چکیده :
ترجمه ماشینی :
این پایان نامه بر روی گروه کوچک اما رو به رشدی از فعالان جوان مسلمان مارکسیست در جزیره جاوه اندونزی تمرکز دارد و رابطه بین اسلام و مارکسیسم را در کنشگری آنها بررسی می کند.
این فعالان بخشی از نهضت العلماء (nu؛ بیداری علمای دین) هستند، یک سازمان سنتی صوفی، که در سال 1926 در پرتو نفوذ فزاینده مدرنیسم اسلامی تأسیس شد و به ویژه در جاوه روستایی قوی است.
در نیمه اول قرن بیستم، nu در درگیری بر سر اصلاحات ارضی در مقابل حزب کمونیست قرار گرفت.
پس از کودتای ادعایی در سال 1965، حزب کمونیست ممنوع شد و کمونیست های ادعایی تحت تعقیب قرار گرفتند و کشته شدند.
مارکسیسم علیرغم ظهور مجدد در میان فعالان جوان از دهه 1990 به بعد، تا حد زیادی بی اعتبار باقی مانده است.
از دهه 1990، اسلام سیاسی به نفوذ فزاینده ای رسیده است، در حالی که در همان زمان، بحث های پیرامون اخلاق اسلامی تا حد زیادی بر تقوا و اخلاق خصوصی تأکید کرده است.
وحدت ملی معمولاً به عنوان یک نیروی اسلامی «میانه رو» در نظر گرفته می شود که بر کثرت گرایی و مدارا تأکید دارد.
در این زمینه، من پروژهای فعال را بررسی میکنم که هدف آن ایجاد شکلی متمایز از اخلاق سیاسی اسلامی است.
بنابراین تز من به بررسی یک اتحاد بعید بین حوزههای ارزشی مختلف میپردازد.
تمرکز آن بر fnksda (جبهه اعضای nu برای حاکمیت بر منابع طبیعی)، یک جنبش فعال درگیر همبستگی در درجه اول با دهقانان، بلکه ماهیگیران و ساکنان شهری است که با درگیری های ارضی بر سر منابع طبیعی با دولت و شرکت ها مواجه هستند.
به عنوان مثال در مورد ساخت یک فرودگاه بین المللی جدید یا یک معدن طلا.
آنها با استفاده از نفوذ nu در روستاها، آن را وظیفه سازمان می دانند که از عدالت برای اعضای دهقان خود حمایت کند و برای متقاعد کردن مقامات مذهبی به جای حمایت از شرکت ها، از آنها دفاع کنند و از این طریق انتقاد اخلاقی را اعمال کنند.
گفتوگوهای من در خانوادههای اسلامی سنتگرای جدید در nu پرورش یافتند و در دانشگاه به افکار سوسیالیستی روی آوردند.
در پایان نامه خود، من به بررسی انگیزه آنها می پردازم تا توجیهات الهیاتی را برای اهداف سیاسی به جای درگیر شدن در فعالیت های سیاسی چپ اجتماعی یا سکولار اسلامی موجود بسیج کنند.
من نشان میدهم که تفسیر دینی آنها بهطور ریشهای رویکردهای مدرنیستی را نقد میکند که بر تقوای فردی و رستگاری اخروی تأکید دارند و همبستگی با کام مستضعفین - مستضعفین - برای آنها یک ارزش اصلی است.
من استدلال میکنم که توسعه «الهیات ماتریالیستی» مبنایی را تشکیل میدهد که چگونه رهبران فعال اسلام و مارکسیسم را از طریق کار فکری و تأمل اخلاقی به هم نزدیک میکنند.
با این حال، همانطور که نشان میدهم، در این فرآیند، مفاهیم سلسله مراتب و رهبری نمونه دینی علیرغم تعهد صریح به برابری تقویت میشوند، زیرا این کار به دانش عمیق هم در موضوعات کلامی و هم در زمینههای فلسفی نیاز دارد و افراد آگاه را ارتقا میدهد.
تفسير آنها فعاليت fnksda را هدايت ميكند و كار عملي اين گروه را به اطلاع ميرساند.
فراتر از استفاده استراتژیک از…
this dissertation focuses on a small but growing group of marxist muslim youth activists on the indonesian island of java and explores the relationship between islam and marxism in their activism.
the activists are part of nahdlatul ulama (nu; the awakening of religious scholars), a traditionalist sufi organisation, which was established in 1926 in light of the growing influence of islamic modernism and is particularly strong in rural java.
in the first half of the 20th century, nu was pitted against the communist party in a conflict over agrarian reform.
after an alleged coup attempt in 1965, the communist party was banned, and alleged communists were persecuted and killed.
marxism remains largely discredited despite a resurgence among youth activists from the 1990s onwards.
since the 1990s, political islam, has grown to increasing influence, while at the same time, debates around islamic ethics have largely emphasised piety and private morality.
nu is commonly regarded as a ‘moderate’ islamic force, emphasising pluralism and tolerance.
in this context, i examine an activist project that aims to establish a distinct form of islamic political ethics.
my thesis therefore examines an unlikely alliance between different value spheres.
it focuses on fnksda (front of nu members for the sovereignty over natural resources), an activist movement engaged in solidarity primarily with peasants, but also fisherfolk and urban dwellers, who are faced with agrarian conflicts over natural resources with the state and corporations, for instance over the construction of a new international airport or a gold mine.
making use of nu’s influence in the countryside, they regard it as the organisation’s responsibility to support justice for their peasant members and work to convince religious authorities to stand up for them instead of siding with corporations, thereby exercising moral critique.
my interlocutors were brought up in neo-traditionalist islamic families within nu and turned to socialist thought at university.
in my thesis, i examine what motivates them to mobilise theological justifications for political ends rather than becoming involved in existing islamic social or secular leftist political activism.
i show that their religious interpretation iii radically critiques modernist approaches that tend to emphasise individual piety and otherworldly salvation and that solidarity with the kaum mustadl’afin – the downtrodden – is a central value to them.
developing a “materialist theology”, i argue, forms the basis of how activist leaders bring islam and marxism together through intellectual work and ethical reflection.
however, as i show, in the process notions of hierarchy and religious exemplary leadership are reinforced despite an explicit commitment to equality because this work requires in-depth knowledge both in theological and philosophical matters, elevating a few knowledgeable individuals.
their exegesis guides the activism of fnksda and informs the practical work the group is doing.
beyond making strategic use of their…
نویسنده :
Sophia Marie Hornbacher-Schönleber
منبع اصلی :
https://www.repository.cam.ac.uk/handle/1810/325199
پایگاه :
پ:پایگاه پایان نامه
یادداشت :
متن کامل در دسترس نمی باشد.
Keywords: Ethics; Activism; Social Anthropology; Islam; Indonesia
نوع منبع :
رساله تحصیلی
,
کتابخانه عمومی