جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 132
علم امام(ع) به شهادت
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
يكم. هر چند امامان معصوم‏عليهم السلام از علم غيب برخوردارند و به وقايع گذشته و حوادث حال و آينده آگاهى دارند؛ اما تكليف آنان مانند ساير افراد بشر، بر اساس علم عادى است و علم غيب براى آنان تكليفى به دنبال نمى‏آورد. به عنوان مثال، امام براساس علم عادى بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
علم معصومان(ع) در باب علوم دنيوي
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
1ـ طبق نصوص فراواني علم ائمه اطهار (ع) عين علم نبي اكرم (ص) است و خود آن بزرگواران تصريح نموده اند كه علم خود را نسل به نسل از نبي اكرم (ص) گرفته اند ؛ و علم آن نبي اكرم (ص) نيز چيزي جز علم قرآن كريم نبود و قرآن كريم نيز چيزي جز كلام الله و علم الل بیشتر ...
علم امام (ع) به شهادت
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
در مورد علم پيامبران و امامان(ع) نكاتى را بايد مد نظر قرار داد:
يكم. پيامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) در مسائل عادى، فردى و امور اجتماعى، موظّف به استفاده از علم عادى بوده‏اند. از اين رو همواره در اين گونه مسائل، از طرق معمولى تحقيق و كسب آگاهى نموده و ب بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
خلقت عالم بواسطه ائمه
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
1ـ از نگاه حكما ، خداوند متعال علّت تامّه ي عالم هستي است و با وجود علّت تامّه ، وجود معلول حتمي و اجتناب ناپذير است . همچنين همانطور كه معلول در اصل وجود خود بند به علّت تامّه ي خود بوده بنده ي آن است ، در چگونگي وجودش نيز تابع وجود علّت تامّه ي خ بیشتر ...
خلقت پيامبر(ص) و امامان(ع)
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
1ـ مساله ي تقدّم وجودي پيامبر اكرم (ص) بر جميع ممكنات عقيده اي صرفاً شيعي نيست بلكه روايات اين مساله در كتب اهل سنّت نيز به فراواني موجود مي باشد. لذا اين عقيده مشرك بين شيعه و اهل سنّت است. به چند نمونه از اين روايات كه بزرگان اهل سنّت در كتابهايشا بیشتر ...
برتري امامان(ع)
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
1. شکّی در این نیست که برای اعطای هر مقامی از سوی خداوند متعال به یک موجود مادّی داشتن قابلیّت شرط است. محال است کسی قابلیّت نداشته باشد و خدا کمالی را به او عطا نماید. اساساً معنای عدل و حکمت خدا این است که بدون استحقاق ، کمالی به کسی نمی دهد. امّ بیشتر ...
علم امامان(ع) و علم پزشكي
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
این سوال از چندین زاوایه قابل پاسخ دهی است که جدا جدا به آنها پرداخته می شود. 1. شأن امام ، شأن هدایتگری است نه شأن درمانگری و مهندسی و صنعتگری و ... اگر امام برای این است که به امور صرفاً دنیایی بپردازد در آن صورت چرا فقط به علم طبّ بپردازد بلکه بای بیشتر ...
برتری مقام امامت بر نبوت
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
بر اساس آيه 124 سوره بقره: «انى جاعلك للناس اماما» به برتر بودن مقام امامت از مقام نبوت روشن مي شود. زيرا به لحاظ تاريخى، مقام امامت آن وقت به حضرت ابراهيم اعطا گرديد كه ايشان مقام نبوت را داشتند. اين مطلب به ويژه با توجه به لحن آيه كه امامت را مبتنى بیشتر ...
کلیدواژه‌های فرعی :
گستره علم امامان(ع)
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
يكم. هر چند امامان معصوم‏عليهم السلام از علم غيب برخوردارند و به وقايع گذشته و حوادث حال و آينده آگاهى دارند؛ اما تكليف آنان مانند ساير افراد بشر، بر اساس علم عادى است و علم غيب براى آنان تكليفى به دنبال نمى‏آورد. به عنوان مثال، امام براساس علم عادى بیشتر ...
ارتباط ائمه(ع) با خدا
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
مقدمه : از جمله راههاي ارتباط با خدا كه عام و شامل همه بندگان مي شود راهي است که او خود به بندگانش نشان داده است يعني راه نماز و دعا و تلاوت قران و ذكر و ... اما در مورد معصومين كه انسانهاي برگزيده الهي اند و مامور دستگيري از ديگران اند موارد ذيل قاب بیشتر ...
  • تعداد رکورد ها : 132