آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 43
سیاست مسیحایی والتر بنیامین : بین مارکسیسم و ​​مسیحیت [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Grant Poettcker
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه سیاست مسیحایی را که والتر بنیامین در «تزهایی در باب فلسفه تاریخ» با بررسی رابطه ماتریالیسم تاریخی و الهیات که در تز اول مطرح می‌کند، بررسی می‌کند. بنابراین، من با بررسی برداشت بنیامین از ماتریالیسم تاریخی شروع می‌کنم تا آن را از ماتریالیسم تاریخی متمایز کنم و روشی را که بنیامین به دنبال جهت‌دهی مجدد پراکسیس پرولتری است، روشن کنم. من استدلال می‌کنم که بنیامین به دنبال حل مشکلات سازمان‌دهی پرولتاریا (که برداشت مارکس از انقلاب به آن منتج شده است) با بازگرداندن تاریخ و پراکسیس پرولتاریا در چارچوب یک آخرالزمان مسیحایی است. سپس تلاش می‌کنم تا با نشان دادن پیوندهای میان فرمول‌های الهیات رمزآلود بنیامین در «تزها» و صورت‌بندی‌های مضمونی مشابه پراکنده در برخی از نوشته‌های دیگر او (به ویژه «نقد خشونت»، «الهیاتی»، ویژگی‌های اصلی این آخرالزمانی را بازسازی کنم. -قطعه سیاسی" و منشاء درام تراژیک آلمانی). من روشی را روشن می‌کنم که مسیحیت الهیاتی بنیامین او را قادر می‌سازد تا نقدی بر سیاست کفرآلود ارائه دهد که از دکترین پیشرفت که باعث شده پرولتاریا از حرفه انقلابی خود چشم پوشی کند، اجتناب می‌کند. علاوه بر این، من نشان می‌دهم که چگونه نقد بنیامین از سیاست کفرآمیز، شیوه‌ای از اجرای مسیحی را نیز مشخص می‌کند، زیرا سوژه را به سمت فعالیتی سوق می‌دهد که در تحقق تاریخ مشارکت دارد.
دهلیزهای رستگاری: مقالات معرفت‌شناختی
نویسنده:
نويسنده:والتر بنیامین مترجم:صابر دشت‌آرا ويراستار:امیر نصیری
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
تهران - تهران: نشر چشمه,
زیبایی‌شناسیِ انتقادی، تمثیل و گسست تاریخی از تجربۀ رنج؛ تأملی در فلسفۀ هنر والتر بنیامین
نویسنده:
حسین افراسیابی ، سجاد ممبینی
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
پژوهش حاضر به دنبال آن است تا با تأملی در فلسفۀ هنر والتر بنیامین، مبانی رویکرد غایت­شناسانۀ وی را مورد مطالعه و واکاوی قرار دهد. زیبایی­شناسی انتقادی بنیامین که خود مبنای زیبایی­شناسی منفی آدورنویی است، بر پایۀ عنصر تمثیل شکل گرفته است؛ عنصری که محصول تصور خاص وی از زبان است. مفاهیم تجربه، مکاشفه و مسیانیسم که در فلسفۀ هنر بنیامین جایگاهی ویژه دارند، به گونه­ای خاص با مفهوم تمثیل و نیز با یکدیگر پیوند یافته و در نهایت با غایت­شناسی تاریخی وی ارتباط می­یابند. تاریخ که از نظرگاه بنیامین سراسر پوشیده از تجربۀ رنج و شکست است، به واسطۀ تمثیل در اثر هنری به بیان در می­آید. اما کار زیبایی­شناسی انتقادی توقف در بیان تجربۀ رنج نیست، بلکه با بیان آن قصد دارد به سوی موقعیتی آرمانی­تر رهنمون شود. تمثیل که رگه­هایی از بشارت مسیانیستی را در خود حمل می­کند، همواره با اشاره­ای به رنج، قصد فراروی از آن را دارد و این همان برنامۀ کلی استاتیک انتقادی در گذر از فاکت­ها به سوی بایسته­هاست. بدین­گونه است که بنیامین در نهایت، امکان گسست تاریخی از پیوستار رنج را بواسطۀ تمثیل هنری میسر می­داند.
زب‍ان‌ و ت‍اری‍خ‌: گ‍زی‍ده‌ م‍ق‍الات‌ ف‍ل‍س‍ف‍ی‌
نویسنده:
وال‍ت‍ر ب‍ن‍ی‍ام‍ی‍ن‌؛ ت‍رج‍م‍ه‌ ام‍ی‍د م‍ه‍رگ‍ان‌
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
ت‍ه‍ران‌: ف‍ره‍ن‍گ‌ ک‍اوش‌,
والتر بنیامین: اصالت زبان و نقش آن در نقد و نظریه ادبی-هنری
نویسنده:
جفرودی مازیار, نیکویی علیرضا
نوع منبع :
نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات) , کتابخانه عمومی , نمایه مقاله
چکیده :
والتر بنیامین هرچند منسوب به مکتب فرانکفورت است، اما هم در مبانی تفکر و هم در مواجهه با مارکسیسم و سبک تاملات و سلوک زندگی، پدیده ای است متفرد. تاملات او درباره زبان، ترجمه، تاریخ و... بر جریان های فلسفی، هنری، نقد و نظریه بسیار موثر بوده است. به رغم نظر کسانی که تفکر او را فاقد انسجام و پیوستگی می دانند، دغدغه بنیادین بنیامین در نوشته هایش، تصویر «فقدان»، «فاصله» و «گمشدگی» به قصد راهیابی به «رهایی و رستگاری» است. دو مضمون اصلی تفکر او، «فلسفه زبان» و «فلسفه تاریخ» است. «نظریه زبان» او به «نظریه ترجمه» و حوزه های دیگری چون معنا، تمثیل، تاویل، نقد ادبی، تراژدی، قصه و رمان راه یافت و بر همین مبنا او به نقد تاریخ باوری و فلسفه تحصلی روی آورد و از زبان شناسی، نشانه شناسی و نقد به معنای متعارف یا مسلط فاصله گرفت. این تحقیق می کوشد تا به کانون نظریه بنیامین، یعنی زبان و ترجمه، و به تبع آن به تاثیر آنها در عرصه های ادبی بپردازد.
صفحات :
از صفحه 63 تا 87
پرونده: اشراق های شهری (شهرنگاری های والتر بنیامین)
نویسنده:
جرمی جیلوش,جواد طلوعی
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
بی بهانه (نسبت فنون زیباشناختی و آثار سیاسی آنها در «نویسنده به مثابه تولیدگر» از زبان والتر بنیامین)
نویسنده:
فریدریش تیجن,دانیال شاه زمانیان
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
تحلیل جنبه های ادبی تاریخ بیهقی بر اساس نظریه «والتر بنیامین»
نویسنده:
عطاردی سمیه, پورخالقی چترودی مهدخت
نوع منبع :
کتابخانه عمومی , نمایه مقاله
چکیده :
لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.
صفحات :
از صفحه 109 تا 130
والتر بنجامین، دین و زیبایی شناسی: بازاندیشی دین از طریق هنر [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
S. Brent Plate
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Routledge,
انقلاب و تاریخ در والتر بنجامین: تحلیل مفهومی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Alison Ross
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Routledge,
چکیده :
ترجمه ماشینی : این کتاب نوشته‌های بنیامین درباره انقلاب را در چارچوب برداشت او از دانش تاریخی قرار می‌دهد. مشکل اساسی که با هر تحلیلی از رویکرد بنیامین به انقلاب مواجه است این است که او مفاهیمی را به کار می گیرد که به حوزه تجربه فردی تعلق دارند. نظریه مدرنیته او با تأکید بر از هم پاشیدگی تجربه جمعی مشکل را بیشتر می کند. بنیامین خود مشکل انقلاب را در درجه اول مفهوم سازی تجربه جمعی (امکان و مکان های آن) در شرایط جامعه مدرن بورژوایی می دانست. تازگی رویکرد او به انقلاب در این است که او آن را مستقیماً با تجربه تاریخی مرتبط می کند. بنابراین، برداشت بنیامین از انقلاب، بخشی جدایی ناپذیر از نظریه متمایز او درباره دانش تاریخی است، که اساساً یک نظریه تجربه نیز هست. این کتاب با بررسی دقیق نوشته‌های بنیامین درباره موضوعات کودک و رویا و تحلیل ایده‌های او از تاریخ، آرزوی برآورده شده، شبیه‌سازی و جامعه کمونیستی نشان می‌دهد که چگونه تحلیل مفهومی پیکره او می‌تواند به قلب برسد. از برداشت بنیامین از تجربه انقلابی و تقطیر دشواری ها و مکانیسم های آن.
  • تعداد رکورد ها : 43