چکیده :
ترجمه ماشینی :
این پایان نامه به بررسی موسسه ویکتوریا، اولین سازمان آشکارا ضد تکاملی جهان، که در سال 1865 در لندن تشکیل شد، می پردازد.
این دوره بین سال های 1865 تا 1932، از زمان شکل گیری موسسه ویکتوریا، تا پربارترین و موفق ترین دوره آن، و افول بعدی آن پس از آن را پوشش می دهد.
1918.
به سه بخش تقسیم می شود.
فصل اول شامل دو فصل است که اطلاعات زمینه ای مهمی را ارائه می دهد.
فصل اول مؤسسه ویکتوریا را معرفی میکند، کارکرد اولیهاش را ترسیم میکند، اهداف آن را تحلیل میکند، توضیح میدهد که چگونه با الگوی گستردهتر رقابت اقتدار فرهنگی مطابقت دارد، و نقش آن را به عنوان پناهگاهی امن برای کسانی که به طور فزایندهای در عرصه علمی سکولاریزهشده احساس ناخوشایندی میکردند شناسایی میکند.
.
فصل دوم نتایج یک مطالعه طولی مفصل درباره عضویت مؤسسه ویکتوریا را گزارش میکند، که اطلاعات جمعیتی حیاتی، مانند مکان، شغل، تحصیلات، و فرقه مذهبی اعضا را ارائه میکند.
بخش دوم شامل چهار فصل است که به صورت موضوعی مرتب شده اند، در دوران شکوفایی موسسه ویکتوریا بین سال های 1871 و 1913.
فصل سوم به بررسی درک کلی از رابطه بین علم و دین می پردازد.
این کتاب تعریف مورد مناقشه علم را بررسی میکند، تلاشها برای یافتن تضاد و هماهنگی بین علم و دین را بررسی میکند، و توضیح میدهد که چگونه یک درک سنتی از آن رابطه، الهیات طبیعی، تا قرن بیستم باقی ماند.
فصل چهارم به مجموعهای از تعاریف بحثبرانگیز، بهویژه «تکامل» و «داروینیسم» نگاه میکند و نشان میدهد که چگونه داروینیسم بهعنوان ترکیبی برای روندهای فرهنگی گستردهتر عمل کرده است.
this thesis investigates the victoria institute, the world's first explicitly anti-evolutionary organisation, formed in london in 1865.
it covers the period between 1865 and 1932, from the victoria institute's formation, through its most productive and successful period, and its subsequent decline after 1918.
it is divided into three sections.
the first contains two chapters that provide important contextual information.
chapter one introduces the victoria institute, charting its early operation, analysing its objectives, explaining how it fits into the wider pattern of a contest of cultural authority, and identifying its role as a safe haven for those who felt increasingly unwelcome in the secularising scientific arena.
chapter two reports the results of a detailed longitudinal study of the victoria institute's membership, which provides vital demographic material, such as the location, occupation, education, and religious denomination of members.
the second section contains four chapters, thematically arranged, on the victoria institute's heyday between 1871 and 1913.
chapter three investigates the general understanding of the relationship between science and religion.
it examines the contested definition of science, explores attempts to find both conflict and harmony between science and religion, and explains how one traditional understanding of that relationship, natural theology, survived into the twentieth century.
chapter four looks at a contested set of definitions, particularly 'evolution' and 'darwinism', and demonstrates how darwinism served as a synecdoche for broader cultural trends.