جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1
بررسی و تحلیل مساله ی خیر و شر در کتب پیامبران اولوالعزم
نویسنده:
فرامرز عزیزی پور
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
ایرانداک,
چکیده :
چکیده هدف پژوهش بررسی و تحلیل مساله‌ی خیر و شر در کتب پیامبران اولوالعزم می باشد .که با توجّه به ابعاد مسأله در قالب شش هدف ویژه بیان گردیده است تا امکان بررسی مسأله فراهم آید. بدین ترتیب سوال اصلی نیز که با گزاره «مساله‎ی خیر و شر در کتب پیامبران اولوالعزم چگونه است؟» نیز تدوین گردید، نوع تحقیق کاربردی و از نظرروش، توصیفی– تحلیلی است و جامعه پژوهش متون موجود از جمله تورات ، انجیل و قرآن بوده است و از روش نمونه برداری هدفمند گزینشی استفاده شده است، ابزار گردآوری داده ها متون دسته اول موجود از جمله کتب تورات ، انجیل و قرآن بوده است.نتایج تحقیق بیانگر این است که در مکتب تمامی پیامبران اولوالعزم مسأله خیر و شر مطرح شده و رسالت همه آنان دعوت بشر به سوی خیر و پرهیز از شر بوده است. خیر و شر را می‌توان به دو دسته کلی طبیعی و اخلاقی تقسیم کرد. طبق کتب پیامبران اولوالعزم شر اخلاقی نتیجه گناه بشر بوده است، اما شر طبیعی می تواند کارکردهای تربیتی و اخلاقی در زندگی انسان داشته باشد. در انجیل تاکید بر شراخلاقی است ولی در قرآن کریم توجه یکسان به شرورطبیعی و اخلاقی شده است. ذات خداوند ماهیتاً خیر است و ملاک تشخیص خیر، اموری است که انسان را به قرب خداوند برساند . خدا در قرآن و انجیل خیرمطلق و متعلق به تمام بشریتولی در تورات خیرات تنها مختص خدای قوم یهود معرفی شده است. هر آنچه که در مقابل خداوند باشد شر ذاتی است و ملاک شناسایی شر نیز آنچه است که باعث غفلت انسان از خداوند شود. .
  • تعداد رکورد ها : 1