جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
02.متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
>
ر.قرن چهارم قمری
>
ابوسهل نوبختی
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
تعداد رکورد ها : 9
عنوان :
تحلیلی بر مساله حدوث و قدم زمانی عالم در تاریخ کلام اسلامی
نویسنده:
محمد حسین فاریاب
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
ساوه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه, تابستان/1392
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
شیخ مفید: محمد بن محمد بن نعمان
,
سید مرتضی: علی بن حسین بن موسی
,
خواجه نصیرالدین طوسی
,
ابوسهل نوبختی: اسماعیل بن نوبخت
,
علامه حلی
,
ملا عبدالرزاق لاهیجی
,
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
جعفر سبحانی
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
,
حدوث ذاتی
,
اقسام حدوث و قدم
,
02. جهان شناسی Religious cosmology
,
جهان شناسی فلسفی
,
اشاعره (اهل سنت)
,
حدوث عالم Ḥudūt̲h̲ al-ʿĀlam
,
قدم ذاتی
,
قدم عالم
,
معتزله (اهل سنت)
,
قدم زمانی عالم
,
حدوث زمانی عالم
,
تاریخ کلام
,
تقدم و تاخر
,
شیخ مفید
,
سید مرتضی
,
خواجه نصیرالدین طوسی
,
ابوسهل نوبختی
,
جعفر سبحانی
,
علامه طباطبایی
,
ابن سینا
,
فلسفه یونان
,
واجب تعالی (اسماء ذات)
,
مفهوم ممکن الوجود
,
علامه حلی
,
فخر رازی
,
ابوحامد غزالی طوسی
,
محمد بن عبدالکریم شهرستانی
,
ابوالحسن اشعری (موسس مکتب اشاعره)
,
علی بن محمد آمدی
,
مامون عباسی
,
واصل بن عطا
,
کون شئ لم یکن
,
فیاض لاهیجی
,
ملاصدرا شیرازی
,
حدوث و قدم کلامی
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 71 تا 92
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
پیدایش شیعه اسماعیلیه(3): انشعابات شیعه اسماعیلیه
نویسنده:
داود الهامی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: موسسه تحقیقاتی و تعلیماتی امام صادق (ع), زمستان / 1374
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ابوسهل نوبختی: اسماعیل بن نوبخت
,
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
امامت
,
باطنیه ( اسماعیلیه )
,
ستاره پرستی
,
ابوسهل نوبختی
,
علامه طباطبایی
,
اسماعیلیه Ismailism (فرق تشیع)
,
تاریخ اسماعیلیه
,
ادوارد گرانویل براون
,
کلام اسماعیلی
,
فلسفه اعداد
,
جهانشناسی باطنیه
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 30 تا 38
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
آموزه بدا در اندیشه امامیه از آغاز غیبت تا پایان مدرسه بغداد
نویسنده:
سیدجمال الدین موسوی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم : انجمن کلام اسلامی حوزه, پاییز / 92
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
توحید
,
ابن بابویه، محمدبن علی: شیخ صدوق
,
شیخ مفید: محمد بن محمد بن نعمان
,
سید مرتضی: علی بن حسین بن موسی
,
محمد بن علی کراجکی
,
ابواسحاق ابراهیم بن نوبخت
,
ابوسهل نوبختی: اسماعیل بن نوبخت
,
توحید
,
معتزله
,
علم الهی
,
اشاعره
,
الارده الالهیه
,
البداء
,
تغییر در اراده خدا
,
صدق خبر خداوند
,
بداء در امامت اسماعیل
,
تغییر در علم خداوند
,
تقدیر
,
علم فعلی
,
صفات الهی
,
اعتقاد به بدا
,
بدا در اخبار
,
بداء در اوامر و نواهی
,
تفاوت بداء و نسخ
,
متکلمان عقل گرای شیعه
,
شرایط بدا
,
آموزه بداء در شیعه
,
شیخ مفید
,
سید مرتضی
,
ابوسهل نوبختی
,
ابواسحاق ابراهیم بن نوبخت
,
محمد بن علی کراجکی
,
بداء
,
13. علم کلام
,
ابوالحسن اشعری (موسس مکتب اشاعره)
,
ابن بابویه، محمدبن علی(شیخ صدوق)
,
سید جمال موسوی
,
ابوالحسین خیاط(خیاط معتزلی)
شاپا (issn):
0
چکیده :
