جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
مثنوی
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
تعداد رکورد ها : 160
عنوان :
تجلی کلام علوی در شاهنامه و مثنوی
نویسنده:
سید تقی آل یاسین
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه متنی
وضعیت نشر :
قم: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی قدسسره,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
نهج البلاغه (نهجالبلاغه)
,
مثنوی
,
حکمت علوی
,
شاهنامه فردوسی
,
ادبیات
کلیدواژههای فرعی :
اهل بیت(ع) ,
اصطلاحنامه تاریخ اسلام ,
قرآن ,
تاریخ نهج البلاغه ,
مضامین مشترک در شاهنامه و نهج البلاغه ,
تاثرات مثنوی از نهج البلاغه ,
چکیده :
نهج البلاغه كه نام برازنده و بسيار رسای آن می تواند يادآور سخن حكيمانه «الأسماءُ تُنزَلُ مِنَ السَّماءِ» باشد، در درجه نخست در روشهای بلاغت و شيوايی سخن در زبان عربی است و بنا به قول جامع اديب و دانشمند آن، سيد رضی؛ محور اصلی جمع آوری گفتار پراكنده حضرت نيز همين نكته مشترك و ساری در منقولات علوی بوده است و البته بر پايه اين خصيصه تقريبا منحصر به فرد ادبی بودن در عين عربيت است كه می توان در بررسی تأثير نهج البلاغه و يا ساير مجموعه های كلام امام در زبانهای مجاور به ويژه زبان و ادبيات ارجمند پارسی به بحث پرداخت. ادبيات پرمايه فارسی بايد بيش از هر چيز خود را مديون عنايات بيشائبه و تأثيرات عميق و بنيادی قرآن عظيم بداند و بايد گفت كندوكاو تأثيرات صريح و انكارناپذير قرآنی در مقولات شاخص ادبی خود مقالِ جداگانه ای می طلبد و قطعا در محور موضوع اين گزارش غيرقرآنی و علوی نمی گنجد. نهج البلاغه همانند بسياری ديگر از متون و منابع استوار دينی و همچنين به مانند بسياری ديگر از آثار و مضبوطات تاريخی، تأثيرات شگرف و بعضا آشكاری در برخی از متون ادبی ما ايرانيان داشته است كه بی مجامله بررسی «تخصصی» تأثير آن در هر يك از متون نظم و نثر ادبی می تواند در تبيين انديشه ها و گفتار ژرف و انسانی اين انسان الهی حقايق تازه و سودمندی عايد علاقه مندان مباحث ادبی گرداند. راقم اين سطور در اين گزارش مختصر از ميان متون ادب حماسی، شاهنامه حكيم توس، و از ميان ديگر متونِ نامبُردار پارسی، بزرگترين حماسه عرفانی دری، يعنی مثنوی معنوی مولانا جلال الدين را برای اين مبحث برگزيده است و قصد آن دارد در حد توش و توان مُزجات خود به بررسی كلی و محتوايی آنها در ارتباط با آبشخورهای علوی بپردازد تا در پيشگاه ارباب فضيلت چه قبول افتد و چه در نظر آيد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تقابل در هستی در مثنوی مولانا
نویسنده:
مهدی دهباشی
نوع منبع :
رساله تحصیلی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
افلاطون
,
مثنوی
,
هستی شناسی(فلسفه)
,
فرهنگ اسلامی
,
نگرش
,
اصطلاحنامه فلسفه
,
کتاب
,
اصطلاحنامه عرفان
,
مولوی، جلال الدین محمد بن محمد
چکیده :
چکیده ندارد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نور الهى محمدى؛ با نگاهى به اندیشه هاى صدراى شیرازى
نویسنده:
سیدحسن حسینی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه متنی
وضعیت نشر :
قم: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی قدسسره,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
نبوت
,
حضرت محمد(ص)(اوصیاء)
,
حکمت متعالیه
,
اوصاف پیامبر اکرم (ص)
,
نور محمد (ص)
کلیدواژههای فرعی :
نهج البلاغه (نهجالبلاغه) ,
مثنوی ,
حیات طیبه ,
حیات طبیعی محض ,
نور (اسماء ذات الهی) ,
آیه نور ,
رحمت الهی ,
حیات انسانی ,
شجره طیبه ,
عقل اول ,
وحدت عالم ,
قرآن ,
جلوه های وجه الهی ,
ساحت محمدی (ص) ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
چکیده :
محمد پيامبر (ص)، يكتا كلمه طيبه اى است كه سرآمد تمامى موجودات و مخلوقات و «كَلِمةُ اللّهِ اَلاعْلى»، هم اوست؛ «... پس خليفه خدا و مجمع مظاهر اسماء الهيه و كلمات تامات الهى است. همان طور كه فرمود: «اُوتيتُ جَوامِع الكَلِم.» چنانچه مخلوقِ خالق كل، همان حكم و اراده تام الهى بوده و از اين رو، «كلُمة اللّه» است، و نيز: «... كلُمة اللّهِ هى العُليا...» (التوبه / 40)؛ پس، نشان و تجلى الوهى، در ساحت محمدى (ص) به اوج علو و برترى مى نشيند. و بدين سان، نيازمندى به او در حلقه نيازمندى انسان به اهل حيات و وجود خود، پيوندى هميشگى دارد. با نبود او، حيات انسانى انسان از طراوت الهى و شادابى قرب و وصل بى بهره، همان قسم كه حيات طبيعى عالم خاك؛ بى درختان زنده و سبز: «... كَلِمَةً طَيِّبةً كَشَجَرة طَيِّبة»، چه اين كه سرمنشاءِ درخت نبوى، هم اوست. در این مقاله به بیان اوصاف و ویژگی های پیامبر اکرم (ص) بر اساس حکمت متعالیه مبادرت شده است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مضامین تعلیمی در مثنوی
نویسنده:
سمیرا مقدمی ماهیآبادی
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
مثنوی
,
مولانا
,
اخلاقی
,
اخلاق
,
ادبیات تعلیمی
,
تربیتی
,
شعر تعلیمی
,
حکمی
,
تعلیمی
,
مضامین
,
تربیت
,
اصطلاحنامه فلسفه
,
دَیِّن
,
اصطلاحنامه فقه
,
فضایل اخلاقی
,
13. علم کلام
,
اصطلاحنامه عرفان
,
هنر و علوم انسانی
,
مولوی، جلالالدین محمدبن محمد
چکیده :
مولوی در مثنوی با شگردهای گوناگون به تبیین مقال تعلیمی مورد نظر خود پرداخته است،گاهی با استناد به آیات قران کریم و احادیث و گاهی با استمداد از مثل و تمثیل و حکایت و داستان.و از این نظر مثنوی خوان رنگارنگی است با مضامین تعلیم، حکمت، اخلاق نظری و عملی.این رساله به وسع خود بر آن بوده است تا دست آشنا یا نا آشنای به معارف مثنوی را بگیرد و با خود به خانه های رنگارنگ و متنوع آن رهنمون سازد و جا داشت که کل مثنوی در این باب نقل می شد ولی به اقتضای عنوان رساله به موضوعات اهم پرداخته شده است بدان امید که هر چند کل آب دریا را نمی توان کشید ولی به قدر تشنگی می توان چشید.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نقش تقابلها در ساختار، بلاغت و زیباییشناسی مثنوی (با تکیه بر دفتر دو دفتر اول)
نویسنده:
لاله معرفت
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
مثنوی
,
,
زبان و ادبیات فارسی
,
تقابل
,
زنجیرههایِ تقابلی
,
تقابلهای همجوار
,
علم معانی نحو
,
نوآوریهای تقابلی
چکیده :
«تقابل»، یکی از فصول مشترک فقه اللّغه، فلسفه، منطق، کلام، بلاغت و زیباییشناسی و زبانشناسی است. این اصطلاح مسیری پر فراز و نشیب را از یونان به ایران و سرزمینهای عرب و از آنجا به غرب پیموده و دستخوش دگرگونیهایی در تعریف و انواع آن شده است. متون ادبی را میتوان با توجّه به ساختارهایِ تقابلی آنها تحلیل و تبیین کرد. مثنوی مولانا جلالالدّین محمّد بلخی نیز متن ادبی کهنی است که تاکنون به معانی بلند آن توجّهی بسزا شده، ولی عناصر زیباییشناسی آن، در زیر لایه معانی والای آن پنهان مانده است. یکی از این عناصر زیباییشناسانه، ساختارهای متنوّع تقابلی مثنوی است که در حوزه زبان، معنی و بلاغتنمود مییابد و پیوندی ژرف میان معنا و بلاغت برقرار میسازد که بر انسجام متن میافزاید. عناصر متقابل مثنوی، اغلب ساختاری زنجیرهوار دارند، این ساختارِ زنجیرهای بر اساس «تداعی» شکل میگیرد و این تداعیها بیشتر بر عناصر روایی استوارند تا عناصر فراروایی. بازگشتهای تداعیوار مولانا، «نظمِ» پریشان مثنوی را توجیه میکند. از هنرسازههای پنهان و ناپیدای مثنوی که بر اساس عنصر تقابل شکل گرفته است، «تقابلهای همجوار» است که یکی از ویژگیهای سبکی- بلاغی مثنوی است. این مجاورت با توجّه به نظریه علم معانی نحو در مثنوی توانسته است همسو با زمینه معنایی ابیات، در جهت القای غرض مولانا تأثیری روانشناسانه به مخاطب ببخشد. مقایسه بینامتنی تقابلهای مثنوی نشان میدهد مولانا واژهها را در محور همنشینی