آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 43
تصویر-فضای زمان حال: زمانی‌سازی سیاست در فلسفه تاریخ و هنر والتر بنیامین [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Kia Lindroos
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
SoPhi Academic Press, Finland,
چکیده :
ترجمه ماشینی : مطالعه کیا لیندروس بازسازی فلسفی تفکر والتر بنیامین است و دیدگاهی کایرولوژیک از زمان سیاسی و زیبایی‌شناختی را بیان می‌کند. با به فعلیت رسیدن تفکر بنیامین، به ویژه در 20th fin de siecle، کتاب دیدگاه مفصلی از تفکر او ارائه می دهد. کیا لیندروس تفسیری جایگزین از تاریخ، زمان، سیاست و هنر می‌سازد که در لحظه حال (Jetztzeit) به آن پرداخته می‌شود. او در بخش اول به نقد روش خطی- زمانی در فهم تاریخ می پردازد. با مطالعه دقیق مقاله بنیامین "اثر هنری"، بخش دوم به بررسی مشکلات خاستگاه، اصالت و سنت های هنر از طریق ایده های آوانگارد هنری و سیاسی شدن زیبایی شناسی می پردازد. در پایان کتاب، مفهوم تصویر و تصاویر جدید به عنوان فضای تصویر (بیلدروم) کنش مطرح شده است. نمونه‌های تاریخی صحنه‌های سیاسی و هنری بین جنگ‌ها، و همچنین تحلیل فیلم کوتاه کریس مارکر «لا جت»، ایده‌های توسعه‌یافته در سراسر کتاب را نشان می‌دهد و با باز کردن تجربه فردی به سمت تجربیات زمانی جمعی‌تر، تصاویر زمان را نشان می‌دهد. مانند مرگ، رویا و خاطره.
فضای بدن و تصویر: بازخوانی والتر بنجامین [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Sigrid Weigel
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
به سوی نقد خشونت: والتر بنجامین و جورجیو آگامبن [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Brendan Moran, Carlo Salzani
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Bloomsbury Academic,
چکیده :
ترجمه ماشینی : در دو دهه و نیم گذشته، مقاله اولیه والتر بنیامین "به سوی نقد خشونت" (1921) جایگاهی مرکزی در بحث های سیاسی-فلسفی داشته است. پیچیدگی و شاید حتی گاه مبهم بودن متن بنیامین بدون شک به تنوع، تضاد و غنای خوانش های معاصر کمک کرده است. علاقه به دنبال توجه فیلسوفانی مانند ژاک دریدا و جورجیو آگامبن به آن افزایش یافته است. علاقه خود آگامبن در اوایل کارش با مقاله او در سال 1970، "درباره محدودیت های خشونت" شروع شد و مقاله بنجامین همچنان مرجعی اساسی در کار آگامبن است. نوشته شده توسط محققان شناخته شده بین المللی، به سوی نقد خشونت، اولین کتابی است که به بررسی مفاهیم سیاسی-فلسفی «نقد خشونت» بنیامین و پیامدهای همبستگی طنین بنیامین در نوشته های آگامبن می پردازد. موضوعات این مجموعه شامل خشونت اسطوره ای، تکنیک های حل تعارض بدون خشونت، ابهام، سرنوشت یا سرنوشت، تصمیم و ماهیت و رابطه عدالت و تفکر است. این جلد به بررسی استفاده آگامبن از برخی مضامین بنیامینی، مانند یهودیت و قانون، زندگی برهنه، فداکاری، و تجربه کانتی می پردازد که با ترجمه انگلیسی آگامبن «درباره محدودیت های خشونت» به اوج خود می رسد.
فلسفه والتر بنیامین: تخریب و تجربه [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Andrew Benjamin, Peter Osborne
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Taylor & Francis Group,
چکیده :
ترجمه ماشینی : این مجموعه، به توصیف آدورنو، «فلسفه معطوف به فلسفه» را بررسی می کند. این مقالات همه جنبه‌های نوشته‌های بنیامین، از کارهای اولیه او در فلسفه هنر و زبان، تا مفهوم تاریخ را در بر می‌گیرد. تجربه زمان و نابودی تداوم کاذب به عنوان مضامین کلیدی در درک بنیامین از تاریخ شناخته می شود.
