جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
عذاب الهی
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
تعداد رکورد ها : 210
عنوان :
چرا قرآن از عذاب جهنم به عنوان «عذاب غليظ» ياد مي كند؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : چهار مورد در قرآن كريم از عذاب هاي جهنم به «عذاب غليظ» توصيف شده است و بر شدت عذاب تكيه دارد چرا كه هر اندازه عذاب دنيا شديد باشد باز در برابر عذاب آخرت خفيف و كم اهميت است. از جمله آيه ي مباركه كه مي فرمايد: «فلننبئن الذين كفروا بما عملوا و ل
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
عذاب الهی
,
معاد(کلام)
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
انواع عذاب الهی
کلیدواژههای فرعی :
عذاب جهنم ,
عذاب غلیظ ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
وقتی که یزید لشکریانش را به آتش زدن کعبه دستور داد اگر انجام شد چرا عذاب بر آنان نازل نشد؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
از لحن و کیفیت پرسش چنین برداشت می شود که در سوختن کعبه از طرف یزید تردیدی وجود دارد، از این رو لازم است نخست در ضمن چند نکته این مسئله روشن شود. 1. شناخت یزید و فاصله زیاد تربیتی او از ارزش های اسلامی. 2. حوادثی که در زمان حکومت او واقع شد. 3. سخنان
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
کعبه
,
ثواب و عقاب
,
عذاب الهی
,
خلافت یزید
,
آتش زدن کعبه
کلیدواژههای فرعی :
شهادت امام حسین (ع) ,
واقعه حره ,
سوزاندن کعبه ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
خداوند متعال براي آخرت بر اساس اعمال خوب و بد بهشت و جهنم را قرار داده و وعده داده كساني كه به معاد و توحيد كفر بورزند من آنها را در آتش جهنم مي سوزانم آيا اين آتش جسماني است يا روحاني ؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : عذاب اخروي صرفا عذاب روحاني نيست بلكه شامل جسم نيز ميگردد ما معتقديم كه معاد روحاني و جسماني است. چرا كه: انسان موجودي دو ساحتي است كه از دو بعد جسماني و روحاني فراهم آمده به گونهاي كه هر دو در حقيقت او دخيلاند و چنين نيست كه يكي (مثلاً بع
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
معاد شناسی(کلام اسلامی ذیل فرجام شناسی)
,
معاد(کلام)
,
شناخت معاد
,
آتش جهنم (کلام)
,
نار جهنم(فلسفه ذیل افعال واجب)
کلیدواژههای فرعی :
عذاب الهی ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ممكن است خداوند آتش جهنم را براي ترساندن ما انسان ها آورده باشد (به عنوان تشبيه) مثل خانه عنكبوت كه تشبيه ميباشد؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : الف) سوختن در آتش و ديگر عذابهاي ذكر شده در نصوص ديني واقعي است، نه صرف تشبيه. البته عذاب آتش آخرت با اين عالم تفاوتهاي بسياري دارد؛ و ميزان سوزش آن با آنچه در دنيا رخ ميدهد قابل قياس نيست. حضرت امام (ه) در كتاب شريف چهل حديث مينويسند: «ب
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ثواب و عقاب
,
عذاب الهی
,
معاد(کلام)
,
جهنم
کلیدواژههای فرعی :
آتش جهنم (کلام) ,
نار جهنم(فلسفه ذیل افعال واجب) ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
آيا جهنم براي تنبيه است؟ اگر منظور اين است تنبيه در آن عالم چه فائده اي برا بدكاران دارد؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : يكي از چيزهايي كه عقل درك ميكند، اين است كه افراد مؤمن شايسته پاداش و كافران مستحق كيفر هستند و بهشت وجهنم تجسم پاداش اعمال است. در واقع، جهنم كيفر عاصي است و به منظور تنبيه آنان صورت نميگيرد. آري، بسياري از بلاها و گرفتاريهايي كه در اين جها
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
معاد(کلام)
,
خلقت جهنم
,
جهنم
کلیدواژههای فرعی :
ثواب و عقاب ,
عذاب الهی ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
كيفيت كيفرهاي اخروي و فلسفه آن چيست؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : كيفرهاي اخروي جنبهء جسماني و روحاني دارد, اما عذاب هاي جسماني دوزخيان عبارت است از: 1 آب و غذاي نامناسب و گلوگير و ناگوار و بدبو و بد طعم و داغ و سوزان كه از آن به زقوم و ضريع و غسلين تعبير شده است ; 2 لباس زشت و بد منظر و بد بو و آتش زا; 3 ضر
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ثواب و عقاب
,
عذاب الهی
,
معاد(کلام)
کلیدواژههای فرعی :
مجازات تکوینی ,
جنس پاداش و کیفر اخروی ,
انواع مجازات اخروی ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
از ديدگاه قرآن كيفرهاي روحي و عقلي دوزخيان چگونه است؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : آيات قرآن درباره كيفر روحي و عقلي دوززخيان چند دسته است: 1 – آياتي كه دلالت بر عذاب تبه كاران دارد، و نيز براي تحقير آنان، با زبان طعن گفته مي شود «بچشيد» عذابي را كه آن را دروغ مي پپنداشتيد: «وَقيلَ لَهُم ذُوقوا عَذابَ النارِ الَذي كُنْتُم
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
عذاب الهی
,
معاد(کلام)
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
کلیدواژههای فرعی :
تعذیب دوزخیان ,
دوزخیان ,
حیات اخروی دوزخیان ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
آيا عذاب الهي در قيامت، شامل شيطان و يارانش ميشود؟ آيا عذاب آنها دائمي است يا پس از تحمل جزاي خود وارد بهشت ميشوند؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
طبق سخن قرآن، خداوند در قيامت، شيطان و پيروان وي را به كيفر اعمال خويش خواهد رساند و وعده جهنم و عذاب داده است: "جهنّم ميعادگاه همه آنها است و (جهنم) هفت در دارد...".(1) نيز "به حق سوگند و حق ميگويم، كه جهنم را از تو (شيطان) و پيروانت همگي پر خواهم
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ثواب و عقاب
,
عذاب الهی
,
معاد(کلام)
,
عذاب شیطان
کلیدواژههای فرعی :
خلود عذاب ,
خلود در عذاب ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
با توجّه به این که پوست انسان بر اثر آتش مى سوزد آیا عذاب پوست جدید عادلانه است؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : پاسخ اين شبهه در روايتي از امام صادق (ع) آمده است. در اين روايت مى خوانيم: يكى از مادّى ها (زنادقه) خدمت امام صادق(ع) رسيده عرض كرد: خداوند مى فرمايد:«هر زمان كه پوست تن دوزخيان از شدت آتش بسوزد، ما پوست ديگرى بر آنها مى پوشانيم تا طعم عذاب را
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ثواب و عقاب
,
عذاب الهی
,
معاد(کلام)
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
كساني كه وارد جهنّم ميشوند، چه كارهايي در آن جا انجام ميدهند؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : در جهان آخرت براي انسان تكليف نيست ; كار و تكليف در اين جهان است و آن جا محل پاداش و كيفر است ; بنابراين، نيكوكاران در بهشت پاداش خود را ميگيرند و بد كاران در جهنم دچار عذاب و كيفر ميشوند. بايد توجّهكرد كه عذاب الهي در جهنم به اندازهاي ش
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
عذاب الهی
,
معاد(کلام)
,
جهنم
,
اوصاف بهشت و جهنم
کلیدواژههای فرعی :
جهنمیان ,
اهل جهنم ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
تعداد رکورد ها : 210
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید