جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 35
بحار الانوار المجلد 107
نویسنده:
محمدباقر بن محمدتقی مجلسی؛ مصححان: ابراهیم مرتضوی میانجی، محمدباقر بهبودی
نوع منبع :
کتاب , آثار مرجع
وضعیت نشر :
لبنان/ بیروت: دار احیاء التراث العربی,
کلیدواژه‌های اصلی :
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
چکیده :
«بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم السلام» مشهور به بحار الانوار، مفصل‌ ترین مجموعه حدیثی شیعه است که با نظارت علامه مجلسی تألیف شده است. تألیف این کتاب که مجموعه‌ ای از آموزه‌ ها و تعالیم شیعی است، بیش از ۳۰ سال طول کشیده و گروهی از شاگردان علامه مجلسی او را در این کار یاری کرده‌ اند. مؤلف، کتاب را بر اساس ۲۵ موضوع کلی طراحی و آن را در ۲۵ جلد جای داده است در دوره‌ های اخیر به صورت ۱۱۰ جلدی منتشر می‌ شود. در هر جلد ریز موضوعات مربوط به آن را در ابواب مختلف گرد آورده است. او در هر باب، ابتدا آیات قرآنی مرتبط با موضوع را ذکر کرده و تفسیر آنها را می‌ آورد و در مرحله بعد احادیث مربوط به آن باب را نقل می‌ کند. مجلسی تلاش کرده است که در بحار الانوار تمام موضوعات و مسائل موجود را پوشش دهد. برای مثال، این مجموعه با عنوان کتاب العقل و الجهل آغاز و با مباحث مربوط به خداشناسی و توحید، عدل الهی، و تاریخ پیامبران ادامه پیدا می‌ کند. از جلد ۱۵ تا ۵۳ چاپ ۱۱۰ جلدی، به تاریخ زندگی و فضایل پیامبر اسلام ص و حضرت زهرا س و امامان شیعه ع اختصاص دارد. بحار الانوار به خاطر ذکر مستند بیشتر روایت‌ های منقول از ائمه شیعه ع، باب‌ بندی موضوعات، شرح و بیان بسیاری از روایات، تحقیقات گوناگون کلامی، تاریخی، فقهی، تفسیری، اخلاقی، حدیثی و لغوی، نزد محققان و پژوهشگران مقامی والا داشته است؛ چنانکه با وجود حجم زیاد، از همان روزگار تألیف، نسخه‌ های خطی بسیاری از آن نوشته شده و با رواج صنعت چاپ، همه یا بخش‌ هایی از آن بارها به چاپ رسیده است. آنچه در این جلد به آن پرداخت شده است: فهرس الإجازات - صوره إجازه السیّد الداماد للسیّد حسین بن السیّد حیدر الحسینیّ الکرکیّ العاملیّ المذکور فی آخر الجزء السابق - صوره إجازه بعض الفضلاء من تلامذه الشیخ البهائی و أمثاله و لعلّه الأمیر السیّد حسین المجتهد المذکور للأمیر جلال الدین بن الأمیر المرتضی تاج الدین و فیها بعض الفوائد - صوره إجازه من الأمیر زین العابدین بن الأمیر نور الدین بن مراد بن علیّ الحسنی تلمیذ المولی محمّد أمین الأسترآبادیّ للشیخ عبد الرزاق المازندرانیّ. - صوره إجازه السیّد السند المحقّق العلّامه سیّدنا ماجد ابن هاشم البحرانیّ للسیّد الأشرف الأجلّ الأمجد الأمیر فضل اللّه دست غیب المکتوبه علی ظهر کتاب التهذیب. - صوره إجازه المولی عبد اللّه الشوشتری لولده المولی حسن علیّ. - صوره إجازه سلطان الحکماء و برهان العلماء معزّ الدوله قاضی معزّ الدین محمّد أدام اللّه تعالی بقاءه للفقیر إلی اللّه حسن علیّ بن عبد اللّه المذکور. - صوره إجازه الشیخ الجلیل بهاء الملّه و الدین و الإسلام و المسلمین الشیخ بهاء الدین محمّد للفقیر إلی اللّه حسن علیّ بن عبد اللّه المذکور - صوره إجازه من السیّد نور الدین أخ السیّد محمّد صاحب المدارک للمولی محمّد محسن بن محمّد مؤمن قدّس سرّه. - صوره إجازه المولی نظام الدین أحمد بن المولی محمّد معصوم للسیّد جمال الدین محمّد بن عبد الحسین و کان فی عهد السلطان شاه صفی و قبله. - صوره إجازه الأمیر شرف الدین علیّ الشولستانیّ النجفیّ للوالد العلّامه المولی محمّد تقی المجلسی قدّس اللّه روحیهما. - صوره إجازه المولی حسن علیّ بن المولی عبد اللّه التستری المذکور للوالد العلّامه مولانا محمّد تقیّ المجلسیّ المذکور قدّس سرّه. - صوره إجازه الوالد العلّامه المولی محمّد تقیّ المجلسیّ لمیرزا إبراهیم ابن المولی کاشف الدین محمّد الیزدی أخی میرزا قاضی. - صوره إجازه من الوالد العلّامه لبعض سادات تلامذته. - صوره إجازه الوالد العلّامه مولانا محمّد تقیّ المجلسیّ للمولی محمّد صادق الکرباسیّ الأصفهانی ثمّ الهمدانیّ - صوره إجازه الفاضل العلّامه المرحوم المبرور آقا حسین الخوانساریّ لتلمیذه الأمیر ذی الفقار. - صوره إجازه من المولی الفاضل محمّد باقر الخراسانیّ لمولانا محمّد شفیع قدّس سرّه. - صوره إجازه روایه الصحیفه الکامله من الأمیر ماجد بن الأمیر جمال الدین محمّد الحسینیّ الدشتکیّ للمولی محمّد شفیع المذکور - صوره إجازه المولی أبی القاسم الجرفادقانیّ للمولی علیّ الجرفادقانیّ - صوره إجازه لنا من الشیخ المحدّث الفقیه الشیخ محمّد الحرّ العاملیّ و قد کتبها بخطّه رضی اللّه عنه. - صوره إجازهالشیخ محمّد الحرّ العاملیّ المزبور للمولی الجلیل الشیخ محمّدفاضل المشهدیّ. - صوره ما کتبه لنا من الإجازه المولی الجلیل العالم العارف الربانیّ مولانا محمّد محسن القاشانیّ و هی بخطّه الشریف - صوره إجازه قد کتبها لنا السیّد الأجلّ الأمیر محمّد مؤمن الأسترآبادیّ ثمّ المکیّ قدّس اللّه روحه بخطّه الشریف. - صوره إجازه کتبها لنا المولی الأجلّ العالم الورع مولانا محمّد طاهر القمّیّ قدّس سرّه بخطّه الشریف أیضا - صوره ما کتبه لنا من الإجازه الشیخ الجلیل و العالم النبیل الشیخ علیّ بن الشیخ محمّد سبط الشهید الثانی بخطّه الشریف أیضا - صوره إجازه لنا من السیّد المرحوم المبرور المحدّث السیّد میرزا الجزائریّ بخطّه الشریف أیضا - صوره إجازه منّا لبعض تلامذنا و هو المولی محمّد إبراهیم البوتانی صوره إجازه قد کنّا کتبناها لبعض تلامذتنا سابقا فی مشهد الرضا علیه السلام أیضا و هو الفاضل المشهدیّ علی ما یظهر من الأصل إلّا أنّه مضروب علیه لمصلحه لا نعلمها یجد القاری ء الکریم بعد تلک الإجازه و قبلها مسوّدات بقلم المؤلّف العلّامه المجلسیّ قدّس سرّه قد توهّمها العلّامه الأفندی إجازات و کتب فی عناوینها- صوره إجازه منّا لبعض تلامذنا و أشباه ذلک ثمّ رقم لها بالأرقام الهندسیّه المتتابعه و لکنّا لم نرقم لها و لم نذکرها فی الفهرست هذا، لکونها مسوّدات علی ما یظهر منها، و اللّه هو الموفّق للصواب. فهرس الفوائد - فائده صوره روایه بعض الأفاضل و لعلّه السیّد حسین المفتی المذکور ابن السیّد حیدر الکرکیّ عن الشیخ البهائی و غیره عن مشایخهما - فائده صوره ما کتبه الأمیر أبو القاسم الفندرسکیّ الأسترآبادیّ قدّس سرّه للمولی حسن علیّ بن المولی عبد اللّه التستری المذکور - فائده صوره روایه والدی العلّامه الصحیفه الکامله السجّادیه مناوله عن القائم علیه السلام فی الرؤیا و فیها روایته أیضا عن بعض مشایخه - فائده صوره روایه الوالد العلّامه کتاب الصحیفه الکامله السجّادیه عن مشایخه رضوان اللّه علیهم - فائده روایه أخری للوالد العلّامه الصحیفه الکامله عن مشایخه رضوان اللّه علیهم و فیه إجازه لولده الأغرّ - فائده صوره روایه أخری للوالد العلّامه الصحیفه الکامله السجادیه عن مشایخه رضوان اللّه علیهم و هی بخطّ الوالد العلّامه - فائده روایه بعض الأفاضل الصحیفه الکامله و هی أیضا بخطّ والدی العلّامه قدّس سرّه - و فی الصفحه ، السطر الآخر، الصحیح هکذا: و بدون توسّط الشهید. - فائده روایه أخری من الوالد العلّامه قدّس سرّه للصحیفه الکامله السجّادیه عن مشایخه و هی أیضا بخطّ الوالد العلّامه. - فائده صوره روایتنا حکایه فی رؤیه الجنّ عن المشایخ و فیها محاکمه لبعض قضاه الجنّ. - فائده فی إیراد بعض أسانیدنا - فائده فی إیراد بعض أسانیدنا إلی الصحیفه الکامله السجادیه خاتمه فیها مطالب عدیده لبعض أزکیاء تلامذتنا تناسب هذا المقام و به نختم الکلام
بحار الانوار المجلد 108
نویسنده:
محمدباقر بن محمدتقی مجلسی؛ مصححان: ابراهیم مرتضوی میانجی، محمدباقر بهبودی
نوع منبع :
کتاب , آثار مرجع
وضعیت نشر :
لبنان/ بیروت: دار احیاء التراث العربی,
کلیدواژه‌های اصلی :
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
چکیده :
«بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم السلام» مشهور به بحار الانوار، مفصل‌ ترین مجموعه حدیثی شیعه است که با نظارت علامه مجلسی تألیف شده است. تألیف این کتاب که مجموعه‌ ای از آموزه‌ ها و تعالیم شیعی است، بیش از ۳۰ سال طول کشیده و گروهی از شاگردان علامه مجلسی او را در این کار یاری کرده‌ اند. مؤلف، کتاب را بر اساس ۲۵ موضوع کلی طراحی و آن را در ۲۵ جلد جای داده است در دوره‌ های اخیر به صورت ۱۱۰ جلدی منتشر می‌ شود. در هر جلد ریز موضوعات مربوط به آن را در ابواب مختلف گرد آورده است. او در هر باب، ابتدا آیات قرآنی مرتبط با موضوع را ذکر کرده و تفسیر آنها را می‌ آورد و در مرحله بعد احادیث مربوط به آن باب را نقل می‌ کند. مجلسی تلاش کرده است که در بحار الانوار تمام موضوعات و مسائل موجود را پوشش دهد. برای مثال، این مجموعه با عنوان کتاب العقل و الجهل آغاز و با مباحث مربوط به خداشناسی و توحید، عدل الهی، و تاریخ پیامبران ادامه پیدا می‌ کند. از جلد ۱۵ تا ۵۳ چاپ ۱۱۰ جلدی، به تاریخ زندگی و فضایل پیامبر اسلام ص و حضرت زهرا س و امامان شیعه ع اختصاص دارد. بحار الانوار به خاطر ذکر مستند بیشتر روایت‌ های منقول از ائمه شیعه ع، باب‌ بندی موضوعات، شرح و بیان بسیاری از روایات، تحقیقات گوناگون کلامی، تاریخی، فقهی، تفسیری، اخلاقی، حدیثی و لغوی، نزد محققان و پژوهشگران مقامی والا داشته است؛ چنانکه با وجود حجم زیاد، از همان روزگار تألیف، نسخه‌ های خطی بسیاری از آن نوشته شده و با رواج صنعت چاپ، همه یا بخش‌ هایی از آن بارها به چاپ رسیده است. آنچه در این جلد به آن پرداخت شده است: - الجزء الأول من الصفحه: 1- إلی: 20 - الجزء الثانی من الصفحه: 20- إلی: 35 - الجزء الثالث من الصفحه: 36- إلی: 46 - الجزء الرابع من الصفحه: 47- إلی: 58 - الجزء الخامس من الصفحه: 59- إلی: 74 - الجزء السادس من الصفحه: 75- إلی: 94 - الجزء السابع من الصفحه 95- إلی: 107 - الجزء الثامن من الصفحه: 108- إلی: 117 - الجزء التاسع من الصفحه: 118- إلی: 125 - الجزء العاشر من الصفحه: 126- إلی: 137 - الجزء الحادی عشر من الصفحه: 138- إلی: 144 - الجزء الثانی عشر من الصفحه: 145- إلی: 157 - الجزء الثالث عشر من الصفحه: 158- إلی: 176 - الجزء الرابع عشر من الصفحه: 177- إلی: 196 - الجزء الخامس عشر من الصفحه: 197- إلی: 213 - الجزء السادس عشر من الصفحه، 214- إلی: 230 - الجزء السابع عشر من الصفحه: 231- إلی: 244 - الجزء الثامن عشر من الصفحه: 245- إلی: 265 - الجزء التاسع عشر من الصفحه: 266- إلی: 276 - الجزء العشرون من الصفحه: 277- إلی: 294 - الجزء الحادی و العشرون من الصفحه: 295- إلی: 300 - الجزء الثانی و العشرون من الصفحه: 301- إلی: 310 - الجزء الثالث و العشرون من الصفحه: 311- إلی: 324 - الجزء الرابع و العشرون من الصفحه: 325- إلی: 344 - الجزء الخامس و العشرون من الصفحه: 345- إلی: 358 - الجزء السادس و العشرون من الصفحه: 359- إلی: 377 - الجزء السابع و العشرون من الصفحه: 378- إلی: 402
بحار الانوار المجلد 109
نویسنده:
محمدباقر بن محمدتقی مجلسی؛ مصححان: ابراهیم مرتضوی میانجی، محمدباقر بهبودی
نوع منبع :
کتاب , آثار مرجع
وضعیت نشر :
لبنان/ بیروت: دار احیاء التراث العربی,
کلیدواژه‌های اصلی :
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
چکیده :
«بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم السلام» مشهور به بحار الانوار، مفصل‌ ترین مجموعه حدیثی شیعه است که با نظارت علامه مجلسی تألیف شده است. تألیف این کتاب که مجموعه‌ ای از آموزه‌ ها و تعالیم شیعی است، بیش از ۳۰ سال طول کشیده و گروهی از شاگردان علامه مجلسی او را در این کار یاری کرده‌ اند. مؤلف، کتاب را بر اساس ۲۵ موضوع کلی طراحی و آن را در ۲۵ جلد جای داده است در دوره‌ های اخیر به صورت ۱۱۰ جلدی منتشر می‌ شود. در هر جلد ریز موضوعات مربوط به آن را در ابواب مختلف گرد آورده است. او در هر باب، ابتدا آیات قرآنی مرتبط با موضوع را ذکر کرده و تفسیر آنها را می‌ آورد و در مرحله بعد احادیث مربوط به آن باب را نقل می‌ کند. مجلسی تلاش کرده است که در بحار الانوار تمام موضوعات و مسائل موجود را پوشش دهد. برای مثال، این مجموعه با عنوان کتاب العقل و الجهل آغاز و با مباحث مربوط به خداشناسی و توحید، عدل الهی، و تاریخ پیامبران ادامه پیدا می‌ کند. از جلد ۱۵ تا ۵۳ چاپ ۱۱۰ جلدی، به تاریخ زندگی و فضایل پیامبر اسلام ص و حضرت زهرا س و امامان شیعه ع اختصاص دارد. بحار الانوار به خاطر ذکر مستند بیشتر روایت‌ های منقول از ائمه شیعه ع، باب‌ بندی موضوعات، شرح و بیان بسیاری از روایات، تحقیقات گوناگون کلامی، تاریخی، فقهی، تفسیری، اخلاقی، حدیثی و لغوی، نزد محققان و پژوهشگران مقامی والا داشته است؛ چنانکه با وجود حجم زیاد، از همان روزگار تألیف، نسخه‌ های خطی بسیاری از آن نوشته شده و با رواج صنعت چاپ، همه یا بخش‌ هایی از آن بارها به چاپ رسیده است. آنچه در این جلد به آن پرداخت شده است: - الجزء الخامس و الثلاثون من الصفحه: 1- إلی: 9 - الجزء السادس و الثلاثون من الصفحه: 9- إلی: 16 - الجزء السابع و الثلاثون من الصفحه: 17- إلی: 20 - الجزء الثامن و الثلاثون من الصفحه: 21- إلی: 26 - الجزء التاسع و الثلاثون من الصفحه: 26- إلی: 34 - الجزء الأربعون من الصفحه: 34- إلی: 43 - الجزء الحادی و الأربعون من الصفحه: 43- إلی: 54 - الجزء الثانی و الأربعون من الصفحه: 54- إلی: 65 - الجزء الثالث و الأربعون من الصفحه: 65- إلی: 78 - الجزء الرابع و الأربعون من الصفحه: 78- إلی: 89 - الجزء الخامس و الأربعون من الصفحه: 89- إلی: 98 - الجزء السادس و الأربعون من الصفحه: 98- إلی: 108 - الجزء السابع و الأربعون من الصفحه: 108- إلی: 115 - الجزء الثامن و الأربعون من الصفحه: 116- إلی: 122 - الجزء التاسع و الأربعون من الصفحه: 122- إلی: 130 - الجزء الخمسون من الصفحه: 130- إلی: 136 - الجزء الحادی و الخمسون من الصفحه: 137- إلی: 142 - الجزء الثانی و الخمسون من الصفحه: 142- إلی: 147 - الجزء الثالث و الخمسون من الصفحه: 147- إلی: 151 - الجزء الرابع و الخمسون من الصفحه: 152- إلی: 155 - الجزء الخامس و الخمسون من الصفحه: 155- إلی: 160 - الجزء السادس و الخمسون من الصفحه: 160- إلی: 165 - الجزء السابع و الخمسون من الصفحه: 165- إلی: 171 - الجزء الثامن و الخمسون من الصفحه: 171- إلی: 175 - الجزء التاسع و الخمسون من الصفحه: 176- إلی: 186 - الجزء الستون من الصفحه: 186- إلی: 190 - الجزء الحادی و الستون من الصفحه: 190- إلی: 197 - الجزء الثانی و الستون من الصفحه: 197- إلی: 210 - الجزء الثالث و الستون من الصفحه: 210- إلی: 259
بحار الانوار المجلد 110
نویسنده:
محمدباقر بن محمدتقی مجلسی؛ مصححان: ابراهیم مرتضوی میانجی، محمدباقر بهبودی
نوع منبع :
کتاب , آثار مرجع
وضعیت نشر :
لبنان/ بیروت: دار احیاء التراث العربی,
کلیدواژه‌های اصلی :
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
چکیده :
«بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم السلام» مشهور به بحار الانوار، مفصل‌ ترین مجموعه حدیثی شیعه است که با نظارت علامه مجلسی تألیف شده است. تألیف این کتاب که مجموعه‌ ای از آموزه‌ ها و تعالیم شیعی است، بیش از ۳۰ سال طول کشیده و گروهی از شاگردان علامه مجلسی او را در این کار یاری کرده‌ اند. مؤلف، کتاب را بر اساس ۲۵ موضوع کلی طراحی و آن را در ۲۵ جلد جای داده است در دوره‌ های اخیر به صورت ۱۱۰ جلدی منتشر می‌ شود. در هر جلد ریز موضوعات مربوط به آن را در ابواب مختلف گرد آورده است. او در هر باب، ابتدا آیات قرآنی مرتبط با موضوع را ذکر کرده و تفسیر آنها را می‌ آورد و در مرحله بعد احادیث مربوط به آن باب را نقل می‌ کند. مجلسی تلاش کرده است که در بحار الانوار تمام موضوعات و مسائل موجود را پوشش دهد. برای مثال، این مجموعه با عنوان کتاب العقل و الجهل آغاز و با مباحث مربوط به خداشناسی و توحید، عدل الهی، و تاریخ پیامبران ادامه پیدا می‌ کند. از جلد ۱۵ تا ۵۳ چاپ ۱۱۰ جلدی، به تاریخ زندگی و فضایل پیامبر اسلام ص و حضرت زهرا س و امامان شیعه ع اختصاص دارد. بحار الانوار به خاطر ذکر مستند بیشتر روایت‌ های منقول از ائمه شیعه ع، باب‌ بندی موضوعات، شرح و بیان بسیاری از روایات، تحقیقات گوناگون کلامی، تاریخی، فقهی، تفسیری، اخلاقی، حدیثی و لغوی، نزد محققان و پژوهشگران مقامی والا داشته است؛ چنانکه با وجود حجم زیاد، از همان روزگار تألیف، نسخه‌ های خطی بسیاری از آن نوشته شده و با رواج صنعت چاپ، همه یا بخش‌ هایی از آن بارها به چاپ رسیده است. آنچه در این جلد به آن پرداخت شده است: - الجزء الرابع و الستون من الصفحه: 1- إلی: 11 - الجزء الخامس و الستون من الصفحه: 12- إلی: 25 - الجزء السادس و الستون من الصفحه: 26- إلی: 38 - الجزء السابع و الستون من الصفحه: 39- إلی: 52 - الجزء الثامن و الستون من الصفحه: 53- إلی: 70 - الجزء التاسع و الستون من الصفحه: 71- إلی: 82 - الجزء السبعون من الصفحه: 83- إلی: 93 - الجزء الحادی و السبعون من الصفحه: 94- إلی: 106 - الجزء الثانی و السبعون من الصفحه: 107- إلی: 127 - الجزء الثالث و السبعون من الصفحه: 128- إلی: 150 - الجزء الرابع و السبعون من الصفحه: 150- إلی: 156 - الجزء الخامس و السبعون من الصفحه: 157- إلی: 164 - الجزء السادس و السبعون من الصفحه: 164- إلی: 177 - الجزء السابع و السبعون من الصفحه: 178- إلی: 188 - الجزء الثامن و السبعون من الصفحه: 188- إلی: 194 - الجزء التاسع و السبعون من الصفحه: 195- إلی: 203 - الجزء الثمانون من الصفحه: 203- إلی: 212 - الجزء الحادی و الثمانون من الصفحه: 212- إلی: 217 - الجزء الثانی و الثمانون من الصفحه: 218- إلی: 223 - الجزء الثالث و الثمانون من الصفحه: 224- إلی: 227 - الجزء الرابع و الثمانون من الصفحه: 227- إلی: 237 - الجزء الخامس و الثمانون من صفحه: 232- إلی: 237 - الجزء السادس و الثمانون من الصفحه: 237- إلی: 241 - الجزء السابع و الثمانون من الصفحه: 242- إلی: 246 - الجزء الثامن و الثمانون من الصفحه: 247- إلی: 253 - الجزء التاسع و الثمانون من الصفحه: 254- إلی: 276 - الجزء التسعون من الصفحه: 277- إلی: 285 - الجزء الحادی و التسعون من الصفحه: 286- إلی: 294 - الجزء الثانی و التسعون من الصفحه: 294- إلی: 311 - الجزء الثالث و التسعون من الصفحه: 311- إلی: 325 - الجزء الرابع و التسعون من الصفحه: 326- إلی: 330 - الجزء الخامس و التسعون من الصفحه: 331- إلی: 341 - الجزء السادس و التسعون من الصفحه: 342- إلی: 358 - الجزء السابع و التسعون من الصفحه: 358- إلی: 369 - الجزء الثامن و التسعون من الصفحه: 370- إلی: 377 - الجزء التاسع و التسعون من الصفحه: 377- إلی: 384 - الجزء المائه من الصفحه: 384- إلی: 398 - الجزء الحادی و المائه من الصفحه: 399- إلی: 416 - الجزء الثانی و المائه من الصفحه: 417- إلی: ... - الجزء الثانی بعد المائه من الصفحه: 417- إلی: ... - الجزء الثالث بعد المائه من الصفحه: 417- إلی: ... - الجزء الرابع بعد المائه من الصفحه: 418- إلی: 419 - الجزء الخامس بعد المائه من الصفحه: 419- إلی: 421 - الجزء السادس بعد المائه من الصفحه: 421- إلی: 423 - الجزء السابع بعد المائه من الصفحه: 423- إلی: 425 - الجزء الثامن بعد المائه فهارس البحار - الجزء التاسع بعد المائه فهارس البحار - الجزء العاشر بعد المائه فهارس البحار
دلالات المصطلح فی التصوف الفلسفی
نویسنده:
إبراهيم إبراهيم محمد ياسين
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
مصر/ قاهره: دار المعارف,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: این کتاب بخشی از یک پروژه فرهنگ شناسی است که روشی متفاوت در نظارت و مطالعه اصطلاح صوفیانه از لغت نامه های موجود صوفیه مانند فرهنگ لغت صوفیه صادر شده توسط دانشگاه لبنان، فرهنگ قشانی معروف به اصطلاحات تصوف و صوفی ارائه می دهد. فرهنگ لغت دکتر سعاد الحکیم. این کتاب مهمترین قوانین را در نظر گرفته است: این اصطلاح را باید در پرتو معنایی که از قرآن کریم به دست می‌آید تا حد امکان به عنوان مقدمه‌ای ضروری برای مطالعه این اصطلاح تحقیق کرد. - در میان معانی اصطلاح، معنای زبانی آن را هر گاه برای مطالعه معنای اصطلاحی آن لازم باشد، درج کنند. - معانی مختلف این اصطلاح را در نظریات هستی‌شناختی و عرفانی متافیزیکی صوفیانه دنبال کنید و معانی آن را در متون و متون مختلف صوفیان فلسفی مانند: ابن عربی، صدرالدین قنوی، عبدالکریم مقایسه کنید. -جیلی، ابراهیم بن اسحاق تبریزی و دیگران. - مقایسه اصطلاح صوفیانه اسلامی و نظریات مرتبط با آن با همتای آن در تصوف مسیحی و مطالعات متافیزیکی و روانی صوفیانه عرب. - نظارت بر معانی مختلف این اصطلاح به ویژه در زبان انگلیسی و سپس در زبان های فرانسوی و لاتین همانطور که در فرهنگ لغت فلسفی ذکر شده است. - هر پژوهشی در این اصطلاح به تحقیقی کوتاه در مورد اهمیت زبانی و فلسفی این اصطلاح ضمیمه می شود، تحقیقی که تمامی لغت نامه های صوفیانه و فلسفی از آن بی بهره بوده اند.
إمام الحسين عليه السلام وأصحابه المجلد 4
نویسنده:
فضل علي قزويني؛ محقق: سید أحمد حسیني
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
عراق/کربلا: مجمع الامام حسین علیه السلام,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
اَلْامامُ الْحُسَیْن وَ أصْحابُه کتابی به زبان عربی درباره واقعه کربلا نوشته فضل‌علی قزوینی عالم شیعه قرن ۱۴ق است. این اثر در سه قسمت به اصحاب مرد امام (علیه السلام)، مقتل امام (علیه السلام) و زنان حاضر در کربلا و در چهار جلد پرداخته است. نویسنده برخی از گزارش‌های مشهور تاریخی قیام امام حسین (علیه السلام) را از تحریفات عاشورا دانسته، اما وقوع قضایایی در نظام آفرینش پس از شهادت امام حسین (علیه السلام) را می‌پذیرد. سخنان امام از خطبه‌ها، نامه‌ها، سخنان و وصایا؛ سفر امام از مدینه به مکه و از آنجا به کربلا و ذکر برخی منازل و رخدادهای شب و روز عاشورا از جمله مطالب کتاب است. قزوینی، روایات متعددی آورده که شیعه و اهل‌سنت به دگرگونی جهان آفرینش نظیر سیاه شدن آسمان، بارش خون از آسمان، خورشید گرفتگی و گریستن آسمان و زمین پس از شهادت امام حسین (علیه السلام) اشاره کرده‌اند. او این روایات را مبالغه و کنایه ندانسته و به انتقاد از انکارکنندگان و توجیه‌کنندگان می‌پردازد. او در ردّ این توجیهات به وقوع قضایایی پس از مرگ یحیای پیامبر (علیه السلام) و گرفتگی خورشید در روز وفات پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم اشاره می‌کند. نویسنده، برخی گزارش‌های تاریخی از قیام امام حسین علیه السلام را از مصادیق تحریف‌های عاشورا می‌داند؛ جلد 4 حاوی فهرست های مجلد های این کتاب است (فهرست آیات- فهرست احادیث – فهرست اسما و ...)
بداية والنهاية المجلد19: فهرس الاعلام
نویسنده:
اب‍وال‍ف‍داء‌ ال‍ح‍اف‍ظ اب‍ن‌ک‍ث‍ی‍ر؛ اعداد اکرم عبداللطیف البوشی
نوع منبع :
کتاب , مدخل اعلام(دانشنامه اعلام) , آثار مرجع , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
بیروت: دار ابن کثیر,
چکیده :
البداية و النهایة، مهم‌ترین و معروف‌ترین اثر ابن کثیر دمشقی (701774ق)، در تاریخ عمومى و اسلام از آغاز تا عصر مؤلف و از گسترده‌ترین منابع تاریخ اسلام است. به نظر می‌رسد که قصد مؤلف، نگاشتن اثری با هدف تاریخ‌نگاری نبوده است و آن‌گونه که ترکیب موضوع اثر و روش مؤلف در گزینش اخبار مندرج در آن نشان می‌دهد، بیان دیدگاه و نگرش اسلامى درباره آغاز و انجام آفرینش و خلقت انسان موردنظر بوده است. نگارش این کتاب بر اساس حولیات (سال‌نگاری) تنظیم شده است. شروع آن از آغاز خلقت و اتمام آن به سرانجام تاریخ و منتهی شدن به قیامت، چهره‌ای خاص به تاریخ وی بخشیده است. نویسنده در بخش رخدادهای مرتبط به خلقت، انبیاء و گذشتگان سعی نموده ضمن رعایت ترتیب سیر حوادث تاریخی با ذکر آیات قرآن و احادیثی که توسط راویان مختلف بیان گردیده است به شرح حوادث بپردازد. در این بخش به دلیل آن‌که سال رویدادها نامشخص است، روال نگارش مبتنی بر سال‌شماری نیست؛ اما از عصر نبوی به بعد به‌صورت سال‌شمار و گاه همراه با ذکر ماه و روز حوادث را نقل می‌نماید.
بداية والنهاية المجلد18
نویسنده:
اب‍وال‍ف‍داء‌ ال‍ح‍اف‍ظ اب‍ن‌ک‍ث‍ی‍ر؛ اعداد عبدالقادر الارناووط
نوع منبع :
کتاب , آثار مرجع
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
بیروت: دار ابن کثیر,
چکیده :
البداية و النهایة، مهم‌ترین و معروف‌ترین اثر ابن کثیر دمشقی (701774ق)، در تاریخ عمومى و اسلام از آغاز تا عصر مؤلف و از گسترده‌ترین منابع تاریخ اسلام است. به نظر می‌رسد که قصد مؤلف، نگاشتن اثری با هدف تاریخ‌نگاری نبوده است و آن‌گونه که ترکیب موضوع اثر و روش مؤلف در گزینش اخبار مندرج در آن نشان می‌دهد، بیان دیدگاه و نگرش اسلامى درباره آغاز و انجام آفرینش و خلقت انسان موردنظر بوده است. نگارش این کتاب بر اساس حولیات (سال‌نگاری) تنظیم شده است. شروع آن از آغاز خلقت و اتمام آن به سرانجام تاریخ و منتهی شدن به قیامت، چهره‌ای خاص به تاریخ وی بخشیده است. نویسنده در بخش رخدادهای مرتبط به خلقت، انبیاء و گذشتگان سعی نموده ضمن رعایت ترتیب سیر حوادث تاریخی با ذکر آیات قرآن و احادیثی که توسط راویان مختلف بیان گردیده است به شرح حوادث بپردازد. در این بخش به دلیل آن‌که سال رویدادها نامشخص است، روال نگارش مبتنی بر سال‌شماری نیست؛ اما از عصر نبوی به بعد به‌صورت سال‌شمار و گاه همراه با ذکر ماه و روز حوادث را نقل می‌نماید.
بداية والنهاية المجلد20
نویسنده:
اب‍وال‍ف‍داء‌ ال‍ح‍اف‍ظ اب‍ن‌ک‍ث‍ی‍ر؛ اعداد ریاض عبدالحمید مراد
نوع منبع :
کتاب , آثار مرجع , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
بیروت: دار ابن کثیر,
چکیده :
البداية و النهایة، مهم‌ترین و معروف‌ترین اثر ابن کثیر دمشقی (701774ق)، در تاریخ عمومى و اسلام از آغاز تا عصر مؤلف و از گسترده‌ترین منابع تاریخ اسلام است. به نظر می‌رسد که قصد مؤلف، نگاشتن اثری با هدف تاریخ‌نگاری نبوده است و آن‌گونه که ترکیب موضوع اثر و روش مؤلف در گزینش اخبار مندرج در آن نشان می‌دهد، بیان دیدگاه و نگرش اسلامى درباره آغاز و انجام آفرینش و خلقت انسان موردنظر بوده است. نگارش این کتاب بر اساس حولیات (سال‌نگاری) تنظیم شده است. شروع آن از آغاز خلقت و اتمام آن به سرانجام تاریخ و منتهی شدن به قیامت، چهره‌ای خاص به تاریخ وی بخشیده است. نویسنده در بخش رخدادهای مرتبط به خلقت، انبیاء و گذشتگان سعی نموده ضمن رعایت ترتیب سیر حوادث تاریخی با ذکر آیات قرآن و احادیثی که توسط راویان مختلف بیان گردیده است به شرح حوادث بپردازد. در این بخش به دلیل آن‌که سال رویدادها نامشخص است، روال نگارش مبتنی بر سال‌شماری نیست؛ اما از عصر نبوی به بعد به‌صورت سال‌شمار و گاه همراه با ذکر ماه و روز حوادث را نقل می‌نماید. این مجلد که آخرین جلد هم می باشد فهارس مختلف مجموعه می باشد.
موسوعة العلامة البلاغي المجلد8: رسائل متفرقه والفهارس العامه
نویسنده:
{تحقیق}مجموعه من المولفین، اشراف: علی اوسط ناطقی
نوع منبع :
کتاب , آثار مرجع
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
قم: المرکز العالی للعلوم والثقافه الاسلامیه,
چکیده :
کتاب موسوعه علامه بلاغی که در نه جلد تدوین شده است به زندگی، وفات و آثار این علامه بزرگوار می پردازد. تعلیقات، تخریجات، توضیح مطالب و پانوشت های علمی و فنی از ویژگی های این کتاب است. محتوای جلد حاضر: رساله های گوناگون، نامه ها و اشعار علامه و فهارس عام کتاب هم در این جلد گردآمده است.
  • تعداد رکورد ها : 35