جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 3
پس از فضیلت: مطالعه ای در نظریه اخلاقی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Alasdair MacIntyre
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
University of Notre Dame Pess,
چکیده :
ترجمه ماشینی: هنگامی که پس از فضیلت برای اولین بار در سال 1981 ظاهر شد، به عنوان یک نقد مهم و بالقوه بحث برانگیز از فلسفه اخلاق معاصر شناخته شد. نیوزویک آن را "یک مطالعه جدید و خیره کننده درباره اخلاق توسط یکی از برجسته ترین فیلسوفان اخلاق در دنیای انگلیسی زبان" نامید. از آن زمان، این کتاب به بیش از پانزده زبان خارجی ترجمه شده و بیش از صد هزار نسخه فروخته است. اکنون، بیست و پنج سال بعد، انتشارات دانشگاه نوتردام خوشحال است که سومین نسخه After Virtue را منتشر می‌کند، که شامل یک پیش‌گفتار جدید «پس از فضیلت پس از یک ربع قرن» است. در این اثر کلاسیک، Alasdair MacIntyre ریشه های تاریخی و مفهومی ایده فضیلت را بررسی می کند، دلایل فقدان آن را در زندگی شخصی و عمومی تشخیص می دهد و پیشنهادی آزمایشی برای بازیابی آن ارائه می دهد. در حالی که فصل‌های منفرد دامنه وسیعی دارند، پس از کنار هم قرار گرفتن، بحثی نافذ و متمرکز در مورد قیمت مدرنیته را تشکیل می‌دهند. در مقدمه ویرایش سوم، مک اینتایر تزهای اصلی کتاب را بازبینی می‌کند و به این نتیجه می‌رسد که اگرچه چیزهای زیادی آموخته است و پایان‌نامه‌ها و استدلال‌های خود را در آثار دیگر تکمیل و اصلاح کرده است، اما «هنوز هیچ دلیلی برای کنار گذاشتن بحث‌های اصلی پیدا نکرده است. ” از این کتاب در حالی که او تشخیص می دهد که تصورش از انسان به عنوان فضیلت یا شرور نه تنها به یک زمینه متافیزیکی بلکه به یک زمینه بیولوژیکی نیز نیاز دارد، در نهایت او "به این تز متعهد می ماند که این فقط از نقطه نظر یک سنت بسیار متفاوت است، سنتی که اعتقادات و پیش فرض های آن است. به شکل کلاسیک خود توسط ارسطو بیان شد، که ما می توانیم پیدایش و مخمصه مدرنیته اخلاقی را درک کنیم.
فضایل ذهن: تحقیقی در ماهیت فضیلت و مبانی اخلاقی معرفت [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Linda Trinkaus Zagzebski (لیندا زاگزبسکی)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: تقریباً همه نظریه‌های معرفت و باور موجه، مفاهیم اخلاقی و اشکال استدلالی را که از نظریه‌های اخلاقی وام گرفته شده‌اند، به کار می‌گیرند، اما هیچ‌کدام از آنها به رنسانس کنونی در اخلاق فضیلت توجهی ندارند. این کتاب قابل توجه اولین تلاش برای ایجاد نظریه معرفت بر اساس الگوی نظریه فضیلت در اخلاق است. این کتاب مفهوم یک فضیلت فکری را توسعه می‌دهد، و سپس نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از این مفهوم برای ارائه حسابی از مفاهیم اصلی در معرفت‌شناسی، از جمله مفهوم دانش استفاده کرد.
بررسى تطبیقى اندیشه اخلاقى مک اینتایر و پینکافس
نویسنده:
حسن محیطى اردکان
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
قم: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی قدس‌سره,
چکیده :
مک اینتایر و پینکافس از مهم ترین احیاگران فضیلت گرایى به شمار مى آیند. نظریات این دو فیلسوف علاوه بر آنکه از جهت احیاى فضیلت گرایى مهم است، به لحاظ نقد دیدگاه هاى رقیب نیز حایز اهمیت مى باشد. بدون تردید، مقایسه تقاریر مختلف فضیلت گرایى از جمله دو دیدگاه مزبور مى تواند در درک عمیق تر مدعا و ادله فضیلت گرایى و نیز گستره آن مفید باشد. در پژوهش حاضر سعى شده تا با مرورى بر اندیشه اخلاقى مک اینتایر و پینکافس، به بررسى تطبیقى این دو دیدگاه پرداخته شود. نتایج تحقیق حاکى از آن است که مک اینتایر و پینکافس على رغم اشتراک در نقد دیدگاه هاى رقیب و نیز ترجیح و تبلیغ فضیلت گرایى، در برخى جهات با هم اختلاف نظر اساسى دارند. از مهم ترین اختلافات مک اینتایر و پینکافس مى توان به این موارد اشاره کرد: مک اینتایر ضد لیبرالیسم است و پینکافس لیبرالیست؛ مک اینتایر تحویل گراست و پینکافس ضدتحویل گرا؛ مک اینتایر وحدت گراست و پینکافس کثرت گرا؛ مک اینتایر برخلاف پینکافس بر نقش جامعه به عنوان عامل هویت ساز انسان و تاریخ به عنوان عنصرى تعیین کننده در فهم معناى فضیلت اصرار دارد.
صفحات :
از صفحه 89 تا 109
  • تعداد رکورد ها : 3