جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1
تبلیغ مارکسیسم؟ سیاست و اخلاق فعالان مسلمان چپ در جاوه [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Sophia Marie Hornbacher-Schönleber
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه بر روی گروه کوچک اما رو به رشدی از فعالان جوان مسلمان مارکسیست در جزیره جاوه اندونزی تمرکز دارد و رابطه بین اسلام و مارکسیسم را در کنشگری آنها بررسی می کند. این فعالان بخشی از نهضت العلماء (NU؛ بیداری علمای دین) هستند، یک سازمان سنتی صوفی، که در سال 1926 در پرتو نفوذ فزاینده مدرنیسم اسلامی تأسیس شد و به ویژه در جاوه روستایی قوی است. در نیمه اول قرن بیستم، NU در درگیری بر سر اصلاحات ارضی در مقابل حزب کمونیست قرار گرفت. پس از کودتای ادعایی در سال 1965، حزب کمونیست ممنوع شد و کمونیست های ادعایی تحت تعقیب قرار گرفتند و کشته شدند. مارکسیسم علیرغم ظهور مجدد در میان فعالان جوان از دهه 1990 به بعد، تا حد زیادی بی اعتبار باقی مانده است. از دهه 1990، اسلام سیاسی به نفوذ فزاینده ای رسیده است، در حالی که در همان زمان، بحث های پیرامون اخلاق اسلامی تا حد زیادی بر تقوا و اخلاق خصوصی تأکید کرده است. وحدت ملی معمولاً به عنوان یک نیروی اسلامی «میانه رو» در نظر گرفته می شود که بر کثرت گرایی و مدارا تأکید دارد. در این زمینه، من پروژه‌ای فعال را بررسی می‌کنم که هدف آن ایجاد شکلی متمایز از اخلاق سیاسی اسلامی است. بنابراین تز من به بررسی یک اتحاد بعید بین حوزه‌های ارزشی مختلف می‌پردازد. تمرکز آن بر FNKSDA (جبهه اعضای NU برای حاکمیت بر منابع طبیعی)، یک جنبش فعال درگیر همبستگی در درجه اول با دهقانان، بلکه ماهیگیران و ساکنان شهری است که با درگیری های ارضی بر سر منابع طبیعی با دولت و شرکت ها مواجه هستند. به عنوان مثال در مورد ساخت یک فرودگاه بین المللی جدید یا یک معدن طلا. آنها با استفاده از نفوذ NU در روستاها، آن را وظیفه سازمان می دانند که از عدالت برای اعضای دهقان خود حمایت کند و برای متقاعد کردن مقامات مذهبی به جای حمایت از شرکت ها، از آنها دفاع کنند و از این طریق انتقاد اخلاقی را اعمال کنند. گفت‌وگوهای من در خانواده‌های اسلامی سنت‌گرای جدید در NU پرورش یافتند و در دانشگاه به افکار سوسیالیستی روی آوردند. در پایان نامه خود، من به بررسی انگیزه آنها می پردازم تا توجیهات الهیاتی را برای اهداف سیاسی به جای درگیر شدن در فعالیت های سیاسی چپ اجتماعی یا سکولار اسلامی موجود بسیج کنند. من نشان می‌دهم که تفسیر دینی آن‌ها به‌طور ریشه‌ای رویکردهای مدرنیستی را نقد می‌کند که بر تقوای فردی و رستگاری اخروی تأکید دارند و همبستگی با کام مستضعفین - مستضعفین - برای آنها یک ارزش اصلی است. من استدلال می‌کنم که توسعه «الهیات ماتریالیستی» مبنایی را تشکیل می‌دهد که چگونه رهبران فعال اسلام و مارکسیسم را از طریق کار فکری و تأمل اخلاقی به هم نزدیک می‌کنند. با این حال، همانطور که نشان می‌دهم، در این فرآیند، مفاهیم سلسله مراتب و رهبری نمونه دینی علیرغم تعهد صریح به برابری تقویت می‌شوند، زیرا این کار به دانش عمیق هم در موضوعات کلامی و هم در زمینه‌های فلسفی نیاز دارد و افراد آگاه را ارتقا می‌دهد. تفسير آنها فعاليت FNKSDA را هدايت مي‌كند و كار عملي اين گروه را به اطلاع مي‌رساند. فراتر از استفاده استراتژیک از…
  • تعداد رکورد ها : 1