاهم و عدهم عدا و كلهم آتيه يوم القيامه فردا؛ ت
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
معاد(کلام)
کلیدواژههای فرعی :
رستاخیز عمومی ,
احوال معاد ,
یوم القیامه ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
تعداد رکورد ها : 2253
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید