چکیده :
ترجمه ماشینی :
این پایان نامه به بررسی ماهیت رابطه تکمیلی بین پدیدارشناسی هوسرلی و واسازی می پردازد.
فصل 1 شرحی از استراتژیها و اهداف ساختارشکنی را ارائه میکند و تعیین میکند که اینها تلاشی برای پاسخ دادن با استفاده از «نامهای دیگر» به دیگری است که توسط پدیدارشناسی/فلسفه در تلاش برای تسلط بر محدودیتهای خود کنار گذاشته میشود.
در فصل 2، مشاهده می شود که پدیدارشناسی در آستانه خود با دگرگونی مواجه می شود و از چرخش ژنتیکی در پدیدارشناسی خبر می دهد که در نتیجه تحقیقات در ساختار زمانی ضروری است که امکان داده شدن یک شی را به عنوان چنین به آگاهی می بیند.
.
علاوه بر این، نشان داده شده است که چگونه امکان چرخش ژنتیکی در رابطه نشانه بررسی شده در پدیدارشناسی دلالت قرار دارد.
فصل سوم بر ساختارشکنی پدیدارشناسی متمرکز است و حرکت دوگانه در پدیدارشناسی را که ساختارشکنی آشکار میکند، بررسی میکند و زمان و زبان را به عنوان رشتههای راهنما در نظر میگیرد.
از یک سو، به نظر می رسد چرخش ژنتیکی یک تغییر بنیادین را آشکار می کند، که از سوی دیگر، پدیدارشناسی در تلاش است تا مطابق با پایبندی خود به «اصل اصول» خود، آن را سرکوب کند.
استدلال میشود که ساختارشکنی با هدف اعطای احترام پدیدارشناختی به دگرگونی آشکار شده توسط توصیفات پدیدارشناختی است.
این امر از طریق مضمونسازی مفاهیم عملیاتی معین انجام میشود، مفاهیمی که در پدیدارشناسی بیمنظور باقی میمانند، دقیقاً به این دلیل که چنین مضمونسازی یک عدم حضور بنیادین غیرقابل تحمل برای پدیدارشناسی را آشکار میکند.
ساختارشکنی آنقدر پدیدارشناسی را تکمیل میکند که میکوشد در حاشیههای شکاف پدیدارشناسی، دگرگونی رادیکالی کشفشده توسط پدیدارشناسی را به گونهای نامگذاری کند که از دیگر بودن آن بکاهد.
با این حال، در فصل پایانی، از دیدگاه لویناس، استدلال میشود که دریدا در واقع نمیتواند حسی برای ایجاد تغییر در پدیدارشناسی که «فراتر از متافیزیک» است بیابد.
پایان نامه با این استدلال به پایان می رسد که برای دستیابی به اهداف استراتژیک خود، همانطور که در فصل 1 به تفصیل شرح داده شده است، ساختارشکنی پدیدارشناسی باید از نظر اخلاقی تکمیل شود، یک نمونه از چنین قرائت ساختار شکنی تکمیل شده اخلاقی از هوسرل که در برخی از جدیدترین خوانش ها یافت می شود.
متون لویناس
this thesis examines the nature of the supplementary relationship between husserlian phenomenology and deconstruction.
chapter 1 gives an account of the strategies and aims of deconstruction, determining these to be an attempt to respond, using ‘other names’, to the other which is excluded by phenomenology/philosophy in its attempts to master its own limits.
in chapter 2, it is found that alterity is encountered by phenomenology on its own thresholds, informing the genetic turn in phenomenology which is necessitated as a result of the inquiries into the temporal constitution which founds the possibility of an object’s being given as such to consciousness.
furthermore, it is shown how the possibility of the genetic turn resides in the indication relation examined in the phenomenology of signification.
chapter 3 focusses on the deconstruction of phenomenology, and investigates the double movement in phenomenology which the deconstruction reveals, taking time and language as guiding threads.
on the one hand, the genetic turn appears to reveal a founding alterity, which, on the other hand, phenomenology strives to suppress in accordance with its adherence to its own ‘principle of principles’.
it is argued that the deconstruction aims to accord phenomenological respect to the alterity uncovered by phenomenological descriptions.
this is done through thematising certain operative concepts, concepts which remain unthemtised in phenomenology precisely because such thematisation would reveal a founding non-presence intolerable to phenomenology.
deconstruction supplements phenomenology to the extent that it attempts to name, on the fissured margins of phenomenology, the radical alterity uncovered by phenomenology in a way which does not reduce the very otherness of the alterity.
however, in the final chapter, it is argued, from the perspective of levinas, that derrida does not in fact manage to find a sense for founding alterity in phenomenology which is ‘beyond metaphysics’.
the thesis concludes by arguing that, in order to achieve its strategic aims, as detailed in chapter 1, the deconstruction of phenomenology needs to be ethically supplemenred, one example of such an ethically supplemented deconstructive reading of husserl being found in some of the most recent texts of levinas.