چکیده :
ترجمه ماشینی :
بررسی «آتئیسم جدید» نه یک پدیده منزوی، بلکه بیان معاصری از سنت طولانیتر حمایت و تضاد بیخدایی نسبت به دین، باورهای الهی و اعمال مرتبط را نشان میدهد.
اگرچه همه منتقدان دین ملحد نیستند و آتئیستها در میان خود تنوع نشان میدهند، یک رویکرد فراگیرانه باز وسلی به تنوع مذهبی و الحاد جدید استدلال میکند که آتئیستهای جدید به اندازه کافی شبیه افراد مذهبی هستند تا بتوان با استفاده از ابزارهای مفهومی مربوط به تنوع مذهبی به آنها نزدیک شد.
تعامل و گفتگو
به طور خاص، پیشنهاد میکند که یک نگرش باز شامل گرایانه خوشبینانه از فلسفه دین، مبتنی بر منابع روششناختی، کتاب مقدس، تاریخی و اخلاقی ارائهشده و ادغامشده توسط سنت وسلی، برای رویکرد به موضوعات تنوع دینی که بیخدایی و آتئیستهای جدید را در بر میگیرد، مؤثر است.
.
تنوع وسلی از شمول گرایی باز مشکلاتی را که پارادایم های رقیب از فلسفه دین نشان می دهند، کاهش می دهد یا از بین می برد و از پیچیدگی های ضمنی یا صریح برای انتخاب الهیات اصلاح شده، کاتولیک و جهان گرا اجتناب می کند.
این به طور منسجمی به یادگیری متقابل و واقعی در میان مؤمنان مذهبی و ملحدان و یک فوریت امیدوارکننده در مورد رستگاری میپردازد.
اصرار بر اینکه هر فردی دارای ارزش مقدس یا شأن ذاتی است، زیربنای آزادی غیرمذهبی و تلاشهای سازنده برای متقاعد کردن است.
همکاری حول اولویتهای مشترک را تقویت میکند، مخالفت محتاطانه را در صورت لزوم تقویت میکند، و در همان چیزی عمل میکند که جان وسلی آن را راه عالیتر عشق مینامد.
به عنوان یکی از نمونه های مسیحیت جهانی، اعتقادی، و انجیلی; رویکرد فراگیر باز وسلی به تنوع مذهبی و الحاد جدید با هدف تفسیر صادقانه کتاب مقدس و استفاده انتقادی از سوابق تاریخی، عقل، منطق و علوم با گوش دادن به تجربه وجودی و عملی است.
با ارج نهادن به هر صدایی در کنفرانس، به طور مؤثر گفتگوی مداوم در مورد موضوعات حیاتی برای الحاد و دین، از جمله روابط دین و علم، مشکلات شر و رنج، و شکوفایی اخلاقی بهینه برای واقعیتهای فیزیکی و معنوی را واسطه میکند.
probing the “new atheism” reveals not an isolated phenomenon, but a contemporary expression of a longer tradition of atheist advocacy and antagonism toward religion, beliefs about the divine, and associated practices.
although not all critics of religion are atheists, and atheists display diversity among themselves, a wesleyan open inclusivist approach to religious diversity and new atheism argues that new atheists are sufficiently similar to religious people to be fruitfully approached utilizing conceptual tools that pertain to religious diversity, interaction, and dialogue.
specifically, it proposes that an optimistic open inclusivist attitude from the philosophy of religion, grounded by and employing methodological, biblical, historical, and ethical resources supplied and integrated by the wesleyan tradition, is productive for approaching religious diversity issues that incorporate atheism and new atheists.
a wesleyan variety of open inclusivism lessens or eliminates difficulties that competing paradigms from philosophy of religion exhibit, and eschews complications implicit or explicit to select reformed, catholic, and universalist theologies.
it coherently urges genuinely significant, reciprocal learning among religious believers and atheists and a hopeful urgency about salvation.
insisting that every person possesses sacred worth or inherent dignity, it undergirds ir/religious liberty and constructive attempts to persuade.
it prods collaboration around common priorities, empowers prudent opposition where necessary, and operates in what john wesley called the more excellent way of love.
as one exemplar of ecumenical, creedal, and evangelical christianity; a wesleyan open inclusivist approach to religious diversity and new atheism aims to interpret the bible faithfully and to critically utilize historical precedents, reason, logic, and the sciences listening to existential and practical experience.
honoring each voice in conference, it effectively mediates ongoing dialogue on topics vital to atheism and religion, including the relationships of religion and science, problems of evil and suffering, and optimal ethical flourishing for physical as well as spiritual realities.
نویسنده :
Benjamin Bradford DeVan (بنجامین بردفورد دوان)
منبع اصلی :
http://etheses.dur.ac.uk/11464/
پایگاه :
پ:پایگاه پایان نامه
یادداشت :
keywords: Comparative,” “Religious Diversity,” “Philosophy,” “Ethics,” “Interfaith,” “Dialogue,” “Wesleyan,” “Grace,” “Science,” “Bible,” “History,” “Historical,” “Patristics,” “Society,” “Culture,” “Method,” “Systematic,” “Philosophical,” “Constructive,” “Analytic,” “Theology,” “Hermeneutics,” “Apologetics,” “Atheism,
توضیحات فیزیکی اثر :
308 صفحه.