جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
4. اصطلاحنامه سایر موضوعات
>
اصطلاحنامه معرفت شناسی(اسلامی)
>
علم(حصولی و حضوری)
>
علم حصولی(مقابل علم حضوری)
>
تصدیق(مقابل تصور)
>
قضیه(اصطلاح وابسته)
>
قضیه صادق(مقابل قضیه کاذب)
>
صدق
>
معیار صدق(مقابل حقیقت صدق)
>
توجیه(اصطلاح وابسته)
>
درون گروی((اصطلاح وابسته)، مقابل برون گروی)
>
مبناگروی(مقابل انسجام گروی در توجیه)
>
باور پایه((اصطلاح وابسته)، قسیم استدلال تسلسل معرفتی و دور معرفتی)
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
3
4
تعداد رکورد ها : 36
عنوان :
در دفاع از مبناگروی: بررسی اشکالات کیث لرر بر مبناگروی
نویسنده:
مهدی عبداللهی
نوع منبع :
مقاله , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات) , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: دانشگاه باقرالعلوم,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
باور پایه
,
مبناگرایی (معرفت شناسی)
,
کیث لرر
,
مبناگروی سنتی
,
معرفت شناسی (مسائل جدید کلامی)
,
مبناگروی قوی(مقابل مبناگروی ضعیف)
,
باور پایه((اصطلاح وابسته)، قسیم استدلال تسلسل معرفتی و دور معرفتی)
,
معرفتشناسی (اپیستمولوژی)
کلیدواژههای فرعی :
بدیهیات ,
صدق ,
صدق (صفات الهی) ,
صعود معرفتی ,
امکان (ممکن) طبیعی ,
انسجام گروی ,
مبناگروی خطاپذیر ,
امور بدیهی ,
موجه سازی ,
باور غیر پایه ,
لزوم توجیه باورهای غیر پایه ,
بدیهیات اولیه ,
انسجام گروی((در توجیه)، مقابل مبناگروی) ,
مبناگروی خطاپذیر(مقابل مبناگروی خطاناپذیر) ,
مبناگروی خطاناپذیر(مقابل مبناگروی خطاپذیر) ,
استدلال تسلسل معرفتی((اصطلاح وابسته)، قسیم باور پایه و استدلال دور معرفتی) ,
پایه نظام معرفتی ,
موجه سازی در سیاق اجتماعی ,
مبناگروی در موجه سازی ,
خطاناپذیری طبیعی ,
سلسله موجه سازی ,
توافق طرفین ,
نقض ناپذیری ,
مصداق باور خطاناپذیر ,
مقاومت ناپذیری ,
باور ناظر به احساس ,
ضرورت طبیعی ,
مبناگروی تلفیقی ,
تسلسل معرفتی ,
شاپا (issn):
0
چکیده :
کیث لرر، با تفکیک مبناگروی خطاناپذیر و خطاپذیر از یکدیگر، سه نقد عمده بر مبناگروی سنتی خطاناپذیر دارد. وی در نقد اول بر آن است که تنها تعداد بسیار اندکی از باورهای پایه وجود دارند و این تعداد محدود نمیتواند بمثابه پایه نظام معرفت بشری قرار گیرد. وی در نقد دوم بر نحوه ابتنای باورهای غیرپایه بر باورهای پایه اشکال میکند و، در نهایت، مهمترین دلیل مبناگرایان بر لزوم پذیرش این دیدگاه در توجیه معرفت را ـ که «استدلال از راه دور و تسلسل» میباشد ـ بدین صورت نقد میکند که سلسله موجهسازی باورها لازم نیست تا بینهایت استمرار داشته باشد یا بهنحو دوری به یکی از حلقات پیشین سلسله مستند شود بلکه اگر فرآیند موجهسازی در یک سیاق اجتماعی انجام گیرد، وقتی به یک باور مورد توافق طرفین رسید، این جریان متوقف میشود. به اعتقاد نگارنده، هر سه نقد لرر ناتمام است. نخست آنکه لرر در بحث از باورهای پایه از بدیهیات عقلی بهکلی غفلت نموده است، دوم آنکه ارتقای معرفتی از بدیهیات به نظریات به کمک استدلال انجام میگیرد و، در نهایت، صرف توافق طرفین بر یک باور هرگز به معنای موجه بودن آن نیست.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 97 تا 130
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تحلیل معرفت گزاره ای از منظر معرفت شناسی غربی و اسلامی با تأکید بر نقض گتیه
نویسنده:
محسن میری (حسینی)
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: موسسه فرهنگی تحقیقاتی إسراء,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
معرفت گزاره ای
,
ادموند گتیه
,
معرفت شناسی اسلامی
,
معرفت شناسی اسلامی
,
نقض گتیه
,
اصطلاحنامه معرفت شناسی(اسلامی)
,
معرفت شناسی غربی(مقابل معرفت شناسی شرقی)
,
معرفت گزاره ای(مقابل معرفت غیر گزاره ای)
,
معرفت غیر گزاره ای(مقابل معرفت گزاره ای)
,
مساله گتیه
,
معرفت حصولی گزاره ای
,
معرفتشناسی (اپیستمولوژی)
کلیدواژههای فرعی :
باور موجه ,
صدق ,
علم حصولی ,
باور ,
معرفت ظنی ,
علم حضوری ,
توجیه ,
باور صادق مُوَجَّه ,
اقسام گزاره بدیهی ,
معرفت یقینی ,
معرفت تصوری ,
نظریه شناخت ,
توجیه (مسائل جدید کلامی) ,
معرفت قضیه ای ,
صدق ,
علم حصولی(مقابل علم حضوری) ,
باور موجه ,
باور صادق موجه ,
باور خطا ناپذیر ,
باور پایه((اصطلاح وابسته)، قسیم استدلال تسلسل معرفتی و دور معرفتی) ,
نظریه نقض ناپذیری معرفت ,
نظریه اطمینان آوری معرفت ,
نظریه عِلّی معرفت ,
نظریه شرطی معرفت ,
معرفت شبه یقینی ,
آگاهی جزئی ,
معرفت توصیفی ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
خواجه نصیرالدین طوسی
,
مرتضی مطهری
,
عبدالله جوادی آملی
,
محمدتقی مصباح یزدی
,
علامه مجلسی: محمدباقربن محمدتقی مجلسی
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
شاپا (issn):
2383-2916
چکیده :
این مقاله دو بخش دارد: بخش اول با تعریف سنتی معرفت در غرب می آغازد و ضمن نگاهی اجمالی به ریشه تاریخی و تحلیل مؤلفه های سه گانه آن به مثال های نقض گتیه و سپس واکنش های مهم معرفت شناسان معاصر به آن می پردازد. بخش دوم مقاله درباره تعریف معرفت گزاره ای از منظر حکمای اسلامی و تفاوت آن با تعریف سنتی غرب، تقسیم معرفت به تصوری و تصدیقی (گزاره ای)، تبیین معرفت گزاره ای یقینی و ویژگی های آن است و نشان می دهد که نقدها و مثال نقض های گتیه بر این تعریف وارد نیستند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 53 تا 79
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تأثیر ویژگیهای روانی انسان در شکلگیری باور از منظر قرآن کریم با تأکید بر «خودبرتربینی»
نویسنده:
محسن میری (حسینی)
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: موسسه فرهنگی تحقیقاتی إسراء,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
باور پایه
,
باور
,
تکبر
,
03. انسان شناسی Human nature
,
قرآن
,
انسان شناسی دینی
,
توجیه (مسائل جدید کلامی)
,
معرفت شناسی (مسائل جدید کلامی)
,
معرفت شناسی اسلامی
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
قرآن
,
تکبر (اخلاق)
,
معرفت شناسی اسلامی
,
باور دینی پایه
,
انسان شناسی قرآنی
,
باور پایه((اصطلاح وابسته)، قسیم استدلال تسلسل معرفتی و دور معرفتی)
,
ایمان
,
معرفتشناسی (اپیستمولوژی)
کلیدواژههای فرعی :
ظن ,
ابلیس ,
صدق ,
یقین ,
شک ,
سنت نبوی صلی الله علیه و آله ,
وسوسه شیطان ,
مخالفت ابلیس از سجده آدم (ع) ,
ابلیس ,
احساسات ,
توجیه ,
سجده بر انسان ,
سنت پیامبر (ص) ,
توجیه (مسائل جدید کلامی) ,
صدق ,
معرفت شناسی مدرن(از دکارت تا قبل از قرن حاضر) ,
یقین (به معنی اخص)، قسیم تصدیق شبیه به یقین و تصدیق ظنی) ,
شک(تساوی طرفین) ,
معرفت شناسی مدرن((انکار تحلیل سنتی معرفت)، اصطلاح وابسته) ,
سنت معصومین(ع) ,
احساس ,
وهم(معرفت شناسی) ,
احتمال((اعم از یقین، ظن، شک و وهم)، اصطلاح وابسته) ,
مفهوم شناسی باور ,
سنت عقلی اسلامی ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
خواجه نصیرالدین طوسی
,
فیض کاشانی: ملا محسن فیض کاشانی
,
مرتضی مطهری
,
عبدالله جوادی آملی
,
محمدتقی مصباح یزدی
,
علامه جعفری: محمدتقی جعفری
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
شاپا (issn):
2383-2916
چکیده :
معرفت و به طور خاص باور و اعتقاد آدمی، یکی از مهمترین ارکان در تعین هویت انسان و شکلگیری فرد و اجتماع است که از دیرباز مورد توجه و پژوهشهای فراوانی از منظرها و نیز از جهات مختلف بوده است. به حتم باورهای انسانی همانند سایر پدیدههای دیگر، همانگونه که در برخی از امور تأثیرگذار است، از عوامل و علل معرفتی و غیر معرفتی نیز اثر میپذیرد. قرآن کریم، این تأثیرگذاری و تأثیرپذیری معرفت را با همه ابعاد آن مورد توجه قرار داده و ضمن بیان فرایندها و روندهای این تعامل، هنجارها و بایستههای این تعامل را برای دستیابی انسان به سعادت و کمال بیان فرموده است. این مقاله ضمن بیان نکاتی مقدماتی، برخی عوامل تأثیرگذار بر باور از دیدگاه قرآن کریم را ـ با تأکید بر مورد «تکبر» برمیرسد. اهمیت از این دست از مباحث، از آنرو است که یکی از راههای اسلامی سازی علوم، طراحی نظریهای سامانمند و جامع درباره هنجارهای باور بر اساس قرآن کریم و سنت پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 65 تا 80
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نقد و بررسی نظریه معرفت شناسی اصلاح شده بر مبنای تقریر پلانتینگا
نویسنده:
جابر موسوی راد، هادی یساقی
نوع منبع :
مقاله , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات) , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: موسسه فرهنگی تحقیقاتی إسراء,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
باور پایه
,
مبناگرایی (معرفت شناسی)
,
توجیه باور دینی
,
پلانتینگا
,
مبناگروی سنتی
,
توجیه (مسائل جدید کلامی)
,
توجیه ایمان به خدا (مسائل جدید کلامی)
,
توجیه باور دینی
,
معرفت شناسی اصلاح شده
,
نظریه مبناگروی
,
مبناگروی اصلاح شده
,
باور دینی پایه
,
باور پایه((اصطلاح وابسته)، قسیم استدلال تسلسل معرفتی و دور معرفتی)
,
معرفت شناسی اصلاح شده
,
معرفت شناسی باور پایه
کلیدواژههای فرعی :
پلورالیسم ,
ایمانگرایی = فیدئیسم (معرفتشناسی) ,
تضمین ,
گرایش فطری ,
نسبیگرایی معرفتی ,
کثرت گرایی دینی ,
مبناگروی حداکثری ,
اخلاق باور ,
مبناگروی قوی(مقابل مبناگروی ضعیف) ,
مبناگروی ضعیف(مقابل مبناگروی قوی) ,
اعتقاد پایه ,
قضایای پایه ,
قضیه بی نیاز از استدلال ,
قضیه حضوری ,
قضیه بدیهی ,
انتقاد کدو تنبل بزرگ ,
مدل تضمین آکوئیناس - کالونی ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
محمدتقی مصباح یزدی
,
محمدرضا مظفر
شاپا (issn):
2383-2916
چکیده :
در طی قرون متمادی فیلسوفان بسیاری مبناگروی سنتی را پذیرفته و از آن در استدلالات خود بهره می گرفتند. در مقابل برخی فیلسوفان جدید مانند پلانتینگا نظریه معرفت شناسی اصلاح شده را ارائه داده اند. مطابق این نظر قضایای پایه به تعداد محدودی که مد نظر مبناگروان سنتی است، محدود نمی شود. بلکه قضایای بیشتری را شامل می شود که از جمله آن ها اعتقاد به وجود خداوند است. مطابق این نظر، ضرورتی ندارد که فیلسوفان برای اثبات وجود خداوند، دلیل بیاورند؛ بلکه وجود خدا خود قضیه ای پایه و بی نیاز از استدلال است. پلانتینگا برای اثبات مدعای خود، با سه دلیل، مدعای مبناگروان سنتی را رد می کند. اما در این مقاله اثبات شده که دلائل سه گانه وی درست به نظر نمی آید. سپس پنج دلیل در نقد دیدگاه پلانتینگا آورده شده است؛ دلائلی که خود پلانتینگا به برخی از آن ها پاسخ داده است، اما به نظر می رسد که هیچ یک از پاسخ های وی قانع کننده نباشد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 79 تا 100
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
رویکرد درون گروانه و برون گروانه پلانتینگا درباره معقولیت باور به خدا : الهیات تطبیقی
نویسنده:
مهدی فرجی پاک
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
اصفهان: حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
پلانتینگا
,
رویکرد برون گروانه
,
باور به خدا
,
عقلانیت باور به خدا
,
توجیه باور دینی
,
معرفت شناسی اصلاح شده
,
رویکرد درون گروانه
,
معیار معرفتی باور
کلیدواژههای فرعی :
باور تضمین شده ,
باور پایه ,
ایمانگرایی = فیدئیسم (معرفتشناسی) ,
مبناگرایی (معرفت شناسی) ,
انسجام گروی ,
مبناگروی سنتی ,
تضمین ,
تجربه گرایی (مسائل جدید کلامی) ,
برهان تجربه دینی (مسائل جدید کلامی) ,
تجربه گروی دینی ,
نظریه انسجام گرایی ,
نظریه مبناگروی ,
اخلاق باور ,
باور پایه((اصطلاح وابسته)، قسیم استدلال تسلسل معرفتی و دور معرفتی) ,
تجربه دینی ,
عقلانیت معرفتی ,
مصداق باور خطاناپذیر ,
بی نیاز انگاری ,
باور بدیهی ,
استدلال تجربه دینی ,
حس خداشناسی ,
تجربهگرایی = آمپریزم (فلسفه) ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
مرتضی مطهری
,
عبدالله جوادی آملی
شاپا (issn):
2322-3421
چکیده :
بینیازانگاری، یکی از دیدگاههای مهم معرفتشناختی درباره معقولیت باور به خدا به شمار میآید. به طور کل، میتوان گفت بر اساس این دیدگاه، باور به وجود خداوند نیازمند هیچگونه استدلال عقلانی نیست. تقریرهای متعددی از این دیدگاه ارائه شده است: یکی از تقریرهای دیدگاه بینیازانگاری را میتوان دیدگاه تجربهگرایی دانست که از سوی افرادی، همچون: سوئینبِرن، آلستون و پلانتینگا ارائه شده است. پلانتینگا درباره معقولیت باور به خدا، دیدگاه معرفتشناسی اصلاح شده را مطرح میکند. تقریر پلانتینگا، در طول آثار وی دو بیان متفاوت داشته است: او در آثار اولیه خود، با اتخاذ رویکردی درون گروانه از مسأله توجیه، به نقد دیدگاه مبناگروی کلاسیک پرداخته و با طرح تبیینی دیگر از این دیدگاه، باور به خدا را بدون ارائه استدلال عقلانی معقول دانسته است؛ در حالی که در آثار اخیر خود، با ردّ موضع درونگروانه درباره مسأله توجیه، به رویکرد برونگروانه معتقد شده و با ارائه مفهوم تضمین، باور به خدا را بینیاز از استدلال معرفی میکند. این مقاله به ذکر این دو رویکرد متفاوت پلانتینگا در خصوص معقولیت باور به خدا میپردازد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 176 تا 161
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ویلیام اکام و مبناگرایی
نویسنده:
عبدالله نصری، جلال پیکانی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: پرديس فارابی دانشگاه تهران,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
آکوئیناس
,
آشنایی مستقیم
,
ویلیام اکام
,
نظریه صورت
,
مبناگرایی سنتی
,
معرفت شناسی (مسائل جدید کلامی)
کلیدواژههای فرعی :
معرفت شهودی ,
ادراک حسی ,
اصول اولیه ,
توجیه (مسائل جدید کلامی) ,
نظریه انسجام گرایی ,
اصالت تسمیه(فلسفه) ,
شکاکیت(معرفت شناسی ) ,
باور پایه((اصطلاح وابسته)، قسیم استدلال تسلسل معرفتی و دور معرفتی) ,
شهود حسی(قسیم شهود عقلی و محض) ,
عقل((قوه عاقله)، اصطلاح وابسته) ,
واقع گروی مستقیم((اصطلاح وابسته)، مقابل بازنمون گرایی) ,
مبناگرایی ارسطویی ,
چکیده :
نظریه موسوم به «مبناگرایی سنتی» که اول بار ارسطو مطرح کرده بود، در قرون وسطی نیز مورد توجّه قرار گرفت. توماس آکوئیناس نظریه مبناگرایی ارسطویی را با اندکی تغییر همچنان حفظ کرد. امّا ویلیام اکام با تلقّی خاصّ خود از سازوکار حصول معرفت، مبناگرایی ای را ارائه داد که بر واقع گرایی مستقیم مبتنی بود و با تأکید بر یقینی بودن تجربه و رد نظریه صورت، طریقی را پیمود که برخی از ایرادهای وارد بر مبناگرایی ارسطویی بر آن وارد نباشند. در این نوشتار، نخست به مبناگرایی ارسطو و آکوئیناس اشاره میکنیم و سپس به بررسی مبناگرایی اکام میپردازیم. سرانجام نیز روشن خواهیم ساخت که مبناگرایی مورد نظر ویلیام اکام با نظریه آشنایی مستقیم سازگار است. امروزه بسیاری از مدافعان شاخص مبناگرایی سنتی، نجات این نظریه را در گرو تمسک بر نظریه آشنایی مستقیم می دانند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 63 تا 80
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
3
4
تعداد رکورد ها : 36
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید