جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 104
أصل الأنواع: نشأة الأنواع الحلیة عن طریق الانتقاء الطبیعی أو الاحتفاظ بالأعراق المفضلة فی اثناء الکفاح من أجل الحیاة
نویسنده:
تشارلز داروين؛ ترجمه: مجدی محمود الملیجی؛ تقدیم: سمیر حنا صادق
نوع منبع :
کتاب , ترجمه اثر , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
قاهره - مصر: المجلس الاعلی للثقافة - المشروع القومی للترجمة,
چکیده :
خاستگاه گونه‌ها (به انگلیسی: On the Origin of Species) (با نام کامل On the Origin of Species by Means of Natural Selection, or the Preservation of Favoured Races in the Struggle for Life یا پیرامون آغاز گونه‌ها به وسیله انتخاب طبیعی، یا نگهداری نژادهای اصلح در تنازع بقا) مهم‌ترین اثر چارلز داروین، دانشمند و زیست‌شناس اهل بریتانیا است که در سال ۱۸۵۹ چاپ شد. داروین در این کتاب نظرات جدیدی دربارهٔ فرگشت، پیدایش حیات و انقراض انواع جانداران بیان کرد که در زمان خود جنجال‌های بسیاری را به وجود آورد. پیشینه: چارلز داروین پس از پنج سال سفر دریایی با اچ‌ام‌اس بیگل به آمریکای جنوبی نخستین پیش‌نویس این کتاب را در سال ۱۸۴۲ نوشت. پس از آن تا سال ۱۸۴۴ نوشته اولیه را گسترش داد و به حدود ۲۳۰ صفحه رساند. او برای اولین بار نظریه خود را در ژوئیه سال ۱۸۵۸ علنی کرد و یک سال بعد کتاب خاستگاه گونه‌ها در لندن منتشر شد. ۱۲۰۰ نسخه چاپ اول در همان روز نخست انتشار به فروش رفت. عنوان کتاب در ابتدا اصل انواع به کمک انتخاب طبیعی یا بقای نژادهای اصلح در تنازع بقا بود ولی این نام طولانی به مرور زمان جای خود را به «خاستگاه گونه‌ها» داد. در پی انتشار این اثر کلیسا آن را برای دین زیان‌بار خواند و سیل مخالفت‌ها آغاز شد. فصل‌بندی کاریکاتوری در انتقاد از نظریه فرگشت گونه‌های داروین (۱۸۶۱) کتاب در دوازده فصل گردآوری شده‌است. چهار فصل ابتدایی دربارهٔ اساس نظریه داروین است. چهار فصل بعدی به بررسی انتقاداتی می‌پردازد که داروین پیش‌بینی کرده ممکن است به نظریه او وارد شود. سه فصل بعدی مربوط به شواهد زمین‌شناسی و پراکندگی گیاهان و جانوران و رده‌بندی و ریخت‌شناسی آن‌هاست. در فصل آخر تمام آنچه در کتاب آمده به صورت خلاصه بازگو شده‌است. تأثیرگیری تأثیر کتاب رساله‌ای درباره اصل جمعیت نوشته رابرت مالتوس بر افکار داروین در خاستگاه گونه‌ها مشخص است. مالتوس در کتاب خود پیرامون تأثیر مستقیم حوادثی مانند جنگ و قحطی و بیماری بر کم کردن سرعت افزایش نوع بشر صحبت می‌کند. به نظر داروین رسید که همین عوامل می‌تواند تعداد جانوران و گیاهان را محدود کند. بر اساس این ایده نظریه‌های مشهور انتخاب طبیعی، تنازع بقا و بقای اصلح که پایه و اساس اصل انواع است شکل گرفت. داروین بیست سال برای اثبات نظریه خود و تکمیل دست‌نوشته‌هایش صرف کرد. خلاصه کتاب داروین در این کتاب مطرح می‌کند که بررسی انتخاب مصنوعی بهترین موید اصل موضوع انتخاب طبیعی است. به صورتی که پرورش‌دهندگان گیاهان و حیوانات، گونه‌ای را که دارای صفتی مورد نظر است را از بین دیگر