مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
شامل عبارت باشد
شامل عبارت باشد
 
شامل عبارت باشد
شامل عبارت باشد
تنها فراداده‌های دارای منابع دیجیتالی را بازیابی کن
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 27
کارناپ و اندیشه قرن بیستم: توضیح به عنوان روشنگری [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Carnap, Rudolf; Carus, A. W.; Carnap, Rudolf
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Cambridge University Press,
منطق و زبان: مطالعات اهداشده به پروفسور رودولف کارناپ به مناسبت هفتادمین سالگرد تولد او [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
B. H. Kazemier, D. Vuysje (auth.)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Springer Netherlands,
درسگفتار موجهات
مدرس:
ضیا موحد
نوع منبع :
صوت , درس گفتار،جزوه وتقریرات
منابع دیجیتالی :
نظام های موجه محمولی کریپکی و مسألة ذات باوری
نویسنده:
مهناز امیرخانی
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
منتقدان منطق‌های موجه محمولی معتقدند که یکی از اشکالات مهم این منطق‌ها، این است که به «ذات‌باوری» می‌‌‌انجامد. سول کریپکی به شیوة خاصی درصدد دفاع در برابر این اتهام برآمده و معتقد است که می‌توان نحوه‌ای از ذات‌باوری را پذیرفت، بدون این‌که به تناقض بینجامد. البته کریپکی در نظام اصلاح‌شدة خود، از ذات‌باوری فاصلة بیشتری گرفته و توجیه دقیق‌تری را ارائه می‌نماید. این مقاله ضمن بررسی معنای ذات‌باوری، به تطبیق آن با نظام‌های موجه محمولی کریپکی می‌پردازد.
م‍ن‍طق‌ م‍وج‍ه‍ات‌ چ‍ی‍س‍ت‌
نویسنده:
محمود ف‍رج‍ام‍ی‌، م‍ح‍م‍ود ی‍وس‍ف‌ث‍ان‍ی‌
نوع منبع :
نمایه مقاله
وضعیت نشر :
تهران: ه‍م‍ش‍ه‍ری‌,
ت‍اری‍خ‌ ش‍ن‍اس‍ی‌ م‍ن‍طق‌ م‍وج‍ه‍ات‌ در گ‍ف‍ت‌ و گ‍و ب‍ا ض‍ی‍ا م‍وح‍د
شخص محوری:
ض‍ی‍ا م‍وح‍د
نوع منبع :
مناظره،گفتگو و میزگرد
منابع دیجیتالی :
م‍ن‍طق‌ ج‍دل‌ و م‍وج‍ه‍ات‌ در م‍ن‍طق‌
نویسنده:
داود دوان‍ق‍ی‌
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب)
وضعیت نشر :
تهران: ه‍ف‍ت‌ روز‏‫,
چکیده :
بخش نخست کتاب درباره‌ی جدل است که در آن، قواعد و اصول، چند اصطلاح در باب جدل، و مباحث "مواضع" و "وصا" مطرح گردیده است. بخش دوم شامل مبحث "موجهات است که به بحث تقسیم قضیه به اعتبار نسبت اختصاص دارد.
م‍ن‍طق‌ ب‍ه‌ زب‍ان‌ س‍اده‌ م‍ن‍طق‌ ق‍دی‍م‌ - م‍ن‍طق‌ ج‍دی‍د
نویسنده:
ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر اف‍راس‍ی‍اب‌پ‍ور
نوع منبع :
نمایه مقاله
وضعیت نشر :
قم: ف‍ق‍ه‌,
م‍ب‍ان‍ی‌ م‍ن‍طق‌ م‍وج‍ه‍ات‌
نویسنده:
ل‍طف‌ال‍ل‍ه‌ ن‍ب‍وی‌
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , ترجمه اثر
وضعیت نشر :
تهران: دان‍ش‍گ‍اه‌ ت‍رب‍ی‍ت‌ م‍درس‌، دف‍ت‍ر ن‍ش‍ر آث‍ار ع‍ل‍م‍ی‌,
چکیده :
منطق موجهات به عنوان یکی از شاخه های توسعه یافته منطق جدید به وسیله سی.آ.لوئیس در سال 1918 پایه ریزی گردید و به وسیله منطقدانان پس از وی بسط و تکامل یافت به نحوی که امروزه شامل حوزه وسیعی از تحقیقات منطق فلسفی (philosophical logic) و منطق محض (pure logic) است و در حوزه فلسفه، تحلیل منطقی زبان، هوش مصنوعی، علوم کامپیوتر و مبانی ریاضیات کاربردهای فراوانی دارد.
ف‍ل‍س‍ف‍ه‌ م‍ن‍طق‌ رب‍ط گ‍زاره‌ه‍ا و م‍وج‍ه‍ات‌
نویسنده:
اس‍ت‍ی‍ون‌ ری‍د
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , ترجمه اثر
وضعیت نشر :
قم: دان‍ش‍گ‍اه‌ ع‍ل‍وم‌ ان‍س‍ان‍ی‌ م‍ف‍ی‍,
چکیده :
پیدایش منطق ربط محصول تلاش منطقدانانی مانند اورلوف، الن اندرسون و آلونزو چرچ در نیمه دو قرن بیستم است که با نقد فرگه و راسل رویش و بالندگی شاخه‏ای جدید را در منطق موجب شدند. منطق ربط بازگشتی است به تصور شهودی و ما قبل فرگه‏ای منطق دان‏های گذشته و رجوعی است به قضیه‏های شرطی لزومی. این منطق در پی احیای ضرورت وجود ربط بین مقدم و تالی است. در این منطق یک گزاره شرطی به صرف صادق بودن مقدم و تالی صادق نیست بلکه اگر بین این دو پیوندی باشد که بر اساس آن، یکی مستلزم دیگری باشد آن گزاره شرطی صادق خواهد بود. نویسنده این کتاب که از طرفداران افراطی منطق ربط است با تأمل در ماهیت کلی نظریه‏ها، اعتبار، ترکیب عطفی، منطق گزاره‏ها به تدوین نظریه‏های صوری درباره استلزام ربطی پرداخته است.
  • تعداد رکورد ها : 27