مرحوم والتر بنیامین [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
John Schad
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Bloomsbury Academic;Continuum,
چکیده :
ترجمه ماشینی : بررسی خلاقانه و انتقادی حیرت‌انگیز یکی از متفکران برجسته قرن بیستم، والتر بنیامین فقید، رمانی مستند است که زندگی و مرگ والتر بنیامین را با روزها، ساعت‌ها و دقیقه‌های یک ملک شورایی طبقه‌ی کارگر در کنار هم قرار می‌دهد. لندن در انگلستان پس از جنگ ریاضتی. این رمان بر روی یک مستاجر خاص متمرکز است که ادعا می کند والتر بنجامین است و فقط از کلمات نوشته شده توسط بنیامین استفاده می کند، ظاهراً غافل از اینکه بنجامین واقعی 20 سال قبل در حالی که از دست نازی ها فرار می کرد خودکشی کرد. این متن که در ابتدا در دهه شصت اتفاق می‌افتد، به سال‌های اولیه املاک و آخرین روزهای بنیامین بازمی‌گردد، در حالی که او در سراسر اروپا حرکت می‌کند و ناامیدانه‌تر به دنبال فرار از رایش سوم است. جان شاد از طریق این روایت تخیلی، نه تنها ظهور تفکر بنیامین از یک الهیات سیاسی یهودی را که مجبور به مقابله با ظهور نازیسم شده است، بلکه همچنین پیامدهای مارکسیسم اتوپیایی او را که در تبعید ساخته شده است، برای بافت بسیار متفاوت طبقه کارگر آواره بررسی می کند. جامعه در بریتانیا پس از جنگ
اولین فلسفه والتر بنجامین: تجربه، زودگذر و حقیقت [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Nathan Ross
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Routledge,
چکیده :
ترجمه ماشینی : این کتاب به بررسی فلسفه اول والتر بنیامین از دو جهت می پردازد: بر فلسفه اولیه او به عنوان منبع بینش در آثار بعدی او تمرکز می کند و تفکر او را در مورد ماهیت حقیقت، روش، تجربه، رابطه بدن و کاوش می کند. ذهن و حدود دانش بشری. در حالی که بیشترین توجه به آثار بعدی بنیامین معطوف شده است، نوشته‌های او تقریباً در سال‌های 1914-1925 مضامین فلسفی را بررسی می‌کنند و روشی انتقادی را توسعه می‌دهند. این کتاب استدلال می‌کند که این کار اولیه مجموعه‌ای از پرسش‌ها و بینش‌های بدیع و ماندگار را پیدا می‌کند. بنیامین تجربه را به مثابه زنجیره شکسته ای از اشکال گوناگون بیان معنوی می داند که هر یک زودگذر است. این امر بنیامین را به یک سری از شخصیت های فکری سوق می دهد: مفهوم زبان به عنوان وسیله ای برای تجربه. فلسفه ادراک مبتنی بر تاریخ طبیعی بدن انسان؛ تاکید بر تقلید به عنوان یک توانایی جذب خلاق. و کشف حافظه به عنوان نیرویی برای کاوش معنا در تجربه گذشته. این کتاب نشان می‌دهد که نیاز به درک جدیدی از ساختار متافیزیکی تجربه و همچنین برداشتی جدید از حقیقت، نقش ویژه‌ای در شکل‌دهی به آثار بعدی بنیامین دارد. فلسفه اول والتر بنیامین برای محققان و دانشجویان پیشرفته ای که بر روی اندیشه والتر بنیامین، فلسفه قاره ای قرن بیستم، ادبیات تطبیقی، و تفکر مدرن آلمانی کار می کنند، جالب خواهد بود.
فلسفه و مالیخولیا: تأملات اولیه بنیامین در مورد تئاتر و زبان [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Ilit Ferber
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Stanford University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی : این کتاب مفهوم مالیخولیا را در نوشته‌های اولیه والتر بنیامین دنبال می‌کند. فربر به جای تمرکز بر موضوع آشکارا مالیخولیایی آثار بنیامین یا شرایط ناخوشایند سرنوشت خود، پیامدهای این مفهوم را برای فلسفه خود در نظر می گیرد. او که از بحث هایدگر درباره حالات و اهمیت آنها برای تفکر فلسفی مطلع است، معتقد است که حالت مالیخولیایی اصل یا ساختار متافیزیک و هستی شناسی اولیه بنیامین است. تحلیل بدیع او از استدلال‌های بنیامین درباره تئاتر و زبان، بحثی درباره کتاب ترائرسپیل است که در میان اولین کتاب‌هایی در انگلیسی است که خود نمایشنامه‌های باروک را بررسی می‌کند. فلسفه و مالیخولیا نیز با برقراری رابطه قوی بین بنیامین و سایر فیلسوفان از جمله لایب نیتس، کانت، هوسرل و هایدگر به تاریخ فلسفه کمک می کند.
انقلاب و تاریخ در والتر بنجامین: تحلیل مفهومی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Alison Ross
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Routledge,
چکیده :
ترجمه ماشینی : این کتاب نوشته‌های بنیامین درباره انقلاب را در چارچوب برداشت او از دانش تاریخی قرار می‌دهد. مشکل اساسی که با هر تحلیلی از رویکرد بنیامین به انقلاب مواجه است این است که او مفاهیمی را به کار می گیرد که به حوزه تجربه فردی تعلق دارند. نظریه مدرنیته او با تأکید بر از هم پاشیدگی تجربه جمعی مشکل را بیشتر می کند. بنیامین خود مشکل انقلاب را در درجه اول مفهوم سازی تجربه جمعی (امکان و مکان های آن) در شرایط جامعه مدرن بورژوایی می دانست. تازگی رویکرد او به انقلاب در این است که او آن را مستقیماً با تجربه تاریخی مرتبط می کند. بنابراین، برداشت بنیامین از انقلاب، بخشی جدایی ناپذیر از نظریه متمایز او درباره دانش تاریخی است، که اساساً یک نظریه تجربه نیز هست. این کتاب با بررسی دقیق نوشته‌های بنیامین درباره موضوعات کودک و رویا و تحلیل ایده‌های او از تاریخ، آرزوی برآورده شده، شبیه‌سازی و جامعه کمونیستی نشان می‌دهد که چگونه تحلیل مفهومی پیکره او می‌تواند به قلب برسد. از برداشت بنیامین از تجربه انقلابی و تقطیر دشواری ها و مکانیسم های آن.
والتر بنیامین؛ حجم گناه‌آلودی از چیزها
نویسنده:
کاوان محمدپور
نوع منبع :
مقاله , نقد و بررسی کتاب
منابع دیجیتالی :
چکیده :
کتابِ دیوید فریس، با نام مقدمه‌ی کیمبریج بر والتر بنیامین، در چهار فصل به زندگی، زمینه‌های فکری، آثار و واکنش به نوشته‌های بنیامین می‌پردازد. نویسنده برآن است مقدمه‌ای برای نوآموزان فلسفه‌ی وی ارائه دهد و مسیر خوانندگانش را تا حدودی هموار کند.
والتر بنیامین
نویسنده:
روبرت اشتاین، مجید مددی
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
  • تعداد رکورد ها : 43