جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1276
جهان بینی مسیحی در مقایسه با جهان بینی دیپاک چوپرا [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Allison Renee Beardsley
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف این پایان نامه، بررسی تطبیقی ​​جهان بینی مسیحی کتاب مقدس و جهان بینی دیپاک چوپرا، گورو فرهنگ پاپ است. هر دو جهان بینی با استفاده از یک روبریک استاندارد چهار سوالی جهان بینی مقایسه می شوند. تحقیقات از کتاب های چوپرا و کتاب های جهان بینی مسیحی کتاب مقدس جمع آوری شد. هنگامی که به یک سوال روبریک جهان بینی پاسخ داده می شود، با نظریه مطابقت حقیقت آزمایش می شود تا ببینیم چگونه واقعیت و تجربه ای را که بشریت به طور جمعی در جهان درک می کند، منعکس می کند. جهان بینی مسیحی کتاب مقدس به اندازه کافی به همه سؤالات موضوعی به شیوه ای منسجم و مطابق با واقعیت پاسخ داد. جهان بینی مسیحی دارای قدرت انباشته ای است، زیرا با خود تناقض نداشت و هر یک از پاسخ های موضوعی بر روی دیگری به گونه ای ساخته می شد که با واقعیت جهان مطابقت دارد. جهان بینی چوپرا در هر یک از سؤالات موضوعی شکست خورد. جهان بینی او با واقعیت و تجربه مشترک بشر مطابقت ندارد. چوپرا همچنین اغلب با خود تناقض دارد و جهان بینی او نامنسجم است.
فایده گرایی الهی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Jimmy R. Lewis
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این اثر به موضوع خدا و اخلاق می پردازد و هدف از آن پاسخگویی به سؤالاتی است که چرا خدا کاری را انجام می دهد و آیا خداوند در اخلاق خود منفعت طلب است یا خیر. برای پاسخ به این سؤالات، ماهیت خدا از دریچه خداباوران کلاسیک مانند آنسلم، توماس آکوین و آگوستین بررسی می شود. تصورات جرمی بنتام و جان استوارت میل از فایده گرایی نیز توضیح داده شده است تا در مورد تعریف فایده ای که در فایده گرایی الهی استفاده می شود، سردرگمی وجود نداشته باشد. در نهایت، فایده گرایی الهی در کنار نظریه فرمان الهی قرار گرفته و قدرت تبیین هر یک مورد توجه قرار گرفته است. در نهایت، این تز به این نتیجه می‌رسد که خداوند در اخلاق خود یک فایده‌گرا است، زیرا می‌خواهد و عمل می‌کند تا بیشترین خیر (رابطه با خودش) را برای هر چه بیشتر انسان‌ها به ارمغان بیاورد.
دیدگاه مسیحی در مورد ریشه های اسلام: دین، بنیانگذار و اعمال آن [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
German Matos
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : سالها مواجهه با مؤمنان اسلامی در پنج محله ایالت نیویورک، و به طور خاص تر، برانکس، سابقه ای را برای این تز ایجاد کرد تا با بررسی پیوند توحیدی ابراهیمی با ریشه های تاریخی و اعمال مذهبی، دین اسلام را به طور جامع تحلیل کند. . روش‌هایی که در این پایان‌نامه برای اثبات حقانیت اسلام به‌عنوان وارث توحیدی ابراهیمی به کار می‌رود، شامل منابعی مانند قرآن، حدیث و متون تفسیری است که از عربی به انگلیسی ترجمه شده‌اند. استفاده همزمان از منابع یهودی، مسیحی، اسلامی و سکولار معتبر برای بررسی دقیق ادعاهای الهیاتی و تاریخی اسلام برای تدوین دیدگاه مسیحی مدرن در مورد وجود، منحصر به فرد بودن و اعمال مذهبی پیامبر اسلام که او بر اساس دستورات خداوند ایجاد کرد، مورد استفاده قرار گرفت. این تز پس از بررسی کامل ریشه‌های قومی و مذهبی مردم شبه جزیره عربستان و ارتباط حضرت محمد با اسماعیل به این نتیجه رسید که اسلام فاقد استمرار سنتی توحیدی نسبت به پیشینیان یهودی و مسیحی خود است و این امر نشان می‌دهد که یک فرقه یهودی-مسیحی باقی می‌ماند. بنابراین، این پایان نامه دیدگاه مدرنیزه شده مسیحی را بیان می کند که قصد دارد نشان دهد که بنیان الهیات اسلامی و اعمال دینی در تصورات پیامبر عرب محمد در مورد یهودیت، مسیحیت و عقاید بت پرست عربی باستانی زمان خود نهفته است.
هیچ چیز مهم نیست: انواع فلسفی و کلامی نیستی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Jason Lowry Blakeburn
نوع منبع :
رساله تحصیلی
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : من مفهوم نیستی را در الهیات فلسفی قرن بیستم از اثر پل تیلیش تا مارتین هایدگر و کیجی نیشیتانی تا رابرت نویل و ری ال. هارت دنبال می‌کنم که همگی چالش نیستی را پذیرفته‌اند. به عنوان یک مفهوم یا مقوله متافیزیکی خاص، این فیلسوفان و متکلمان بدون شک بر سر تعریف خاصی از نیستی اختلاف نظر دارند. با این حال، من استدلال می کنم که آنها در مورد کارکرد مبهم نیستی، که تسکین یا تضاد با هستی است، توافق دارند. گره خورده با وجود ضد نیستی، امکان وجود یا نیستی معنایی است. در مواجهه با نیستی یا قرار گرفتن در معرض نیستی، توانایی بازپرداخت یا بازخرید بیشترین پتانسیل و امکانات خود است. این که چگونه فرد به شبح نیستی پاسخ می دهد، هیچ چیز را مهم نمی کند (یا نه) در روشی که فرد از نیستی به هستی برمی گردد. به عبارت دیگر، مخاطرات صرفاً وضعیت (غیر) متافیزیکی نیستی نیست، بلکه میل به یافتن معنا و ارزش در انسان، وجود محدود در مواجهه با احتمال رادیکال و شبح نیهیلیسم است.
نئومولینیسم: ارزیابی مجدد و دفاع [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Elijah Hess
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این تز به بررسی قاطعیت روایت گرگوری بوید به اصطلاح «نومولینیست» درباره باز بودن آینده می پردازد. به طور خاص، این تحقیق در مورد اینکه آیا میدان مخالفت بوید برای گروه‌های آتی الگویی از واقعیت برای خداباوران اراده آزاد ارائه می‌دهد که بتواند مفاهیم کلاسیک (1) دانایی مطلق، (2) منطق، و (iii) آزادی اخلاقی مهم را حفظ کند یا خیر. در آنچه در ادامه می آید، استدلال می کنم که می تواند.
خداوند آنجاست: نماهای مسیحیان از معبد در قرن اول پس از میلاد [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Jonathan Wells
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : در طول قرن اول، یشوا (عیسی) و مسیحیان اصلی معبد را محل سکونت خدا بر روی زمین می دانستند. آنها با اطلاع از کتاب مقدس عبری، که آن را به عنوان کتاب مقدس می دیدند، همچنان به معبد احترام زیادی می گذاشتند. نوشته های عهد جدید افکار اولین مسیحیان و آموزه های یشوع را در مورد درک آنها از معبد اورشلیم نشان می دهد. این مطالعه دیدگاه‌های معبد در عهد جدید و دیگر نوشته‌های مسیحی را از قرن اول بررسی می‌کند تا نشان دهد که بیشتر مسیحیان و به‌ویژه نوشته‌های عهد جدید همچنان معبد را به عنوان یک مکان عبادت قانونی برای مسیحیان گرامی می‌دارند.
الهیات به عنوان حد علم: کشف آناکسیماندر از متافیزیک و مفهوم میلزی از الوهیت [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Kosta Gligorijevic
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه نقش مفهوم الوهیت را در نظریه های فیزیکی آناکسیماندر میلتوس (حدود 610 - حدود 546 پ. این تز با تمرکز بر مفهوم آناکسیماندر از apeiron (نامعین)، ادعا می‌کند: (1) که آناکسیماندر از اصطلاحات الهیاتی برای توصیف یک اصل فیزیکی و هستی‌شناختی قبل از اینکه خود ارسطو چنین مفاهیمی را توضیح دهد استفاده می‌کند. که او بدین وسیله (2) تمایز بالقوه- فعلیت ارسطو را پیش بینی کرد. و (3) عیوب اصلی شیوه تبیین جاری در قرن ششم قبل از میلاد میلتوس را شناسایی کرد. این استدلال توسط یک طرح مفهومی پشتیبانی می‌شود که نشان می‌دهد آناکسیماندر یک نظریه متافیزیکی جاه‌طلبانه اما در نهایت ناموفق را ارائه کرد که به apeiron هم اولویت زمانی و هم هستی‌شناختی اختصاص داد، بنابراین به‌عنوان یک جایگزین اولیه برای محرک نخست ارسطو عمل کرد.
پادشاهی تو بیاید: یک مطالعه مأموریت شناختی در مورد رابطه بین مفهوم پادشاهی خدا و عملکرد کلیسای مبلغان با استفاده از مثال آگوست هرمان فرانکه [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
David Kurt Hilmar Schultze
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این مطالعه نشان می دهد که چگونه مفهوم پادشاهی خدا بر الهیات و عملکرد کلیسای مبلغان آگوست هرمان فرانکه تأثیر گذاشته است. با مطالعه ادبیات موضوع، مفهوم ملکوت خدا در هاله پیروی از منظر الهیات رسالتی مورد بررسی قرار گرفته است. علاوه بر آن، عمل کلیسای فرانکه از منظر تاریخ رسالت ارائه خواهد شد. هر دو دیدگاه به یکدیگر مرتبط هستند تا روابط بین پادشاهی خدا و عمل کلیسا مشخص شود. بدیهی است که دیدگاه ملکوت خدا بر چارچوب، نقطه مرجع، مشارکت انسانی، رویکرد کل نگر و همچنین دامنه فعالیت تبلیغی در هاله تأثیر قاطع داشته است. بر اساس نتایج تحقیق، نتیجه‌گیری و پیامدهای عملی برای بحث امروز در مورد مفهوم ملکوت خدا و عمل تبلیغی ارائه شده است.
تصور پارمنیدس از هستی (فیثاغورث) [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Geoff Scott. Bowe
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه به بررسی قطعات شعر «درباره طبیعت» پارمنیدس می پردازد. من تلاش می‌کنم مرجع «آنچه هست» یا هستی در قطعات موجود را مشخص کنم و اختلاف بین متفکرانی که پارمنیدس را ماتریالیست می‌دانند و کسانی که او را ایده‌آلیست می‌دانند حل کنم. موضع من این است که وجود پارمنیدس یک کلیت واحد انتزاعی است که وقتی به درستی درباره آن فکر می‌شود، را نشان می‌دهد. تنها راه برای درک درست هستی، اندیشیدن یکپارچه و انکار اعتبار خصوصیات مادی هستی است. هستی را نمی توان مجموعه ای از موجودات جسمانی دانست و همچنین نمی توان آن را به شیوه فیثاغورثی به وجود آورد. اعتقاد من این است که پارمنیدس را باید در پس زمینه فیثاغورسیسم دید و نه فلسفه میلزی. هنگامی که ما این واقعیت مهم تاریخی را درک می کنیم، برخی از تصاویر به کار رفته توسط پارمنیدس، و همچنین پروژه او به عنوان یک متافیزیک، واضح تر می شود. در طول این پایان نامه، مروری بر ادبیات مهمی در این زمینه ارائه می‌دهم، جایگاه تاریخی پارمنیدس را مورد بحث قرار می‌دهم و سپس تفسیری ثابت از قطعات موجود از هر سه بخش شعر او ارائه می‌دهم.
نقدی بر استدلال پوپر علیه استقراء و توجیه گرایی در علم (کارل پوپر) [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Salim Murad
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : کاهش ارزش کلی اندیشه علمی نقطه همگرایی تقریباً همه گرایش‌های فلسفه پسا پوزیتیویستی و پست مدرن است. با این حال، پایین آوردن روش شناسی علمی و شیوه های علمی تفکر به طور کلی، همراه با آرمان های علمی حقیقت عینی، پیشرفت و توسعه، موضوعی پنهان در فلسفه پست مدرن نیست: این فلسفه به چنین نقدی شکوفا می شود و آشکارا نارضایتی خود را از آن اعلام می کند. شیوه های علمی تفکر و معیارهای استدلال. اما استراتژی اتخاذ شده توسط حداقل برخی از روندهای پسا پوزیتیویستی، تا حدودی گمراه کننده است. این روندها به بهانه تخریب مفهوم پوزیتیویستی از علم، به علم حمله می کنند. آنها با معرفی خود به عنوان قهرمانان و ناجیان واقعی علم و دشمنان پوزیتیویسم، تلاش می کنند همان پیش فرضی را که دانش علمی بر آن استوار است، از بین ببرند. کارل پوپر را می توان مبتکر یکی از این گرایش ها در فلسفه علم پسا پوزیتیویستی دانست. او در پی اثبات عدم امکان توجیه در دانش علمی از طریق و بر اساس انتقاد خود از استقرا بود. این پایان نامه کوششی اندک برای تثبیت این واقعیت است که توجیه صدق نظریات علمی امری پیش پا افتاده نیست که بتوان آن را بدون تأمل جدی رد کرد. تلاش شده است نشان داده شود که انتقاد پوپر از استقرا و کنار گذاشتن توجیه‌گرایی از قلمرو علم، بی‌پایه است
  • تعداد رکورد ها : 1276