چکیده :
ترجمه ماشینی :
این مطالعه، کار فرناندو کاناله را به عنوان نقطه شروع میگیرد، که نشان میدهد پیشفرضهای فلسفی غیرکتاب مقدسی زیر بسیاری از اشکال الهیات مسیحی قرار گرفتهاند.
مورد توجه خاص این تز، پیش فرض بی زمانی یا موقتی الهی است که ممکن است پیامدهایی بر آموزه های مختلف داشته باشد.
این مطالعه تأثیر احتمالی این پیشفرضها را بر معنای سبت بررسی میکند، همانطور که در نوشتههای آگوستین هیپو، توماس آکویناس، مارتین لوتر، جان کالوین، آندریاس کارلشتات، اسوالد گلیدت، آندریاس فیشر، نیکلاس باند، و تئوفیلوس برابورن دیده میشود.
.
مشکلی که این پایان نامه به آن می پردازد این است که آیا می توان ارتباط قابل مشاهده ای بین دیدگاه شخص نسبت به زمان الهی و دیدگاه فرد نسبت به زمان سبت ایجاد کرد، همانطور که در نوشته های این نویسندگان مشاهده می شود؟
روش
این مطالعه به بررسی نوشتههای نویسندگان منتخب میپردازد که به الهیات سبت میپردازند (بدون توجه به اینکه از چه روزی حمایت میکنند) و سعی میکند مفاهیمی را که در نتیجه پیشفرضهای آنها آمده است، شناسایی کند.
چهار بخش تاریخی مورد بررسی قرار میگیرند: (1) مسیحیت قرون وسطی، (2) اصلاحات magisterial، (3) اصلاحات رادیکال، و (4) اصلاحات انگلیسی.
نویسندگان بر این اساس انتخاب شدند که آیا نوشته های قابل توجهی در مورد الهیات روز سبت داشتند یا خیر.
برای ارائه پسزمینه و زمینهای برای دیدگاه آنها از زمان سبت، حوزههای مرتبط کلیدی الهیات سبت مورد بررسی قرار میگیرند، یعنی: خلقت، دکالوگ، ماهیت استراحت، و هر موقعیت الهی مرتبطی که ممکن است منحصر به این افراد باشد.
مواضع هر نویسنده به نوبه خود شرح داده خواهد شد و سپس در پایان هر بخش مقایسه و تجزیه و تحلیل خواهد شد.
همچنین برخی از مشاهدات در مورد پیشرفت ایده ها و تأثیر احتمالی یک الهیات بر دیگری انجام خواهد شد.
همه مشاهدات از این الهیات سبت ترکیب شده و برخی مفاهیم در رابطه زمان الهی و شنبه پیشنهاد شده است.
نتیجه
این مطالعه به این نتیجه می رسد که در نوشته های این نویسندگان همبستگی بین زمان الهی و زمان سبت قابل مشاهده است.
کسانی که به نظر میرسد به دیدگاهی بیزمان نسبت به خدا رضایت دارند، تمایل دارند به روز سبت نگاه کنند، و نیاز به رعایت زمانی خاص را به حداقل میرسانند.
از سوی دیگر، از سوی کسانی که به روز سبت می نگرند، باز بودن ظاهری نسبت به زمان خدا وجود دارد و بر یک روز خاص بر اساس خلقت و فرمان چهارم تأکید می کنند.
رابطه بین زمان الهی و زمان سبت به طور مشهودی بیشتر همبستگی است تا علیت.
this study takes fernando canale's work as a starting point, which has demonstrated that unbiblical philosophical presuppositions have undergirded many forms of christian theology.
of specific interest to this thesis is the presupposition of divine timelessness or temporality, which may have consequences on various doctrines.
this study examines the possible influence of these presuppositions on the meaning of the sabbath, as seen in the writings of augustine of hippo, thomas aquinas, martin luther, john calvin, andreas carlstadt, oswald glaidt, andreas fischer, nicholas bownd, and theophilus brabourne.
the problem this thesis addresses is whether an observable connection can be made between one's view of divine time and one's view of sabbath time, as seen in the writings of these authors.
method
this study examines the writings of selected authors that address the theology of sabbath (regardless of which day they espouse) and attempt to identify concepts that come as a result of their presuppositions.
four historical segments are examined: (1) medieval christianity, (2) the magisterial reformation, (3) the radical reformation, and (4) the english reformation.
authors were selected based on whether they had substantial writings on the theology of the sabbath.
to provide background and context to their view of sabbath time, key relevant areas of sabbath theology will be examined, namely: creation, the decalogue, the nature of rest, and any relevant theological positions that may be unique to these individuals.
the positions of each author will be described in turn, followed by a comparison and analysis at the end of each section.
some observations will also be made as to the progression of ideas, and the possible influence of one theologian to another.
all observations from these sabbath theologies are synthesized and some implications in the divine time-sabbath relationship are proposed.
conclusion
this study concludes that a correlation between divine time and sabbath time is observable in the writings of these authors.
those who appear to subscribe to a timeless view of god tend to view the sabbath atemporally, minimizing the need for a specific temporal observance.
on the other hand, there is an apparent openness to the temporal view of god's time on the part of those who view the sabbath temporally, emphasizing a specific day of observance based on creation and the fourth commandment.
the relationship between divine time and sabbath time is observably more of correlation than causation.