جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1276
خداوند آنجاست: نماهای مسیحیان از معبد در قرن اول پس از میلاد [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Jonathan Wells
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : در طول قرن اول، یشوا (عیسی) و مسیحیان اصلی معبد را محل سکونت خدا بر روی زمین می دانستند. آنها با اطلاع از کتاب مقدس عبری، که آن را به عنوان کتاب مقدس می دیدند، همچنان به معبد احترام زیادی می گذاشتند. نوشته های عهد جدید افکار اولین مسیحیان و آموزه های یشوع را در مورد درک آنها از معبد اورشلیم نشان می دهد. این مطالعه دیدگاه‌های معبد در عهد جدید و دیگر نوشته‌های مسیحی را از قرن اول بررسی می‌کند تا نشان دهد که بیشتر مسیحیان و به‌ویژه نوشته‌های عهد جدید همچنان معبد را به عنوان یک مکان عبادت قانونی برای مسیحیان گرامی می‌دارند.
انحصار ایمان مسیحی: موردی برای مسیح تنها در فرهنگ نسبیت گرایی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Brandon Keith Sinclair
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : گزاره حقیقت مطلق و انحصاری در فرهنگ نسبی گرایی از مهم ترین بحث های امروزی است. پاسخ به این معضل ضروری است. نسبی گرایی نه تنها جامعه سکولار را اسیر خود کرده است، بلکه در تفکر بسیاری از مسیحیان مدعی نفوذ کرده است. پیام سنتی مسیحی همیشه پیام انحصاری و تنها بودن مسیح بوده است. چالشی که برای آپولوژیست مسیحی در فرهنگ نسبی‌گرایی وجود دارد، سه چیز است: وجود حقیقت مطلق و انحصاری را تثبیت کند، استدلال‌هایی را که نسبی‌گرایی به‌عنوان نامعقول، غیرمنطقی و خطاپذیر معرفی می‌کند، باطل کند، و دلیل محکمی برای منحصربه‌فرد بودن غیرقابل غلبه‌ناپذیر بودن آن ارائه کند. عیسی مسیح و ایمان مسیحی برای انجام این کار، باید در کلیسای محلی گام هایی برداشته شود تا فرهنگ عذرخواهی انجیلی تجدید شود. انحصار مسیح به تنهایی و ایمان مسیحی باید به عنوان جایگزین درست و تنها برای ایدئولوژی شکست خورده نسبی گرایی ارائه و تثبیت شود.
مسئله شناخت طبیعی خداوند در نوشته های توماس آکویناس و استقبال از آن توسط نویسندگان برگزیده معاصر [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Jiří Řičař
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : استناد کتابشناختی مسئله شناخت پذیری طبیعی خدا در توماس آکویناس [نسخه خطی]: و استقبال از آن توسط نویسندگان منتخب معاصر: پایان نامه دیپلم / Jiří Řičař; ناظر: دیوید بوما. – پراگ، 2016. – 62 ص. چکیده پایان نامه به امکان شناخت خدا به معنای فلسفی اختصاص خواهد یافت. از نظر روش شناختی، مکاشفه کتاب مقدس (revelatio) و آموزه مسیحی را نادیده می گیرد. دانشجوی کارشناسی ارشد آموزه مناسب آکویناس را ارائه خواهد کرد و سعی می کند تأثیرات و اشکال آن را در آثار فیلسوفان دین معاصر مانند آر. سوینبرن، آر. شفلر و غیره بیابد. هدف این پایان نامه بیان آموزه توماس آکویناس در این زمینه و ارزیابی واکنش و تغییرات آن در آثار فلاسفه خاص است
مفهوم طبیعت و معلق در الهیات جان عمان [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
P Grant
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : «طبیعت و ماوراء طبیعت» مفهوم اساسی فلسفه دین جان عمان است. آن فلسفه ای که در کتاب «طبیعی و فراطبیعی» او یافت می شود، باید در چارچوب «الهیات متقاطع» که در نوشته های الهیاتی پیشین او آمده است، خوانده شود. ایمان عمان این است که پروردگار ما بر روی صلیب، پدر را به عنوان عشق آشکار می کند، که از مردم می خواهد که صلیب های خود را برای بخشش بردارند. عشق پدر و آزادی انسان برای شریک شدن از آن، جوهره مسیحیت است. همه چیز جز نسبی و در حال تغییر است. عمان با این چنین شروع به فلسفه دینی که توسط ایمان تنظیم می شود، تلاش می کند چالش انجیل را با عقلانیت آن آشتی دهد. یقین او مبنی بر اینکه حقیقت آن به تأیید متافیزیکدانان وابسته نیست، با آگاهی او ترکیب می شود که وظیفه اوست که با عبارات معقول ماهیت آن انجیل را برای جهان توضیح دهد. برای اینکه در بحث از فلسفه دین او هدفی وجود داشته باشد، باید توافقی آزمایشی در مورد امکان چنین تعهدی در برابر کسانی که معتقد به فساد تمام قضاوت «غیرقابل رستگاری» هستند، و علیه کسانی که معتقدند فلسفه دین باید انجام شود، داده شود. نه بر اساس ایمان بلکه بر اساس "شواهد طبیعی". در گفتن این سخن، ممکن است متأسفانه باشد که عمان در «طبیعی و ماوراء طبیعی» وابستگی خود را به ایمان به وضوح بیان نمی کند. در نتیجه تأکید بیش از حد بر بدهی و پیوند او با سنت‌های خردگرایی سکولار اروپایی دشوار نخواهد بود. به‌عنوان مقدمه‌ای برای شرح فلسفه دین عمان، سیر عریان زندگی و نوشته‌های او بین سال‌های 1860-1939 در رابطه با مشارکت او در سنت‌های اروپای مدرن توصیف می‌شود. بدون اشاره به جبر در مورد مردی با اصالت عمان، او را می‌توان در پرتو تضاد بین ایمان کتاب مقدسی دوران کودکی او و جریان فلسفه سکولار در عصر او به وضوح دید. اگرچه او مرجع علمی را تحقیر می کند، اما خوانش عظیم او در زمینه الهیات لیبرال پساکانتی را می توان در بدهی های او به رئالیسم لوتزه، الهیات احساس شلایرماخر و تحقیر مسیحیت متافیزیک ریچل مشاهده کرد. واکنش عمان در برابر گمانه‌زنی‌های هگلی زمانی بهتر قابل درک است که به یاد بیاوریم که او تا چهل و هفتمین سال عمر خود یک وزیر فعال بوده است. تغییر در نوشته‌های او از انجیل ساده، خطاب به کسانی که در کلیسا هستند، به فلسفه دین خطاب به جهان ممکن است تا حدی با تجربه او در کمبریج توضیح داده شود، جایی که او یک سوم آخر عمر خود را در آنجا گذراند. او در این فضا می‌دید که ضرورت متافیزیکی چقدر عمیق است که به انسان‌های تحت سلطه بینش‌هایشان از جهان به‌عنوان «چیز» یا «زندگی» یا حتی «روح» نشان دهد که چگونه واقعی‌ترین و مهم‌ترین جهان «افراد» است. ". با پاسخ او به فاجعه اروپا در سال 1914، ماهیت عملی اخلاق او روشن می شود. مابعدالطبیعه عمان با توصیف روایت او از چگونگی ظهور ماوراء طبیعی به آگاهی نزدیک می شود.
خویشاوندی: رویکرد شبانی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Jan E Sooter
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : نمونه‌ای نفیس از خویشاوندی بین زنان در لوقا 1: 39-45 است که الیزابت که از طریق معجزه‌آسا باردار شده بود، به مریم سلام می‌کند که او نیز به طور معجزه آسایی صاحب فرزند شده است. این رویارویی امروز در حالی تکرار می‌شود که زنان بی‌خانمان و مراقبانشان در اتاقی مورد استقبال قرار می‌گیرند که در آن به کتاب مقدس عشق خدا به آنها و بازتاب امید روزانه گوش می‌دهند. ما محیطی از آسایش و اعتماد را به عنوان محیطی برای این زنان فراهم می کنیم تا داستان های زندگی خود را به اشتراک بگذارند. این پایه و اساس یک خدمت جدید در کلیسای مقدس مقدس است. الاهیات ادوارد پی. هاننبرگ، ماریا هریس، مایکل هوران و رزماری رادفورد روتر شواهد بنیادی را ارائه می دهند که از توسعه این وزارتخانه و ارائه رهبری وزرا پشتیبانی می کند. ایجاد یک وزارتخانه برای زنان به دلیل ساختار مردانه سلسله مراتب کلیسا که شامل کشیش و کشیش محله می شود، می تواند چالش برانگیز باشد. الهیات آگوستین، آکویناس و بالتاسار ریشه در دوگانه انگاری انسانی دارد که مرد را بر زن ترجیح می دهد. این دیدگاه از برابری زنان در چارچوب ساختار کلیسا حمایت نمی کند، بلکه آنها را با استفاده از الهیات کلاسیک مسیحی می بیند. پل تیلیش، متکلم پروتستان، یک بررسی عملی را متصور بود که الاهیات اگر در یک زمینه معاصر دیده شود، مؤثرتر است. برای من به عنوان یک نامزد همکار شبانی برای اسقف نشینی لس آنجلس، واضح است که الهیات پل تیلیش به زنان اجازه می دهد تا بر خلاف الهیدانان مسیحی کلاسیک، همکاران شبانی و مدیران زندگی محلی شوند.
