آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 44
تلاش مجدد گالیله، 1633-1992 [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Maurice A Finocchiaro (موریس آ فینوکیارو)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
International Society for Science and Religion,
چکیده :
ترجمه ماشینی : محکومیت گالیله (1633) -- انتشار و انتشار اخبار (1633-1651) -- واکنش های نمادین: دکارت، پیرسک، دختر گالیله (1633-1642) -- قطبی سازی ها: سکولاریسم، لیبرالیسم، بنیادگرایی (16133) - مصالحه: ویویانی، آزوت، لایب نیتس (1654-1704) - اسطوره سازی یا روشنگری؟ پاسکال، ولتر، دایره المعارف (1657-1777) -- بی کفایتی یا روشنگری؟ پاپ بندیکت چهاردهم (1740-1758) -- دروغ های جدید، اسناد، اسطوره ها، عذرخواهی ها (1758-1797) -- جنگ ها و محاکمه های ناپلئونی (1810-1821) -- تفتیش عقاید از طرف گالیله؟ ماجرای Settele (1820) و فراتر از آن (1835) - انواع شکنجه: اسطوره زدایی از محاکمه گالیله؟ (1835-1867) - تخلف از عدالت؟ مستندات نادرستی (1867-1879) - گالیله دوباره درست، دوباره اشتباه: هرمنوتیک، معرفت شناسی، "بدعت" (1866-1928) - قهرمان کاتولیک: بازپروری سه صد ساله (1941-1947) - کیفرخواست سکولار: اتمی برشت بمب و دو فرهنگ کوستلر (1947-1959) - تاریخ در محاکمه: ماجرای پاچینی (1941-1979) - "بازسازی" بیشتر: پاپ ژان پل دوم (1979-1992).
گفتگو در مورد حداکثر: روز دوم [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Galileo Galilei (گالیلئو گالیله)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Aguilar,
گالیله ضروری است [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Galileo Galilei, Maurice A. Finocchiaro
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Hackett Pub Co,
چکیده :
ترجمه ماشینی : این مجموعه جدید که کل دوران حرفه‌ای گالیله را در بر می‌گیرد، ترجمه‌ای مشروح از مهم‌ترین نوشته‌های گالیله را ارائه می‌کند که بر اساس تأثیر تاریخی آنها از قرن هفدهم تا کنون قضاوت می‌شود. بنابراین نه تنها آن دسته از نوشته‌هایی را ارائه می‌کند که بیشترین ارتباط را با پیشرفت‌های کلیدی در فیزیک، نجوم، معرفت‌شناسی و روش‌شناسی علمی دارند، بلکه آن‌هایی را که بیشتر مرتبط با فرهنگ عمومی هستند، از جمله نوشته‌هایی درباره رابطه علم و دین، ارائه می‌کند.
محاکمه به دلیل: علم، دین و فرهنگ در امر گالیله [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Maurice A. Finocchiaro (موریس آ. فینوکیارو)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Oxford University Press, USA,
چکیده :
ترجمه ماشینی : در سال 1633، تفتیش عقاید رومی، گالیله را به دلیل دفاع از نظریه نجومی مبنی بر حرکت زمین، و به طور ضمنی این اصل الهیاتی که کتاب مقدس مرجع علمی نیست، به عنوان یک بدعتگذار مظنون محکوم کرد. این رویداد بحث‌برانگیز موج‌هایی را در قرن‌ها به راه انداخته است و تجسم مبارزه بین متفکری است که به عنوان پدر علم مدرن شناخته می‌شود، و نهادی که هم یکی از بزرگترین ادیان و هم یکی از کهن‌ترین سازمان‌های جهان است. این محاکمه هم به عنوان نشانی آشکار از ناسازگاری علم و دین و هم به عنوان نمونه ای خیره کننده از عقلانیت، روش علمی و تفکر انتقادی ذکر شده است. در مورد محاکمه گالیله مطالب زیادی نوشته شده است، اما بیشتر آثار از دیدگاه خاصی استدلال می کنند - از دیدگاه علم سکولار علیه کلیسا، یا توجیه موضع مذهبی. هدف موریس فینوکیارو ارائه یک گزارش تاریخی متوازن است که ظرایف فرهنگی را ترسیم می کند. او با افشای روایت جذاب محاکمه گالیله، آن را در برابر پس زمینه فکری و فلسفی معاصر آن قرار می دهد. به طور خاص، فینوکیارو بر استدلال‌ها و شواهد معاصر موافق و مخالف حرکت زمین تمرکز می‌کند، که مبتنی بر مشاهدات نجومی، فیزیک حرکت، اصول فلسفی در مورد ماهیت دانش، و اصول الهیاتی در مورد حجیت و تفسیر کتاب مقدس بود. فینوکیارو به دنبال هر دو طرف مناقشه و تأثیر فلسفی گسترده آن، رابطه پیچیده بین علم و دین را آشکار می کند و نشان می دهد که چگونه گالیله به عنوان مدلی از استدلال منطقی شناخته شد.
گالیله: ناظر آسمانها [نمایه مقاله انگلیسی]
نویسنده:
Wootton, David
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
Yale University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: دیوید ووتن با برخورد با گالیله به عنوان ستاره شناس، مهندس و نویسنده، او را در مرکز فرهنگ رنسانس قرار می دهد. او گالیله را در طول سال‌های شورشی اولیه‌اش دنبال می‌کند. آغاز فعالیت علمی او با ساختن "فیزیک جدید"؛ حرکت او به فلورانس به دنبال پول، موقعیت و آزادی بیشتر برای حمله به ارتدکس های روشنفکر. محاکمه او برای بدعت و فرار محدود از شکنجه. و حبس خانگی و زوال جسمی (البته نه فکری) او. ووتن چیزهای جدیدی را فاش می کند و به طور بحث برانگیزی، ارتدکس قدیمی را که معتقد است گالیله یک کاتولیک خوب بوده را رد می کند. ادامه مطلب... چکیده: گالیله (1564-1642) یکی از مهم ترین و بحث برانگیزترین چهره های تاریخ علم است. نویسنده با برخورد با گالیله به عنوان ستاره شناس، مهندس و نویسنده، او را در مرکز فرهنگ رنسانس قرار می دهد. او گالیله را در سال‌های شورشی اولیه‌اش به بعد دنبال می‌کند. ادامه مطلب...
Sidereus nuncius, ovvero, Avviso sidereo
نویسنده:
Galileo Galilei
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
Marcianum Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: ترجمه تیزیانا باسلی. مقدمه و یادداشت های ویلیام شی و تیزیانا باسلی. ترجمه ادبی Siderius Nuncius اثر گالیله گالیله با مقاله مقدماتی مهم ویلیام شی. به لطف چشمان گالیله که برای دیدن چیزهای جدید آماده شده بود و دستانش قادر به نقاشی آنچه می دید، تلسکوپ جهان را تغییر داد و مجبور شد موقعیت زمین را در جهان بررسی کند. با این اطلاعیه، گالیله از کشف چهار ماهواره که به دور مشتری - ستارگان مدیسه می چرخند، خبر داد. او با مشاهده سطح ماه از ماه تعجب کرد: "و اگر آنجا ساکنانی بودند؟"
Noticiero sideral
عنوان :
نویسنده:
Galileo Galilei
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
ePubLibre,
گالیله در رم: ظهور و سقوط یک نابغه دردسرساز [نمایه مقاله انگلیسی]
نویسنده:
Artigas, Mariano;Shea, William R
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
Oxford University Press USA - OSO,
چکیده :
ترجمه ماشینی: محاکمه گالیله توسط تفتیش عقاید یکی از دراماتیک ترین حوادث در تاریخ علم و دین است. امروز، ما تمایل داریم که این رویداد را سیاه و سفید ببینیم - گالیله تمام سفید، کلیسا تماما سیاه. گالیله در رم گزارش بسیار ظریف تری از رابطه گالیله با رم ارائه می دهد. این کتاب شرح جالبی از شش سفر گالیله به رم ارائه می دهد، از اولین دیدارش در سن 23 سالگی، به عنوان یک ریاضیدان بیکار، تا آخرین سفر سرنوشت ساز او برای رویارویی با دادگاه تفتیش عقاید. نویسندگان نشان می‌دهند که چرا این نظریه که زمین به دور خورشید می‌چرخد، که در گفتگوی گالیله بیان شد، لانه‌ای از مسائل الهیاتی را به هم زد و آنها استدلال می‌کنند که، با وجود این مسائل، اگر دلیل محکمی وجود داشت، کلیسا ممکن بود کوپرنیک را بپذیرد. جالب تر، آنها نشان می دهند که چگونه گالیله قبر خود را حفر کرد. او برای به دست آوردن امپراتوری، فشار سیاسی را بر سانسورچی رومی وارد کرد. او از دستور کلیسا مبنی بر آموزش ندادن نظریه هلیومرکزی سرپیچی کرد. و او شخصیتی داشت به نام سیمپلیسیو (که در ایتالیایی به نظر ساده می‌آید) همان مخالفت‌هایی را که پاپ با گالیله مطرح کرده بود، نسبت به هلیومرکزی مطرح می‌کرد. نویسندگان نشان می‌دهند که در طول محاکمه، تا زمان صدور حکم نهایی و انصراف، کلیسا با احترام زیادی با گالیله رفتار می‌کرد و به محض اینکه او مجرم شناخته شد، حکم خود را به حبس خانگی تبدیل کرد. در اینجا نگاهی منحصر به فرد به زندگی گالیله و همچنین دیدگاهی متفاوت از رویدادی است که تجسم تضاد فرضی کلیسا با علم است.
آه، گالیله [نمایه مقاله انگلیسی]
نویسنده:
Christensen, Bonnie
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
Random House Children's Books,
چکیده :
ترجمه ماشینی: بانی کریستنسن، نویسنده-تصویرگر تحسین‌شده، صدای گالیله را می‌پذیرد و به او اجازه می‌دهد تا داستان خود را در این بیوگرافی کتاب تصویری برجسته بگوید. روایت اول شخص به این کتاب احساسی دوستانه و شخصی می دهد که دستاوردها و ایده های چشمگیر گالیله را کاملاً در دسترس خوانندگان جوان قرار می دهد. و آثار هنری کریستنسن با نور ستاره هایی که او مطالعه کرده می درخشد. کمک های گالیله بسیار زیاد بود؟ تلسکوپ! میکروسکوپ!؟ و ایده های او چنان جهان را تغییر می دهد؟ منظومه شمسی خورشید محور!؟ که آلبرت انیشتین او را "پدر علم مدرن" نامید. اما در زمان خودش او را بدعت گذار نامیدند و در خانه اش زندانی کردند. او مردی بود که بر حق خود برای پیگیری حقیقت، صرف نظر از بهای آن، پافشاری می کرد و زندگی اش را به اندازه ایده هایش جالب و آموزنده می کرد.
دختر گالیله: شرحی بیوگرافی از علم، ایمان و عشق [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Sobel, Dava
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
Companhia das Letras,
چکیده :
ترجمه ماشینی: سوبل با الهام از شیفتگی طولانی مدت به گالیله و نامه های بازمانده دخترش، راهبه ای محصور، زندگی نامه ای از کسی که انیشتین آن را «پدر فیزیک مدرن - در واقع علم مدرن در کل» می خواند، نوشته است. " پسر یک موسیقیدان، گالیله گالیله (1564-1642) در اول تلاش کرد تا وارد یک صومعه شود، قبل از اینکه مهارت هایی را که او را به برجسته ترین دانشمند زمان خود تبدیل می کرد، درگیر کند. از آنجایی که او هرگز ایتالیا را ترک نکرد، اختراعات و اکتشافات او در سراسر جهان اعلام شد. جالب تر از همه، تلسکوپ های او به او اجازه دادند تا واقعیت جدیدی را در آسمان ها آشکار کند و این استدلال را تقویت کند که زمین به دور خورشید حرکت می کند. برای این عقیده، او را به دفتر مقدس تفتیش عقاید متهم کردند و مجبور کردند آخرین سال های زندگی خود را در حبس خانگی سپری کند. از میان سه فرزند نامشروع گالیله، بزرگ‌ترین آنها درخشش، صنعت و حساسیت او را منعکس می‌کرد و به واسطه چنین ویژگی‌هایی مورد اعتماد او شد. او که در سال 1600 در ویرجینیا به دنیا آمد، 13 ساله بود که گالیله او را در صومعه ای در نزدیکی خود در فلورانس گذاشت، جایی که مناسب ترین نام سوئور ماریا سلست را بر خود گرفت. حمایت محبت آمیز او، که گالیله به نوعی جبران کرد، ثابت کرد که بزرگترین منبع قدرت پدرش در پربارترین و پرآشوب ترین سال های او بود. حضور او، از طریق نامه هایی که سوبل از ایتالیایی اصلی آنها ترجمه کرده و در روایت بافته شده است، زندگی پدرش را در حال حاضر مانند آن زمان زیبا می کند. دختر گالیله به طور چشمگیری شخصیت و دستاورد یک شخصیت اسطوره‌ای را بازگو می‌کند که تضاد قرن هفدهمی با دکترین کاتولیک همچنان به تعریف شکاف بین علم و دین ادامه می‌دهد. سوبل که بین زندگی عمومی بزرگ گالیله و دنیای تصرف شده ماریا سلست حرکت می‌کند، فلورانس مدیسان و دربار پاپ در رم را در دوران مهمی که تصور بشر از جایگاهش در کیهان در شرف واژگونی بود، روشن می‌کند. در همان زمان، در حالی که طاعون بوبونیک ویرانی وحشتناک خود را به بار آورد و جنگ 30 ساله ثروت ها را در سرتاسر اروپا رقم زد، مردی به دنبال آشتی دادن بهشتی بود که به عنوان یک کاتولیک خوب به آن احترام می گذاشت، با آسمان هایی که از طریق تلسکوپ آشکار کرد. با تمام ماجراهای درام و علمی که کتاب قبلی داوا سوبل، طول جغرافیایی را متمایز کرد، دختر گالیله داستانی فراموش نشدنی است.
  • تعداد رکورد ها : 44