تعبیر خودفریبی | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
تعبیر خودفریبی
Daniel Reinhold Sascha Viehoff
82 صفحه .
کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
فارسی
کتاب الکترونیکی
میانگین امتیازات:
امتیاز شما :
تعداد امتیازات :
0
تعبیر خودفریبی
ویرایش اثر
عنوان دیگر :
Interpreting self-deception
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی:
کارشناسی ارشد
رشته تحصیلی:
فلسفه
محل تحصیل رساله تحصیلی:
University College London
تاریخ دفاع:
2004
پدیدآورندگان :
Viehoff, Daniel Reinhold Sascha
(نویسنده)
چکیده :
ترجمه ماشینی : تز من تضاد آشکار بین یک اصل اصلی نظریه تفسیر دیویدسون را تحلیل میکند، یعنی. که نسبت دادن حالات ذهنی ما باید سوژه را حداکثر عقلانی جلوه دهد و زبان روانشناختی ما که به ما امکان می دهد حالت های باور غیرمنطقی مانند خودفریبی را به کسی نسبت دهیم. به گفته دیویدسون، خودفریبی شامل دو باور متناقض p و not-p است، جایی که not-p نتیجه یک عمل عمدی توسط عامل به منظور اجتناب از تشخیص آن p است. این تصور از خودفریبی باید توضیح دهد که چرا داشتن باورهای متناقض منجر به نفی یکی از آنها نمی شود. دیویدسون با معرفی مفهوم «مرز ذهنی» که محتوای باورهای متناقض را جدا میکند، به این مشکل میپردازد و در عین حال امکان تعامل علّی آنها را فراهم میکند. من استدلال میکنم که این خودفریبی را به یک «مصل کوتاه ذهنی» تقلیل میدهد و نمیتواند مفهوم عادی ما را از آن معنا کند. ارجاع دیویدسون به کنش عمدی مشکل دیگری ایجاد می کند: یک باور نادرست که عمداً ایجاد شده است فاقد ویژگی های مشخصه باورها است، هدف آنها حقیقت است. ناتوانی در توضیح خودفریبی به مشکل کلی تری در دیدگاه دیویدسون از ذهن اشاره می کند. برای توضیح رابطه بین استفادههای اول و سوم شخصی از اصطلاحات ذهنی، نظریه تفسیر دیویدسون باید برحسب «طرح تخیلی» درک شود. این یک مشکل اساسی را برجسته می کند: نظریه ای که تفسیر را برای تشکیل قلمرو ذهنی می گیرد، نمی تواند توضیح دهد که چگونه مفهوم خودفریبی می تواند به وجود آید. فصل آخر من منابع دشواری را تحلیل میکند: اگر هدف تفسیر، فرمولبندی «نظریههای کل» باشد، نمیتواند خودفریبی را معنا کند، که پیوندهای محلی دارد که به معنای محدود «عقلانی» اما در تصویر بزرگتر غیرمنطقی است. برای انطباق با خودفریبی، نظریه تفسیر باید تفسیر را بر حسب پروژه های وابسته به علاقه و مناسبت تصور کند.
my thesis analyses the apparent clash between a central tenet of davidson's interpretation theory, viz. that our attribution of mental states must make the subject look maximally rational, and our psychological vernacular that allows us to attribute to someone irrational belief states like self-deception. self-deception, according to davidson, involves two contradictory beliefs p and not-p, where not-p comes about as the consequence of an intentional action performed by the agent in order to avoid recognising that p. this conception of self-deception must explain why holding contradictory beliefs does not lead to the negation of one of them. davidson addresses this problem by introducing the notion of a 'mental boundary', which holds apart the content of the contradictory beliefs, while allowing their causal interaction. i argue that this reduces self-deception to a 'mental short-circuit', and cannot make sense of our ordinary conception of it. davidson's reference to intentional action creates a further difficulty: a false belief that has been intentionally brought about lacks a characteristic features of beliefs, their aiming at the truth. the incapacity to account for self-deception points to a more general difficulty in davidson's view of the mind. to account for the relationship between first- and third-personal uses of mental terms, davidson's interpretation theory should be understood in terms of 'imaginative projection'. this highlights a fundamental problem: a theory that takes interpretation to constitute the mental realm cannot explain how the concept of self-deception can come about. my final chapter analyses the sources of the difficulty: if interpretation aims at formulating 'total theories', it cannot make sense of self-deception, which has local links that are 'rational' in a limited sense but irrational in the bigger picture. to accommodate self-deception, interpretation theory should conceive of interpretation in terms of interest- and occasion-dependent projects.
منابع دیجیتالی مرتبط :
متن کامل پایان نامه
کلید واژه اصلی :
پایان نامه انگلیسی
اعلام و شخصیت ها :
دیویدسون, دونالد (Donald Davidson،فیلسوف امریکایی معاصر در مکتب تحلیلی؛ ایدههای چشمگیر: تفسیر رادیکال «Radical interpretation»، مونیسم ناهنجار «Anomalous monism»، معناشناسی شرطی حقیقت «Truth-conditional semantics»، اصل همدلی، دلایل به مثابه علل، فهم به مثابه ترجمه), 1917م. اسپرینگفیلد، ماساچوست، آمریکا 2003م. برکلی، کالیفرنیا، آمریکا
متکلمان و سایر شخصیت ها :
دونالد دیویدسون
نویسنده :
Daniel Reinhold Sascha Viehoff
زبان :
انگلیسی
منبع اصلی :
https://discovery.ucl.ac.uk/id/eprint/10105770/
جنس منبع:
متن
پایگاه :
پ:پایگاه پایان نامه
یادداشت :
Keywords: Philosophy, religion and theology; Davidson
توضیحات فیزیکی اثر :
82 صفحه .
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
خروجی ها :
Mods
Doblin core
Marc xml
MarcIran xml
مشخصات کامل فراداده
مشخصات کامل اثر
منابع مرتبط :
ثبت نظر
ارسال
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت