جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
04.متخصصان مطالعات دینی (الهیدانان، فیلسوفان دین، دینپژوهان، مورخان دین، انسانشناسان دین، روانشناسان دین و جامعهشناسان دین)
>
01.الهیدانان و فیلسوفان دین
>
01.الهیدانان
>
01. الهیدانان مدرن
>
ب: الهی دانان مسیحی
>
الهی دانان کلاسیک دوران مدرن
>
هانس اورس فون بالتازار Hans Urs von Balthasar (الهی دان سوئیسی ، از چهرهای برجسته الهیات مسیحی ، کشیش کاتولیک)
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
تعداد رکورد ها : 14
عنوان :
رنج و جستجوی تمامیت: زیبایی و صلیب در هانس اورس فون بالتاسار و الهیات فمینیستی معاصر [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Elisabeth T. Vasko
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : تنش بین زیبایی صلیب و خشونت مصلوب شدن، ناهماهنگی را در الهیات مسیحی ایجاد می کند. از نظر الهیات کفاره، این ناهماهنگی از طریق توسعه یک حس زیبایی تبدیل شده است که در آن صلیب، همانطور که توسط مؤمن در زمینه ایمان درک و تفسیر می شود، زیبایی شناسی مسیحی را گسترش می دهد. یکی از نمونههای برجستهتر از این ساختار را میتوان در الهیات هانس اورس فون بالتاسار یافت، که در آن زیبایی الهی در تسلیم شدن مسیح در صلیب به اوج میرسد. در هرمنوتیک فمینیستی، شناسایی زیبایی الهی با عشق مصلوب شده خطرناک است، زیرا خطر تجلیل از رنج و ایثار را به دنبال دارد. این پایان نامه هرمنوتیک فمینیستی را به شیوه ای که در آن زیبایی الگوهای متقاطع روابط درست و عمل ایمان به زیبایی شناسی الهیات و دراماتیک بالتاسار را نشان می دهد، نشان می دهد. من استدلال میکنم که این ساختار زیباییشناسی، زمانی که با نمادگرایی جنسیتی و خشونت نهفته در روایت دراماتیک رستگاری بالتاسار همراه شود، با تقدیس زخمهای خشونت و تحتالشعاع قرار دادن امکانات انسانی برای یکپارچگی، ذهنیت تجسم یافته زنان را خاموش میکند. با تکیه بر کمکهای جامعهشناختی الهیدانهای فمینیست و زنگرا، استدلال میکنم که زیبایی باید مدعی شکوفایی انسان، به ویژه رفاه معنوی و مادی زنان باشد. این پروژه با ارائه یک بازسازی انتقادی از زیبایی شناسی و کفاره که ریشه در فیض اصلی تجسم یافته دارد، به پایان می رسد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
کلیسا و جهان [کتابشناسی انگلیسی]
نویسنده:
Hans Urs von Balthasar (هانس اورس فون بالتاسار)
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
Montreal: Palm Publishers,
زبان :
انگلیسی
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
آیا عیسی ما را می شناسد - آیا ما او را می شناسیم؟ [کتابشناسی آلمانی]
نویسنده:
Hans Urs von Balthasar (هانس اورس فون بالتاسار)
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب)
وضعیت نشر :
Einsiedeln: Johannes,
زبان :
انگلیسی
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مسیحی و اضطراب [کتابشناسی انگلیسی]
نویسنده:
Hans Urs von Balthasar (هانس اورس فون بالتاسار)
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب)
وضعیت نشر :
San Francisco: Ignatius Press,
زبان :
انگلیسی
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
روشنگری ها [کتابشناسی انگلیسی]
نویسنده:
Hans Urs von Balthasar (هانس اورس فون بالتاسار)
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
San Francisco: Ignatius Press,
زبان :
انگلیسی
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
امر استعلایی در زیباییشناسی الهیاتی هانس اورس فون بالتاسار و اهمیت آن برای زیباییشناسی آکادمیک چینی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Sheng-Yu Peng
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه گفتگوی بین زیبایی شناسی الهیاتی هانس اورس فون بالتاسار و زیبایی شناسی آکادمیک چینی را آغاز می کند. ما تنش بین زیباییشناسی و مذهب را در زیباییشناسی آکادمیک چینی شناسایی میکنیم، و استدلال میکنیم که گفتوگو با کار فون بالتاسار این پتانسیل را دارد که به توسعه زیباییشناسی آکادمیک چینی با توجه به غلبه بر آن تنش کمک کند. به منظور ایجاد زمینه ای برای گفت و گو، زیبایی شناسی الهیاتی فون بالتاسار در بخش اول بررسی می شود. زیبایی شناسی الهیاتی او نشان می دهد که زیبایی اصیل را هرگز نمی توان به طور کامل با دیدگاهی مبتنی بر زیبایی شناسی مدرن، زیبایی شناسی که خود را به مقولات دنیوی محدود می کند، توضیح داد. بلکه زیبایی اصیل فقط از زیبایی شکل مسیح ناشی می شود که در آن دین و زیبایی شناسی همگرا می شوند. در بخش دوم، تنش بین دین و زیباییشناسی را در زیباییشناسی آکادمیک چینی بررسی میکنیم. خاستگاه و تأثیر زیباییشناسی آکادمیک چینی از اعلامیهی کای یوان پی که خواستار «جایگزینی زیباییشناسی به جای دین» بود، ناشی میشود. از نظر کای، با دیدگاهی مبتنی بر زیباییشناسی مدرن، زیباییشناسی و دین مواضع مخالف و ناسازگاری را اشغال میکردند. عوامل اجتماعی و تاریخی، به عنوان مثال، ایدئولوژی مارکسیستی مورد حمایت دولت نیز به دشمنی با مسیحیت کمک می کند. ما استدلال می کنیم که به دلیل فقدان بعد استعلایی، در نتیجه رد زیبایی الهی و بسیار الهی، توسعه بیشتر زیبایی شناسی آکادمیک چینی ممکن است متوقف شود. در نهایت، در بخش سوم، ما شروع گفتگو بین زیباییشناسی الهیات فون بالتاسار و زیباییشناسی آکادمیک چینی را بیان میکنیم. ما استدلال می کنیم که با گفت و گو با زیبایی شناسی الهیات فون بالتاسار، زیبایی شناسی آکادمیک چینی ممکن است به طور بالقوه یک بعد متعالی در شناخت زیبایی اصیل، زیبایی الهی به دست آورد. در شناخت زیبایی واقعی، ما استدلال می کنیم که پیشرفت واقعی در زیبایی شناسی آکادمیک چینی ممکن است حاصل شود.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
رستگاری خشم و خشونت آخرالزمانی: ژیرار و فون بالتاسار در پاسخ به نقد نیچه از الهیات تاوان[پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Grant M Poettcker
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایاننامه به مقایسه جامعهشناسی رنه ژیرار و هانس اورس فون بالتاسار میپردازد که آنها به اندیشه فردریش نیچه و بهویژه نقد نیچه از الهیات کفاره پاسخ میدهند. این یک مشکل مشترک بین هر سه شخصیت را بررسی می کند، یکی از آنها با رابطه بین خشونت و رستگاری تعریف می شود. فصل 1 توسعه این مشکل را از آنسلم تا لوتر و کالوین دنبال میکند و به شیوهای توجه میکند که تغییرات در چارچوب متافیزیکی زیربنای زبان رضایت، اصلاحطلبان را به تعبیر خشم الهی با عبارات تنبیهی دقیقتری سوق داد. فصول بعدی پاسخ های ارائه شده توسط نیچه، ژیرارد و فون بالتاسار را بررسی می کند. نیچه استدلال می کند که کشیشان مسیحی از واقعه مصلوب شدن خشونت آمیز عیسی به عنوان نمادی برای به زیر کشیدن افراد ضعیف استفاده می کردند. صلیب به عنوان نمادی از خطر خشم الهی و امید به یک رستگاری شبه جادویی آمد. ژیرارد و فون بالتاسار هر کدام استدلال می کنند که سوتریولوژی مسیحی مسیحیان را اسیر دروغ نمی کند بلکه همه انسان ها را به سمت حقیقت سوق می دهد. آنها همچنین موافق هستند که خشونت مصلوب شدن قابل توجه است. اما در حالی که ژیرار استدلال میکند که آموزه مسیحی خشم الهی باقیمانده دین بت پرستی خشونتآمیز است و بنابراین جایی در تفسیر معنای مصلوب شدن ندارد، فون بالتاسار استدلال میکند که این آموزه در خدمت برجسته کردن کیفیت منحصربهفرد محبت مجدد خداوند است. این پایان نامه با تجزیه و تحلیل و تفسیر پاسخ های آنها به نیچه، به دنبال ارزیابی کمک های ژیرارد و فون بالتاسار برای جامعه شناسی پس از نیچه است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
منبع آخرالزمانی: یوهانین، ترکیب کتاب مقدس تصویر، تاریخ، و مفهوم در سه گانه الهیات هانس اورس فون بالتاسار [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Jacob B. Lindle
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : در این پایان نامه، من پیشنهاد می کنم که رشته ترکیبی سه گانه الهیات بالتاسار، درک او از آخرالزمان است. مشکلی که من سعی می کنم با آن مقابله کنم این است که در چنین مجموعه عظیمی از کار، به راحتی می توان پروژه بالتاسار را از دست داد. بسیاری از محققان راههایی را برای خلاصهسازی، ترکیب، و تحلیل اندیشههای بالتاسار پیشنهاد کردهاند (فصل 1)، اما هیچکدام به شیوهای خاص کتاب مقدسی و در نتیجه عیدانه، تاریخی و معرفتی که پروژه بالتاسار به طور ملموس گرد هم میآید، نمیپردازد. بنابراین، روش شناسی من ناپرهیزی است: در پاسخ به شکاف دانش، پیشنهاد می کنم که دقیقاً آخرالزمانی است که تصویر و تاریخ در بالتاسار را در تنش مناسبشان با یکدیگر و با مفهوم در اندیشه او نگه می دارد (فصل 2). با این حال، روش ناپرهیزی ادامه دارد، زیرا بررسی من از سنتز و بازیابی آخرالزمانی بالتاسار سؤالاتی را در مورد تعریف او از آخرالزمان و رابطه او با مطالعات کتاب مقدس ایجاد می کند. در پاسخ به این شکاف، من تعریف خاص بالتاسار از آخرالزمان را به عنوان انتظار قریب الوقوع ظهور پادشاهی خدا بیان می کنم، در حالی که به نارضایتی خود بالتاسار از آخرالزمان در مطالعات کتاب مقدس اشاره می کنم، زیرا او به دنبال یک آخرالزمان یوهانی است (فصل 3) ). نتیجه میگیرم که اندیشه بالتاسار با درک آخرالزمانی ترکیب میشود که تنش افقی و عمودی تاریخ رستگاری را حفظ میکند، زیرا در درون خود اهمیت همیشگی تصویر و درام را متحد میکند، اما درک خود بالتاسار از آخرالزمان به طور اساسیتر با خواندن او مشخص میشود. از آخرالزمان جان به جای مطالعات کتاب مقدس. من با اشاره به نزدیکی مستمر بین بالتاسار و «دیدگاه جدید در مورد آخرالزمان» که توسط کریستوفر رولند آغاز شد، توسط کریسپین فلچر-لوئیس حمایت شد و حول بهشت باز و معبد متمرکز شد، پایان میدهم: هر یک از طرفین میتوانند از طرف دیگر سود قابل توجهی ببرند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بنابراین عشق می تواند محفوظ بماند: ماهیت، شکل و کارکرد اطاعت به عنوان یک دستگاه اکتشافی برای الهیات هانس اورس فون بالتاسار [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Daniel Paul Burns
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : مجموعه ادبی هانس اورس فون بالتاسار بسیار زیاد است. سبک او دانشمند و اغلب مضحک است. در نتیجه، اغلب دشوار است که کار او را در دسته بندی های منسجم و منسجم قرار داد. این پایان نامه مقوله منحصر به فرد اطاعت را به عنوان یک ابزار اکتشافی برای کمک به درک بیشتر مجموعه فون بالتاساریان ارائه می دهد. برای فون بالتاسار، واژه «اطاعت» چند ظرفیتی و از نظر معنایی غنی است. همه جنبه های روابط انسانی، روابط انسانی با خدا و حتی رابطه خدا با خودش را در بر می گیرد. این پایان نامه ادعا می کند که معنای کلمه "اطاعت" تقریباً برای هر ادعایی که فون بالتاسار در مجموعه گسترده ادبی خود مطرح می کند، مرکزی است. من به طور کامل ارائه فون بالتاسار از اطاعت را با توضیح اطاعت از آنچه من "بردارهای اطاعتی" می نامم توضیح خواهم داد. من آنها را بردار می نامم زیرا اساساً آنها چهار راه اصلی هستند که می توان به مفهوم اطاعت در الهیات فون بالتاسار نزدیک شد. ادعا در اینجا این است که اگر کسی این چهار بردار رویکرد را درک کند، نه تنها از آموزش فون بالتاسار در مورد اطاعت، بلکه در مورد کل مجموعه فون بالتاسار، درک جامع و پیچیده ای خواهد داشت. این بردارهای چهارگانه عبارتند از: 1) اطاعت مسیحی، 2) اطاعت تثلیثی، 3) عشق اطاعتی، و 4) پذیرش فعال به عنوان اطاعت. اولین بردار نقش اصلی اطاعت را در واقعه مسیح نشان می دهد. بردار دوم نشان می دهد که چگونه بردار اول باید در خود روابط الهی قرار گیرد. بردار سوم، رابطه اطاعت را با عشق ایثارگرانه نشان می دهد، جایی که کشف می شود که اطاعت و عشق، عملاً واژه هایی مترادف هستند. بردار چهارم، نقشی را که اطاعت در هر رابطه بین افراد ایفا می کند، اعم از اشخاص الهی یا انسان ها، با استفاده از مفهوم پذیرایی فعال به عنوان وضعیت لازم برای درک شکل و شکوه، نشان می دهد. پس از توسعه چهار بردار، من توضیح می دهم که چگونه اطاعت خود را در انسان شناسی الهیاتی فون بالتاسار نشان می دهد که به این سؤال پاسخ می دهد: "ما به عنوان انسان چگونه باید اطاعت کنیم؟" در نهایت، من بیان خواهم کرد که چگونه محقق می تواند از مقوله اطاعت برای تفسیر هر متنی از ایمان مسیحی با توضیح هرمنوتیک اطاعت استفاده کند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
الهیات سازنده حقیقت به عنوان یک نام الهی با ارجاع به کتاب مقدس و آگوستین [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Emily Sumner Kempson
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این مطالعه اثری از الهیات سازنده است که درک مسیحی باستان از خدا را به عنوان حقیقت برای گفتمان الهیات معاصر بازیابی می کند و به ارتباط آن با مطالعات کتاب مقدس و فلسفه دین اشاره می کند. مشارکت سه جانبه است: اول، این پایان نامه یک روش جدید را برای الهیات سازنده معرفی می کند که شامل توسعه پارامترهای مفهومی از منابع منبع است که سپس در یک پیشنهاد الهیات ترکیب می شود. دوم، به کار بردن این روش در متون گزینشی آگوستین از هیپوس و عهد عتیق مسیحی، کار اصلی را برای کاوش در گزارش های آنها از حقیقت و الوهیت انجام می دهد. سوم، این برداشت مجدداً تفسیر شده و به یک پیشنهاد الهیات سازنده تبدیل میشود، که درک خدا بهعنوان حقیقت میتواند قویاً به گزارشهای حقیقت به طور کلی کمک کند. فصل اول مطالعه من را در حوزه های بحث کلامی و فلسفی قرار می دهد و روش شناسی آن را ارائه می کند. این رابطه آن را با الهیات تاریخی روشن میکند و تعامل سازنده با مطالعات کتاب مقدس و زبانشناسی شناختی را مشخص میکند که بازیابی الهیاتی را انجام میدهد و تنش میان رشتهای را حل میکند. فصل دوم به بررسی نوشتههای آگوستین درباره اراده آزاد (De Libero Arbitrio)، اعترافات (اعترافات) و درباره تثلیث (De Trinitate) میپردازد. این درگیری پارامترهای مفهومی را تولید می کند که حقیقت ریاضی، منطق تثلیثی و محدودیت های معرفتی انسانی را پوشش می دهد. فصل تشنگی به بررسی عهد عتیق می پردازد. تعامل عاقلانه با دانش کتاب مقدس و زبان شناسی شناختی، بیان پیچیده متن عبری از حواس و مفاهیم مرتبط با حقیقت را روشن می کند. از این جا، من پارامترهای مفهومی را که به حاملان حقیقت و ارتباط حقیقت الهی با عشق، هستی، قانون، کلام و حکمت خدا می پردازد، استنباط می کنم. فصل چهارم، پارامترهای مفهومی توسعه یافته در فصل های دو و سه را ترکیب و تقویت می کند. الهیات سازنده حاصل، پیامدهای نزدیک شدن به «خدا به مثابه خود حقیقت» را برای حقیقت به طور کلی مشخص می کند. ارتباط با مناقشات همیشگی در الهیات، همراه با پتانسیل آن برای حل چالش های فلسفی با مطالعه بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
تعداد رکورد ها : 14
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید