جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 2
کاوشی در خصوص فهم بشری [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
(پیتر میلیکان)David Hume, Peter Millican(دیوید هیوم)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
USA: Oxford University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: این جلد نام های "نازک" و "کامپندیو" را همزمان به دست می آورد. به شیوه معمول آکسفورد، این نه تنها شامل متن اصلی و یادداشت‌های مدرن است، بلکه مجموعه‌ای از پیوست‌های مرتبط دیگر، از جمله چکیده‌ای از «رساله طبیعت انسان»، مقاله‌ای درباره «روح» که برای تحقیق در نظر گرفته شده بود، اما منتشر شده است. بعداً، دیالوگ‌های پس از مرگ در مورد موضوع، گزیده‌هایی از نامه‌های هیوم که به تحقیق می‌پردازد، زندگی‌نامه کوتاهی که در سال مرگ هیوم منتشر شد، و واژه‌نامه‌ها و فهرست‌های متعدد. به نظر می رسد هیوم از انتشار خود در چنین عصر نابالغی از تحقیق پشیمان شده است، که در ابتدا فروش خوبی نداشت و اتهامات خطرناک بی خدایی را به همراه داشت. در واقع، اتهام بی‌خدایی هنوز هم در اروپای معاصر می‌تواند کشنده باشد، و هیوم همیشه به طور غیرمستقیم به این موضوع نزدیک می‌شود، از جمله تصدیق‌های پیش‌فرض از یک خالق، با کار جسورانه‌تر او به‌صورت جداگانه به‌عنوان مقاله‌های ناشناس یا پس از مرگ منتشر می‌شود. با این وجود، کارهای اولیه او در سال‌های بعد طرفدارانی پیدا کرد و در نهایت او را از نظر مالی مستقل کرد. دستاورد بنیادین این اثر باید مورد قوی فلسفی آن برای تجربه گرایی به عنوان پایه و اساس همه دانش جهان باشد که ارزش نامگذاری را دارد. "وقتی کتابخانه‌ها را زیر پا می‌گذاریم، با متقاعد شدن به این اصول، چه خرابکاری باید انجام دهیم؟ برای مثال، اگر جلدی از الوهیت یا متافیزیک مکتبی را در دست بگیریم، اجازه دهید بپرسیم: "آیا حاوی استدلال انتزاعی در مورد کمیت یا کمیت است؟ شماره؟نه. نه. سپس آن را به آتش بسپارید. زیرا چیزی جز سفسطه و توهم نمی تواند داشته باشد." هیوم این قضاوت را بر مبنایی قرار می دهد که غیرقابل انکار به نظر می رسد. ما از علیت چه می دانیم جز تعمیم روابط ضروری که از تجربه جمع آوری شده است؟ هیچ چیز. ما از ویژگی های ذاتی چه می دانیم. در مورد اشیایی که می توان با عقل محض و بدون مشاهده آنها به آنها پی برد؟ او می‌توانست با علم غیرمستقیم و تخصصی امروزی سر و کار داشته باشد، جایی که ذره‌ای در یک شتاب‌دهنده اغلب نمایشی صرف روی نمایشگر رایانه است؟ در مورد معجزات، که او آنها را رد می کند، زیرا هرگز به اندازه کافی در تمام تجربیات بشری شهادت داده نشده است - اگرچه، توجه داشته باشید، او اصولاً توانایی آنها را رد نمی کند. توانایی نه، منظور او این است که هیچ شهادتی برای اطمینان از وقوع معجزه کافی نیست. معجزه نیاز به شهادت انسانی دارد که قابل خطا است. باور به شکست شهادت آسانتر از شکست قوانین طبیعت است، از این رو هیچ شهادتی برای نشان دادن معجزه کافی نیست مگر اینکه دروغ بودن شهادت معجزه گرتر از خود واقعه باشد. تقریرات هیوم در قرن هجدهم خوانش متن او را کمی دشوارتر از فیلسوفان انگلیسی زبان مدرن یا فیلسوفان باستانی می کند، اما هیوم مسلماً بزرگترین فیلسوف زبان انگلیسی است. عقاید و دوستی او بر آدام اسمیت تأثیر گذاشت و او یکی از چهره های کلیدی روشنگری اسکاتلند است. هرکسی که به تفکر روشنگری، معرفت شناسی، اومانیسم یا الحاد علاقه مند است، باید خود را با این اثر آشنا کند.
  • تعداد رکورد ها : 2