درباره ماندگاری اصالت هایدگری [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Seth Benton Daves
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : در این مقاله من این سوال را مطرح می کنم: آیا اصالت هایدگری دائمی است؟ برای بررسی این پرسش، با تحلیلی کامل از آنچه هایدگر از اصالت می‌گوید، شروع می‌کنم. پس از آن، به چهره‌های پیشرو در این حوزه نگاه می‌کنم و به دنبال راهنمایی در پاسخ به پرسش ماندگاری اصالت هایدگری هستم. در نهایت به این نتیجه می‌رسم که نسخه اصلاح‌شده تحلیل جان هاگلند از مصمم بودن، پاسخ مثبتی به سؤال من می‌دهد. من با بررسی مشکلات احتمالی به این نتیجه می رسم که اصالت هایدگری دائمی است.
دفاع از رستاخیز عیسی از طریق قابل اعتماد بودن شاهدان معتبر [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Gregory K. Cherven
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف این پایان نامه روشن کردن این واقعیت است که شواهد کافی برای رستاخیز عیسی مسیح از طریق قابل اعتماد بودن شاهدان معتبر وجود دارد. اگرچه شواهد فیزیکی وجود ندارد، اما به این معنی نیست که شواهد کافی وجود ندارد. آیا داشتن مدارک فیزیکی برای اطمینان از محکومیت ضروری است؟ پرونده های جنایی که در آنها محکومیت قتل بدون بازیابی جسد، شواهد فیزیکی یا اعتراف تضمین شده است، بررسی خواهد شد. محکومیت ها صرفاً بر اساس شهادت شهود صادر شده است. شاهدان عینی رستاخیز عیسی با دریچه‌ای مدرن ارزیابی می‌شوند و هیچ مدرکی دال بر ناتوانی آنها در معتبر تلقی نمی‌شوند. شواهد تأیید کننده ای ارائه شده است که شهادت شاهد عینی را ثابت می کند. شواهد فراوانی آشکار شده است و باید به باوری فراتر از شک معقول درباره عیسی زنده شده منجر شود.
پاسخی مسیحی به فرازمینی گرایی مدرن [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Chase Perry Cakmis
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : باورهای فرازمینی (ET-ism) در دوران معاصر به یک جنون فرهنگی تبدیل شده است و بسیاری از کسانی را که با این ایده ها مواجه می شوند شیفته خود کرده است. ET-ism بر همه اشکال رسانه ها، علم و حتی مذهب تأثیر گذاشته است. با نفوذ ET-ism در تمام جنبه های جامعه، مسیحیان باید بدانند که چگونه به این جنون و ایده هایی که از آن سرچشمه می گیرند، نزدیک شوند. تحقیقات زیادی در مورد این موضوع هم در سطح فردی و هم در سطح علمی انجام شده است، و این باورها را از دیدگاه‌های حاشیه‌ای که فقط پارانوئیدها به آن باور دارند، به ایده‌های پذیرفته شده گسترده حتی در جامعه علمی منتقل می‌کنند. در حالی که محافل مسیحی در گذشته این موضوع را مورد بحث قرار داده اند، امروزه به یک امر نادر تبدیل شده است و به این ایده می دهد که مسیحیان باید برای این ایده ها آماده شوند. پس از تحقیق درباره ET-ism با استفاده از کتاب های منتشر شده، پایان نامه ها، گزارش های خبری، مقالات بررسی شده، و حتی اسناد دولتی طبقه بندی شده، سه پارادایم حاکم بر ET-ism شکل گرفتند. سپس این پارادایم ها برای درک بهتر باورهای اساسی که هر پارادایم ارائه می دهد و اینکه مسیحیان چگونه باید به هر یک از آنها پاسخ دهند، تجزیه و تحلیل شدند. این تحقیق به این نتیجه رسید که مسیحیان و کلیساها باید برای مقابله با هر سه پارادایم آماده باشند، در میان این شور فرهنگی وفادار بمانند و طرفداران این پارادایم ها را درک کنند. در نهایت، این مهم نیست که کدام پارادایم در نهایت درست است (یا اگر پارادایم دیگری به طور کلی تأیید شود). این مهم است که مسیحیان در نهایت چگونه به هر یک از احتمالات و مردمی که هر یک را به عنوان حقیقت نگه می دارند، پاسخ می دهند.
"آنها خدا را خواهند دید": بیان تومیستی شادی و آرزو [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Fred del Guidice
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف مقاله بررسی الهیات سنت توماس آکویناس درباره شادی و رابطه آن با میل طبیعی به دیدن خدا است. به طور خاص، به دنبال این است که به این موضوع بپردازد که آیا این میل طبیعی برای دیدن خدا ذاتی است یا برانگیخته. دو مکتب فکری متفاوت در این مورد وجود دارد. برخی از علما مانند بل. جان دونس اسکاتوس و هانری کاردینال دو لوباک معتقدند که میل طبیعی به دیدن خدا یک میل فطری و ناخودآگاه است که جدا از دانش است. از سوی دیگر، بسیاری از تومیست‌ها مانند کاجتان، سوارز، جان سنت توماس، گاریگو-لاگرانژ، و ژاک ماریتن معتقدند که میل طبیعی به دیدن خدا یک حرکت طبیعی اراده است که از دانش ناشی می‌شود. هر دوی این مواضع مفاهیم متفاوتی در مورد توانایی انسان در عشق به خدا و رسیدن به سعادت کامل دارند. دکتر لارنس فینگولد، الهی‌دان تومیست و نویسنده پرکار، در یکی از کتاب‌های خود به طور گسترده در این مورد نوشته است: میل طبیعی به دیدن خدا به روایت سنت توماس آکویناس و مفسران او. این مقاله با استفاده از کتاب او، خلاصه‌ای از الهیات سعادت توماس سنت توماس را ارائه می‌کند، این دو تفسیر متفاوت از متون آکویناس را بررسی می‌کند و سپس نتایجی را از این تحقیق پیشنهاد می‌کند.
اعمال خداوند را به یاد بیاورید: نقش حافظه جمعی در یک ایمان معقول [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Baily Ray McDaniel
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : علمای سکولار از دیرباز ایمان را غیر معقول و غیرموجه می دانستند. یکی از بزرگترین مسائلی که امروزه مسیحیان با آن روبرو هستند، کار بر ضد این تصور است که ایمان کور است. ریچارد داوکینز نویسنده پرفروش می گوید: «ایمان مذهبی یک خاموش کننده قوی محاسبات عقلانی است که معمولاً به نظر می رسد که بر همه چیزهای دیگر غلبه دارد. غیرمنطقی بودن ایمان به طور مداوم توسط سایر محققان از جمله برتراند راسل تکرار می شود. همانطور که کلی جیمز کلارک اشاره می کند، «یک بار از برتراند راسل پرسیده شد، اگر قرار است به حضور خدا بیاید، به خدا چه خواهد گفت. راسل پاسخ داد، «شواهد کافی برای خدا، نه شواهد کافی.» این ادعا که مسیحیت فاقد شواهد و شایستگی است، برای عذرخواهان مشکل‌ساز است، زیرا مانعی در راه نجات برای بسیاری ایجاد می‌کند. محققان کتاب مقدس، از جمله ویلیام لین کریگ و گری آر. هابرماس، به روش های متفاوتی به این موضوع پاسخ داده اند که به طور مؤثر عقلانی بودن ایمان مسیحی را نشان می دهد. با این حال، این پاسخ‌ها معمولاً حافظه را به عنوان مدرکی برای مسیحیت در نظر نمی‌گیرند. این اثر سعی خواهد کرد با نشان دادن این نکته که حافظه، به ویژه حافظه جمعی، می تواند ارزش عذرخواهی داشته باشد، به پاسخ های این محققان کمک کند. ارزش حافظه جمعی از طریق ارزش سنت و اعتقادات نشان داده می شود. این اثر وقایع عهد عتیق و کلیسای اولیه را به دوران مدرن متصل می کند.
  • تعداد رکورد ها : 1276