اندیشه ناب و توحیدی بدا گرچه در جامعه مسلمانان نخستین وجود داشت، اما بنا به دلایلی تنها در جامعه شیعی استمرار یافت. تا پایان عصر حصور ائمه علیهم السلام میان متکلمان شیعه اختلافی در تبیین بدا وجود نداشت. بعد از این دوره و در زمانی که کلام شیعه دوران رکود و فترت را پشت سر می گذاشت، گروهی از معتزلیان شیعه شده و متکلمان عقل گرای شیعه تبیین جدید از بدا را ارایه داده و آن را هم وزن نسخ دانستند. این اندیشه جدید که در ابتدا گروه اندکی طرفدار آن بودند، رفته رفته جایگاه مهمی در میان متکلمان شیعه پیدا کرد، به گونه ای که در اواسط قرن پنجم تقریبا همه گیر شد. تبیین این اندیشه جدیدبا شیخ مفید ادامه یافتو شاگردان وی نیز ادامه دهنده همین مسیر بودند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 51 تا 68
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
رویکرد متکلمان امامیه در بغداد به معتزلیان شیعه شده (با تاکید بر سیدمرتضی، ابن راوندی و ابوعیسی وراق)
نویسنده:
عباس میرزایی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
وضعیت نشر :
قم: انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه قم, پاییز / 1392
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
شیخ مفید: محمد بن محمد بن نعمان
,
سید مرتضی: علی بن حسین بن موسی
,
شیخ طوسی: ابوجعفر محمد بن حسن
,
ابوسهل نوبختی: اسماعیل بن نوبخت
,
کلام امامیه
,
تاریخ کلام امامیه
,
معتزلیان شیعه شده
,
امامت
,
دلایل امامت
,
معتزله (اهل سنت)
,
علم ازلی الهی
,
استطاعت قبل الفعل
,
استطاعت مع الفعل
,
ایمان (فرجام شناسی)
,
خاندان نوبختی
,
تعلیم ثواب و عقاب اعمال
,
ابو عیسی وراق
,
شیخ مفید
,
سید مرتضی
,
ابوسهل نوبختی
,
شیخ طوسی
,
علم نفس
,
علم فعلی(حکمت نظری)
,
علم واجب
,
ابن راوندی
,
هیکل مشاهد
,
روح مادی
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 69 تا 86
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
الحاد ابن راوندی؛ اتهام یا واقعیت (بررسی انتقادی آثار الحادی ابن راوندی)
نویسنده:
نجم الدین مروجی طبسی، عباس میرزایی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
ساوه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه, زمستان/ 1393
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ابوسهل نوبختی: اسماعیل بن نوبخت
,
ابوسهل نوبختی
,
معتزله
,
نبوت
,
علم الهی
,
قاضی عبدالجبارمعتزلی
,
ابن راوندی
,
کلام امامیه
,
الحاد
,
ابوالحسین خیاط
,
حدوث و قدم عالم
,
ابن ندیم
,
معتزلیان شیعه شده
,
ابو عیسی وراق
,
مباهله
,
آثار الحادی ابن راوندی
,
کتاب التاج
,
کتاب الزمرد
,
کتاب التعدیل و التجویر
,
کتاب الدامغ
,
ابوعلی جبّایی
,
ماتریدی
,
کتاب الفرید
,
کتاب نعت الحکمه
,
تکلیف خداوند
,
کتاب القضیب
,
کتاب المرجان فی اختلاف اهل الاسلام
,
کتاب اللؤلؤة
,
کتاب الحجر الأحمر
,
کتاب لا شئ الا موجود
,
17. فرق کلامی
,
قرآن
,
اصطلاحنامه تاریخ اسلام
,
شیعه شناسی
,
پیامبر
,
ابوسهل نوبختی
,
کفر
,
کفر
,
اشعری
,
نجم الدین مروجى طبسى
,
ملحدان
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 119 تا 144
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ملاک ها و ویژگی های مکتب کلام فلسفی در شیعه (با روی کرد به آثار فیاض لاهیجی)
نویسنده:
مجید صادقی حسن آبادی، حمید عطایی نظری
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF کتاب
مراجع
مراجع PDF
وضعیت نشر :
شیراز: دانشگاه شیراز, پاییز/ 1391
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
شیخ مفید: محمد بن محمد بن نعمان
,
خواجه نصیرالدین طوسی
,
ابواسحاق ابراهیم بن نوبخت
,
حسن بن موسی نوبختی: ابومحمد حسن بن موسی نوبختی
,
ابوسهل نوبختی: اسماعیل بن نوبخت
,
علامه حلی
,
ملا عبدالرزاق لاهیجی
,
خواجه نصیر طوسی
,
کلام شیعه
,
حسن و قبح عقلی
,
برهان صدیقین (اثبات خدا)
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
,
ملا عبدالرزاق بن علی لاهیجی
,
کلام سنتی
,
کلام فلسفی
,
عدم حجیت خبر واحد
,
سنت متواتر
,
اجماع
,
حجیت خبر واحد
,
عقل و نقل
,
رابطه عقل و وحی
,
16. کلام عقلی
,
شیعه (اعم، مذاهب کلامی)
,
ادله عقلی
,
اصول و قواعد فلسفی
,
قاعده «الواحد»
,
مکتب کلامی
,
اصطلاحات فلسفی
,
ابن میثم بحرانی
,
شیخ مفید
,
خواجه نصیرالدین طوسی
,
ابوسهل نوبختی
,
ابن سینا
,
ابواسحاق ابراهیم بن نوبخت
,
حسن بن موسی نوبختی
,
علامه حلی
,
حسن و قبح افعال
,
13. علم کلام
,
فخر رازی
,
شهاب الدین سهروردی(شیخ اشراق)
,
ارسطو
,
ابوحامد غزالی طوسی
,
ابن رشد
,
ادله نقلی
,
ادله سمعی
,
اجماع
,
تعارض عقل و نقل
,
مجید صادقی حسن آبادی
,
حمید عطائی نظری
,
شوارق الالهام: لاهیجی
,
بحار الانوار: علامه مجلسی
,
مرآت العقول: علامه مجلسی
,
اوائل المقالات: شیخ مفید
,
نکت الاعتقادیه: شیخ مفید
,
گوهر مراد: ملا عبدالرزاق لاهیجی
,
فصل المقال: ابن رشد
,
فلسفه علم کلام (ولفسون)
,
فیاض لاهیجی
,
درباره لاهیجی
شاپا (issn):
2251-6123
چکیده :
یکی از مهمترین گرایش ها و مکاتب کلامی پدید آمده در کلام تشیع، مکتب کلام فلسفی است. این مکتب که در قرن هفتم توسط خواجه نصیرالدین طوسی (م 672 ق) تأسیس گردید، در ادامه توسط پیروان او مانند علاّمه حلّی (م 726 ق) وفیاض لاهیجی (م 1072 ق) بسط و گسترش یافت و در اندک زمانی، تبدیل به جریان غالب و حاکم در کلام شیعه گشت در این مقاله، در صدد آنیم که پس از ارائه ی تعریفی دقیق و جامع از کلام فلسفی، با توجه به نگاشته های کلامی لاهیجی، ملاک ها و ویژگیهای این مکتب کلامی، از جمله استفاده از اصول، قواعد و اصطلاحات فلسفی در تبیین مباحث کلامی را بازشناسی و معرّفی نماییم. شناخت این ویژگی ها و خصائص در تجزیه و تحلیل آرا و اندیشه های کلامی متکلّمان این مکتب از اهمیت فراوانی برخوردار است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 1 تا 32
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
معرفی کتاب هدایات الحسام
نویسنده:
علیرضا هزار
نوع منبع :
مقاله , مدخل آثار(دانشنامه آثار)
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: بنیاد نهج البلاغه, پاییز/1380
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
خواجه نصیرالدین طوسی
,
ابوسهل نوبختی: اسماعیل بن نوبخت
,
نهج البلاغه (نهجالبلاغه)
,
حکم حکومتی
,
عهدنامه امام علی به مالک اشتر
,
سیره اجتماعی امیرالمونین
,
سیره سیاسی امام علی (ع)
,
شرح خطبه
,
تعلیم سیاست(افعال انبیاء)
,
سیره سیاسی
,
سیاست نامه
,
آداب رفتار سیاسی
,
سیره حکومتی امام علی (ع)
,
سید رضی
,
خواجه نصیرالدین طوسی
,
ابوسهل نوبختی
,
ارسطو
,
افلاطون
,
کتاب هدایات الحسام
,
شرح عهد نامه مالک اشتر
,
ب. امام اول(حضرت امام علی ع)
,
شرح نهج البلاغه
,
شرح نهج البلاغه
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 146 تا 149
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تطور معرفت اضطراری در مدرسه کلامیه امامیه در بغداد( از نوبختیان تا شیخ طوسی)
نویسنده:
علی امیرخانی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: انجم کلام اسلامی حوزه, بهار / 93
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
وجوب معرفت الله
,
شیخ مفید: محمد بن محمد بن نعمان
,
سید مرتضی: علی بن حسین بن موسی
,
شیخ طوسی: ابوجعفر محمد بن حسن
,
ابوسهل نوبختی: اسماعیل بن نوبخت
,
نوبختیان
,
خداشناسی
,
اصول دین
,
عقلانیت شیعی
,
امامیان نخستین
,
01. خداشناسی (کلام)
,
فطریات
,
عقل و دین
,
شناخت فطری
,
علم اکتسابی
,
اکتسابی بودن همه معارف دینی
,
تجربه مخلوق بودن
,
نظر شیعه درباره معرفت الله
,
شیخ مفید
,
سید مرتضی
,
ابوسهل نوبختی
,
شیخ طوسی
,
ابوالهذیل علاف
,
عالم ذَر
,
درباره شیخ طوسی
شاپا (issn):
0
چکیده :
معرفت اضطراری که باور جمهور امامیه در دو مدرسه کلامی کوفه و قم بود، به تدریج در مدرسه کلامی بغداد دچار تحول گردید. بررسی سیر تاریخی تطور معرفت اضطراری در بغداد حاکی از آن است که از نوبختیان، ابو سهل نوبختی همه معارف را نیازمند استدلال و در نتیجه کسبی می دانست، ولی ابومحمد با آن که همه معارف را اضطراری نمی داسنت، درباره معرفت الله به جواز اضطراری و اکتسابی بودن آن معتقد بود. در فاصله نوبختیان تا شیخ مفید، تنها از ابوالقاسم کوفی عبارت مجملی از نگاشته های او به جا مانده که ظهور در اضطراری بودن معرفت دارد. سرانجام دردوران شیخ مفید و سپس سید مرتضی و شیخ طوسی، معرفت اضطراری به صراحت انکار شد و معرفت اکتسابی و عقلی مورد تاکید قرار گرفت.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 23 تا 40
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مقایسه اندیشه های کلامی نوبختیان و شیخ مفید در بستر میراث کلامی امامیه و معتزله
نویسنده:
علی حسینی زاده
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: انجمن کلام اسلامی حوزه, پاییز / 1392
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
شیعه اثنی عشری
,
شیخ مفید: محمد بن محمد بن نعمان
,
سید مرتضی: علی بن حسین بن موسی
,
حسن بن موسی نوبختی: ابومحمد حسن بن موسی نوبختی
,
ابوسهل نوبختی: اسماعیل بن نوبخت
,
نوبختیان
,
معتزله
,
نبوت
,
ایمان
,
خداشناسی
,
تشبیه
,
عین ثابت نفس
,
استطاعت (کلامی)
,
جهان شناسی اسلامی
,
الخلود فی الجنة و النار
,
مباحث لطیف الکلام
,
مباحث جلیل الکلام (مباحث اعتقادی)
,
حرکت عالم
,
معیار ایمان
,
علم امام
,
تحریف ناپذیری قرآن
,
وعد و وعید
,
عقاید معتزله
,
معتزله (اهل سنت)
,
اصل عدل
,
عدل الهی
,
شیعه شناسی
,
کلام معتزله
,
شخصیت ها
,
شناخت فطری
,
علم اکتسابی
,
هشام بن حَکَم
,
کفر موجب خلود
,
ارتباط امام با فرشتگان
,
ائمه پس از مرگ
,
معجزات ائمه
,
شیخ مفید
,
سید مرتضی
,
ابوسهل نوبختی
,
حسن بن موسی نوبختی
,
13. علم کلام
,
ویلفرد مادلونگ
,
ابن شهر آشوب
,
جهانشناسی شیخ مفید
,
سید علی حسینی زاده
,
ابوالقاسم بلخی کعبی
,
ابو علی جبایی
,
درباره شیخ مفید
,
لطیف الکلام
شاپا (issn):
0
چکیده :
مقایسه اندیشه های کلامی نوبختیان و شیخ مفید در بستر میراث کلامی امامیه و معتزله ، علاوه بر تبیین نقاط اختلاف آرای نوبختیان و شیخ مفید، نقش هر یک از آنان در این تطور اندیشه ای را نمایان می کند. این پژوهش نشان می دهد نمی توان میزان هم نوایی و نزدیکی نوبختیان با معتزله را بیش از قرابت اندیشه های شیخ مفید با معتزلیان دانست، بلکه هر یک از آنان در موضوعات مختلف کلامی به فراخور مبانی و پیش فرض های کلامی خود دیدگاهی را ارائه کرده اند که گاه با معتزله وگاه با متکلمان امامی کوفه همسان است. از این رو، همان گونه که در آرایی مانند برخی فروعات وعده و وعید نوبختیان هم رای معتزله اند، شیخ مفید در مباحثی مانند معرفت و استطاعت، آرایی نزدیک به اندیشه معتزله را برگزیده است. هم چنین بنا بر این تحقیق، اگر چه در برخی اندیشه ها نوعی هم رایی بین نوبختیان و شیخ مفید با معتزلیان مشاهده می شود، اما ریشه این اندیشه ها در آرای منقول از متکلمان امامی در مدرسه کوفه یافت می شود؛ از این رو این هم رایی با معتزله الزاما به معنای تاثیر پذیری و وام گیری از معتزله و جدایی از پیشینه کلام امامیه نیست.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 87 تا 116
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
تعداد رکورد ها : 9
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید