جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 2
منطق ذات‌گرایی: تفسیری از قیاس وجهی ارسطویی [کتابشناسی انگلیسی]
نویسنده:
Paul Thom (auth.)
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب)
وضعیت نشر :
Springer Netherlands,
چکیده :
ترجمه ماشینی: قیاس وجهی ارسطو از زمان تئوفراستوس مورد مطالعه بوده است. اما این مطالعات (به غیر از گلدهی شدید در قرون وسطی) تا حدودی بی ارزش بوده است. قابل توجه است که در دهه 1990 چندین خط تحقیق جدید با مجموعه ای از انتشارات اصلی توسط فرد جانسون، ریچارد پترسون و اولریش نورتمن ظاهر شد. جانسون برای اولین بار معناشناسی رسمی را ارائه کرد که برای بازخوانی قیاس آخرالزمانی مناسب بود. این مبتنی بر یک شهود ساده بود که قیاس وجهی را به متافیزیک ارسطویی پیوند می داد. نورتمن تجزیه و تحلیل مبتکرانه ای را توسعه داد. پترسون پیوندهای (اعم از نظری و ژنتیکی) بین قیاس معین و متافیزیک را با استفاده از تحلیلی بیان کرد که به طور دقیق، نه dere و نه dedicto است. مطالعات خود من در این زمینه به سال 1976 برمی گردد، زمانی که همکارم پیتر روپر و من به طور مشترک مقاله ای با عنوان «قیاس های آپدیکتیک ارسطو» برای بیست و دومین کنفرانس تاریخ منطق در کراکوف نوشتیم. این مقاله حاوی قرائت متمایز از گزاره‌های آخرالزمانی تأییدی خاص بود که من همچنان از آنها حمایت می‌کنم. با این وجود، من نتایج آن مقاله را به اندازه کافی قاطع یا جامع نمی‌دانستم که بتوانم منتشر کنم، و کتاب قیاس من در سال 1981 هیچ توضیحی در مورد قیاس وجهی نداشت. ایده های روزنامه تا سال 1989، زمانی که من مقالات اولیه جانسون و پترسون را خواندم، خفته بود. از سال 1991 شروع به انتشار در مورد این موضوع کردم. به تدریج افکارم جامعیت و نظام مندی خاصی پیدا کرد تا اینکه در سال 1993 توانستم یک ترم تعطیلات را بگذرانم تا پیش نویس این کتاب را بنویسم.
کتاب راهنمای تاریخ منطق جلد 1: منطق یونانی، هندی و عربی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Dov M. Gabbay, John Woods
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
اولین جلد راهنمانامه تاریخ منطق که دائره‌المعارفی از سراسر تاریخ منطق از زمان باستان تا عصر کنونی است ، به بحث از منطق یونانی، هندی و عربی می پردازد . مجلدات بعدی به ظهور منطق مدرن از لایب‌نیتس تا فرگه می‌پردازد سپس منطق از راسل تا گودل ، منطق و موجهات در قرن بیستم و گشت چند ارزشی و نایکنواخت در منطق جدید به ترتیب در مجلدات بعد مورد بحث قرار می‌گیرند. در این دائره‌المعارف مجلدی نیز به منطق قرون وسطی و دوران رنسانس تعلق دارد . نویسندگان این کتاب در طراحی این کتاب دیدگاهی اتخاذ کرده‎اند که بنا بر آن بررسی تاریخ منطق چیزی بیش از یک علاقه صرف به پژوهش‌های تاریخی است و می‌تواند برای پژوهش‌های کنونی منطق نیز بسیار ضروری باشد. این مجلد از کتاب به ریشه‌های دور برخی از مهمترین خصوصیات منطق جدید اشاره می‌کند چنان‌که در ادعای صورت گرفته توسط نویسندگان بخش منطق اولیه ارسطو می‌توان یافت که نظریه قیاس از بدو تولد نمونه‌ای از منطق شهودگرایانه ، یکنواخت و به نحو مرتبط فراسازگار است.
  • تعداد رکورد ها : 2