مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
ابدان ارواح انسان جبر و اختیار(کلام) فطرت(کلام)
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1257
معنا و تجسم: جسم انسانی در انسان شناسی هگل [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Nicholas Mowad
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
State University of New York Press,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : معنا و تجسم مطالعه مفصلی از انسان شناسی هگل برای بررسی جایگاه جسمیت یا تجسم در زندگی، هویت و تجربه انسان ارائه می دهد. از نظر هگل، انسان بودن تا حدی به معنای ایجاد تجسم معنوی خود در فرهنگ و عادات است. در حالی که برای حیوانات، طبیعت فقط نسبت به انگیزه‌های بیولوژیکی معنا دارد، انسان‌ها معنا را به گونه‌ای تجربه می‌کنند که از این محدودیت‌ها فراتر می‌رود و امکان درک زیبایی‌شناختی زیبایی و تعالی، احساسات پوچ‌گرایانه بی‌معنای، و سیستم‌های پیچیده و متفاوت گفتار و کنش نمادین را فراهم می‌کند. توصیف زبان و فرهنگ نیکلاس مواد با توضیح اشکال مختلف تجسم، نشان می‌دهد که چگونه برای هگل ما به چندین روش مختلف در آن واحد تجسم می‌شویم: به صورت گسترده، تابع نیروهای فیزیکی-شیمیایی، زنده و انسانی. بسیاری از مسائل دشوار در فلسفه و تجربه روزمره به استفاده از مفهوم صحیح تجسم منتهی می شود. مواد روایت هگل را از طریق رشد و نمو بدن، تفاوت جنسیتی و نژادی، چرخه‌های خواب و بیداری و حساسیت و بیماری روانی دنبال می‌کند.
بیگانگی: نظریه مبتنی بر انسان شناسی دولت در روسو، هگل و مارکس به عنوان میراث و عنصر نظریه سوسیالیستی آینده [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Friedrich Müller
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Duncker & Humblot,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : ویرایش دوم این کتاب (1985) کالبدشکافی پیش‌بینی‌شده «سوسیالیسم واقعاً موجود» را انجام داد - با استفاده از تئوری و بازگشت به منابع اصلی از قرن 18 و 19. چهار سال بعد، این بلوک قدرت شروع به فروپاشی کرد، در سال 1991 سپس. همچنین اتحاد جماهیر شوروی و همراه با آن الگوی اجتماعی این دولت‌ها، آهنگ پیروزمندانه «پایان تاریخ» که نئولیبرالیسم در آن زمان خواند، در گلوی خوانندگانش گیر کرد. تاریخ واقعی از هیچ قانونی که از قبل توسط ما تدوین شده است، تبعیت نمی کند. همچنان اتفاق می افتد. بحران وحشیانه اخیر سرمایه داری مالی احیای روش های تحلیلی کارل مارکس را مفید می سازد. زیرا این بحران یک تکینگی نیست. این آخرین مورد از زنجیره شوم "ترک ها" و "جمعه های سیاه" است که از اواسط قرن هجدهم مشخصه سرمایه داری مدرن بوده است، از زمان سقوط بانک لندن $aBlack Friday$z در 6 دسامبر 1745 سایه او را همراهی کنید.در این ویرایش جدید، کتاب به سه فصل کنونی گسترش یافته است. علاقه مداوم به آن را می‌توان با این واقعیت توضیح داد که به صورت درونی اتفاق می‌افتد. که از اقدامات تهاجمی مبارزه نمادین در چارچوب تفکر دوست-دشمن و همچنین ذهنیت اردوی جدلی خودداری کند. درعوض، از خود موضوع، از طریق انتقادات درونی گسترده، برخی از شرایط پایان یا تداوم بیگانگی اجتماعی و انسانی را بررسی می کند. این برای $amateriale$z دموکراسی و $amateriale$z دولت قانون اساسی در چارچوب یک مفهوم دموکراتیک تجدید شده از امر سیاسی کار می کند.$z
نظریه مشارکت اجتماعی: مطالعه موردی در انسان شناسی دین، دولت و جامعه [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Sunday A. Aigbe
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
University Press of America, Incorporated,
کلیدواژه‌های اصلی :
مارکسیسم و انسان شناسی: مفهوم «جوهر انسانی» در فلسفه مارکس [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
George Markus
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Van Gorcum Assen,
کلیدواژه‌های اصلی :
انسان شناسی هگل [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Andreas Arndt; Jure Zovko
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
De Gruyter,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : گئورگ ویلهلم فردریش هگل در فلسفه روح سوبژکتیو، مبانی انسان شناسی و روانشناسی را ایجاد کرد که بشریت را بر حسب عقل و آزادی تعریف می کند. بر اساس یک بازسازی تاریخی و سیستماتیک، مقالات این جلد به بررسی مفهوم هگل می پردازد تا غنای موضوعی و ارتباط آن را برای بحث معاصر نشان دهد.
سطوح زندگی ارگانیک و انسان: درآمدی بر انسان شناسی فلسفی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Helmuth Plessner; J. M. Bernstein; Millay Hyatt
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Fordham University Press,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: این گزارش قدرتمند و پیچیده از تجسم یک کلاسیک مدرن، اولین بار در سال 1928 به زبان آلمانی منتشر شد و اکنون برای اولین بار به زبان انگلیسی ظاهر می شود. پلسنر با ارجاع همزمان به علم، نظریه اجتماعی و فلسفه نشان می‌دهد که چگونه می‌توان زندگی را با شرایط خاص خود دید تا مرزهای خود را تعیین کند. شرح پلسنر از چگونگی تثبیت انسان در رابطه با غیرانسان، طیفی از گفتگوهای جاری پیرامون حیوان، پساانسان گرایی، چرخش مادی و زیست شناسی و جامعه شناسی شناخت را تقویت می کند. شامل مقدمه ای طولانی و قانع کننده از جی. ام. برنشتاین است که اهمیت کتاب را هم از نظر تاریخی و هم برای طیف وسیعی از دغدغه ها در فلسفه و نظریه اجتماعی امروز به دقت تشریح می کند.
تبیین چارچوب نظری تربیت اعتقادی از رهیافت انسان‎شناسی فلسفه اسلامی
نویسنده:
حجت الله عباسی ، سید محمد صادق موسوی نسب قمی ، اسدالله طوسی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
تربیت اعتقادی به‎عنوان مهم‎ترین بخش تربیت دینی، بر مبانی مختلفی استوار است که تبیین‎کننده فرایند عملی آن خواهد بود. عدم انتخاب و تبیین صحیح مبانی نظری از رهیافت انسان‎شناسی ناقص، آسیب‎هایی از جمله یکسونگری و غالب شدن فرهنگ آموزشگری صرف را در تربیت اعتقادی به دنبال دارد. پژوهش حاضر درصدد است با تبیین چارچوب نظری تربیت اعتقادی از رهیافت انسان‎شناسی دینی، مبانی این ساحت تربیتی و مدلول‎های آن را ذیل فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی با تأکید بر دیدگاه علامه مصباح‌یزدی استنتاج نماید. رویکرد پژوهش، نظری است و با روش تحلیلی استنتاجی اقدام به توصیف، تحلیل و درنهایت استنتاج می‎نماید. مبانی به‎دست‎آمده به‎عنوان یافته‎های پژوهش حاضر نشان می‎دهد که استقلال ابعاد سه‎گانه نفس−بینش، گرایش و توانش− در مقام نظر است و در مقام عمل، نباید جدای از هم در نظر گرفته شود؛ عمل تربیتی حاصل درهم‎آمیختگی همه ابعاد است و در تربیت انسان نقش مؤثر دارند. در این میان، بعد گرایشی، پل ارتباطی بین بعدشناختی و بعد رفتاری است و غفلت و کم‎توجهی به این بعد در تربیت اعتقادی موجب یک‌سونگری وتنزل به آموزش‌گری صرف و درنهایت عدم دستیابی به هدف غایی تربیت اعتقادی یعنی ایمان می‌شود. ازاین‎رو، مقصد تربیت اعتقادی، ایجاد رفتارهای ارادی هماهنگ با آموزه‎های اعتقادی خواهد بود.
انسان شناسی هگل: زندگی، روان و طبیعت دوم [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Allegra de Laurentiis
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Northwestern University Press,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این کتاب تحلیلی انتقادی از انسان‌شناسی هگل ارائه می‌کند، رساله‌ای که مدت‌ها نادیده گرفته شده بود که به روان یا «روح» اختصاص داده شده بود، که فلسفه طبیعت ارگانیک هگل را با فلسفه روح ذهنی او پیوند می‌دهد. Allegra de Laurentis این متن نادیده گرفته شده را بازیابی می کند و خوانندگان را از طریق استدلال ها و ایده های اساسی آن راهنمایی می کند. او نشان می‌دهد که هگل چگونه از «تعطیل» حرکت طبیعی، ابتدا به احساسات حیوانی و سپس در تجلی احساس خود بودن، تا آستانه تفکر خود بازتابی می‌اندیشد. او انسان‌شناسی را در چارچوب نظام بالغ فلسفه هگل (دایره‌المعارف) مورد بحث قرار می‌دهد و در عین حال برخی از منابع علمی و فلسفی برداشت‌های او از حالت‌های ناخودآگاه، روان تنی، آسیب‌شناسی ذهنی، شکل‌گیری مهارت، حفظ کردن، عادت‌سازی بدنی، و خود را آشکار می‌کند. ظرفیت های شرطی سازی گونه ما او استدلال می‌کند که این رساله در مورد تبدیل شدن انسان، قدرت و محدودیت‌های «فلسفه امر واقعی» ایده‌آلیستی هگل را در پیوند دادن پدیده‌هایی مانند حالت ایستاده، دستی متمایزکننده، و نگاه رو به جلو به ظهور نفس انسانی، یا از هم پاشیدگی ساختاری جهان اجتماعی تا به هم ریختگی ذهن فردی. این کتاب که سهمی اساسی در پژوهش درباره هگل و فلسفه قرن نوزدهم دارد، نشان می‌دهد که انسان‌شناسی برای درک مفهوم روح هگل، نه تنها در ارتباط با طبیعت، بلکه در تحقق‌های پیچیده‌تر آن به عنوان روح عینی و مطلق، ضروری است. بورس تحصیلی آینده در مورد این موضوع، مطالعه ابتکاری دو لورنتیس را بازگو کرده و بر آن استوار خواهد شد. ALLEGRA DE LAURENTIS، استاد فلسفه در دانشگاه استونی بروک است. او نویسنده موضوعاتی در دنیای باستان و مدرن: در باب نظریه سوبژکتیویته هگل، ویراستار هگل و متافیزیک: در باب منطق و هستی شناسی در سیستم، و ویراستار همدم بلومزبری هگل است.
انسان شناسی منسیوس
نویسنده:
قربان علمی
نوع منبع :
نمایه مقاله
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
این مقاله به بررسی تحلیلی انسان شناسی منسیوس، یکی از بزرگترین فرزانگان چین باستان و تاثیرگذار بسیارمهم بر حیات فکری و عملی مردم سرزمین خاور دور، پرداخته است. مضمون مرکزی فلسفۀ منسیوس برداشت او از طبیعت انسان است. پرسش از طبیعت واقعی انسان برای منسیوس پرسشی راستین و اساسی است که در ساختار وجودی او باید به آن پاسخ یافت. شناخت طبیعت انسان از یک سو از فهم او از خدا/تین گرفته شده و از سوی دیگر از ایدۀ انسان کامل وی. او طبیعت آدمی را نیکو دانسته و ابعاد تشکیل دهنده وجود انسان را در سه عنصر ذکر می کند: 1-جسم انسان، که فی نفسه بد نیست، اما باید تحت کنترل ذهن آگاه قرار گیرد؛ 2- ذهن (قلب)، که انسان به واسطه آن می تواند انسانی رفتار کند. راه رسیدن به ذهن کامل توسعه دادن و پرورش آن از راه تفکر است. 3- طبیعت انسان، جنبه ای از وجود انسان، که پدیدآورنده انسانیت است. توسط ذهن کامل ظاهر می شود و تجلی می یابد و جسم حامل آن است؛ ولی هرگز با ذهن و جسم یکی نیست. طبیعت انسان حقیقتی محض است، که هر انسانی حتی شرور هم آن را دارد؛ خوبی صرف است به خاطر این که عناصر بد در آن وجود ندارد. این جنبه است که باید کشف و پرورش یابد.
من به تجربه فکر خواهم کرد. خوانشی از انسان شناسی هگل [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Luca Corti
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Pendragon,
کلیدواژه‌های اصلی :
  • تعداد رکورد ها : 1257