چکیده :
ترجمه ماشینی :
این پایان نامه به بررسی و تحلیل تلاش های جیمز ریچلز برای اثبات اینکه نظریه تکامل داروین پیامدهای فاجعه باری برای اخلاق سنتی مسیحیت دارد، می پردازد.
هدف.
هدف این پایان نامه بررسی و ارزیابی این موضوع است که آیا پروتولوژی بر اخلاق تأثیر می گذارد یا نه.
بهویژه، من پیشنهاد میکنم که مفاهیم دیدگاههای تکاملی در مورد منشأها برای اخلاق، عمدتاً در ارجاع به موضوع ترجیح انسان بر طبیعت در اخلاق، تقطیر شود.
من پیشنهاد میکنم که درک راشل از مفاهیم تکامل بر ترجیح انسان (حمایتهای بیشتر از انسانها نسبت به غیرانسان) در اخلاق (مانند اخلاق کتاب مقدس-مسیحی) افشا شود و دیدگاههای او بر اساس سازگاری درونیاش ارزیابی شود، و دقت استفاده او از تاریخ مسیحیت و داده های کتاب مقدس.
منابع.
برای دستیابی به این هدف، از منابع بسیاری استفاده شد که از آثار خود راشل شروع شد.
برخی از نویسندگان اضافی مورد مشورت عبارتند از: j.
v.
langmead casserly، richard dawkins، stephen j.
gould، john f.
haught، cornelius hunter، jerry korsmeyer، andrew linzey، john rawls، tom regan، lewis regenstein، michael ruse، richard ryder، peter سینگر، گرهارد فون راد، استفن وب، لین وایت جونیور و بنجامین ویکر.
نتیجه گیری اول، جیمز ریچلز اساساً در تحلیل خود از تأثیر تکامل داروینی بر اخلاق مسیحی درست است.
دوم، احتمالاً بزرگترین سهم ریچلز شناسایی رد غایتشناسی توسط داروین به عنوان عصب فلسفی داروینیسم است.
سوم، ریچلز به درستی دو رکن کلیدی ترجیحات انسانی را در اخلاق مسیحی شناسایی می کند و نشان می دهد که چگونه تکامل هر ستون را تضعیف می کند.
چهارم، کار الهیدانان تکاملی این ادعای راشلز را تأیید می کند که هر نوع خداباوری که نظریه داروین را در بر می گیرد نمی تواند دیدگاه سنتی مسیحی درباره اخلاق را حفظ کند.
پنجم، وابستگی الهیدانان تکاملی به الهیات فرآیندی، با محدود کردن پیشدانش خداوند، پایههای اقتدار اخلاقی او را تضعیف میکند.
ششم، ویکر در این ادعا که کیهانشناسی بر اخلاق تأثیر میگذارد، درست است و تغییر از کیهانشناسی کتاب مقدس به ماتریالیستی سرانجام اخلاق مسیحی را تضعیف میکند.
هفتم، نتیجه میگیرم که در نظام تکاملی، حقوق بر اساس عملکرد فردی استوار میشود، در حالی که در کتاب مقدس توسط خدا اعطا میشود، بنابراین پایهای مطمئنتر برای آنها فراهم میکند.
the topic.
this dissertation explores and analyzes james rachels's efforts to prove that darwin's theory of evolution has catastrophic implications for traditional christian ethics.
the purpose.
the purpose of this dissertation is to explore and evaluate the question of whether or not protology affects ethics.
in particular, i propose to distill the implications of evolutionary views of origins for ethics, mainly in reference to the issue of human preference over nature in ethics.
i propose to disclose rachels's understanding of the implications of evolution on human preference (greater protections for human beings over non-humans) in ethics (such as biblical-christian ethics), and to evaluate his views on the basis of his internal consistency, and the accuracy of his use of christian history and biblical data.
the sources.
in order to accomplish this purpose, many sources were consulted, starting with the works of rachels himself.
some of the additional authors consulted include: j.
v.
langmead casserly, richard dawkins, stephen j.
gould, john f.
haught, cornelius hunter, jerry korsmeyer, andrew linzey, john rawls, tom regan, lewis regenstein, michael ruse, richard ryder, peter singer, gerhard von rad, stephen webb, lynn white, jr., and benjamin wiker.
conclusions.
first, james rachels is essentially correct in his analysis of the impact of darwinian evolution on christian ethics.
second, possibly rachels's greatest contribution is identifying darwin's rejection of teleology as the philosophical nerve of darwinism.
third, rachels correctly identifies two key pillars of human preference in christian ethics and shows how evolution undermines each pillar.
fourth, the work of evolutionary theologians corroborate rachels's assertion that any kind of theism incorporating darwin's theory cannot sustain a traditional christian view of morality.
fifth, the dependence of evolutionary theologians on process theology undermines the grounding of god's moral authority by limiting his foreknowledge.
sixth, wiker is correct in his assertion that cosmology affects morality, and that changing from a biblical cosmology to a materialist one will eventually undermine christian ethics.
seventh, i conclude that in the evolutionary system, rights become grounded in individual functionality, whereas in scripture they are granted by god, thus providing for them a more secure foundation.
منبع اصلی :
https://digitalcommons.andrews.edu/dissertations/16/
پایگاه :
پ:پایگاه پایان نامه
یادداشت :
Keywords: Christianity; Ethics in Religion; Evolution; Religious Thought, Theology and Philosophy of Religion, James Rachels, Charles Darwin
توضیحات فیزیکی اثر :
402 صفحه.
نوع منبع :
رساله تحصیلی
,
کتابخانه عمومی