جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 30253
ساختار زمانی جهان [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Keith Heard
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این تز از موضع واقع گرایی ساختاری اونتیک شروع می شود، که معتقد است جهان فقط ساختار است، و از هستی شناسی رئالیسم جنگل های بارانی که در آن تنها چیزهایی که وجود دارند، الگوهای واقعی (دنتی) هستند. من استدلال می کنم که ساختار زمانی جهان از جنبه زمانی فضا-زمان بیرون می آید و شامل الگوهای واقعی زمان است که در مقیاس های هستی شناختی مختلف وجود دارد. چنین مقیاسی از نسبیت هستی شناسی به ساختار زمانی جهان اجازه می دهد تا ویژگی های بسیار متفاوتی را نشان دهد. در مقیاس لحظه‌ای و با مدت زمان بسیار کم، من استدلال می‌کنم که ساختاری غیر پویا و بدون کشش وجود دارد که می‌توان رابطه زودتر از آن را برای آن اعمال کرد. در مقیاس طولانی‌تر، من استدلال می‌کنم که تبدیل عینی قوی‌تر اتفاق می‌افتد که فقط ترکیب پویای ساختار مواد در مقیاس بزرگ‌تر (به عنوان الگوهای واقعی) است - شروع یک گذر زمان واقعی، پرتنش. بنابراین، چیزی شبیه به یک جهان بلوکی را می توان در مقیاس های بسیار کوچک زمانی یافت، که از آن دنیای پویای تجربه ما بیرون می آید.
بررسی اخلاق زیست محیطی آگاه از الهیات جان مویر طبیعت‌شناس اسکاتلندی-آمریکایی و میراث او در عرصه اخلاق محیطی قرن بیست و یکم [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Jacqueline Lee Hall Broen
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف این پایان نامه بررسی زندگی و ادبیات جان میور طبیعت‌شناس آمریکایی اسکاتلندی-آمریکایی است تا مشخص شود آیا مفهوم مویر از سرپرستی محیط‌زیست با باور یهودی-مسیحی ارتدکس سازگار است یا خیر و یا اینکه آیا مویر کمکی اصیل به محیط‌زیستی آگاهانه الهیات ارائه می‌کند. اخلاق با بررسی میراث جان مویر از دیدگاه خطی آگاهانه الهیات در زمینه‌های ابتکارات حفاظت شده بین‌المللی وحشی، سازمان‌های حامی محیط‌زیست، سینماتوگرافی به عنوان یک عرصه جدید اخلاقی زیست‌محیطی، و بحث‌های فرهنگی در مورد اختلالات کمبود طبیعت و تأثیر ناشی از آن بر نظارت محیط‌زیست آینده، این ارزیابی پیامدهای جداسازی میراث معاصر مویر در فعالیت‌های زیست‌محیطی را از پیدایش مبتنی بر الهیات نشان می‌دهد.
تاریخچه رشد و توسعه انجمن اولیه کلیسای LDS از 1878 تا 1928 [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Conrad A. Harward
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : انجمن ابتدایی کلیسای LDS سازمانی است که به طور مستقیم به آموزش مذهبی روزانه در هفته به کودکان چهار تا دوازده ساله اختصاص دارد. هدف این مطالعه تعیین عواملی بود که منجر به تولد نهضت شد، برنامه اولیه چگونه توسعه یافت، ویژگی های اصلی آن کدام بود، برخی از مشکلات عمده کدام بود و چگونه حل شد، برخی از افراد برجسته چه کسانی بودند. در جنبش، و برخی از دستاوردهای مهم آن چه بود. نتایج این مطالعه نشان داده است که دوره ابتدایی تأثیر زیادی در زندگی بسیاری از کودکان خردسال کلیسا داشته است. این به یک نیروی بزرگ در آماده سازی پسران جوان برای انتصاب کشیشی و کمک به دختران جوان تبدیل شده است که نقش های آینده خود را به عنوان همسر و مادر درک کنند.
سحر و جادو به عنوان یک مرز: مورد ایامبلیکوس درباره اسرار [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Olivier Dufault
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : با این مقاله، قصد دارم نشان دهم که در اواخر باستان، تعریف سحر و جادو ذاتی تعریف متضاد آن یعنی دین بود. با فرض اینکه جدایی سحر و جادو از دین نشانه برخوردهای فرهنگی است. من استدلال می کنم که ایامبلیکوس (240-325 پس از میلاد) دی میستریس در سازماندهی مجدد سیاسی-مذهبی امپراتوری روم شرکت داشت. بخش اول این پژوهش به تحلیل اعتقادات دینی پورفیری (232-305 پس از میلاد) می پردازد. با این تحلیل، نشان می‌دهم که ایامبلیکوس رویکرد فلسفی پورفیری به دین را اصلاح کرد، که تمایز بین جادو و دین را به حداقل رساند. در بخش دوم این مطالعه، نشان می‌دهم که چگونه پاسخ ایامبلیکوس به پورفیری، شواهد دینی را به یک سیستم کل‌نگر جدید به نام «تئورگی» بازآرایی کرد. با برگرفتن از نظریه سیاسی نوافلاطونی، من همچنین توضیح می دهم که چگونه دی میستریس به طور جدایی ناپذیری سیاست را با الهیات پیوند می دهد.
راهبه‌های پروتستان به‌عنوان تصویری از تقوا در خطبه‌های تشییع جنازه لوتری [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Kathryn Dillinger
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
فقه الاقالیات (فقه برای اقلیت ها) و مشکلات اقلیت های مسلمان معاصر بریتانیا از منظر فقه اسلامی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Mohamed Rafeek
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پژوهش به دنبال بررسی برخی از مشکلات اصلی مسلمانان معاصر بریتانیا از منظر فقه اسلامی است. با انجام این کار، هدف اصلی آن روشن کردن میزان مواجهه مسلمانان در بریتانیا با مشکلات و تأثیری که ممکن است بر هویت دینی و همچنین روابط، تعلق و مشارکت آنها در جامعه گسترده‌تر داشته باشد، دارد. در این راستا، این پژوهش تلاش خواهد کرد تا بررسی کند که آیا ادبیات موجود فقهی (فقه اسلامی) برای راهنمایی فقه‌دانان معاصر برای برخورد مؤثر با چنین موضوعاتی کافی است یا خیر و چگونه برخی از پاسخ‌های معاصر به این موضوعات نامناسب هستند. اگر چنین است، فقها برای یافتن راهکارهای مناسب چه راهی را باید در پیش بگیرند؟ از این رو، این پژوهش با استفاده از روش کیفی به بررسی این گونه مسائل و پرسش‌ها می‌پردازد و پژوهش را بر ضرورت یافتن پاسخ برای این گونه مسائل و سازوکاری برای رسیدگی به آن‌ها که در این پژوهش به عنوان رویکردی فقهی به نام فقه پیشنهاد می‌شود، سوق خواهد داد. الاقالیات المسلمه (فقه اسلامی برای اقلیت های مسلمان) بر اساس ارزش ها، اصول، کلیات و اهداف عالی شریعت اسلام: مقاصد الشریعه (اهداف شریعت اسلامی) ارائه شده با مراجعه مجدد به منابع متنی حقوق اسلامی. و همچنین نمونه های زنده نسل های اولیه اسلام. همچنین پیشنهاداتی در مورد مطالعات بیشتر در مورد فقه برای اقلیت های مسلمان ارائه خواهد کرد.
جزیره خالی از سکنه توسط شیاطین: مناقشه بین جان وبستر و جوزف گلانویل و تحولات فلسفی و مذهبی شیطان شناسی در بازسازی انگلستان (1660-1680) [پایان نامه پرتغالی]
نویسنده:
Bruno Galeano de Oliveira Goncalves
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : از مجادله بین جان وبستر (1610-1682) و جوزف گلانویل (1636-1680) در مورد جادوگری به عنوان پیمان شیطانی، پیشنهاد می شود تا به نوعی معنایی را که شیطان شناسی می تواند در انگلستان مرمت به دست آورد، درک کرد و بحث های هر دو را با زوال آزار و شکنجه جادوگران شیطان شناسی به عنوان یک ادبیات بحث برانگیز درک می شود که دارای ابعاد شناختی و اجتماعی است و به امر ماقبل طبیعی اختصاص دارد، یعنی به رویدادهایی که در مرز بین طبیعی و ماوراء طبیعی قرار دارند. آثار اهریمن شناسی به شیوه ای التقاطی، استدلال ها، نظریه ها و اپیزودهای منابع مختلف را به خود اختصاص داده و آنها را در برخی موضوعات اساسی سازماندهی می کند. اهریمن شناسی به مکان ها، زمان ها و حوزه های مختلف دانش، به ویژه فلسفه طبیعی و کلام مربوط می شد. با در نظر گرفتن این موضوع، رساله های شیطان شناسی وبستر و گلانویل، نمایش جادوگری فرضی (1677) و Saducismus triumphatus (1688)، به طور موازی مورد مطالعه قرار گرفتند، در تضاد قرار گرفتند، مرتبط با سایر آثار نویسندگان، مرتبط با شیطان شناختی. مناقشات و با زمینه فکری و تاریخی. مناقشه بین وبستر و گلانویل نشان داد که شیطان شناسی خود را به عنوان شیوه ای برای دفاع از سازش های فلسفی و مذهبی نشان می دهد که مربوط به ...
یک رویکرد تازه به داستان ملائکه در کتاب متی 8-9: تحلیل ادبی به کمک تکنیک ادبی پیشرفت سه مرحله ای متی که قبلا توسط ایوانجلیست‌های اولیه به کار رفته است
نویسنده:
Gwan Seuk Ryu
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : ساختار Mt 8-9 بسیار پیچیده است و هیچ تفاهم واحدی وجود ندارد. اگر از پیشروی سه مرحله‌ای متی (MTSP) استفاده کنیم، یک تکنیک نوشتاری که مکرراً در انجیل متی یافت می‌شود، می‌توانیم از نظر الهیاتی قصد متی 8-9 را واضح‌تر از سایر توضیحات موجود توضیح دهیم. متی نه داستان معجزه را به تدریج در سه خوشه مرتب کرد (8:1-17؛ 8:23-9:8؛ 9:18-34). این سه خوشه توسط دو پریکوپه میانی تقسیم می شوند (8:18-22؛ 9:9-17). اولین خوشه عیسی را به عنوان مسیح شفابخش مهربان توصیف می کند. عیسی هر بیماری را که با آن روبرو می شود شفا می دهد. در خوشه دوم، عیسی همان موجود الهی است که به طبیعت و شیاطین فرمان می دهد. او حتی اختیار بخشش گناهان را دارد. خوشه سوم با تأکید بر انتشار اخبار عیسی، روایات معجزه را بسته است. در اینجا می‌توان نتیجه گرفت که متی 8-9 با استفاده از روش ادبی آشکار کردن هویت عیسی به تدریج در سه واحد، بر مسیح‌شناسی تمرکز دارد.
ساختن هویت جایگزین مسیحی: قوم نگاری مردم عیسی جشنواره سنگ بنای ایالات متحده آمریکا [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Brian Johnston
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه به بررسی فرآیندهایی می پردازد که از طریق آن هویت های مسیحی جایگزین ساخته، نگهداری و در جشنواره سالانه سنگ بنا در بوشنل، ایلینوی اجرا می شود. این جشنواره که توسط Jesus People USA (JPUSA)، یک کمون شهری در شیکاگو، ایلینوی سازماندهی و مدیریت می‌شود، شامل روش‌های غیرسنتی بیان مذهبی از جمله موسیقی راک، ساخت اردوگاه، بازی، و جامعه‌سازی است. جشنواره سنگ بنا اعضای ایمان مسیحی را جذب و شامل می‌شود که در غیر این صورت در گروه‌های مسیحی سازمان‌یافته سنتی گنجانده نمی‌شوند و تعامل بین این اعضای کمتر دارای حق رای و تمرین‌کنندگان مسیحی با تفکر سنتی و اجتماعی را تقویت می‌کند. JPUSA قالب جشنواره را به عنوان روشی برای بیان و عمل مذهبی که با ارائه یک سایت «بازی» با موفقیت شامل مسیحیان حاشیه‌ای یا حاشیه‌ای می‌شود، انتخاب می‌کند و بنابراین از چارچوب‌های سنتی‌تر استخدام و عضویت در خدمات مذهبی ارتدکس اجتناب می‌کند. به منظور درک بهتر جایگاه پیچیده جشنواره سنگ بنا در تجربه مذهبی آمریکا، یک چارچوب نظری از تحقیقات در ساخت گرایی اجتماعی، بلاغت و مطالعات فرهنگی ایجاد شده است. این چارچوب برای برون یابی اهمیت جشنواره به عنوان مکانی برای اجتماعی شدن، نقش آن در پرورش هویت های مسیحی جایگزین، و اهدافی که شرکت کنندگان از جشنواره به عنوان مکانی برای جامعه سازی استفاده می کنند، استفاده می شود. منبع اولیه داده‌ها برای این مطالعه از یادداشت‌های مردم‌نگاری و مصاحبه‌های جمع‌آوری‌شده در جشنواره سنگ بنای سال 2008 استخراج شده است. نتیجه می‌گیرم که جشنواره کرنرستون یک سایت تولید مشترک و زودگذر است که توسط یک رابطه همزیستی بین ساختار و جامعه تقویت شده است. ایمان و عمل انجیلی در جشنواره کرنرستون مورد توجه جدیدی قرار می گیرد که در آن موسیقی راک، به جای یک نقطه اختلاف، در واقع یک تجربه زیباشناختی متحد کننده است.
الهیات رقص - ساخت پنوماتولوژی بدن [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Kristin Kissell
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : رقص زبان روح است. رقص، به عنوان یک منبع الهیاتی، می تواند به ما یادآوری کند که در چه کسی هستیم و با پریکورزیس زنده تثلیث هستیم. رقص، به‌عنوان هنر مجسم، می‌تواند راه جدیدی برای مشاهده و بحث در مورد پنوماتولوژی به ما ارائه دهد و ما نیز در واقعیت تجسم خود، در پریکورزیس شرکت کنیم. در این اثر من به دنبال پاسخگویی به این سؤال هستم که چگونه رقص منبع الهیات است، چرا پنوماتولوژی بدن مهم است، و چگونه رقص چارچوبی برای پنوماتولوژی بدن فراهم می کند. ایجاد یک پنوماتولوژی بدن ریشه یا یادآوری مجدد روح و روح خود ما در واقعیت جسمانی - پوست و استخوان - است که ما را در پریکورزیس تثلیثی شامل می شود. پنوماتولوژی بدن در حال رقصیدن با روح القدس در زمان و مکان معین ما است تا وقار خودهای تجسم یافته مان را همانطور که در imago Dei ساخته شده است، بازیابی کنیم. هدایا و میوه های روح القدس مفاهیم انتزاعی نیستند. از طریق رقص به عنوان هنر تجسم یافته، ما می توانیم از مفاهیم انتزاعی و فکری روح به حقیقت تجسمی از گوشت و خون، زخم ها و شادی های خود حرکت کنیم، جایی که تثلیث در درون و اطراف ساکن است. رقص به عنوان منبع الهیات می تواند چارچوبی برای پنومتولوژی بدن فراهم کند. روح‌القدس به‌عنوان رابطه‌ای که همه زندگی را در کنار هم نگه می‌دارد، پل مقدس ما است. در این اثر، ما اعتقاد بنیادین خود را به پیوند بدن و روح دوباره به یاد می آوریم، و اینکه ما نیز در پریکورزیس تثلیث به عنوان بخشی از مکاشفه رقص خدا شرکت می کنیم. در دنیایی از تقسیم و دوگانگی، روح به عنوان پل مقدس ما را به خانه بازمی گرداند تا به هسته اصلی فردی و جمعی خودمان برگردیم، در حالی که رقص فضایی برای احترام به تفاوت و دوگانگی با هم در هماهنگی فراهم می کند. رقص موقعیت ها و چیزهایی را در زندگی ما بیان می کند که درک مفهومی و فکری آنها چالش برانگیز است، در حالی که اجازه می دهد تا شاهد تجسم داستان یک فرد و جامعه باشیم.
  • تعداد رکورد ها : 30253