گونه‌ها انتخاب می‌کنند و آن‌ها را جداگانه و نسل به نسل وادار به جفت‌گیری می‌کنند و سرانجام نوع متفاوتی از نوع قبلی را به وجود می‌آید. به عنوان مثال انواع سگ (خانگی، شکاری، گله و…) که این همه از هم متفاوت هستند همگی از گرگ نتیجه شده‌اند. داروین این‌گونه استدلال می‌کند که در طبیعت جای "پرورش‌دهنده" به "تنازع بقا" داده شده‌است. از میان همه انواع موجودات زنده عده بسیاری محکوم به نابودی هستند و تنها بخشی از آن‌ها که برای بقا سزاوارترند باقی می‌مانند. محتویات: تنوع تحت اهلی سازی و طبیعت در فصل اول به مقوله‌های دامپروری و اصلاح نباتات پرداخته شده‌است که پیشینه آن به مصر باستان بازمی‌گردد. در فصل دوم، داروین تمایز بین گونه‌ها و اینکه تنوع دلخواه است را بیان می‌کند. داروین در این فصل نیز از مخالفت و تغییر نظر کارشناسان به هنگام یافته‌های جدید نیز، سخن به میان آورده‌است. تلاش برای وجود، انتخاب طبیعی و واگرایی در فصل سوم، داروین این سؤال را مطرح می‌کند که چگونه گونه‌های «که من آنها را گونه اولیه نامیده‌ام» گونه‌های مجزا می‌شوند و در جواب مفهوم اصلی را «انتخاب طبیعی» معرفی می‌کند. فصل چهارم انتخاب طبیعی را تحت عنوان «روابط بی‌نهایت پیچیده و نزدیک … مناسبات متقابل همه موجودات ارگانیک با یکدیگر و شرایط بدنی زندگی آنها» شرح می‌دهد. تنوعات و انتقال موروثی فصل پنجم به نقل داروین به مباحث اثرات کاربرد و عدم کاربرد پرداخته شده‌است. او اینگونه نوشت که «شبه کمی در کاربرد دامپروری در قدرت یافتن و بزرگ شدن برخی اعضا یا تقلیل یافتن آنها در نتیجه عدم کاربرد آنها وجود دارد؛ و بسیاری از تغییرات به خصوصیتی موروثی تبدیل می‌شوند.» و خاطر نشان شد که در طبیعت نیز سازوکار به همین شکل است. دشواری‌های فرضیه در فصل ششم ایرادات احتمالی فرضیه را که در سه فصل پیش رو مورد بررسی قرار می‌گیرد را ذکر می‌کند. اولین چیزی که معمولاً هیچ نوع واسطه ای بین گونه‌های نزدیک پیدا نمی‌شود، اگرچه این تئوری بر اینکه چنین فرم‌هایی باید وجود داشته باشند، دلالت دارد. در فصل هفتم (از ویرایش اول) به تکامل حشرات پرداخته شده‌است. او به عنوان مثال از دو تجربه شخصی خود که در مورد آنها تحقیق کرده‌است سخن به میان آورده‌است. یکی مورچه‌های برده گیر (مورچه‌هایی که به دیگر کلنی مورچه‌ها به منظور گرفتن کارگر و برده حمله کرده) و ساختار لانه‌های شش ضلعی که زنبورهای عسل درست می‌کنند. فصل هشتم دربارهٔ این ایده است که گونه‌ها خصوصیات خاصی داشته که مانع باروری جانوران دورگه یا ناخالص می‌شود که در نتیجه این امر از به وجود آمدن گونه‌های جدید جلوگیری می‌شود. داروین خاطر نشان کرد که جدا از مداوم بودن این امر، دشواری در ایجاد جانوران دورگه از گونه‌های مرتبط، زیست پذیری و باروری جانداران دورگه، مخصوصاً گیاهان، بسیار متنوع بوده. پیشینه‌های زمین‌شناسی فصل نهم به واقعیتی دربارهٔ پیشینه‌های زمین‌شناسی می‌پردازد که بدون وجود فسیل‌های بیشمار انتقالی که از تغییرات تدریجی، انتظار می‌رود که در آن به‌طور ناگهانی اشکالی از زندگی به وجود آمده. فصل دهم به بررسی اینکه آیا الگوهای موجود در فسیل‌های ثبت شده بهتر است که توسط تبار مشترک و تکامل شاخه فسیلی از طریق انتخاب طبیعی باشد یا اینکه با ایجاد گونه‌های ثابت فردی توضیح داده شود. توزیع جغرافیایی فصل یازدهم شواهدی از بیوگرافی را نشان می‌دهد، این فصل با مشاهدات این که تفاوت در گیاهان و جانوران از مناطق جداگانه را نمی‌توان به تنهایی با تفاوت‌های زیست‌محیطی توضیح داد، شروع می‌شود. آمریکای جنوبی، آفریقا و استرالیا همگی مناطقی با آب و هوای مشابه در عرض‌های جغرافیایی مشابه هستند اما این مناطق دارای گیاهان و حیوانات بسیار متفاوتی از یکدیگر هستند. در فصل دوازدهم بحث بیو زیست‌شناسی ادامه می‌یابد. پس از بحث مختصری در مورد گونه‌های آب شیرین، به بحث دربارهٔ جزایر اقیانوسی و ویژگی‌های آنها پرداخته می‌شود. به عنوان مثال در برخی از جزایر نقش‌هایی که توسط پستانداران در قاره‌ها بازی می‌شد توسط حیوانات دیگر مانند پرندگانی که قابلیتت پرواز نداشته یا خزندگان انجام می‌شد.. طبقه‌بندی، ریخت‌شناسی، رویان‌شناسی، و ارگانهای بدوی فصل سیزدهم با مطرح کردن مشاهداتی که طبقه‌بندی به گونه‌ها بستگی دارد شروع می‌شود. گونه‌هایی که با هم در یک آرایه‌شناسی، یا در یک سیستم چند مرحله ای از گروه‌ها یا زیرگروه‌ها بر اساس تنوع در درجه تشابه تشکیل گروه داده‌اند. نتیجه‌گیری فصل آخر، «بازپرداخت و نتیجه‌گیری»، به مرور نکاتی از فصلهای قبل می‌پردازد، و داروین با این امید که نظریه وی می‌تواند تغییرات انقلابی را در بسیاری از زمینه‌های تاریخ طبیعی ایجاد کند، نتیجه‌گیری کرده و کتاب را به پایان می‌رساند.
تعبير عن العواطف عند الإنسان و الحيوانات
نویسنده:
تشارلز داروين، محمد عبدالستار الشیخلی
نوع منبع :
کتاب , ترجمه اثر
منابع دیجیتالی :
التعبير عن الانفعالات فى الانسان و الحيوان
نویسنده:
چارلز داروین، مجدی محمود الملیجی
نوع منبع :
کتاب , ترجمه اثر
منابع دیجیتالی :
التعبير عن العواطف عند الإنسان والحيوان
نویسنده:
تشارلز داروين؛ ترجمة: محمد عبد الستار الشیخلی
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
بیروت - لبنان: المنظمة العربیة للترجمة,
چکیده :
بیان هیجان‌ها و احساسات در انسان و جانوران سومین اثر عمده چارلز داروین در نظریه تکاملی است که پس از خاستگاه گونه‌ها (۱۸۵۹) و تبار انسان (۱۸۷۱) می‌باشد. این بیان که در ابتدا به عنوان فصلی در تبار انسان در نظر گرفته شده بود، طولانی شد و به‌طور جداگانه در سال ۱۸۷۲ منتشر شد. این کتاب به جنبه‌های بیولوژیکی زندگی عاطفی می‌پردازد و داروین به بررسی خاستگاه جانوری ویژگی‌های انسانی مانند بالا بردن ابروها در لحظه‌های غافلگیرکننده و بالا بردن لب بالایی در حالت پوزخندی پرخاشگرانه می‌پردازد. ترجمه آلمانی The Expression در سال ۱۸۷۲ منتشر شد. نسخه‌های هلندی و فرانسوی در سال‌های ۱۸۷۳ و ۱۸۷۴ دنبال شدند. چاپ دوم کتاب، تنها با تغییرهای جزئی، در سال ۱۸۹۰ منتشر شد. از نخستین انتشارش، The Expression هرگز چاپ نشد، اما همچنین به عنوان «شاهکار فراموش‌شده داروین» توصیف شده‌است.
برخورد با داروین: مکان، سیاست و بلاغت در تعاملات مذهبی با تکامل [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
David N Livingstone
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Johns Hopkins University Press,
شک خصوصی، معضل عمومی: دین و علم از زمان جفرسون و داروین [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Keith Stewart Thomson
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Yale University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی : کیت تامسون در این کتاب متفکرانه پیشنهاد می‌کند که هر عصری بحران خاص خود را دارد - تجربه مدرن ما از تعارض علم و دین چندان متفاوت از تجربه پیشینیان ما نیست. او ایده‌ها و نوشته‌های توماس جفرسون و چارلز داروین، دو مردی را که برای آشتی دادن دین و علم خود به شدت تلاش کردند، بررسی می‌کند، سپس به زمان‌های اخیر نگاه می‌کند که چالش‌های علمی برای دین (مثلاً نظریه تکامل) باعث ایجاد قدرت سیاسی شده است. پاسخ های مؤمنان مذهبی تامسون معتقد است، امروزه مانند قرن هجدهم، دلایل مبرمی وجود دارد که اعضای هر یک از طرفین بحث‌های دین و علم، زمینه مشترکی پیدا کنند. هیچ سابقه‌ای برای شکل‌دهی پاسخ به مسائلی مانند شبیه‌سازی یا تحقیقات سلول‌های بنیادی وجود ندارد، که در پنجاه سال پیش سابقه نداشته است، و بنابراین این فرصت برای همه طرف‌ها فراهم می‌شود تا در ایجاد اخلاقی جدید برای خیر عمومی همکاری کنند.
نور ملكوت القرآن من اقسام انوار الملکوت المجلد 2
نویسنده:
سيد محمد حسين حسيني طهراني؛ مترجم: حسن ابراهیم
نوع منبع :
کتاب , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات) , ترجمه اثر
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
لبنان/بیروت: دار المحجة البیضاء,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
چکیده :
نور ملكوت قرآن اثرى است به فارسى تأليف علامه سيد محمدحسین حسينى طهرانى.اين مجموعه، قسمت اول از دورۀ «انوار الملكوت» (شامل نور ملكوت قرآن، نور ملكوت مسجد، نور ملكوت نماز، نور ملكوت روزه و نور ملكوت دعا) مى‌باشد. مجموعه نور ملكوت قرآن در چهار مجلّد تدوين شده و در آن پيرامون هدايت قرآن به بهترين آئين‌ها و سبل سلام، جاودانگى احكام قرآن، عدم نسخ قرآن، ده اشكال بر مقاله قبض و بسط تئوريك شريعت، پياده و عملى شدن يكايك آيات قرآن در هر عصر، ردّ نظريه كنترل جمعيت و تحديد نسل، نقش و موقعيت قرآن به عنوان يك كتاب آسمانى، نقد و بررسى برخى از كج‌فهمى‌ها از آيات كريمۀ قرآن مجيد، توحيدى بودن منطق قرآن، بيان قرآن در خطاهاى تورات و انجيل، احكام قرآن در مورد جهاد، قتل، بردگى و فديه، تأثير قرآن در تربيت انسان كامل، عظمت اخلاق قرآن، بيان كيفيت خلقت انسان و سيارات در قرآن، بحث و اشكال در مورد فرضيه داروين.طريق تشخيص اسرائيليات از روايات معتبره، سير قرآن در آيات أنفسى و آفاقى، بيان محكمات و متشابهات در قرآن، كيفيت قرائت قرآن در نماز و غير آن، دعوت آيات آفاقيه به توحيد و مكارم اخلاق، عربیت و اعجاز قرآن، عظمت و اصالت قرآن كريم، تأثير قرآن در تمدن عظيم اسلامى، بيان كيفيت كتابت و طبع قرآن، قاطعيت و واسعيّت قرآن عظيم، لغات و اصطلاحات بديعۀ قرآنيه، غيرقابل تغيير بودن و عمومیت قرآن مجيدثبوت تواتر لفظى عبارات قرآنى، عدم جواز قرائت قرآن به قرائت غيرمتواتره، مراد از احرف سبعه و كيفيت جمع‌آورى و تدوين قرآن مجيد بحث شده است. جلد 2 «قرآن روشن‌كنندۀ همه چيز است و قابل نسخ نيست» که شامل مطالبى چون:خطبۀ اميرالمؤمنين در جامعيت قرآن، اصل نوع انسان، بحث و اشكال در مورد فرضيه داروين، اشكالات ده‌گانه مقاله قبض و بسط تئوريك شريعت، معنى و مراد فطرت بنابر تفسير علامه طباطبايى و...مى‌باشد.در پايان اين جلد فهرست ساير تأليفات مؤلف آمده است.
دگرگونی خدا: دین و فرهنگ در رمان پسا داروینی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Bettie Weaver Roberts
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : دگرگونی خدا همانطور که در ادبیات بریتانیای ویکتوریای متاخر ایجاد می‌شود، یک حرکت دوگانه همزمان را در بر می‌گیرد: اول، آن می‌کوشد تعالی خدا را که پیشا رمانتیک‌ها فرض می‌کردند، نشان دهد و بی‌اعتبار کند، استعلایی که هیلیس میلر استدلال می‌کند که به اوج خود می‌رسد. دوره ویکتوریا؛ به طور همزمان، یک ماندگاری را در بر می گیرد که اگرچه به پویایی جنبش رمانتیک وابسته است، اما به طور قابل توجهی فراتر از محدودیت های رمانتیک حرکت می کند. این ماندگاری، نیرویی در اعماق طبیعت و درون انسانیت فردی و جمعی، خود را در پویایی های پساداروینی مانند «مبارزه برای زندگی» داروین و «اراده قدرت» نیچه نشان می دهد. از آنجا که این انرژی‌های پسا داروینی با رمانتیک‌ها ساختاری مشابه با مطلق ایده‌آلیستی دارند، و از آنجا که پایه زیست‌شناختی آن‌ها را بر خلاف رمانتیک‌ها قادر می‌سازد تا به طور قابل اعتمادی امور فیزیکی، عاطفی و ارادی را با امر معرفت‌شناختی متحد کنند، با موفقیت دوباره در یک شبه می‌پیوندند. کلیت مونیستیک آنچه دکارت تفکیک کرده بود. جورج الیوت شورش خود علیه پدر را بر اساس رد قبلی خود از خدای مسیحی که در ابتدا به او احترام می‌گذارد، الگو می‌کند، اما در نهایت آن را ناکافی می‌داند، و این شورش از نوشته‌های شخصی او برای اطلاع‌رسانی متن میدلمارچ منشعب می‌شود. توماس هاردی که هم در دین و هم در جامعه سکولار به دنبال جایگزینی پساداروینی برای تعالی فراطبیعت گرایی از یک سو و ورطه الحاد از سوی دیگر است، جزئیات اعتراضات خود را به آنچه که آنجل کلر «الهیات دینی رستگارانه غیرقابل دفاع» می نامد، در سرتاسر جهان جستجو می کند. تس از d'Urber-villes. از نظر هنری جیمز، مذهب از نظر روانی با کشش درونی تأثیر پدرش مرتبط است. با این حال، اصرار جیمزیان به "هرچه می توانید زندگی کنید" به حرفه رمان نویسی او کمک می کند و به موفقیت مگی ورور کمک می کند، که در "کاسه طلایی" از پویایی پساداروین برای غلبه بر تعالیات متنی استفاده می کند و از طریق اشتیاق و ادراک، اجزای جدا شده را از هم جدا می کند. توسط عقل گرایی دکارتی
پیامدهای اخلاقی تکامل داروینی برای مرجع انسانی مبتنی بر اخلاق مسیحی: تحلیل انتقادی و پاسخ به "فردگرایی اخلاقی" جیمز ریچلز [پایان نامه های انگلیسی]
نویسنده:
Stephen Bauer
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه به بررسی و تحلیل تلاش های جیمز ریچلز برای اثبات اینکه نظریه تکامل داروین پیامدهای فاجعه باری برای اخلاق سنتی مسیحیت دارد، می پردازد. هدف. هدف این پایان نامه بررسی و ارزیابی این موضوع است که آیا پروتولوژی بر اخلاق تأثیر می گذارد یا نه. به‌ویژه، من پیشنهاد می‌کنم که مفاهیم دیدگاه‌های تکاملی در مورد منشأها برای اخلاق، عمدتاً در ارجاع به موضوع ترجیح انسان بر طبیعت در اخلاق، تقطیر شود. من پیشنهاد می‌کنم که درک راشل از مفاهیم تکامل بر ترجیح انسان (حمایت‌های بیشتر از انسان‌ها نسبت به غیرانسان) در اخلاق (مانند اخلاق کتاب مقدس-مسیحی) افشا شود و دیدگاه‌های او بر اساس سازگاری درونی‌اش ارزیابی شود، و دقت استفاده او از تاریخ مسیحیت و داده های کتاب مقدس. منابع. برای دستیابی به این هدف، از منابع بسیاری استفاده شد که از آثار خود راشل شروع شد. برخی از نویسندگان اضافی مورد مشورت عبارتند از: J. V. Langmead Casserly، Richard Dawkins، Stephen J. Gould، John F. Haught، Cornelius Hunter، Jerry Korsmeyer، Andrew Linzey، John Rawls، Tom Regan، Lewis Regenstein، Michael Ruse، Richard Ryder، Peter سینگر، گرهارد فون راد، استفن وب، لین وایت جونیور و بنجامین ویکر. نتیجه گیری اول، جیمز ریچلز اساساً در تحلیل خود از تأثیر تکامل داروینی بر اخلاق مسیحی درست است. دوم، احتمالاً بزرگترین سهم ریچلز شناسایی رد غایت‌شناسی توسط داروین به عنوان عصب فلسفی داروینیسم است. سوم، ریچلز به درستی دو رکن کلیدی ترجیحات انسانی را در اخلاق مسیحی شناسایی می کند و نشان می دهد که چگونه تکامل هر ستون را تضعیف می کند. چهارم، کار الهیدانان تکاملی این ادعای راشلز را تأیید می کند که هر نوع خداباوری که نظریه داروین را در بر می گیرد نمی تواند دیدگاه سنتی مسیحی درباره اخلاق را حفظ کند. پنجم، وابستگی الهی‌دانان تکاملی به الهیات فرآیندی، با محدود کردن پیش‌دانش خداوند، پایه‌های اقتدار اخلاقی او را تضعیف می‌کند. ششم، ویکر در این ادعا که کیهان‌شناسی بر اخلاق تأثیر می‌گذارد، درست است و تغییر از کیهان‌شناسی کتاب مقدس به ماتریالیستی سرانجام اخلاق مسیحی را تضعیف می‌کند. هفتم، نتیجه می‌گیرم که در نظام تکاملی، حقوق بر اساس عملکرد فردی استوار می‌شود، در حالی که در کتاب مقدس توسط خدا اعطا می‌شود، بنابراین پایه‌ای مطمئن‌تر برای آنها فراهم می‌کند.
بدن و روح مدرن متاخر: چارلز داروین و کارل بارت [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Philip Ingram Chapman
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : علیرغم انکار او، تمثیل های سکولار بارت از حقیقت نمونه ای از الهیات طبیعی بود. این تز از آنها برای ارائه راهی برای پیوند الهیات از وحی به علم داروینی بهره می برد. فصل اول استدلال می کند که علم طبیعی نمی تواند حقایقی را درباره اشیا به خودی خود ارائه دهد. این فرضیه های کاری اصلاحی در مورد پدیده های جهان فیزیکی ارائه می دهد. این فصل گونه‌شناسی پنجگانه الهیات طبیعی دیوید فرگوسن را بسط می‌دهد و نشان می‌دهد. این استدلال می‌کند که ادعاهای مربوط به انسانیت، ادعاهای هستی‌شناختی از وحی، ادعاهای پدیدارشناختی از علم، می‌توانند به طور سازنده تعامل داشته باشند، مشروط بر اینکه ما به مرزهای بین این دو احترام بگذاریم. فصل دوم بیان می‌کند که چگونه داروین و جانشینانش در قرن بیست و یکم فرضیه‌های عملی زندگی را به‌عنوان یک پدیده فیزیکی ارائه می‌کنند که هومو ساپینس یکی از چندین میلیون نمونه از آن است. با این حال، استدلال می کند که بشریت را نمی توان از نظر زیست شناختی یا فرهنگی تعریف کرد. فصل سوم آموزه بارت را که بشریت را برگزیده در مسیح تعریف می‌کند، خلاصه می‌کند. از این دکترین در برابر گسترش کلاف برای پوشش "تمام بدن" دفاع می کند. عمل روح شخص را به عنوان «روح بدن خود» می سازد. فصل چهارم درک بارت را توضیح می‌دهد که علم طبیعی به پدیده‌ها مربوط می‌شود، نه چیزها به خودی خود. این استدلال می کند که مشکلات در فیزیک و علوم شناختی نشان می دهد که هیچ تضمینی برای قابل فهم بودن جهان وجود ندارد. این امر رد روایت های بزرگ توسط بارت را تقویت می کند. اما بارت به اشتباه فعالیت های الهیاتی و علمی را موازی می کند. با این حال، الهیات او می تواند با علمی که فقط ادعاهای تجربی دارد، درگیر شود. فصل پنجم بارت را در زمینه قرن بیست و یکم قرار می دهد. این استدلال می‌کند که ادعاهای حقیقت تجربی علم و ادعاهای هستی‌شناختی الهیات از وحی می‌توانند با استفاده از تمثیل‌های سکولار حقیقت به یکدیگر مرتبط شوند. این مثلها از علم داروینی نمونه است.
  • تعداد رکورد ها : 104