جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1276
بررسی موضوع عدالت در الهیات راینهولد نیبور در مقایسه انتقادی با الهیات برگزیدگان الهیات آزادیبخش آمریکای لاتین [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
George Marvin Wortham
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف این مطالعه ارزیابی انتقادی الهیات است که به دنبال معنا بخشیدن به این تجربه شاگردی است. این الاهیات است که از بستر آمریکای لاتین بیرون آمده و باید در گفتگوی انتقادی با الهیات راینهولد نیبور قرار گیرد. هم الهیات رهایی بخش و هم الهیات نیبوری به عدالت اجتماعی و رابطه آن با ایمان مسیحی می پردازند. تز این پژوهش این است که رئالیسم نیبوری الهیاتی را ارائه می‌کند که بهتر می‌تواند به شاگردی که عدالت اجتماعی را می‌طلبد هدایت و معنا بخشد. در عین حال، این پژوهش به بررسی حوزه‌های الهیات نیبوری می‌پردازد که بینش‌ها و انتقادات الهیات رهایی‌بخش به چالش کشیده می‌شوند. نتیجه نهایی این پژوهش تبیین یک رئالیسم نیبوری خواهد بود که «رهایی‌بخش» است. بررسی موضوع عدالت با تحلیل و نقد درک رینهولد نیبور از عدالت آغاز خواهد شد. این بخش اول مطالعه ما شامل چهار فصل است که به واقع‌گرایی انسان‌شناختی نیبور، ارزش‌های عدالت، اجرای عدالت، و فصل آخر نقد و نظر می‌پردازد. در این مرحله باید مسئولیت خواندن نیبور را بر عهده بگیرم. من آگاهم که جایگاه نیبور را به شیوه‌ای نظام‌مند که در آثار خودش وجود ندارد، سازماندهی و انتزاع کرده‌ام. به این ترتیب من تنش دیالکتیکی و ابهام تجربه شده در خواندن نیبور را کاهش داده ام. این که آیا این یک ضرر یا سود برای الهیات نیبوری است، ارزیابی را به خواننده واگذار می کنم. نظر دومی که باید در مورد این تحلیل از الهیات نیبور بیان شود، مربوط به اصطلاح «رئالیسم مسیحی» است. در مطالعه زیر از استفاده از این اصطلاح اجتناب کرده ام. این اصطلاح به کلام نیبور و نهضت کلامی مرتبط با آن اشاره دارد. دغدغه من در این پژوهش این است که به طور خاص به موضع نیبور بپردازم و نه جنبش الهیاتی پس از نیبور. بخش بعدی مطالعه ما شامل قرار دادن الهیات نیبوری در گفتگو با الهیات رهایی بخش است. این گفتگو با مقایسه روش کلامی آغاز خواهد شد. در ادامه این فصل از روش کلامی، سه فصل ارائه خواهد شد که به موضوعات خاص کلامی و رابطه آنها با عدالت اجتماعی می پردازد. این موضوعات عبارتند از؛ گناه، نجات، و مسیحیت. فصل آخر این بخش به ارزش ها و اخلاق الهیات رهایی بخش می پردازد
از پدیدارشناسی تا ایمان: فلسفه و الهیات در اندیشه رودولف بولمان [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Simon Gareth James Jones
نوع منبع :
رساله تحصیلی
کلیدواژه‌های اصلی :
مفاهیم زمان، مکان و حرکت در فلسفه اولیه هند [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
N S Junankar
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
کلیدواژه‌های اصلی :
پیامدهای فلسفه علم برای فلسفه دین [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
D. M Stanesby
نوع منبع :
رساله تحصیلی
کلیدواژه‌های اصلی :
معابد رابط: مطالعه رابطه بین بودیسم و هندوئیسم در معابد موننسوارام سریلانکا [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Rohan Neil Bastin
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : دو معبد مهم در Munnesvaram، در ساحل غربی سریلانکا، هندو هستند و توسط کشیشان تامیل اداره می شوند. حمایت آنها عمدتاً بودایی سینهالی است. آنها زمینه ای برای بررسی روابط بین هندوئیسم و ​​بودیسم در سریلانکای مدرن در دوره تنش های قومی خشونت آمیز بین تامیل ها و سینهالی ها هستند. پایان نامه در دو بخش تقسیم می شود. اولی به تاریخ معابد در دوران استعمار و پس از استعمار، تاریخ اختلاف مذهبی و تحلیل اجتماعی دو گروه کشیش و عبادت می‌پردازد. این زمینه را برای در نظر گرفتن بحث‌های انسان‌شناختی کنونی در مورد سلسله مراتب و تاریخیت ایجاد می‌کند. مورد دوم از طریق تجزیه و تحلیل دقیق طراحی معبد، آیین و عبادت، توجه را گسترش می دهد. محبوبیت فزاینده Munnesvaram به عنوان مرکزی برای جادوگری، که در آن خدایان زن هندو غالب هستند، در زمینه خصومت قومی تجزیه و تحلیل می شود، تا ماهیت متغیر اهمیت مذهبی Munnesvaram در یک محیط اجتماعی ناپایدار تفسیر شود.
تجربه‌گرایی هدف‌گرا و «پدر» انقلاب علمی: متافیزیک و روش در کار گالیله [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Katherine R Crawley
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه مربوط به شاخه ای از تاریخ علم است که مسئله پیشرفت علمی را به عنوان مسئله اصلی خود به عنوان رشد دانش و درک درباره جهان تعریف می کند. این حوزه تحقیقی است که در سال‌های اخیر با توسعه روش‌شناسی تاریخی که از همه بحث‌های معرفت‌شناختی و پیامدهای تثبیت‌شده آن اجتناب می‌کند، سرکوب شده است. بنابراین، این پایان نامه به حوزه های زیر می پردازد. در فصل اول به درجه‌ای پرداخته می‌شود که تعالی کنونی تاریخ زمینه‌ای و اجتماعی علم به تدوین استراتژی‌های روش‌شناختی بستگی دارد که مشروعیت تاریخ پیشرفت ایده‌های علمی را انکار می‌کنند. نشان داده شده است که این راهبردها به تعریف قدیمی تاریخ فکری علم درونگرایانه وابسته است که از حوزه های مرتبط در فلسفه علم استفاده می کند. برخی از استدلال های اساسی به نفع امکان تاریخچه های مترقی ایده های علمی، که توسط این رشته به عنوان یک کل نادیده گرفته شده است، تکرار می شود. فصل دوم به شرحی از این موضوع اختصاص دارد که چگونه یک فلسفه علم امروزی، تجربه‌گرایی هدف‌محور، راه‌حلی برای مسئله استقراء ارائه می‌دهد که با نشان دادن اینکه عقلانیت علمی دارای بعد تاریخی است، چارچوب تاریخ‌نگاری مناسبی برای پیشرفت فراهم می‌کند. -تاریخ معطوف به ایده های علمی فصل سوم کار گالیله را در پرتو این چارچوب تاریخی جدید بررسی می کند. اولاً، نشان داده شده است که گزینه 7 برای تفسیر است، توضیحی از اینکه علم تا چه حد باید عقلانی ایده آل باشد که گذشته را به طور عقلانی بازسازی نمی کند. ضمناً در روش شناسی گالیله، می توان نشان داد که کار او دارای یک وحدت زیربنایی است - و بخشی از یک سنت مترقی است - به روش هایی که سایر تفاسیر، که به دلیل عدم وحدت ظاهری در سطح روش شناختی منحرف شده اند، از درک آن ناتوان هستند. در نهایت، فصل چهارم امکان رابطه سودمند و متقابل بین تحولات فلسفه علم و تاریخ های مترقی ایده های علمی را مورد بررسی قرار می دهد.
«جستجوی مطلق»: تحلیلی از مطلق در آثار میشل تورنیه [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Kirsty Louise Fergusson
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : در دهه گذشته، نوشته‌های میشل تورنیه مورد توجه انتقادی فزاینده‌ای هم از سوی رسانه‌ها و هم از سوی نهادهای دانشگاهی قرار گرفته است. با این حال، در بسیاری از موارد، معیار و رویکرد نقد کمتر از حد رضایت بخش بوده است. امید است مطالعه حاضر بتواند تا حدودی این وضعیت را اصلاح کند. این پایان نامه یک مطالعه موضوعی در مورد آثار میشل تورنیه، از اولین اثر موجود (منتشر نشده) او (مطالعه ای درباره افلاطون، ارائه شده در سال 1946) تا آخرین انتشارات او، Le Medianoche Amoureux (1989) ارائه می دهد. فصل اول نشان می‌دهد که انگیزه‌ای که به تمام نوشته‌های تورنیه می‌پردازد، «recherche de I'absolu» است، یک دل مشغولی فلسفی با ماهیت و سرنوشت مطلق. توجه ویژه‌ای به اولین اثر منتشر شده تورنیه، «Impersonnalisme» (1946) می‌شود که در آن او چارچوب یک فلسفه شخصی مطلق را مشخص می‌کند، نه تنها به این دلیل که تورنیه متعاقباً از آن به عنوان «la base cachee sur laquelle j» یاد کرد. 'edifie toutes mes petites histoires' (Le Vol du Vampire, p.299)، اما همچنین به این دلیل که تاکنون از توجه منتقدان دور مانده است. فصل بعدی روشی را پیشنهاد می‌کند که خواننده را قادر می‌سازد تا با نظرات خود تورنیه به شیوه‌ای درگیر شود که به حدس و گمان مستقل اجازه دهد. سپس مطلق تورنیرین در پرتو وفاداری های فلسفی و ویژگی های خاص آن مورد بررسی قرار می گیرد. جست‌وجو و افشای امر مطلق، با توجه به گستره‌ای از موتیف‌ها و مضامینی که از این طریق در آثار او گنجانده شده است، برای همه مطالعات موضوعی و ساختاری نوشته تورنیه اهمیت اساسی دارد. بخش دوم به بررسی مظاهر امر مطلق در نوشته تورنیه با عناوین منظر، زبان، خنده، هنر و اسطوره می پردازد که در آن مضامین فرعی مانند جنسیت، وارونگی و دیدگاه کودک نیز بررسی خواهد شد. بخش سوم پیوند فلسفه و ادبیات را که در نوشته‌های تورنیه دیده می‌شود با آنچه در سه متن دیگر به نمایش گذاشته شده است، در تضاد قرار می‌دهد: امیل روسو، مسیو تسته والری و لا تهوع سارتر.
خانواده عشق بازبینی شد: مطالعه ای درباره «انجیل پادشاهی» هندریک نیکلاس و ترجمه های آن [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
An Vanderhelst
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه به بررسی سنت مکتوب جنبش مذهبی قرن شانزدهم معروف به خانواده عشق می پردازد. هم نوشته‌های آلمانی پایین هندریک نیکلاس، بنیانگذار جنبش و هم ترجمه‌های معاصر آن‌ها به زبان انگلیسی و لاتین را بررسی می‌کند. بخش اول این مطالعه، از طریق تحلیل متنی مفصل از رساله الهیات Evangelium Regni، بررسی آگاهانه نوشته‌های هندریک نیکلاس و کارکرد آن‌ها در انتشار باورهای معنوی او را نشان می‌دهد. این مستند تلاش های پرزحمت نیکلاس برای انتقال تجربیات رویایی خود از طریق یک رسانه ادبی و ارزیابی مجدد اهمیت کلام مکتوب در جنبش است. بخش دوم این پایان نامه از نزدیک به بررسی ترجمه انگلیسی و لاتینی از Evangelium Regni می پردازد که در اواسط و اواخر قرن شانزدهم تولید شد. با انجام این کار، نه تنها نور جدیدی بر تاریخ ادبی خانواده عشق می اندازد، بلکه به وضعیت فعلی تحقیق در مورد جنبش نیز کمک می کند، به طوری که از طریق تجزیه و تحلیل همین متن اصلی، توصیفات مختلف موجود در مورد جنبش را مورد بازنگری قرار می دهد. خانواده عشق. این پایان نامه از طریق مقایسه توصیفی ترجمه ها با متن مبدأ آنها، میزانی را در نظر می گیرد که ترجمه های آثار نیکلاس هم محصول و هم عوامل گسترش و تثبیت جنبش فامیلیست بوده و در عین حال سازمان دقیقی را که در پس آفرینش آنها وجود دارد، برجسته می کند. یافته های این مطالعه مستلزم ارزیابی مجدد اهمیت و نقش واژه ترجمه شده در خانواده عشق است و به طور کلی نشان می دهد که چگونه ترجمه در ساختن یک سازمان دینی در اروپای پس از اصلاحات نقش اساسی دارد.
تغییر ارزش ها در جامعه معاصر مفهوم سازی مجدد ارزش ها با استفاده از تحلیل میشل فوکو [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
David Stephen Scott
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه یک مفهوم سازی مجدد از روانشناسی ارزش ها با استفاده از تحلیل های میشل فوکو ارائه می کند. برای پرداختن به پرسش‌هایی که توسط تحلیل‌های پسامدرن جامعه معاصر و روان‌شناسی گفتمانی مطرح می‌شود، این پایان‌نامه شرح و بررسی مفصلی از اندیشه فوکو ارائه می‌کند، با تمرکز بر مفاهیم آن برای سنت نظری مسلط در روان‌شناسی ارزش‌ها. سپس برنامه ای از تحقیقات تجربی را گزارش می کند که مفهوم سازی ارزش ها را با الهام از فوکو بررسی می کند. پس از بررسی ادبیات ارزشی و معرفی مسئله محوری پژوهش، این پایان نامه مروری بر آثار فوکو و تحلیلی از ماهیت و تکامل کار او ارائه می دهد. این از تفسیر خود فوکو از پروژه خود به عنوان فرمول مجدد سنت روشنگری پیروی می کند و بر سه محور متمایز اندیشه او تأکید می کند. این دیدگاه تفسیرهای بعدی را راهنمایی می کند. خواندن باستان شناسی دانش فوکو، درکی جایگزین از مفهوم گفتمان در مقایسه با آنچه در روانشناسی رایج شده است، ارائه می دهد، و بر ویژگی های توانمند و محدودکننده شیوه های گفتمانی و تولید دانش تأکید می کند. سپس کار فوکو در مورد تغییرات اجتماعی معاصر از طریق نوشته های او در مورد اخلاق تفسیر می شود. استدلال می‌شود که در رابطه‌ای که فرد با خود دارد، خود را به عنوان یک موضوع اخلاقی شکل می‌دهد که ممکن است در جامعه معاصر تغییراتی پیدا کند. مفهوم روان‌شناسی ارزش‌ها این است که پتانسیل تغییر نه تنها در اولویت ارزش‌ها، همانطور که نظریه‌پردازان ارزش‌ها مطرح می‌کنند، وجود دارد، بلکه در بنیان اخلاقی ارزش‌ها، با پیامدهایی برای روشی که مردم ارزش‌ها را مفهوم‌سازی می‌کنند، وجود دارد. از این رو، مفهوم‌سازی غالب ارزش‌ها به‌عنوان اصول راهنما انتزاعی و پایدار ممکن است تنها یک درک واحد از ارزش‌ها را نشان دهد، که در تئوری‌ها و ابزار تحقیق کنونی نهفته است، اما وابسته به اشکال خاصی از اخلاق است. دو مطالعه تجربی اول، رویکردهای موجود را تکرار و پشتیبانی می‌کنند، تغییراتی در اولویت‌های ارزشی پیدا می‌کنند و شواهدی برای مدلی جهانی از محتوای ارزش‌ها پیدا می‌کنند. با این حال، مطالعات بعدی با استفاده از روش کیفی و کیو نشان می‌دهد که مستقل از این نتایج، گونه‌ای از اشکال اخلاقی را می‌یابیم، همانطور که کار فوکو پیشنهاد می‌کند. علاوه بر این، روابط سیستماتیک بین اخلاق و مفاهیم ارزش‌ها نزدیک است. سپس یک مقیاس خودسازی اخلاقی برای نشان دادن اینکه مردم تصوری از ارزش‌ها دارند که به مفهوم روکیچ تقریب دارند، توسعه داده می‌شود، اما فقط تا حدی که ارزش‌هایشان با اخلاقی مبتنی بر معنویت، سنت یا اصول مرتبط باشد. پیامدهای تحلیل فوکو و مفهوم سازی مجدد ارزش ها از نظر روانشناسی ارزش ها، پست مدرنیته و استفاده از فوکو در روانشناسی مورد بحث قرار می گیرد.
  • تعداد رکورد ها : 1276