جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
03.اساتید و پژوهشگران مراکز دانشگاهی و حوزوی (ایرانی و غیر ایرانی)
>
01.اساتید و مدرسان مراکز دانشگاهی ایران
>
اساتید دانشگاههای غیرانتفاعی
>
دانشگاه ادیان و مذاهب، قم
>
دانشکده ادیان
>
مهدی لک زایی
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
3
تعداد رکورد ها : 28
عنوان :
سر بر آستان «بنیادها» (گزارشی از پروژه تحقیقاتی دانشگاه شیکاگو درباره بنیادگرایی و زمینه ظهور آن
نویسنده:
مهدی لک زایی
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه متنی
زبان :
فارسی
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسي تطبيقي مفهوم «روشنشدگي» در ذن بودايي با تأکيد بر شنسيو با «صحو» در تصوف خراسان با تأکيد بر ابوالقاسم قشيري
نویسنده:
مريم علوي ، مهدي لكزائي ، ابوالفضل محمودی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
«روشنشدگي» در سنت ذن بودايي و «صحو» در سنت تصوف خراسان اهميت برجستهاي دارند، بهگونهایکه باعث ايجاد شقاق بنياديني ميان پيروان ذن بودايي و تصوف خراسان شدند. در سنت ذن بودايي، «روشنشدگي» به «تدريجي» و «ناگهاني» تقسيم ميشود که هریک پيروان خاص خود را دارد. نماينده مکتب «بيداري تدريجي» شنسيو و نماينده مکتب «بيداري ناگهاني» نيز هوئيننگ دارد. اختلافنظر آنها در بحث کيفيت حصول روشنشدگي چنان جدي بود که سنت بوداييِ بعد از خود را به آيين بودايي «شمال» و «جنوب» تقسيم کرد. در تصوف خراسان نيز اختلافنظر ميان «صحو» و «سکر» صوفيان آن خطه را در برابر هم قرار داد و آنها را ـ دستکم ـ به دو دسته تقسيم کرد: صوفيان پيرو صحو مانند خواجه عبدالله انصاري، ابونصر سراج طوسي، و هجويري که ابوالقاسم قشيري نيز نماينده این تصوف بهشمار ميرود. پيروان روشنشدگي تدريجي در ذن بودايي اهل سواد و دانش بودند. آنها اهل کتابت بودند و نظريات خاص خود را بهخوبي در آثارشان تدوين کردند. بهعبارت ديگر، آنها بيشتر اهل سنت کتابت بودند و در دوره خود در زمره اهل علم شناخته ميشدند. در تصوف مبتني بر صحو خراسان نيز صوفيان اهل دانش و کتابت بودند و از سنت مکتوب بهره ميبردند و در زمره عالمان زمان خود بهشمار میآمدند. به لحاظ کارکرد، روشنشدگي تدريجي در سنت ذن بودايي همان جايگاهي را دارد که صحو نزد صوفيان خراسان داشته است. نوشتار حاضر براساس روش تحلیلی ـ توصیفی و بر مبنای اطلاعات و دادههای کتابخانهای گردآوری شده است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 111 تا 124
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مهابت امر مینوی: سنجش دیدگاه رودلف اتو و حکمت متعالیه
نویسنده:
مهدی قربان زاده ، علی شیروانی ، مهدی لکزایی ، محمد مهدی علیمردی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
حکمت متعالیه
چکیده :
رودلف اتو، دینپژوه معاصر، معتقد بود در تاریخ ادیان، به امر قدسی نگاه اخلاقی و عقلی شده و کمتر از منظر شهودی به آن نگریستهاند. از اینرو، وی این تعبیر را وافی به مقصود ندانست و تعبیر «نومینوس» یا «امر مینوی» را ابداع کرد. در تحلیل وی، یکی از ابعاد مهم در تجربه امر مینوی، عنصر «مهابت» آن است. هدف از این مقاله نشاندادن قوتها و ضعفهای اندیشه رودلف اتو در تحلیل مهابت امر قدسی است. یافتههای پژوهش حاکی از آن است که اتو نگاه عقلی به امر قدسی را در برابر نگاه شهودی بدان میدانست و میکوشید شهود را اصل قرار دهد. اما از منظر حکمت متعالیه، در شناخت امر قدسی یا خداوند متعال نگاه عقلی در برابر نگاه شهودی نیست، بلکه این دو مبنا با هم هماهنگ و به نحوی مکمل هماند. به نظر اتو، مهابت امر مینوی با دیگر خوفها فرق دارد. این همان چیزی است که پیروان حکمت متعالیه آن را تفاوت بین «خوف» و «خشیت» دانستهاند. نظریه اتو از قبیل ذاتگرایی در برابر ساختارگرایی است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 313 تا 335
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تحلیل فمینیستی تفسیر کتاب مقدس با استفاده از الگوی هرمنوتیکی شوسلر فیورنزا
نویسنده:
نازنین کیانی فرد، مهدی لک زایی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
الیزابت شوسلر فیورنزا از متألهان فمینیست است. او ضمن تعهد به اصول مسیحی با ارائۀ الگوی هفتگانۀ هرمنوتیکی خود، یعنی هرمنوتیک تجربه، سلطه، سوءظن، سنجش و ارزیابی انتقادی، تجسم خلاقانه، خاطره و بازسازی و نیز تغییر و صیرورت درصدد تأویلی متفاوت از متن مقدس است. او با هرمنوتیکِ سوءظن در خوانش مردمحور متن مقدس تردید ایجاد میکند. وی سپس ویژگیهای زبانی و دستوری متنِ زنستیز را آشکار و سعی میکند تا نوشتههای دگرگونشده را به حالت نخستین بازگرداند. فیورنزا همچنین با «هرمنوتیک اعلان» آشکار میسازد که چه واقعیاتی حذف و تحریف یا دچار تغییر شدهاند. در ادامه با «هرمنوتیک یادآوری» تمام گذشتۀ قابلاستفادۀ زنان غایب را روایت میکند تا در نهایت، با توسل به «هرمنوتیک تجسم و بازسازی» به خلاقیت و نوفهمی در الاهیات فمینیستی دست یابد. فیورنزا در لابهلای هرمنوتیک هفتگانۀ خود، بحث ضرورتِ گذار از مفهوم کهنالگویی به الگوی آغازین را مطرح میکند تا از متن مقدس و تفسیرهای آن ثباتزدایی کند و بدین ترتیب امکان تفسیرهای جدید را فراهم کند. این مقاله با روش توصیفیتحلیلی و با تکیه بر روش انتقادی، ضمن پرداختن به الگوی هرمنوتیکی تأکید دارد که برای بازآفرینی و دگرگونی الاهیات زنانهنگر رهاییبخش، باید در کنار عوامل جنسیتی متنی، به عوامل چندجانبۀ فرامتنی نیز توجه کرد. همچنین باید «مجموعۀ سیستم سلطهمحور» را در تمام ابعاد هرم قدرت در نظر گرفت. علاوه بر آن، ضروری است همزمان با ساختارشکنی، به بازسازی بلاغی نیز توجه نشان داد تا بتوان زنان را از «هوشیاری کاذب»ی که سلطۀ مردسالاری آن را در بطن متن مردمحور مقبولیت بخشیده و بهنوعی درونیسازی کرده است، آگاه کرد تا بتوانند در راستای مبارزه برای رهایی از آن تلاش کنند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 188 تا 210
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
جاناتان زیتل اسمیت: تأملی در معنا و مفهوم مقایسه در مطالعات ادیان
نویسنده:
محسن اویسی ، مهدی لک زایی ، ابوالفضل محمودی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
جاناتان زیتل اسمیت از مهمترین منتقدان رویکرد دینپژوهی تطبیقی میرچا الیاده میباشد که آثاری در زمینههایی نظیر «روششناسی مقایسهای»، «طبقهبندی ادیان» و نیز دین در جهان معاصر پدید آورده است. تمرکز یکجانبه بر تشابه و همسانپنداری و کشف الگوهای مشابه در مطالعات تطبیقی ادیان، رویکرد الیاده بود که روش پژوهشی غالب در مطالعات ادیان شده است. در واقع مهمترین نقد بر مکتب الیاده، عدم التفات جدّی به جزئیات تاریخی، زمینههای فرهنگی و اجتماعی، عناصر اقتصادی و سیاسی در دینپژوهی میباشد. زیتل اسمیت، روش تطبیقی الیاده را به «استعمار» موضوع پژوهش متهم نموده و تطبیق را تنها نشانگر عوامل مشترک و مشابه ندانسته است. او در پی ارائه یک الگوی تطبیقی بینابینی دربردارنده تفاوتها و نیز شباهتها بوده و به بررسی و نقد روشهای اصلی تطبیق - قومشناختی، دایره المعارفی، ریختشناختی، تکاملی و مـقایسه کـلنگرانه الگـوهای دینی- میپردازد. در نهایت، رویکرد «مورفولوژیکی- ساختاری» با تاکید بر مفاد تاریخی و انسانشناختی را روش تطبیقی مقبولتری نسبت به بقیه میداند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 1 تا 23
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
آیین پروتستان و فمینیسم
نویسنده:
سینتیا ال. ریگبی ، اشرف هاشمی ، مهدی لک زایی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
چکیده :
از زمان نهضت اصلاحات دینی، متفکران فمینیست پروتستان، صدای اعتراضشان را بلند کردهاند. آنها به عنوان مؤمنان راستین دین مسیح، ضمن اشاره به اصول اعتقادی پروتستان، خواستار شرکتدادن زنان در کلیه حوزههای زندگی شدهاند. این متفکران، عاشق این سنت بودهاند، از آن انتقاد کردهاند و در شکلگیریاش سهیم بودهاند. در بررسی رابطه فمینیسم و تاریخچه آیین پروتستان، جنبشها و اشخاصی که هدفشان ارتقای انسانیت کامل زنان یا شکوفایی آنان بوده است بررسی میشوند. طبق نظر فمینیستهای پروتستان، پیشرفت واقعی و نمود در این جهان، صرفاً زمانی میسر است که خلقت برابر زنان در تصور خدا عملاً و نظراً تأیید شود. اعتقادات پروتستانها راجع به ویژگی آفرینندگی خداوند، اساس تلاش برای پذیرش زنان به عنوان مبلّغ، رأیدهنده و اعضای منصوبشده کلیسا را شکل میدهد. در این بخش پس از مطرحکردن گزارشی تاریخی، متون، موضوعات و اشخاص برجسته دوران اخیر را بررسی میکنیم و در آخر با به تصویر کشیدن آینده، رابطه بین فمینیسم و آیین پروتستان را بررسی خواهیم کرد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 123 تا 140
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تقابل هستيشناسي ميرچا الياده و جاناتان اسميت در مطالعات اديان
نویسنده:
محسن اویسی ، مهدی لکزایی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
تفاوت رويکردها و نظريهها در پژوهشهاي ادياني را بيشتر بايد در جنبههاي هستيشناسي جستوجو کرد. بازتاب نگرش پژوهشگر درباره جهان، اديان و سرشت آن منجر به راهبردها، روشها و نظريههاي خاص ميشود و موقعيتهاي متفاوت هستيشناسي، گفتمان و بهتبع آن، نتايج متفاوتي را توليد ميكند. دو گفتمان در فضاي دينپژوهي مقايسهاي امروزه حاکم است. گفتمان «پديدارشناسي و هرمنوتيک خلاق با مرجعيت بلامنازع» ميرچا الياده و ديگري رويکرد «پسامدرنيسم و تاريخمدار گذر از الياده» به نمايندگي جاناتان زيتل اسميت که سهم عمدهاي در نظاممند کردن رشته دانشگاهي «تاريخ اديان» دارد. اين مقاله ضمن معرفي، واکاوي و بيان تقابل هستيشناسانه حاکم بر نظريههاي اين دو دينپژوه برجسته، ارزﯾـﺎﺑﯽ دقيقتر و ﻓﻬـﻢ ﺑﻬﺘـﺮي از مطالعه روشمند ﺳـﺎﺧﺘﺎرﻫﺎ و ﭘﺪﯾﺪارﻫﺎي ديني در پژوهشهاي بينادياني ارائه میدهد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 137 تا 154
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تقابل معرفتشناسي ميرچا الياده و جاناتان زيتل اسميت در مطالعات اديان
نویسنده:
محسن اويسي ، مهدي لکزايي ، ابوالفضل محمودی
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
هدف پژوهشگران در حوزة ادیان مقایسه¬ای، فهم ادیان مبتنی بر توصیف صحیح و نه مبتنی بر توصیه و عقیده است. جنبه¬هاي هستيختي، معرفت¬شناختي، روش¬شناختي و روش¬ها، چهار جنبة به¬هموابسته¬ از مفاهیم بنیادین پژوهشاند. موقعيت¬هاي متفاوت هستي¬شناسي (توجیه واقعیت و دیدگاه پژوهشگر دربارة جهان)، معرفت¬شناسي (توجیه معرفت)، روش¬شناسي (توجیه روش) و روش (عمل پژوهش)، گفتمان¬های متفاوتي را توليد مي¬كنند كه به فهم تازه¬ای در جهان ادیان منجر ميشوند. نظریه¬های پژوهشی ریشه در مفروضات معرفت¬شناختي محققان دارند و هرچه در مواضع معرفت¬شناختي آنها بيشتر مداقه شود، فهم و مقایسة نظریه¬ها و ديگر عناصر بنیادین پژوهش امکان¬پذیر¬تر خواهد بود. دو گفتمان متأخر که سهم بيشتري در نظام¬مندکردن ¬رشتة دانشگاهی تاریخ ادیان داشته، بر فضای دین¬پژوهی معاصر استیلا دارند، عبارت¬اند از: گفتمان پدیدارشناسی و هرمنوتیک خلّاق با مرجعیت بلامنازع میرچا الیاده و گفتمان روش مقایسه¬ای تاریخ¬مدار با عنوان «گذر از الیاده» به نمایندگی جاناتان ¬زیتل اسمیت (1938-2017). هرچند آثار فراوانی در حوزة الیاده¬پژوهی هست، ولی خوانش نظریات الیاده و اسمیت از منظر معرفت¬شناسی تازگی دارد. در ایران متأسفانه دربارة زیتل اسمیت کار چندانی انجام نشده است و او بهرغم اهمیت زیادي كه دارد، همچنان در محافل دینپژوهی ناشناخته و غایب است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 117 تا 134
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
رویا در آرا جوانگ زه
نویسنده:
پدیدآور: سیده فاطمه زهرا نقوی ؛ استاد راهنما: مهدی لک زایی
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
فهرست نوشتهها
فهرست منابع فارسی
فهرست منابع انگلیسی و زبانهای دیگر
متن ناقص پایان نامه
زبان :
فارسی
چکیده :
جوانگ زه در اواخر قرن چهارم قبل از میلاد می زیست. او بعد از لائوزه یکی از معروفت ترین فیلسوفان چینی است. کتابی بر جای مانده از او نیز یکی از استثناییترین و بهترین آثار فلسفی ادبی موجود در تاریخ چین و همچنین در جهان است، چون عمیقترین مفاهیم را با ذکاوت خاصی به صورت داستان بیان میکند. در این میان، مشهورترین بخش کتاب «رویای پروانه» است. او در این داستان مهمترین بحث خود یعنی «تبدل» را بیان میکند و حالتی به او دست می دهد که نمیتواند میان خود و جوانگ زه تمییز دهد. در این حالت، نزد او هیچ چیز ثابت و مشخص نیست؛ همه چیز در حالت سیلان دایمی است و جوانگزه این حالت را «آغاز بزرگ» نامیدهاست. آنچه که در این میان به چشم میخورد این است که جوانگزه سخن از ناتوانی در فهمیدن میکند و به روش طعنهآمیزی اشاره میکند که در واقع باید تفاوتی بین پروانهبودن و یا انسان بودن باشد. از این رو جوانگزه در داستان خود سعی دارد که محدودیتهای ذاتی که حاصل از دلبستگی است را نشان دهد و بیان میکند که چگونه این دلبستگیها میتوانند مانع آزادی باشند. او بارها بیان میکند که آزادی واقعی هیچ مرزی را نمیشناسد و همچنین موجب قضاوت نمیشود. آزادی واقعی زمانی تحقق مییابد که فرد با آنچه که هست جریان داشته باشد و مطابق شرایطی که وجود دارد عمل کند. در نهایت برای تحقق آزادی واقعی باید از ماهیت جهان و منبعی که تمام موجودات از آن سرچشمه میگیرند، آگاهی یافت.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مفهوم «روشنشدگی»: بررسی مقایسهای دیدگاه هوئیننگ و ابوسعید ابوالخیر
نویسنده:
مریم علوی ، مهدی لک زایی ، ابوالفضل محمودی
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
همواره سنتهایی که در مجاورت هم بودند، به نحو طبیعی و البته غیرمستقیم، تأثیر و تأثر متقابل داشتهاند. این موضوع درباره عرفان بودایی و تصوف اسلامی نیز صادق است، هرچند بسیاری از عناصر سلوک زاهدانه ذاتی است و اساساً شباهتهای موجود به نفس زهد و ریاضت برمیگردد. اختلاف نظر بر سر مسئله روشنشدگی در مکتب چن/ذن باعث ایجاد دستهبندی میان رهروان و استادان این مکتب شده بود. گروهی به «روشنشدگی تدریجی» و گروه دیگر به «روشنشدگی آنی/ناگهانی» باور داشتند. شنسیو نماینده مکتب تدریجی و هوئیننگ نماینده مکتب ناگهانی است. در مکتب خراسان اختلاف نظر صوفیان راجع به صحو و سکر باعث شد محققان، صوفیان این خطه را به دو گرایش اهل صحو و اهل سکر دستهبندی کنند. هدف این مقاله تأسیس پلی میان این دو سنت به منظور فهم عمیقتر آنها است. مشخصه ذن بودایی مفهوم «روشنشدگی» است و ویژگی خاص تصوف خراسان مسئله صحو و سکر است که این نوشته آنها را نه در برابر هم بلکه در کنار هم نشانده است تا میانشان گفتوگویی فراتاریخی برقرار کند. این مقاله با بهرهگیری از روش توصیفیتحلیلی با رویکرد مقایسهای گفتمان روشنشدگی در سنت ذن بودایی و صحو و سکر در تصوف خراسان را تحلیل، و وجوه اشتراک و افتراق این دو سنت را تبیین کرده است. میان این دو مکتب (چن یا ذن به روایت هوئیننگ و روشنشدگی آنی با تصوف خراسان به روایت ابوسعید ابوالخیر و تأکیدش بر سکر و جذبه) با وجود تفاوتها، شباهتهای بسیار وجود دارد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 253 تا 274
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
3
تعداد رکورد ها : 28
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید