جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
01. معصومین(ع)
>
انبیای سَلَف(پیامبران پیشین)
>
انبیای مورد اشاره قرآن
>
پیامبران اولوالعزم
>
حضرت عیسی(ع)
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
تعداد رکورد ها : 744
عنوان :
انسان ها، تاریخچه روانی نیچه از عیسی، پولس و تولد مسیحیت را ببینید [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Morgan H. Rempel
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : از 60000 مطالعه علمی درباره زندگی عیسی که در قرن نوزدهم ظاهر شد، یکی از غیرعادیترین و جذابترین آنها «دجال» فریدریش نیچه بود. متأسفانه، تعدادی از عوامل با هم ترکیب می شوند تا عملاً اطمینان حاصل کنند که تأملات نیچه نه تنها در مورد عیسی، بلکه در مورد سنت پل و اولین جامعه مسیحی، توجهی را که شایسته آن است دریافت نکرده است. واژگانی که نیچه در رفتارش با قهرمانان اصلی مسیحیت به کار میبرد، اغلب آنقدر عمداً تقابلآمیز است که بیاهمیت است، در حالی که کل روششناسی او بسیار غیرمتعارف است. او بارها اعلام میکند که آنچه پیش میبرد یک تحلیل فلسفی سنتی نیست، بلکه اولین «روانشناسی» مسیحیت و بازیگران کلیدی آن است. در حالی که فروید به زودی "تاریخ روانی" روانکاوانه را رایج کرد - جایی که محقق اظهارات و تجربیات زندگی یک فرد مشهور را مطالعه می کند و فرضیه هایی را در مورد ذهن و انگیزه احتمالی آن شخص ارائه می دهد - چنین تلاش هایی در دهه 1880 تقریباً بی سابقه بود. هدف پژوهش حاضر سه گانه است. اول، نظم بخشیدن به تأملات پراکنده نیچه در مورد شخصیت های مسئول تولد مسیحیت. دوم، نگاهی به واقعیت فکری «پشت» اظهارات عمداً تقابلی نیچه در مورد قهرمانان اصلی مسیحیت اولیه. و ثالثاً، به سادگی این ادعای اصلی نیچه را جدی بگیریم که آنچه او در واقع پیش می برد روانشناسی مسیحیت است. آنچه ما کشف می کنیم این است که تاملات نیچه در مورد عیسی، پولس و اولین مسیحیان، به طور انبوه و به تعبیر خود (روانی-تاریخی) در نظر گرفته شده، در واقع توجه فیلسوفان را ایجاب می کند. (1) آنها بخش قابل توجهی از فلسفه دین به شدت اصیل و عمیقاً «روان شناختی» را تشکیل می دهند. (2) آنها به طور معمول به عنوان مقدمه برای بحث در مورد موضوعاتی که به طور سنتی مورد علاقه فیلسوفان هستند (عشق، اخلاق، قدرت، و غیره) خدمت می کنند. (3) و سرانجام، مانند رفتارهای مشابه او با سقراط، شوپنهاور و واگنر، با مطالعه دقیقاً آنچه نیچه در زندگی و پیام عیسی جشن می گیرد، انتقاد می کند و اغلب با آن «همذات پنداری می کند» و غیره. با حمله خشونت آمیز در مورد سنت پل، بینش واقعی از ذهن و فلسفه یکی از اصیل ترین متفکران قرن نوزدهم به دست می آید.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
طلسم های ساکن ما: گذار از شبح بیگانگی گنوسی به فلسفه سرریز درهم تنیده [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Clara Soudan
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه دکترا اهمیت اساسی روایت های کیهانی و الهیاتی را در تعامل ما با گذار بوم شناختی معاصر بررسی می کند. با تکیه بر تحلیلهای فیلسوفان سیاسی هانس جوناس و اریک ووگلین، استدلال میکنم که مقوله گنوسیزم زاویهای پربار برای نزدیک شدن به موضوع زیستمحیطی کنونی و همچنین چالش زیستمحیطی در زمین فراهم میکند. مفهوم گنوسی که در اصل به انواع نظامهای دینی که در مسیحیت اولیه شکوفا شد اشاره دارد، حول موضوع اصلی بیگانگی فرهنگی از جهان است. در حالی که مطالعه هانس جوناس در مورد گنوسیزم، بعد نیهیلیستی ثنویت ساختاری را که کیهان شناسی مدرن را فراگرفته است، با ربط دادن به گرایش عمیق به گریز از جهان - که اخلاق محیطی مسئولیت پذیری او تلاش کرد تا آن را اصلاح کند - روشن می کند، اریک وگلین بر روی آن تمرکز می کند. مظاهر سیاسی این تمایل معنوی است. بینش ووگلین و تحولات او پیرامون مفهوم افلاطونی متاکسی به کشف آنچه جنبشهای عرفانی مدرن تلاش میکنند تا دربرگیرند آن کمک میکند: بینابینی غیرقابل تقلیل وجود در جهان. من می گویم که این میان فرآیندهای دنیوی پایدار و همه جا حاضر همان چیزی است که به طور همزمان ساختار دوگانه کیهان شناسی مدرن را به حرکت در می آورد و در برابر آن مقاومت می کند: همچنین در هسته آنچه در امتداد جهش بوم شناختی آشکار می شود، نهفته است، آنچه نادیده گرفته می شود و باید باشد. فکر. بنابراین، دیدگاه گنوسی به یوناس و ووگلین امکان می دهد تا به عمق تحلیلی بیشتر و همچنین فاصله انتقادی از درون نظام فکری که قصد دارند به آن نزدیک شوند برسند. با تمرکز بر مفهوم سکونت، "هرمنوتیک گنوسی" توسعه یافته در این تحقیق با هدف روشن کردن بیشتر برخی از استعاره های کیهان شناسی چارچوب درک ما از و دخالت در جهش زیست محیطی کنونی است. برای مثال، ایدههای فراگیری مانند بیگانگی مهیب از جهان، اشتیاق همیشگی برای غلبه بر شرایط سکونت ما، یا دوگانگی رادیکال بین خدا و جهان به عنوان طلسمهای فرهنگی اجباری که برای ساکن شدن ما در جهان ایجاد میشود، آشکار میکند. همانطور که توجه من را به برخی از این طلسم ها جلب می کنم و نحوه زندگی ما را در جهان جادو می کند، امیدوارم که در مسیری برای سکونت پایدار و صلح آمیز در زمین، طلسم های ساکن ما بازیابی شود. تحلیل من از شبح گنوسی در کیهانشناسیهای ما، ارتباط روشهای جایگزین سکونت و درگیر شدن با گذار اکولوژیکی کنونی را تسکین میدهد. اینها بوسیله روایتهای متناوب بسیج میشوند که از فلسفه فرآیند گرفته تا تفکر اکوفمینیستی از طریق شاعرانگی کرئولیته، یک درهمتنیدگی امیدوارکننده با جهان، گشودگی انعطافپذیر محل سکونت ما، و سرریز شادیبخش و بومی موجودات گایان را بازگو میکنند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تقوای فیلون و روح پولس: تخصیص و تغییر سنتهای فلسفی هلنی و یونانی در گفتارهای اخلاقی آنها
نویسنده:
Nelida Naveros Cordova
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : مطالعات مدرن در مورد فیلو (حدود 20 پس از میلاد تا 50 پس از میلاد) و پل (حدود 8 قبل از میلاد تا 68 پس از میلاد) علاقه شدیدی به آموزه های اخلاقی خود نشان دادند و این مطالعه همچنان این علاقه را ادامه می دهد. تمرکز اصلی این مطالعه بررسی و مقایسه اخلاقیات فیلو و پل است گفتمان از دریچه دو مفهوم کلیدی: εὐσέβεια (تقوا) و πνεῦμα (روح)، و فیلون و پولس را در چارچوب بزرگتر یهودیت هلنیستی و جهان روم یونانی قرار دهید. هدف از مقایسه این است که چگونه یونانی رایج را روشن کند فضیلتی که در نوشته های فیلون به صورت εὐσέβεια و در کتاب هفت پولس به مفهوم πνεῦμα بیان شده است. نامه های بلامنازع برای درک هر دو راه مذاکره وحیانی متقابل هستند سنت های فلسفی یهودی و یونانی هلنیستی آنها و جهان یهودیت و مسیحیت اولیه قرن اول قبل از میلاد مسیح
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تشخیص، حکمت عملی و معنویت مسیحی: مطالعه ای در روش الهیات عملی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Marc H. Lavallee
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : بسیاری از متکلمان عملی به جایگاه مرکزی حکمت عملی (فرونسیس) در هرمنوتیک خود اذعان کرده اند. این تصدیق به گفتگوی پررونق بین الهیات عملی و اخلاق، فلسفه، الهیات نظام مند و علوم اجتماعی نسبت داده شده است. با این حال، رویکردهای کمتری به الهیات عملی، معنویت مسیحی، و به ویژه تمرین تشخیص، را در شکل دادن به چارچوب های هرمنوتیکی خود درگیر کرده است. این پایان نامه به مطالعه الهیات عملی و هرمنوتیک الهیات عملی اولاً از طریق بررسی انتقادی - اعترافی رابطه بین تمرین تشخیص در معنویت مسیحی و حکمت عملی و دوم از طریق شکل گیری هرمنوتیک الهیات عملی تشخیص کمک می کند. این پایان نامه استدلال می کند که حکمت عملی بر اساس سنت ساخته شده است، و در سنت مسیحی، حکمت عملی با تمرین تشخیص مشخص می شود. برای این منظور، پایان نامه به بررسی دو رویکرد متفاوت به الهیات عملی رایج در زمینه آمریکایی (رویکرد انتقادی-همبستگی و رویکرد انتقادی-اعترافانه) و شیوه های متفاوتی که حکمت عملی در این رویکردها درک می شود، می پردازد. پایاننامه سپس استدلال میکند که اگر حکمت عملی برای هرمنوتیک الهیات عملی محور است، و حکمت در سنت مسیحی با توجه به فعل روحالقدس و تشخیص آن مشخص میشود، پس الهیات عملی در سنت مسیحی باید تشخیص روحالقدس را در خود تمرین کند. هرمنوتیک با توجه به این موضوع، پایان نامه تشخیص را به عنوان یک عمل، فضیلت و روش تحقیق در سنت های معنوی مسیحی بزرگان صحرای قرن چهارم مصر، بندیکت نورسیا و ایگناتیوس لویولا بررسی می کند. سپس شیوههای تشخیصی که در میان این شخصیتها یافت میشود، نقش مهمی در توسعه هرمنوتیک تشخیص در بقیه پایاننامه دارد. هرمنوتیک الهیات عملی و حکمت عملی بیش از یک روش تحقیق است، بلکه یک فضیلت و عمل است که توسط جوامع مسیحی تجسم یافته و توسط سنت مسیحی ساخته شده است. به دنبال این درک از حکمت و تأمل عملی الهیاتی، پایان نامه کمک هایی را که هرمنوتیک تشخیص می تواند برای دانش الهیاتی، از جمله آموزش، از طریق توجه به زمینه، حرکت روح القدس، و ابعاد عاطفی شناخت، با اشاره خاص به شکل گیری خرد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مطالعه تطبیقی معجزات حضرت عیسی (ع) در قرآن و عهد جدید
نویسنده:
نویسنده:علی عبدی ورمال؛ استاد راهنما:سجاد واعظی منفرد ؛ استاد مشاور :زهرا رخشانی
نوع منبع :
رساله تحصیلی , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
فهرست منابع فارسی
فهرست منابع انگلیسی
فهرست نوشته ها
زبان :
فارسی
چکیده :
در این نوشتار به بررسی معجزات حضرت عیسی (ع) در قرآن و عهد جدید پرداخته شده و معجزه امریست خارق العاده، که با اراده ی خداوند بدست مدعی نبوت، همراه با تحدی انجام گیرد و نشانه ی صدق ادعای رسالت پیامبر باشد. از دیدگاه قرآن حضرت عیسی(ع) چهارمین پیامبر اولوالعزم، صاحب شریعت، کتاب آسمانی انجیل و از انبیاء بنی اسرائیل بیان شده است. با وجود اینکه قرآن بعد از انجیل نازل شده، اما تصدیق کننده ی معجزات و سخنان مسیح در انجیل است. قرآن کریم به بیان بعضی از معجزات حضرت عیسی (ع) و عنایات خداوند به ایشان و مادر پاکدامن شان پرداخته است. این معجزات به اذن خداوند برای صدق رسالت الهی ایشان به او اعطاء شده تا مردم به او ایمان آورند و رسالت ایشان را بپذیرند. از دیدگاه اناجیل نیز مسیح معجزات متعددی انجام داده و هر یک از چهار انجیل به بیان معجزات ایشان پرداخته و اناجیل معجزات عیسی را مکاشفه ای می دانند که ایمان شخص در اثر آن تقویت شده و عیسی به کمک ایمان افراد توانسته آنها را شفا دهد یا زنده کند. معجزات حضرت عیسی (ع) در قرآن و عهد جدید از نظر تعداد با هم اختلاف داشته، اما تعدادی از معجزات ایشان در هر دو منبع به صورت مشترک ذکر شده است. در این نوشتار با استفاده از منابع کتابخانه ای و رویکرد توصیفی - تحلیلی به بیان و بررسی معجزات حضرت عیسی(ع) در قرآن و عهد جدید پرداخته می شود.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
قرنتیان 10:21،22 و مسیح شناسی تکوینی
نویسنده:
Olegs Andrejevs
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : Q 10: 21-22 معروف "یوهانین صاعقه" است، قطعه ای که مفهوم و نقش دقیق آن در Q مدتهاست که توسط دانشمندان عهد جدید مورد بحث قرار گرفته است و ظاهراً تا به امروز اتفاق نظری حاصل نشده است. این تفسیر اساسی، دعای شکرگزاری از عیسی را به خوانندگان ارائه میکند که بهویژه در زمینه کنونی خود در Q بازسازیشده، گیجکننده به نظر میرسد. در دعای خود، عیسی به نظر میرسد که از خدایی که او را پدر میخواند، برای چیزی که با هدف اصلی در تضاد است، سپاسگزاری میکند. بلافاصله قبل از سخنرانی رسالت (س 10: 2-16). در یک چرخش تکان دهنده از وقایع، به نظر می رسد که عیسی از افشای انتخابی خدا برای گروهی که «فرزندان» نامیده می شود خوشحال است و بر حق خود برای آشکار کردن پدری که می خواهد تأکید می کند. قرار دادن س 10:21-22 در پایان گفتمان رسالت، منشأ ترکیبی ثانویه آن را نشان می دهد. همانطور که در حال حاضر قرار داده شده است، به نظر می رسد دوبیتی تفسیری را ارائه می دهد که شکست مأموریت را - یک موضوع اصلی ویرایشی در Q - بخشی از قصد اصلی خدا نشان می دهد. با این حال، در هیچ جای دیگر سند چنین تغییری در گذشته نگر به نمایش گذاشته نشده است. علاوه بر این، به شدت با نکوهش معمولی تر ویرایش از مخالفان بر این فرض ظاهری که پیام گروه کیو باید درک می شد، در تضاد است. در زمینه مطالعات Q، کار جان اس. کلوپنبورگ وضعیت کنونی Quaestionis در تاریخ ترکیب و ویرایش سند را تشکیل می دهد. با کار با طبقه بندی سند توسط کلوپنبورگ، من یک مورد ادبی-انتقادی برای تخصیص مجدد Q 10:21-22 از محل فعلی آن در لایه اولیه ویرایش (Q2) به آخرین لایه سند (Q3) ایجاد می کنم. در این فرآیند، من س 10:21-22 را با داستان وسوسه هماهنگ میکنم تا یک منطق الهیات جدید برای قشر Q3 پیشنهاد کنم.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
فرهنگ تاریخی عیسی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Daniel J. Harrington S.J
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی: عیسی ناصری مسلماً مشهورترین و تأثیرگذارترین انسانی است که تاکنون روی زمین زندگی کرده است. در فرهنگ لغت تاریخی عیسی، نویسنده، دانیل جی. هرینگتون، منابع ادبی باستانی درباره عیسی، روشهای مدرن نزدیک شدن به این منابع، رویدادهای مهم زندگی عیسی، افراد و مکانهای مرتبط با او، شکل و محتوای تعالیم او را بررسی میکند. چه می توان در مورد مرگ او و ادعای برانگیختن او از مردگان و کمک های دانشمندان بزرگ مدرن در جستجوی عیسی تاریخی گفت. این کتاب از سه بخش تشکیل شده است: مقدمه ای بر موضوعات اصلی مربوط به عیسی به عنوان یک شخصیت تاریخی. فرهنگ لغت با ارجاع متقابل حاوی 400 مدخل در زمینه موضوعات مختلف، از جمله کارهایی که عیسی انجام داد و گفت، منابع باستانی داده های تاریخی، و تحقیقات و تفسیرهای مدرن. و کتابشناسی که برخی از مهم ترین کتاب های مربوط به عیسی و دنیایی که در آن زندگی می کرد را فهرست می کند. این اثر مرجع مختصر و عینی مقدمه ای روشن و دقیق برای مطالعه عیسی به عنوان یک شخصیت تاریخی فراهم می کند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
پسر صبح و کروبی نگهبان در زمینه جدال بین خیر و شر
نویسنده:
Jose M. Bertoluci
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : اشعیا 14: 12-15 و حزقیال 28: 12-19، از زمان پدران کلیسا، برای توضیح منشأ گناه در جهان استفاده شده است، و به عنوان تصویر سقوط شیطان از بهشت تفسیر شده است. با این حال، در طول سالها - بهویژه از اواخر قرن نوزدهم و بعد از آن- الهیدانان تأیید کردهاند که این بخشها وقایع تاریخی را گزارش میکنند و از مطالب اساطیری در روایتهای خود استفاده میکنند. و بنابراین ربطی به منشأ گناه یا شیطان ندارند. هدف این پایان نامه بررسی این ادعاها است. روش و نتایج. فصل 1 به مرور تفاسیر فرازها از قرون اول عصر مسیحیت تا کنون می پردازد. تا پایان قرن نوزدهم، هر دو قسمت به دو صورت عمده تفسیر می شد: (1) اشاره به شیطان یا (2) اشاره به شخصیت تاریخی، شاید برخی از حاکمان بابلی. از آن زمان دیدگاه اساطیری بر تفسیر افزوده است. فصل 2 به بررسی منشأ ادعایی و مطالب موازی موجود در ادبیات سومری، اکدی، هیتی، یونانی، اوگاریتی و همچنین کتاب مقدس میپردازد. این تحقیق نشان داد که اگرچه نقوش و تصاویر مشابهی در قسمت های مورد مطالعه و همچنین در ادبیات همسایگان اسرائیل وجود دارد، اسطوره هلل بن شهر و کروبی نگهبان که روایت کتاب مقدس را در جنبه های اصلی آن منعکس می کند، نمی تواند. یافت می شود. به نظر میرسد شباهتهای استفاده از اصطلاحات و تصاویر ناشی از تداوم فرهنگی یا عناصر مشترک در خاور نزدیک باستان است. فصل 3 ساختار عیسی 14 و حزق 28 را در رابطه با زمینه بلافصل و کل کتاب ها بررسی می کند. و آیات را در پرتو کل کتاب مقدس تفسیر می کند. تفسیر نشان می دهد که: (1) این قسمت ها هلل و کروبی را به زبانی به تصویر می کشند که فراتر از قلمرو زمینی است. (2) متن بلافصل و کل کتابها (به ویژه اشعیا) تنش بین ابعاد زمینی و کیهانی و همچنین مبارزه بین نیروهای خیر و شر را نشان می دهد. (3) عیسی 14 کلمات مشعل و بابل را به نحوی خاص به کار می برد. و (4) مقایسه بین این دو قسمت نشان می دهد که آنها یک شکل را به تصویر می کشند. این عوامل ما را به این نتیجه می رساند که این دو قسمت سقوط فرشته اعظم شیطان از بهشت و نقش او در جدال بین خیر و شر را به تصویر می کشد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
کارکرد رنج مسیح در اول پطرس 2:21 [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Madelynn Jones-Haldeman
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی: عبارت "زیرا مسیح نیز برای شما رنج کشید" در اول پطرس 2:21b به معنای مرگ جانشین مسیح تفسیر شده است. مشکلی که در این درک ایجاد میشود، نتیجه مقایسهای است که بین مسیح و بردگانی که دعوت شدهاند از الگوی مسیح پیروی کنند. بنابراین این مطالعه به دنبال تعیین کارکرد رنج مسیح در اول پطرس 2:21b و ماهیت مثالی بود که به بردگان سپرده شد. روش. دستور زبان یونانی و سبک ادبی pericope تجزیه و تحلیل شد. اسنادی که در مورد رابطه برده و ارباب در قرن های اول قبل از میلاد صحبت می کردند. و A.D مورد مطالعه قرار گرفتند. و کتاب ها و مقالات و پایان نامه هایی در مورد پریکوپ و موضوع مصائب مسیح مورد بررسی قرار گرفت. از این تحقیق تاریخی، زبان شناسان و کلامی به نتیجه رسید. نتایج. این تحقیق نشان داد که این مقایسه، درست مانند مسیح و برده، به «انجام نیکوکاری» اشاره دارد، یک اصطلاح یونانی به معنای «به ارمغان آوردن منفعت برای کسی». از پنج گزینه موجود برای بردگانی که به ناحق در قرن اول رنج می بردند، تحمل مجازات ناعادلانه به جای فرار از آن تنها جایگزین مسیحی بود. بنابراین تسلیم شدن اشاره ای به حفظ رفتار مدنی بی عیب و نقص با ماندن در کنار استاد ظالم بود. با این حال، چنین تسلیمى خیر است و نه ارباب، بلکه جامعه مؤمن را از دو جهت سود مىرساند: (۱) اتهامات تهمت و فتنه علیه کلیسا کاهش مىیابد و (۲) انسجام و همبستگى درون کلیسا حفظ مىشود. بنابراین رنج مسیح (برای شما) در آیه 21b به مرگ مسیح اشاره نمی کند، بلکه در عوض وعده برکت خداوند و پذیرفتن کسی را می دهد که به ناحق رنج می برد و برای دیگران صبر می کند. رنج ناعادلانه مسیح نمونه نهایی برای نشان دادن مفهوم رنج به نفع دیگران است. نتیجه. "دعوت" به بردگان، "انجام نیکی" بود، حتی اگر انجام نیکو منجر به رنج ناعادلانه شود. بنابراین، هیچ مبنایی در اول پطرس 2:21b برای این نتیجه گیری وجود ندارد که رفتار ایده آلی که از پیروان مسیح انتظار می رود شهادت است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ارتدکس و بدعت در هانس کونگ: تحلیل و نقد معیارها و هنجارهای حقیقت و خطای مسیحی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
C Enrique Espinosa
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این تحقیق به مفاهیم ارتدکس و بدعت در اندیشه هانس کونگ متکلم سوئیسی می پردازد. فصل اول خطوط کلی توسعه ارتدکس مسیحی و به طور ضمنی بدعتی را که با آن مخالفت میکرد، از زمان عهد جدید ترسیم میکند. مرتبط ترین عناصر تشکیل دهنده ساختار آنتی تز ارتدکس-بدعت شناسایی، توصیف و تحلیل می شوند. بنابراین توجه به اصول سنتی و مدرن، معیارها، هنجارها و مسائل الهیاتی که در تلاشهای کلیسا برای درک صحیح پیام مسیحی نقش متقابل داشتهاند، متمرکز میشود. فصل دوم نشان میدهد که دغدغههای شبانی که نقطه شروع الهیات کونگ را تشکیل میدهند، در طول سالهای تشکیل کشیشی او در رم سرچشمه گرفتهاند. این نگرانیها علاقهی او به کمک به درک جهانی در میان تمام سنتهای مسیحی و مشغلهاش برای اعلام انجیل در قالبهای قابل فهم و مرتبط با نوع بشر مدرن است. برخی از تغییرات مهم در توسعه الهیات کونگ و اصول هرمنوتیکی او نیز شرح داده شده است. فصل سوم تلاش می کند تا درک کونگ از اصول، معیارها و هنجارهای ارتدکس کلاسیک را توصیف و تحلیل کند. این روشی را ارائه می دهد که در آن الهیدان سوئیسی بر هنجار بودن سپرده اولیه ایمان در برابر سنت های فرع رسولی و گزاره های ماژستری کلیسا تأکید می کند. مفهوم بدعت کونگ به عنوان گزیده ای از کلیت وحی در پایان فصل مورد بررسی قرار می گیرد. فصل چهارم به معیارها و هنجارهای مدرن ارتدکس می پردازد. مفهوم دینامیک، دیالکتیکی و تاریخی کونگ از حقیقت به عنوان چنین توصیف و تحلیل شده است. در این زمینه به دیدگاه وی در مورد خطاپذیری گزاره های انسانی نیز پرداخته می شود. نظریه کونگ در مورد تغییرات پارادایم در الهیات به اختصار بیان می شود این نظریه توضیح می دهد که چگونه تغییرات انقلابی در مفروضات اساسی و در جهان بینی یک پارادایم منشأ بحرانی می شود که مستلزم جایگزینی پارادایم قدیمی با الگوی جدید و در نتیجه تبدیل به گذشته است. ارتدکس ها منسوخ شده اند این مطالعه، در فصل پنجم، با ارزیابی انتقادی از مدل کونگ از ارتدکس-بدعت به پایان می رسد. نتیجه گیری می شود که هنجار تعیین کننده او از حقیقت مسیحی، افق علمی-تاریخ شناسانه مدرن درک است. در مورد انجیل عیسی مسیح، که کونگ مدعی است معیار نهایی و هنجار حقیقت مسیحیت اوست، آن را مرکز ایمان شخصی متکلم میدانند. در نهایت، برخی از کمک های کونگ در درک ارتدکس-بدعت و همچنین تنش های درونی مدل او ذکر شده است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
تعداد رکورد ها : 744
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید