جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
صفحه اصلی کتابخانه > جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در برای عبارت
شامل عبارت باشد
شامل عبارت باشد
 
شامل عبارت باشد
شامل عبارت باشد
تنها فراداده‌های دارای منابع دیجیتالی را بازیابی کن
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  *برای جستجوی عین عبارت , عبارت مورد نظر را درون گیومه ("") قرار دهید . مانند : "تاریخ ایران"
  • تعداد رکورد ها : 315339
رح‍ل‍ه‌ ب‍غ‍داد و الاج‍وب‍ه‌ ف‍ی‌ال‍رد ع‍ل‍ی‌الام‍ام‌ال‍م‍ص‍ل‍ح‌‌ال‍ک‍ب‍ی‍رال‍خ‍ال‍ص‍ی‌
نویسنده:
ل‍م‍ح‍رره‌ اب‍ی‌ال‍ق‍اس‍م‌ب‍ن‌ زی‍ن‌ال‍ع‍اب‍دی‍ن‌ب‍ن‌ ک‍ری‍م‌.
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
[بی‌‌جا: بی‌نا]‏‫٬ ۱۳۷۱.‬( کرمانمطبعه‌السعادة).,
اثبات نبوه محمد (ص)
نویسنده:
/ تالیف ابی العباس ضیاء الدین احمد بن عمر بن ابراهیم بن عمر الانصاری الاندلسی القرطبی المعروف بابن المزین,قرطبی
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
کلیدواژه‌های اصلی :
Des pilgers wiederkehr‫‬‭: drei Variarionen über ein Thema‫‬‭
نویسنده:
Walter Nigg.
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
‏‫‬‭Frankfurt‏‫‭: Fischer Bücherei‏‫‬‭,
گفتمان ادیانمجموعه سرمقاله ها و گفت و گو های مجله تخصصی هفت آسمان از سال ۱۳۷۸تا ۱۳۸۸
نویسنده:
تهیه و تنظیم مصاحبه‌های هفت‌ آسمان.
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
قم: دانشگاه ادیان و مذاهب‏‫,
قصه‌ النزاع بین‌ الدین‌ و الفلسفه‌
نویسنده:
طویل‌، توفیق‌،
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
مبارزات منفى ائمه(علیهم السلام) در برابر حکام اموى( بخش اول)
نویسنده:
علی اکبر رضایی
نوع منبع :
کتابخانه عمومی , نمایه مقاله
مشاهیر جهان: زرتشت پیامبر
نویسنده:
گردآورنده پوریا شیر‌محمدی.
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
تهران: راستی‌نو‏‫,
شرح دعای ندبه
نویسنده:
محی‌الدین علوی‌طالقانی.
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
تهران: سازمان تبلیغات اسلامی،شرکت چاپ و نشر بین‌الملل,
مقدمه‌اي بر جامعه‌شناسي و فلسفه (نگاهي به فلسفه و جامعه‌شناسي)
نویسنده:
ترجمه و تاليف فريدون شايان (ف‎۰ مهاجر),شايان، فريدون
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
زیباشناسی فرمی در دریافت انگاره ی آب بر روی سفالینه های سیلک (پیش از اسلام)
نویسنده:
زیبا ایرانپور
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
چکیده :
انگاره ی آب، یکی از انگاره های موجود در فرهنگ و تمدن ایرانی است. سفالینه های پیش از تاریخِ ایران،یکی از ابتدایی ترین بسترهای نقش پردازی و القای پیام ، به حساب می آیند.سفال به دلیل داشتن بستری مناسب ، جهت نقش پردازی و بروز باورها و عقاید مردم ، همواره در طولتاریخِ ایران زمین ، مورد استفاده قرار می گرفته و به جرأت می توان گفت در کنار نقاشی دیواری و کتاب آرایی که از شاخه های اصلی نقاشی ایرانی می باشند ، نقاشی روی سفال ، جایگاه قابل توجهی در فرهنگِ بصری ما دارد. اهمیت این مسأله بقدری است که در برخی از موارد ، دنبال کردن سنتِ تصویریِ کشور ما ، بر روی سفالینه ها، امکان پذیرتر از دیگر شاخه ها می باشد. در این نوشتار، به دلیل مبنا قرادادن تجربه ی زیباشناسانه ی آثار ، از آراء فرمالیستها (کلایو بل و راجر فرای) استفاده شده و اشاره ای به تکاملِ نظریه ی فرمالیسم و حتی انتقادات وارد بر آن خواهیم داشت و پس از آن به کاربرد آراء فرمالیسم و استفاده ی بهینه ی آن در زیباشناسی فرمی با رویکرد گِشتالتی ، پرداخته ایم. در ادامه ، دریافتِ انگاره ی آب را از طریق تجزیه و تحلیل بصری (با رویکرد گشتالتی) در ده عدد از سفالینه های منقوشِ سیلک آزموده ایم و از این منظر به دو سوال اصلی این نوشتار پاسخ داده ایم:- از منظر زیباشناسی فرمی، مولفه های تصویریِ انگاره‌ی آب چه همسانی ها و چه دگرگونی هایی را درطول تاریخ هنر سیلک برای القاء پیامِ بصریِ خود به نمایش گذارده اند؟ - این مولفه ها تا چه اندازه مخاطب را در رسیدن به مفاهیم و باورهای اسطوره ای و مردمی، پیرامون انگاره‌یِ آب یاری می دهند؟ اصول زیبایی شناسی فرمی ، در هر ده نمونه ی مورد بررسی در این پژوهش آزموده شد و این نتایج حاصل گشت که مولفه های تصویری انگاره ی آب در ظروف دوره ی سوم سیلک نسبت به دوره ی ششم ، واضح تر و روشن تر عمل کرده و چنانچه حیوان یا حیواناتی به عنوان نماد ، در کنار نقوش به کار رفته اند به غیر از یادآوری مناطق آبخیزِ محل سکونت هنرمند ، در خطوط و فرم ها نیز انحنا و تحرک بیشتری را نمایان کرده و به حرکت و پویایی آب ، اشاره دارند. در مقابل، نقوشِ سه ظرف دوره ی ششم، به لحاظ مقارن بودن با دوره های آغازینِ نگارش و ادبیات ، به علائم نوشتاری نزدیکتر و به لحاظ تجسمی از القایِ بازنمایانه ی انگاره ی آب، دورتر گشته و بیش از پیش تجریدی گشته اند.فنون جمع آوری اطلاعات در این پژوهش به روش مطالعات کتابخانه ای ، موزه ای و اینترنتی بوده است.
  • تعداد رکورد ها : 315339