چکیده :
ترجمه ماشینی :
این مطالعه به بررسی تغییر کلارک اچ.
پینوک در دکترین او درباره اعتبار و اعتبار کتاب مقدس میپردازد.
یک مقدمه کوتاه، مشخص کردن اهداف، روش، و حدود مطالعه، با بررسی تاریخی تحولات مربوط به اعتبار و اعتبار کتاب مقدس از قرن شانزدهم به بعد دنبال میشود.
تا زمان ظهور دئیسم انگلیسی، نقد کتاب مقدس و لیبرالیسم مذهبی، تردیدهای کمی در مورد اعتبار و صحت کتاب مقدس وجود داشت.
تخریب دیدگاه سنتی کتاب مقدس توسط بنیادگرایی و سپس انجیلییسم مورد اعتراض قرار گرفت.
با این حال، انجیلیان معاصر، یکنواختی کمی را در رابطه با آموزه کتاب مقدس نشان می دهند.
نقش خود پیناک در بحثهای اشتباه باپتیست جنوبی را میتوان به عنوان نماینده این تنوع در نظر گرفت.
فصل 2 مروری بر نگرانیهای اصلی پیناک، شکلدهی تأثیرات، و تغییر دیدگاهها در مورد عذرخواهی، سوتریولوژی، الهیات خاص، الهیات سیاسی و پنطیکاستیالیسم ارائه میکند.
تمایل او به اینکه الهیات انجیلی هم محافظه کارانه و هم معاصر باشد در توسعه او در همه این مضامین آشکار می شود.
فصل های 3 و 4 بر تفکر اولیه و بعدی پیناک در مورد اعتبار/قابلیت اطمینان کتاب مقدس تمرکز دارند.
پینوک اولیه معتقد بود که کتاب مقدس به صراحت نادرستی خودکارهای اصلی را آموزش می دهد.
او مقوله خطا را با ارجاع به "نیت" متن تعیین کرد، مشکلات کتاب مقدس را "ظاهری" در نظر گرفت و از اعتبار کتاب مقدس به اعتبار استدلال کرد.
پیناک بعدی تلاش می کند محافظه کاران را به سمت پذیرش شکل انسانی کتاب مقدس سوق دهد.
او دیدگاه قبلی خود را رد می کند و آن را از منظر تعالیم کتاب مقدس و نقش روح ناکافی می داند.
اکنون دیدگاه سختگیرانه نسبت به خطاکاری با چیزی کمتر از یک دکترین قطعی خدا ناسازگار تلقی می شود.
فصل پایانی نقاط قوت، ضعف و سازگاری دو دیدگاه پیناک را ارزیابی میکند و دلایل تغییر را پیشنهاد میکند.
در حالی که پینوک اولیه بر نقش الهی در کتیبه تأکید می کند، به نظر می رسد که بعدی بر انسان تأکید دارد.
نتیجه گیری های او در هر یک از این دوره ها منعکس کننده پیش فرض های اوست.
تغییر دیدگاه پیناک احتمالاً نتیجه تغییر پارادایم کالوینیسم به آرمینییسم است که با سوتریولوژی او آغاز شد، به دکترین او درباره خدا منتقل شد و در دیدگاه او از کتاب مقدس فیلتر شد.
او ممکن است نیاز به تنظیماتی در سیستم خود داشته باشد تا دیدگاه بالایی نسبت به اعتبار و قابلیت اطمینان کتاب مقدس حفظ کند.
this study investigates clark h.
pinnock's shift in his doctrine of biblical authority and reliability.
a brief introduction, delineating the objectives, method, and delimitations of the study, is followed by an historical survey of developments inregard to biblical authority and reliability from the sixteenth century onwards.
there were few doubts regarding scriptural authority and veracity until the rise of english deism, biblical criticism, and religious liberalism.
the resulting demolition of the traditional view of scripture was protested by fundamentalism, then by evangelicalism.
contemporary evangelicals, however, reveal little uniformity in regard to the doctrine of scripture.
pinnock's own role in the southern baptist inerrancy debates can be viewed as representative of that diversity.
chapter 2 provides an overview of pinnock's major concerns, shaping influences, and shifts of opinion regarding apologetics, soteriology, theology proper, political theology, and pentecostalism.
his desire that evangelical theology be both conservative and contemporary is revealed in his development in all these themes.
chapters 3 and 4 focus on pinnock's early and later thinking concerning biblical authority/reliability.
the early pinnock considered that scripture explicitly taught the inerrancy of the original autographs.
he qualified the inerrancy category by reference to the "intention" of the text, regarded biblical difficulties as "apparent," and argued from biblical reliability to authority.
the later pinnock attempts to move conservatives toward acceptance of scripture's human form.
he rejects his earlier view as inadequate from the standpoint of biblical teaching and the role of the spirit.
a strict view of inerrancy is now considered incompatible with anything less than a deterministic doctrine of god.
the final chapter evaluates the strengths, weaknesses, and consistency of pinnock's two views and suggests the reason/s for his shift.
while the early pinnock stresses the divine role in inscripturation, the later seems to emphasize the human.
his conclusions in each of these periods reflect his presuppositions.
pinnock's change of perspective is probably the consequence of a calvinism to arminianism paradigm shift which began with his soteriology, moved to his doctrine of god, and filtered into his view of scripture.
he may need to make adjustments to his system to maintain a high view of biblical authority and reliability.
نویسنده :
Ray C. Roennfeldt
منبع اصلی :
https://digitalcommons.andrews.edu/dissertations/140/
پایگاه :
پ:پایگاه پایان نامه
یادداشت :
Keywords: Religion; Religious Thought, Theology and Philosophy of Religion, Clark H. Pinnock, Consequence, Calvinism , Arminianism Soteriology, Political theology, Pentecostalism
توضیحات فیزیکی اثر :
447 صفحه.
نوع منبع :
رساله تحصیلی
,
کتابخانه عمومی