آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 10
پيدايش وحدت و هويت در سنت هاي ديني (دين و زندگي)
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
دائرة المعارف اسلامي طهور,
سرمقاله: گفت و گو، وفاداری به منطق دین
نویسنده:
وینسنت برومر
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
دی‍ن‌ در دنیای مدرن : م‍ج‍م‍وع‍ه‌ س‍خ‍ن‌ران‍ی‌ه‍ای‌ وی‍ن‍س‍ن‍ت‌ ب‍روم‍ر در مرکز ب‍ی‍ن‌ال‍م‍ل‍ل‍ی‌ گ‍ف‍ت‌ و گ‍وی‌ ت‍م‍دن‌ه‍ا (گ‍روه‌ ادی‍ان‌)
نویسنده:
به کوشش مصطفی شهر‌آیینی؛ م‍ت‍رج‍م‍ان‌ ام‍ی‍ر اک‍رم‍ی‌... [و دی‍گ‍ران‌]؛ [م‍رک‍ز ب‍ی‍ن‌ال‍م‍ل‍ل‍ی‌ گ‍ف‍ت‍گ‍وی‌ ت‍م‍دن‌ه‍ا] .
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
ت‍ه‍ران‌: پ‍ژواک‌ ک‍ی‍وان‌‏‫,
الگوی عشق‮‬‫
نویسنده:
وینسنت برومر‮‬‏‫؛ مترجم ساناز توتونچی.‮‬
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
مشهد: ترنم‏‫,
سنت، تغییر و حفظ هویت
نویسنده:
وینسنت برومر؛ مترجم: سید مصطفی شهر آیینی
نوع منبع :
مقاله , ترجمه اثر , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
مشیت و شخصیت گرایی: کارل بارت در گفتگو با آستین فارر، جان مک موری و وینسنت برومر [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Darren Kennedy
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Peter Lang AG, Internationaler Verlag der Wissenschaften,
چکیده :
ترجمه ماشینی : کارل بارت از نظریه جزم شناسی کلیسای III.3 به عنوان «اصلاح بنیادی» آموزه مشیت ارتدکس اصلاح شده. این کتاب این ادعا را ارزیابی می‌کند و استدلال می‌کند که III.3 بازبینی «شخص‌گرایانه» مشیت را نشان می‌دهد که تنها از طریق استفاده موقت بارت از منابع فلسفی قابل درک است. آموزه مشیت بارت همچنان الهیات است، و نه فلسفه، اما بدون فلسفه قابل درک نیست. این کتاب که بارت را با سه الهی‌دان فلسفی، وینسنت برومر، جان مک موری و آستین فارر گفت‌وگو می‌کند، فاصله بارت را از درک مشیت پیشامدرن نشان می‌دهد. گفت‌وگوها خواننده را مجهز می‌کند تا تداوم و ناپیوستگی بین فلسفه شخصی و رابطه‌ای قرن بیستم و سوم را تشخیص دهد و از این طریق بسیاری از ادعاهای ضد شهودی بارت را درک کند. بیان مسیحیت و تثلیث بارت از طریق تضاد با متکلمان فلسفی، وضوح و اهمیت پیدا می کند. این کتاب با تکیه بر این مقایسه‌های فلسفی، مشارکت بارت در بحث‌های مربوط به تاریخ را که توسط عمل الهی، آزادی بشر تحت مشیت و مشکل شر تعیین می‌شود، ارزیابی می‌کند.
همه فرزندان ابراهیم (پیروی از خداوند و سنت های ابراهیمی)
نویسنده:
وینسنت برومر؛ مترجم: قاسم فضلی
نوع منبع :
مقاله , ترجمه اثر
منابع دیجیتالی :
گفت و گوی ادیان اهداف و مبانی نظری
نویسنده:
مترجم: سعید عدالت نژاد؛ مصاحبه کننده: سید امیر اکرمی؛ مصاحبه شونده: وینسنت برومر
نوع منبع :
مقاله , مناظره،گفتگو و میزگرد , ترجمه اثر
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
تبریز: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز,
چکیده :
دین مجموعه ای از داستان ها، تمثیل ها، و استعاره ها و اعمال و اعتقاداتی است که روی هم رفته چارچوبی را در اختیار ما قرار می دهد که بر اساس آن می توانیم زندگی و تجارب خویش از جهان را معنادار کنیم. چنین تفسیری ما را قادر می سازد تا شیوه ای مناسب برای رفتار و رویکردهای مناسب نسبت به خودمان و جهانی که در آن به سر می بریم و نیز نسبت به سایر مردم به دست آوریم.
صفحات :
از صفحه 226 تا 231
تبیین ماهیت دعا از دیدگاه وینسنت برومر
نویسنده:
لیلا خدامی
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
ایرانداک,
چکیده :
یکی از ویژگیهاي نهفته در ذات انسان، نیایش است. پژوهش درباره ي این خصیصه از زمانی که مطالعهدرباره ي انسان آغاز شده تا کنون، ادامه یافته است؛ اینکه نیایش چیست و علل آثار و پیامدهاي آن کداماست، با عنایت به رهیافت هاي مختلف دین پژوهی مورد توجه قرار گرفته و هر یک از صاحب نظران ازمنظر خاصی بدان پرداخته اند. در این پایان نامه، ماهیت دعا از دیدگاه وینسنت برومر، بر اساس بخش اولکتاب او، هنگامی که دعا می کنیم چه کاري انجام می دهیم، مورد بررسی قرار گرفته است. او در این کتاب،تحلیل فلسفیِ جامعی از مسائل محوري راجع به ماهیت و عمل دعا ارائه و تعدادي از معماهاي فلسفیمربوط به دعا را مورد بحث قرار می دهد. همانند اینکه آیا دعا کردن ایجاب می کند که ما نگرش خاصی رانسبت به وجود و ماهیت خداوند و نحوه ي دخالت او در جهان، داشته باشیم آن طور که کانت و دیگرانمی گویند، دعا صرفا یک تمرین ذهنیِ فردي است که هیچ باور متافیزیکی را پیش فرض نمی گیرد. هنگامیکه از مردم چیزي درخواست می کنیم، از آنها تشکر یا تمجید می کنیم، پشیمانی خود را براي کاري کهانجام داده ایم ابراز کرده از آنها طلب بخشش می کنیم، در این مواقع در حقیقت چه کاري انجام می دهیم ؟و هنگامی که این کارها را در ارتباط با خداوند انجام می دهیم چه تفاوتهایی ایجاد می شود و چه پیامدهاییدرمورد وجود و ماهیت خداوندي که به درگاهش دعا می کنیم به دنبال دارد ؟ چگونه دعاي استغاثه کهخطاب به خداوندي می شود که عالم مطلق قادر مطلق و خیر کامل است، می تواند معنادار باشد. برومرارتباط دعا با زندگی اخلاقی و ارتباط بین دعا و اعتقادات دینی را بررسی می کند و از اینکه چگونه د عا،ما را براي درك خدا باز می کند. « چشم ایمان »ما همچنین سعی نموده ایم دیدگاه تعدادي فیلسوف یا الهیدان، همانند کانت، ویلیا م جیمز، فر ی دریشهایلر را که برومر اشاراتی به نظرات آنها درباب دعا داشته است، با تفصیل بیشتري بیان کرده، حتی المقدورنقد و بررسی نمائیم.
نقد و بررسی ابعاد انسان‌‌شناختی دعا از دیدگاه وینسنت برومر
نویسنده:
مروه دولت آبادی ، عین الله خادمی ، امیرحسین منصوری نوری ، زینب درویشی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
چکیده :
این پژوهش با روش تحلیلی و استنادی در پی تبیین اهم ابعاد انسان‌‌شناختی دعا از نظر وینسنت برومر است. انسان مستقل یکی از مؤلفه­های اصلی دعا از نظر برومر است. اگرچه ایشان مباحث انسان‌‌شناختی دعا را از سایر مباحث متمایز نکرده است، با توجه به پیش فرض‌ها و مبانی معرفتی ایشان نسبت به انسان می‌توان گفت؛ ایمان، عشق، اختیار حداکثری انسان، آزادی و فردیت اهم ابعاد انسان‌‌شناختی دعا از نظر برومر هستند. ایشان در تبیین این مسائل انسان‌‌شناختی دعا متأثر از اگزیستانسیالیسم و الهیات گشوده است. از نظر برومر ایمان شرط لازم و مقدم دعا و ذاتی رابطه انسان با خداوند است. ایشان با رویکرد اعتدالی به مسأله ایمان، هر سه عنصر معرفت، عمل و عشق را در حقیقت ایمان مؤثر می­داند. در نگرش او غایت ایمان و دعا عشق به خداوند است. برومر در پرتو اعتقاد به اختیار حداکثری انسان و فردیت او، دعا را رابطه بیناشخصی انسان با خداوند تفسیر می‌نماید.
صفحات :
از صفحه 81 تا 96
  • تعداد رکورد ها : 10