بیت بهگونهای قرار میدهد که با ایجاد سایهروشنهای معنایی، دیگر عناصر بیت را فعّال و پویا میسازد؛ در حالی که این تقابلها در آثارِ نظیر مثنوی، غیرنقشمند و خنثی هستند. از سوی دیگر خلّاقیّت و نوآوریهای مولانا در ایجاد تقابلهای بدیع سبب آشناییزدایی و ایجاد لذّت از این اثر شدهاست. شعر در وجود مولانا مَلَکهای است که بیاندیشیدن به صنعتپردازی و تمرکز بر آرایههای بلاغی، بهترین صورت خود را عرضه میکند. در یک کلام، بلاغتِ تقابلها، گذشته از تأثیر زیباییشناسانه، پرورنده زمینه معنایی سخن نیز هست، به گونهای که اَبَراندیشه ذهن مولانا در مثنوی بر اساس «تقابل» شکل گرفته است، چنانکه مثنوی را میتوان منظومه تقابلِ بنیادین خدا / بنده دانست.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
اخلاق اجتماعی در مثنوی معنوی
نویسنده:
غلامرضا رحمدل
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه شهید بهشتی,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
مثنوی
,
اصطلاحنامه اخلاق اسلامی
,
اخلاص عارفان
,
آداب اجتماعی
کلیدواژههای فرعی :
نهج البلاغه (نهجالبلاغه) ,
اخلاق فردی ,
کنش (عمل - فعل) ,
خودباوری ,
اخلاق اسلامی و دینی ,
قرآن ,
معرفت ,
فلسفه اخلاق (عام) ,
بلند همتی ,
عیب جویی ,
moral ideas ,
انواع عشق از نظر مولوی ,
مفاهیم ایجابی اخلاق ,
وسعت نظر ,
اخلاص عمل ,
عیب گویی ,
اخلاق کلبی ,
کلبی گری ,
اغتنام دوستی ,
اخلاق واقع مدارانه ,
اخلاق فردی ,
اخلاق کلبی ,
چکیده :
این مقاله با تکیه بر اصول نقد اخلاقی - که از شاخه های نقد محتوایی است - تنظیم و تدوین شده و پس از تعاریفی مفهوم شناختی از مقوله اخلاق، مصادیق و مظاهر آن - که به منزله شاخه های روییده بر تنه درخت تلقی شده اند - از شش دفتر مثنوی کشف و استخراج و بر اساس طبقه بندی مفهومی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته اند. مفاهیم محوری مورد بحث در این مقاله را می توان به شرح زیر فهرست بندی کرد: 1- مفاهیم ایجایی (اخلاق ایجایی)، که خود به دو بخش قابل تقسیم است: 1-1 اخلاق فردی، شامل مفاهیمی از قبیل: خودباوری، وسعت نظر و اخلاص عمل 2-1. اخلاق اجتماعی شامل مفاهیمی چون: اغتنام دوستی و قاطعیت و تحذیر 2- مفاهیم سلبی یا اجتنابی (اخلاق اجتنابی) مانند: اجتناب از اعمال نسنجیده و اجتناب از عیب جویی و عیب گویی 3- فلسفه اخلاق: در این بخش به نمونه هایی از ادبیات مثنوی - که رنگ و لهجه مکاتب فلسفی داشته و قابل انطباق با اخلاق مکتب کلبی است - اشارت شده است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 303 تا 322
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
چرا در مثنوی از الفاظ و حکایات رکیک استفاده شده است؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
در حقیقت دو اشکال مطرح میشود: ۱- استعمال الفاظ قبیح ۲- وجود حکایات قبیح درباره مسأله اول لازم به عرض است که حسن و قبح این الفاظ مسألهای عرفی است و تابع شرائط زمان و مکان است. در عصر تألیف مثنوی این الفاظ در عرف قبیح نبوده است و لذا شما همین دست
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
مثنوی
,
حکایت های مثنوی
,
ساختار مثنوی
,
الفاظ قبیح
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
عرفان و تزاحم اندیشه و عمل اجتماعی
نویسنده:
حسین شکرایی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
معرفت شناسی عرفانی
,
عرفان و عقل
,
اخلاق دینی
,
اصطلاحنامه اخلاق اسلامی
کلیدواژههای فرعی :
علامه طباطبایی ,
مرتضی مطهری ,
سید جلال الدین آشتیانی ,
نهج البلاغه (نهجالبلاغه) ,
سیاست ,
تاریخ عرفان ,
مجاهده ,
صلح کل ,
شمس الدین محمد لاهیجی ,
تعالیم عرفانی و حیات اجتماعی ,
عرفان و زندگی مدرن ,
پرورش انسان ,
حمله مغول ,
زندگی زاهدانه ,
مثنوی ,
اطاعت از استاد ,
ایمان ,
مجاهده و عمل سیاسی ,
مولانا ,
امام خمینی ,
امیرالمومنین علی بن ابی طالب (ع) ,
ابن سینا ,
پیامبر ,
دکتر علی شریعتی ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
مرتضی مطهری
شاپا (issn):
0
چکیده :
مقاله حاضر در پی پاسخ به این سوال است که آیا رواج نگرش عرفانی مزاحم اندیشه و عمل است و موجب رخوت و رکود اجتماعی می شود؟ در جهان اسلام، شواهد تاریخی بر واقعیتی جز این دلالت دارد. ما به تحلیل موضع خواهیم پرداخت و شواهدی ذکر خواهیم کرد از نهضتها و انقلابهایی که توسط عرفا صورت پذیرفته اند، یا به دست کسانی که تحت تاثیر اندیشه های عرفانی بوده اند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 57 تا 76
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
پیرامون «معرفت» در مثنوی مولوی مفهوم نظرگاه در اتاق تاریک و فیل
نویسنده:
سعید بینای مطلق
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: موسسه پژوهشی حكمت و فلسفه ايران ,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
مثنوی
,
وجه
,
چهره اقنومی
,
صور
,
نظرگاه
,
اصطلاحنامه عرفان
,
معرفت(ادراک جزئی)
,
داستان فیل و خانه تاریک
کلیدواژههای فرعی :
کثرت گرایی دینی ,
اختلاف ادیان ,
خدای شخصی ,
سوبژکتیویته الهی ,
چکیده :
عرفان و معرفت، از یک ریشه اند، و این هم ریشگی، نمودار جایگاه معرفت در بینش عرفانی و اهمیت آن است. آثار بزرگ عرفانی به این پیوند گواهند. از جمله این آثار، مثنوی معنوی است.اگر بگوییم که مثنوی، کتابی درباره معرفت است، سخنی به گزاف نگفته ایم. معرفت و انواع آن، به سخن دیگر، معرفت و مراتب آن، از مباحث اساسی مثنوی است. در این مقاله به نمونه ای از آن می پردازیم، و آن، داستان اتاق تاریک و فیل است. در این داستان نیز، تنها به مفهوم نظرگاه خواهیم پرداخت. بدین وسیله می کوشیم، تا بشود به این پرسش اساسی پاسخ دهیم که آیا نظرگاه در این داستان، پدیده ای سوبژکتیو، به معنای کنونی این واژه است و یا نمودار حقیقت دیگری است؟
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 5 تا 13
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
گونه شناسی کشف صوری در مثنوی
نویسنده:
مسلم مدنی
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
مثنوی
,
شهود
,
کشف صوری
,
مکاشفه(معرفت شناسی)
چکیده :
گونهشناسی کشف صوری در مثنوی سید مسلم مدنی [1] تاریخ دریافت: 15/2/92 تاریخ تصویب: 18/9/92 چکیده کشف و شهود همچون بنیان شناختهای عرفانی به شمار میرود. عارفان از رهگذر کشف، رویارویی بیواسطه با حقیقت را تجربه میکنند؛ از همینرو پرداختن به گونههای کشف و اندازۀ توان معرفتی هر یک، همواره در کانون تأملهای عارفانه بوده است. جلالالدین محمد مولوی به مثابه عارفی اندیشهمند، برپایۀ آموزههای نظری صوفیانه به تبیین ادبی گونههای کشف در مثنوی پرداخته و به آراستگی به گونهها، پیامدها و زمینههای هر یک توجه نشان داده است. به طور کلی عارفان از دو گونه کشف (صوری و معنوی) سخن گفتهاند. این نوشتار با هدف تبیین «گونههای کشف صوری در مثنوی» و با الهام گرفتن از دستهبندی قیصری در مقدمۀ شرح فصوصالحکم سامان یافته است. مثنوی افزون بر دربرداشتن همۀ گونههای کشف صوری (به جز کشف لمسی) با دادهها و آموزههای جزیی بسیاری دربارۀ هریک از این گونهها همراه است که در مقدمۀ قیصری و پیگیران دستهبندی او مانند سید حیدر آملی به چشم نمیخورد. به نظر میآید مولوی به کشف سمعی به دلیل گستردگی و چندگانگی آن، بیش از دیگر گونههای کشف صوری پرداخته است. واژههای کلیدی: شهود،کشف صوری، مثنوی، مکاشفه، مولوی . 1 .دانشپژوه دکتری و مربی گروه فلسفۀ اسلامی جامعه المصطفی العالمیه ؛ moslem.madani@gmail.com
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 171 تا 194
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
تعداد رکورد ها : 160
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید