جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور نوع منبع
>
فراداده های رساله تحصیلی
جستجو در
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
موضوع
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
برای عبارت
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
تعداد رکورد ها : 30255
عنوان :
رفاه نامتقارن در مورد معنای زندگی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Chad Mason Stevenson
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
زبان :
انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه با این سؤال هدایت می شود: چه چیزی یک زندگی را معنادار می کند؟ پاسخ من به این سوال، رفاه نامتقارن درباره معنای زندگی است. بر اساس رفاه نامتقارن، معنای زندگی به دو عامل بستگی دارد. اولاً، به زندگی تا آنجایی معنا داده می شود که رفاه سایر افراد رفاه را ارتقاء دهد یا از آن محافظت کند. ثانیاً، زندگی تا آنجا بی معنا می شود که رفاه سایر افراد رفاهی را کاهش یا به حداقل برساند. معنای زندگی با تعادل خالص بین این دو عامل تعیین می شود. هر چه خوب بیشتر از بد باشد، زندگی معنادارتر است. من استدلال می کنم که رفاه نامتقارن معقول ترین نظریه در مورد معنای زندگی است. برای انجام این کار، من نشان میدهم که چگونه چنین دیدگاهی شهودهای مختلفی را در مورد معنای زندگی به تصویر میکشد و در عین حال از آن در برابر مخالفتها دفاع میکند. این موضوع مربوط به فصلهای 1، 2 و 3 است. بهطور خاص، فصل 1 زمینه را ایجاد میکند، فصل 2 پرونده را به نفع رفاهگرایی نامتقارن پیش میبرد، در حالی که فصل 3 از رفاه نامتقارن در برابر ایرادات دفاع میکند. اما برخی از ایرادات را نمی توان به این راحتی با یک استدلال صرف کرد. چنین اعتراضاتی نه تنها در برابر رفاه نامتقارن حساب می شود، بلکه از نظریه های رقیب نیز حمایت می کند. برای غلبه بر هر دو، نشان میدهم که چگونه چنین مخالفتها و نظریههایی که برانگیخته میشوند، بهعنوان ردیابی بعد ارزیابی متفاوت، اما مرتبط، یک زندگی بهتر درک میشوند. این موضوع مربوط به فصلهای 4، 5، و 6 است. بهطور خاص، فصل 4 استدلال میکند که نظریههای ذهنی به بهترین شکل در مورد تحقق درک میشوند، فصل 5 استدلال میکند که نظریههای هدف به بهترین شکل در مورد هدف درک میشوند، و فصل 6 استدلال میکند که دیدگاههای متفاوت در مورد نقش اخلاق، اخلاق و اهمیت را با معنا اشتباه می گیرند. این ابعاد ارزیابی دیگر که در کنار معنا در زندگی قرار دارند عبارتند از: تحقق، هدف، اهمیت، اخلاق و ارزش احتیاطی.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
من سیاه و زیبا هستم: بررسی کلیسای قبطی سیاه به عنوان تجلی الهیات رهایی بخش [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Leonard McKinnis
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : کلیسای قبطی سیاه چه چیزی برای مطالعه الهیات سیاهان ارائه می دهد؟ این پرسش اساسی است که این پایان نامه به دنبال بررسی آن از طریق تحلیلی توصیفی و سازنده است. من ارائه میدهم که فرمولبندی اعتقادی الهیات رهاییبخش سیاهپوستان در کلیسای قبطی سیاهپوست، که تأسیس شد، قابل یافتن است، و هنوز هم بزرگترین عضویت خود را در شیکاگو دارد. این سنت است که پیشینه اعتقادی من را مشخص کرده است و نقش فوق العاده ای در اعتقادات الهیات قبلی من داشته است. در واقع، من در کودکی جذب این سنت شدم، زیرا به نظر میرسید که به پیروانش احساس عزت و غرور همراه با رشد معنوی ارائه میدهد. بنابراین، من به این پروژه از منظر آکادمیک دور نگاه نمی کنم. برعکس، من یک ناظر مشارکتکننده هستم که معتقدم این سنت ایمانی، تبیینهای کنونی الهیات سیاهپوست را ریزهکاری میکند و برنامهای الهیاتی را ترویج میکند که آن را به کاندیدایی مناسب برای تلاقی الهیات سیاه و دین سیاه تبدیل میکند. این پایان نامه به بررسی تقاطع الهیات سیاهان که از نظر آکادمیک تصور می شود و الهیات رهایی بخش به عنوان قلب چارچوب الهیات در کلیسای قبطی سیاه، که توسط پیامبر سیسرو پترسون تأسیس شده است، می پردازد. ایرا رید در کتاب خود در یک کلید کوچک به طور خلاصه به این کلیسا اشاره کرد. با این حال، فراتر از این، هیچ تحقیق علمی بزرگی در رابطه با این فرقه مسیحی سیاه پوست انجام نشده است. ادعای من این است که این کلیسای مسیحی نه تنها نمونه عمل الهیات سیاهپوستان است، بلکه مبانی الهیاتی و کلیسایی آن چیزی برای ارائه درک از پیش تثبیت شده الهیات آزادی سیاهان دارد. بنابراین، این پایان نامه ابتدا تحلیلی توصیفی از تاریخ، الهیات، آموزهها و اعمال کلیسای قبطی سیاه ارائه میکند که این کلیسا را منحصربهفرد میسازد، و ثانیا، ساختاری تحلیلی از راههایی را ارائه میدهد که در آن این کلیسا درک ما را از آزادی سیاهان بیشتر میکند
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نقش دین و اخلاق زیست محیطی در تغییر اقلیم [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Indika Somaratne
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : اکثر مردم فکر می کنند تغییرات آب و هوا و پایداری مشکلات مهمی هستند، اما تعداد بسیار کمی از شهروندان جهانی درگیر رفتار با انتشار گازهای گلخانه ای بالا هستند درگیر رفتار کاهنده کافی برای جلوگیری از افزایش جریان گلخانه است گازها و سایر مشکلات زیست محیطی چرا اینطور است؟ موانع ساختاری مانند الف زیرساخت های آب و هوای مخالف بخشی از پاسخ هستند، اما موانع روانی نیز وجود دارد مانع انتخاب های رفتاری می شود که کاهش، سازگاری و پایداری زیست محیطی. اما چه کسی می تواند موانع روانی و اخلاقی را برطرف کند به اقدامات حامی محیط زیست؟ نهادهای کنونی جهان نتوانسته اند به اندازه کافی با تهدید مقابله کنند تغییر اقلیم. هیچ سیاستمداری حاضر نیست اقتصاد کوتاه مدت را قربانی کند رفاه کشورش، حتی در حالی که موافق است که پایداری در آن ضروری است دراز مدت. بحران زیست محیطی صرفاً یک موضوع فناوری نیست (همانطور که توسط برخی از کشورهای توسعه یافته). این هم به این دلیل نیست که فناوری ما نمی تواند به اندازه کافی ارائه دهد منابعی که باید مصرف کنیم و نه به این دلیل که نمی توانیم فناوری پیشرفته تری اختراع کنیم برای تصفیه زباله های سمی که تولید می کنیم و مشکلات زیست محیطی ایجاد می شود. اصل بحران محیطی مدرن در مورد تمدن مدرن و زیربنای آن است ارزش های. «بحران زیست محیطی ما نتیجه اجتناب ناپذیر اقتصاد مدرن است عدم حساسیت نسبت به آسیب پذیری و محدودیت های طبیعت، مبارزه دیوانه کننده قدرت مدرن سیاست، مردم مدرن که شادی را با رضایت مادی یکسان می کنند و پذیرش قاطع آنها از دیدگاه مکانیکی و دوگانه نسبت به طبیعت.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
برخی از جنبه های مشکل مسئولیت اخلاقی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Martin Lawther Brown
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
زبان :
انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : در این پایان نامه تلاش می شود تا نشان داده شود که مسئولیت اخلاقی - اینکه یک انسان در حالی که خوب یا بد عمل می کند شایسته ستایش یا سرزنش است - با ایده خدای قادر مطلق و جبر علّی سازگار است. علاوه بر این، مسئولیت انسان در قبال اعمال خود به این بستگی دارد که آنها اعمال او باشند. یعنی اراده دارد، در انتخاب آزاد است و داوطلبانه عمل می کند. فصل اول آنچه را که نویسنده بهترین تعاریف علیت، شانس، اراده، آزادی، جبر، عدم تعین گرایی و ضرورت می داند، بیان می کند که به نظر می رسد فلسفه نظام مند ارسطو عملی ترین است. مفاهیم مسیحی اراده و جبر اولین توضیح خود را در سنت آگوستین دریافت می کنند. در فصلهای بعدی، رویکرد تاریخی برای بیان نگرشهای فیلسوفان مختلف به مسائل مربوط به آن استفاده میشود. به نظر می رسد این باور رایج است که آزادی (که برای داشتن مسئولیت ضروری است) با جبرگرایی ناسازگار است. اما ارسطو و اسپینوزا نشان میدهند که چنین نیست. عدم قطعیت، به جای اجازه دادن به آزادی، آن را غیرممکن می کند، زیرا در این صورت، انسان در معرض شانس قرار می گیرد. اکثر فلسفههای بررسیشده، ناسازگاریهایی با یک الهیات نظاممند نشان میدهند و اگرچه ممکن است در هر کدام حقایق خاصی یافت شود، اما بهعنوان بیثمر یا ناتوان از توسعه در جهت مورد نظر رد میشوند. نویسنده نتیجه می گیرد که سازگارترین و پربارترین تفسیر از مسئولیت اخلاقی توسط ارسطو و سنت توماس آکویناس ارائه شده است. ارسطو یک نظام فلسفی ثابت به ما می دهد که سنت توماس آن را در پرتو آموزه های مسیحی تفسیر می کند، و به نظر می رسد این فلسفه است که بهترین همبستگی را با آموزه های کاتولیک دارد. از نظر قدیس توماس، این که اراده آزاد است و انسان داوطلبانه عمل می کند، با ایده وجود الهی و قادر مطلق منافاتی ندارد. و ضرورت و مشیت و جبر با اختیار در انسان منافاتی ندارد. هم شانس و هم جبرگرایی، آزادی را در انسان ممکن میسازد، بهویژه که انسان عقل و عقل دارد تا در مورد روشهای عمل مشورت کند. از آنجایی که همه اعمال اراده داوطلبانه هستند، انسان ممکن است به دلیل خوب یا بد بودن آنها مورد تحسین یا انتقاد قرار گیرد. او انتخاب دارد و این انتخاب آزاد است تا نتیجه اعمالش به عهده خودش باشد. از آنجایی که این دیدگاه، علیرغم دشواریهای فراوان، کاملترین به نظر میرسد، به نظر میرسد بهترین دیدگاهی است که میتوان در آینده بر آن بنا نهاد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تکراری :ارشیوی: خدا و زمان: دیدگاه نئوبرگسونی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Matyáš Moravec
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه از بینش های کلیدی فلسفه هنری برگسون (1859-1941) برای ارائه مدل جدیدی از رابطه خدا با زمان استفاده می کند. فصل 1 مقدمه ای بر فلسفه برگسون در برابر پس زمینه راسل "فلسفه برگسون" است. این دو موضوع کلیدی را از برگسون در بحث من ارائه می دهد: رابطه بین زمان و مکان (فصل 2-4) و رابطه بین اراده آزاد و جبر (فصل 5). فصل دوم یک وظیفه دوگانه دارد. نخست، پاسخی برگسونی به استدلال مکتاگارت برای غیرواقعی بودن زمان ارائه میکند. دوم، از متافیزیک زیربنایی استدلال مک تاگارت استفاده می کند تا نشان دهد که دو قلمرو زمانی متمایز را می توان از فلسفه برگسون استخراج کرد: (i) la durée و (ii) یک نظم زمانی ریاضی که عموماً توسط فلسفه تحلیلی به عنوان سری B طبقه بندی می شود. فصل 3 این چارچوب دولایه را به هستی شناسی های زمانی در فلسفه تحلیلی مرتبط می کند. من استدلال می کنم که چنین چارچوبی از "ایده آلیسم هستی شناسانه درباره زمان" پشتیبانی می کند. من برای نسبی کردن وجود زمانی به نقاط متمایز یا مجموعهای از نقاط فضازمان استدلال میکنم که منجر به وابستگی ذهنی رادیکال به گسترش زمانی اشیا میشود. فصل 4 به بررسی این موضوع می پردازد که چگونه هستی شناسی مبتنی بر دوری که در فصل 3 برای آن بحث شده است، بر رابطه بین خدا و زمان تأثیر می گذارد. من استدلال میکنم که فلسفه تحلیلی نتوانسته جنبههای هستیشناختی کلیدی رابطه خدا-زمان را به دست آورد و بازگشت به «دانش علی» الهی لازم است. من نشان میدهم که وجود اشیاء زمانی از دو منبع سرچشمه میگیرد: (1) جنبه زمانی وابسته به ذهن آنها و (2) ذات بیزمان آفریده الهی. فصل 5 این چارچوب را در مورد مسئله علم پیشین الهی و اختیار انسان اعمال می کند. من نشان میدهم که اگرچه نظریه برگسون میتواند از وجود آزادی انسان دفاع کند، اما اندیشه او باید با «علم علّی» الهی جایگزین شود تا دانایی الهی تضمین شود.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
هویت جنسیتی: ایده های مذهبی در مورد مردانه به عنوان زاویه ای از تحلیل [پایان نامه پرتغالی]
نویسنده:
Clóvis Ecco
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
زبان :
پرتغالی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این متن درباره ساخت فرهنگی برتری مرد است. هدف آن درک تأثیر اندیشه های دینی در ساخت این هویت است. برای رسیدن به این هدف، ما به دنبال درک تأثیر دین در ساخت اجتماعی مردانگی و همچنین درک دلایل اجتماعی و مذهبی هستیم که نهاد سلسله مراتب برتری مردانه را تسهیل می کند. صحبت از مردانگی تخمین هایی است که به معنای صحبت از عینیت، مسئولیت، سنت، قدرت، قدم ها، مردانگی است، این عبارات به معنای توانایی در روابط متقابل اجتماعی است. چنین تأییدهایی در فلسفه و کلام تأیید فرهنگی و تاریخی می یابد. سلطه در این اثر به عنوان رد مشخصی از روابط سلسله مراتبی درک می شود. فرهنگ سنتی ما این ایده را ارائه کرده است که مقدس برای تعالی، خدا، موجودی مردانه است که آثار پدرسالاری دارد. برآیند این ساخت فرهنگی، ویژگی غالب هویت مردانه است، امروزه مفهوم مرد به عنوان سلطه گر است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
هنری سیجویک و اصلاحات در کمبریج، 1859 تا 1900 [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Ann Benson
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
زبان :
انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : هنری سیدگویک مظهر یک «دان ویکتوریایی» بود. او برای اولین بار در سال 1857 به کمبریج رفت، در سال 1859 به عنوان بورسیه سه گانه انتخاب شد و تا زمان مرگش در سال 1900 در دانشگاه زندگی و کار کرد. در موارد نادری که به خاطر دستاوردهای علمی و اصلاحی خود قدردانی می شود، تمایل به نویسندگان او را بهعنوان روشنفکری نسبتاً ناتمام، پنهان در فضای «برج عاج» دانشگاه کمبریج، و نوشتن رسالههای کسلکننده و بینظیر دربارهی فلسفه اخلاق به تصویر میکشند. این تصویر نادرست است و بیشتر بازتابی از درک قرن بیستم از دوران ویکتوریا است تا واقعیت. هنری سیدگویک مرد حیاتی جذابی بود که این نشاط را به پیوستن به جنبش اصلاحات در کمبریج ترجمه کرد. او زندگی خود را در کمبریج از سن هفده سالگی تا زمان مرگش به عنوان یک اصلاح طلب فعال در آموزش دانشگاهی و انسانی کاملاً آگاه از صحنه دنیوی گذراند. Sidgwick با برخی از با نفوذترین مردان انگلستان مخلوط شد و با آنها ارتباط داشت. شوهر خواهرش، ادوارد بنسون، اسقف اعظم کانتربری شد و برادر همسرش، آرتور بالفور، ارل بالفور، یک سیاستمدار فعال بود که پس از مرگ هنری، نخست وزیر بریتانیا شد. هنری سیدگویک علاقه شدیدی به بسیاری از جنبه های زندگی، نقش کلیسا، سیاست، الهیات، پدیده های روانی و همچنین اصلاحات آکادمیک داشت. او هرگز در یک برج عاج گیر نکرد. او فردی صمیمی بود که حضورش هر اجتماع اجتماعی را تقویت میکرد، دانی محکم که وقتی پزشکش به او دستور میداد ورزش بیشتری کند، روزانه در خیابانهای کمبریج میدوید و لباسش در باد میچرخید: مردی که بهطور خاص فاقد غرور بود. او نه به دنبال شناخت بود و نه انتظار آن را داشت و اگرچه از نظر برخی به عنوان نویسنده مهم ترین سهم یک انگلیسی در فلسفه اخلاق، او شناخته شده نیست. او به خاطر تلاشهایش که عمدتاً موفقیتآمیز بود، برای اصلاح آموزش در کمبریج به رسمیت شناخته نشد. هدف این پایان نامه روشن کردن شخصیت و دستاوردهای اصلاحی این مرد روشنفکر و عادل است که بدون او کمبریج و آموزش عالی فقیرتر بودند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تأثیر اعمال قانون شریعت بر حقوق غیر مسلمانان در پرتو اصول بین المللی: مورد سودان [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Siham Samir Awad
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : ایده بررسی موضوع پایان نامه با احیای اسلام به عنوان یک نظام حقوقی در تعدادی از دولت های ملت اسلامی به عنوان یک ادعا و بخشی از هویت آنها ترویج شده است. برخی این تحولات را با توجه به اصول بین المللی به عنوان تأثیر نامطلوب بر شهروندان غیرمسلمان در این کشورها می دانند. سودان، یک کشور چند مذهبی، اجرای قوانین شریعت را در سال 1983 اعلام کرد. این پایان نامه به تأثیر اعمال قوانین شریعت بر غیر مسلمانان در بافت تاریخی، سیاسی و حقوقی سودان می پردازد. این موضوع در پرتو اصول بین المللی بررسی می شود. برای این منظور، پایان نامه از روش شناسی تطبیقی استفاده می کند که مستلزم شناسایی زمینه های ناسازگاری بین قواعد شرعی حاکم بر موضوعات غیر مسلمان و هنجارهای بین المللی است. بنابراین، بررسی قوانین سودان مبتنی بر شریعت که بر غیر مسلمانان تأثیر می گذارد، انجام می شود
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
توسعه متعارف و پدران اولیه کلیسا: ایجاد اعتبار و افزایش وزن نقل قول های متنی دقیق [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Chris Davis
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : نظریه غالب نقد متنی که به «التقاط گرایی مستدل» معروف است، اغلب دست نوشته های NT را به شیوه ای درگیر می کند که واقعاً التقاطی نیست. در عوض، شیوه عمل اغلب نادیده گرفتن شاهدان متنی از خانوادههای نسخههای خطی است که با نوع متن مورد علاقه اسکندریه موافق نیستند. در عین حال، در مواردی که به نظر می رسد پدران اولیه کلیسا به قطعاتی از این خانواده های شناخته شده دیگر استناد می کنند، کلمات آنها اغلب به عنوان مدرکی برای یک قرائت خاص حذف می شود. این پایان نامه عمدتاً به موضوع دوم می پردازد و به تعدادی از مسائل اساسی می پردازد که منجر به استفاده ناقص از مطالب پدری می شود. نخست، استدلال می شود که تنها راه کافی برای شروع بحث در مورد مطالب اولیه این است که حتی زودتر از ماهیت خود کتاب مقدس شروع کنیم. این یک مسئله اساسی است که نباید نادیده گرفته شود، زیرا پدران یا مطالبی را که به آنها استناد می کردند به عنوان کتاب مقدس می دانستند یا خیر. دوم، نشان داده شده است که مشکل اصلی در مورد بی اعتمادی پدران از مفهوم "فساد ارتدوکس" ناشی می شود. این تئوری اولین اعضای کلیسا - حتی خود نویسندگان NT - را به عنوان گروهی فریبنده از افراد می بیند که به دنبال سرکوب ایده های قبلی بودند. این ایدههای قبلی تنها به این دلیل به عنوان بدعت شناخته شدند که ارتدکسها بودند که آن روز را پیروز شده بودند. در هر صورت، چنین دیدگاهی مورد نقد قرار می گیرد و هشدارهای اندکی به انجیلیان داده می شود که در مواردی نیز نظریات مشابهی را اتخاذ کرده اند. ثالثاً، مفاهیم «اولین-برابر-بهترین»، «سنت شفاهی» و «تشخیص کتاب مقدس» توضیح داده شده و ارتباط آنها با این موضوع توضیح داده شده است. به طور کلی، این نظریهها دارای شایستگیهایی هستند، اما هر کدام برای پیشبرد به سمت یک الگوی متن انتقادی واقعاً التقاطی نیاز به واجد شرایط بودن دارند. چهارم، بیش از بیست آیه کتاب مقدس که توسط بسیاری از اولین پدران ذکر شده است، ارائه شده است. این به عنوان شاهدی است مبنی بر اینکه قطعات متعددی که در نوع متن اسکندریه وجود ندارد، قبل از آن دست نوشته ها به صورت متنی وجود داشته است. هدف از این کار اثبات این نیست که چنین استنادیها شکل اصلی NT را تشکیل میدهند، اما نادیده گرفتن این مطالب اولیه بر اساس هر یک از معیارهایی که در سراسر این پایاننامه به آن اشاره شده است، قابل قبول نیست.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تاریخچه جنبش انجیلی در کانادا ی 1840-1880; با تأکید ویژه بر اصول انجیلی در آموزش الهیات آنگلیکن [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Arthur W MacRae
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : بازگرداندن پادشاه چارلز دوم به تاج و تخت انگلستان واکنش قابل توجهی را از سوی رژیم سختگیرانه کرامول ها به همراه داشت. این واکنش به شکل بی اخلاقی سیاسی گسترده و بی بندوباری گسترده در آداب اجتماعی به خود گرفت. احساسات عمومی به گونه ای بود که قوانین و اعلامیه ها نمی توانستند مانع از موج بی بند و باری و بی تفاوتی مذهبی شوند. تنها راهی که برای اصلاحات باز بود، سازماندهی جوامع داوطلبانه برای پرورش و حمایت از زندگی عبادی و اخلاقی بود.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
تعداد رکورد ها : 30255
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید