مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
ابطال پذیری(اصطلاح وابسته) اصول معرفتی(اصطلاح وابسته) بافت گرایی(اصطلاح وابسته) برون گروی((اصطلاح وابسته)، مقابل درون گروی) پراگماتیسم(اصطلاح وابسته) تبیین(اصطلاح وابسته) تحقیق پذیری(اصطلاح وابسته) توجیه استنتاجی(مقابل توجیه غیر استنتاجی) توجیه باواسطه(مقابل توجیه بی واسطه) توجیه بی واسطه(مقابل توجیه باواسطه) توجیه پسین(مقابل توجیه پیشین) توجیه پیشین(مقابل توجیه پسین) توجیه غیر استنتاجی(مقابل توجیه استنتاجی) توجیه غیر معرفتی(مقابل توجیه معرفتی) توجیه معرفتی(مقابل توجیه غیر معرفتی) توجیه نقض پذیر(مقابل توجیه نقض ناپذیر) توجیه نقض ناپذیر(مقابل توجیه نقض پذیر) توجیه وظیفه شناختی درون گروی((اصطلاح وابسته)، مقابل برون گروی) دلیل ضامن صدق(اصطلاح وابسته) دلیل گروی(اصطلاح وابسته) دلیل((اعم از استدلال)، اصطلاح وابسته) عرف گرایی(اصطلاح وابسته) عقلانیت(اصطلاح وابسته) نظریه های غیر مبتنی بر باور((اصطلاح وابسته)، مقابل نظریه های مبتنی بر باور) نظریه های مبتنی بر باور((اصطلاح وابسته)، مقابل نظریه های غیر مبتنی بر باور) وظیفه معرفتی(اصطلاح وابسته)
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 2
ساختار توجیه [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Robert Audi (رابرت آئودی)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Cambridge University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: این مجموعه مقالات (شامل سه مقاله کاملاً جدید) توسط یکی از برجسته‌ترین فیلسوفان معرفت‌شناسی فراتر از دو مورد از سوءتفاهم‌شده‌ترین موضع‌گیری‌ها در فلسفه - مبناگرایی و انسجام‌گرایی است. آئودی یک مبانی گرایی درونگرایانه و معتدل را پیشنهاد می کند که برخی از فضایل انسجام گرایی و قابلیت اطمینان را در بر می گیرد. او تمایزات مهمی را بین وابستگی معرفتی مثبت و منفی، نظریه‌های ماهوی و مفهومی طبیعت‌گرایانه، باورها و گرایش‌های اعتقادی، باورهای استنتاجی از نظر اپیزودیک و ساختاری، درون‌گرایی مرتبه اول و دوم، و رد کردن در مقابل رد شک‌گرایی ایجاد می‌کند. این تضادها نه تنها در مورد باور عقلانی، بلکه در مورد عمل عقلانی و عقلانیت امیال و نیات نیز اعمال می شود. موضع کلی، نظریه‌ای کثرت‌گرایانه، نسبتاً عقل‌گرایانه، درونگرایانه از توجیه و برداشتی تا حدی برون‌گرایانه از دانش است. با این حال، به واسطه ارائه نظریه عقلانیت و نیز گزارشی از دانش و باور موجه، فیلسوفان اخلاق، علم، و علوم اجتماعی و معلمان و دانشجویان معرفت شناسی را مورد توجه قرار خواهد داد.
درسگفتار فلسفه‌ تحلیلی، مروری بر موضوعات
مدرس:
محمود خاتمی
نوع منبع :
صوت , درس گفتار،جزوه وتقریرات , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
فلسفه ی تحلیلی یکی از جریان های مهم و پویا در فلسفه ی غرب است. این مکتب فلسفی از ابتدای پیدایش تا به امروز، مراحل و تطوراتی را از سر گذرانده است. به چند روش می توان یک مکتب فلسفی را مرور کرد که یکی از آن ها بررسی مسایل و موضوعات مهم آن است. در درسگفتار پیش روی، مروری بر مکتب فلسفه ی تحلیلی بر اساس سه موضوع محوری معنی، صدق و توجیه می شود و در ذیل هر موضوع به نظریات مهم در این مکتب فلسفی اشاره می شود. در خلال بحث ها، بسیاری بررسی های تطبیقی میان فلسفه تحلیلی و دیگر فلسفه ها نیز بیان می شود.
  • تعداد رکورد ها : 2