چکیده :
ترجمه ماشینی :
این پایان نامه درباره رواج مضامین دینی در طبیعت گرایی ادبی آمریکایی است که در اواخر قرن نوزدهم ظهور کرد.
محوریت موضوعاتی مانند بیتفاوتی طبیعت و مبارزه برای بقا، به دلیل ارتباط نزدیک آن با پیشرفتهای علم و فلسفه پس از عصر روشنگری و پس از داروین، در طبیعتگرایی مشترک است.
از منظر معاصر، جایی که علم و دین اغلب به عنوان تبیینهای متضاد برای زندگی و توسعه آن ظاهر میشوند، بسیار آسان است که فرض کنیم آن دسته از نویسندگانی که با طبیعتگرایی مرتبط هستند، دین را به شیوههای محدود یا با روحیه تضاد نشان میدهند.
با این حال، من نشان میدهم که دین در طبیعتگرایی جایگاهی مرکزی دارد.
من استدلال میکنم که مضامین مذهبی فرانک نوریس، استفان کرین، جک لندن، آپتون سینکلر و سینکلر لوئیس بازتاب تاریخهای الهیاتی و فرهنگی قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم است که پروتستانیسم آمریکایی را با زمینههای پساداروینی و پسا روشنگری تطبیق میداد.
از طریق فرآیند آزادسازی در حالی که من قصد ندارم یک نظریه کلی درباره دین در طبیعت گرایی شکل دهم، اما استدلال می کنم که طبیعت گرایان به طور مداوم صحت کتاب مقدس، انسانیت مسیح، وعده آخرت شناختی زندگی پس از مرگ، اجتماعی-اقتصادی و اجتماعی را بررسی می کنند.
مفاهیم سیاسی تعالیم مسیح و مفهوم گناه اولیه.
در خاتمه، متذکر می شوم که هم دوران رکود بزرگ و هم آمریکای پس از 11 سپتامبر، بازگشت به طبیعت گرایی را به عنوان شیوه ای از بازنمایی دیدند.
بنابراین، من همچنین بررسی می کنم که چگونه طبیعت گرایان قرن بیستم و بیست و یکم به گنجاندن مضامین مذهبی در آثار نسل قبلی طبیعت گرایان در آثار خود ادامه دادند.
طبیعت گرایان دانشمندان، فیلسوفان و الهیدانان غیر متعارف بودند و شاید همچنان باشند.
دین و طبیعت گرایی در یک رابطه پیچیده که بین ارتدوکس و لیبرالیسم در حال فروپاشی است، وجود دارند، اما هرگز حق وجود دیگری را انکار نمی کنند.
this dissertation is about the prevalence of religious themes in american literary naturalism, which emerged in the late nineteenth century.
the centrality of themes such as the indifference of nature and the struggle for survival are common to naturalism, owing to its close association with post-enlightenment and post-darwinian advances in science and philosophy.
from a contemporary perspective, where science and religion often appear as oppositional explanations for life and its development, it becomes all too easy to assume that those authors associated with naturalism represented religion in limited ways, or with a spirit of antagonism.
however, i demonstrate that religion occupies a central position in naturalism.
i argue that the religious themes of frank norris, stephen crane, jack london, upton sinclair, and sinclair lewis are reflections of nineteenth and early twentieth-century theological and cultural histories that saw american protestantism adjusting to a post-darwinian and post-enlightenment context through a process of liberalisation.
whilst i do not set out to form an overarching theory of religion in naturalism, i do argue that the naturalists consistently explore the veracity of the bible, the humanity of christ, the eschatological promise of life after death, the socio-economic and socio-political implications of christ’s teaching, and the concept of original sin.
in conclusion, i note that both the great depression and post-9/11 america saw a return to naturalism as a mode of representation.
i therefore also explore how twentieth- and twenty-first century naturalists continued to incorporate into their works the religious themes explored in the works of the earlier generation of naturalists.
the naturalists were, and perhaps continue to be, scientists, philosophers, and non-conventional theologians.
religion and naturalism coexist in a complex relationship that ebbs and flows between orthodoxy and liberalism, but never do they deny the right for the other to exist.
نویسنده :
Steven John Bembridge
منبع اصلی :
https://ethos.bl.uk/OrderDetails.do?uin=uk.bl.ethos.716421
پایگاه :
پ:پایگاه پایان نامه
یادداشت :
keywords : Frank Norris, Jack London, Upton Sinclair, Sinclair Lewis, Bible, religion in naturalism
توضیحات فیزیکی اثر :
264 صفحه.
نوع منبع :
رساله تحصیلی
,
کتابخانه عمومی