جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
امام الحسین علیه السلام تاریخیا بین القراءة الفلسفیة و السرد الاعتباطی عند ابن الأثیر
نویسنده:
باسم الماضی الحسناوی
نوع منبع :
کتاب , مدخل آثار(دانشنامه آثار) , مدخل اعلام(دانشنامه اعلام) , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
بی جا: بی نا,
چکیده :
بررسی شخصیت والای امام حسین ع و بررسی امام حسین ع از دیدگاه ابن اثیر موضوع این کتاب است که در آن به نقد ابن اثیر می پردازد که در برخی موارد ناجوانمردانه مطالبی در مورد امام حسین ع ذکر کرده است.
فلسفه مرگ و دلالتهای تربیتی آن بر سبک زندگی از دیدگاه قرآن و مقایسه آن با تجارب زیسته معلمان
نویسنده:
اعظم طاهرخانی
نوع منبع :
رساله تحصیلی , مطالعه تطبیقی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
چکیده :
هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی فلسفه مرگ از دیدگاه قرآن و تجارب زیسته معلمان و یافتن شباهتها و تفاوتهای بین دو دیدگاه، در مورد مرگ و دلالتهای تربیتی آن بر سبک زندگی است. با استفاده از روش تحلیل مفهومی، فلسفه مرگ از دیدگاه قرآن مورد تحلیل قرار گرفته و سپس دلالتهای تربیتی آن از آیات مرتبط با مرگ، مورد استنتاج قرار گرفته است. برای دستیابی به تجارب زیسته معلمان پیرامون مرگ، از روش پدیدارشناسی بهره گرفته شده،و سپس با استفاده از روش تطبیقی، این دو دیدگاه از نظر شباهتها و تفاوتها، مورد بررسی قرار گرفته است. بر اساس نتایج این پژوهش،شباهتهای کلی بین فلسفه مرگ از دیدگاه قرآن و معلمان مورد مصاحبه قرار گرفته شده، وجود دارد، اما این شباهتها بیشتر به صورت نظریات و یا باورهایی حاکم بر نگرشهای کلی، بر سبک زندگی است و تا رسیدن به مرحله یقین فاصله دارد.
فلسفه مرگ
عنوان :
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
اولا: قرآن مجيد , قانون مرگ را كلي وهمگانی مي‏داند. اين معنا از آياتي چند استفاده مي‏شود؛ مانند: 1 ـ «كلّ نفسٍ ذائقة الموت» آل عمران/185؛ [هر نفسي مرگ را مي‏چشد]. عمر طولاني امكان‏پذير است، امّا مرگ براي همه قطعي است. 2 ـ «و ما جعلنا لبشرٍ مِن قبلك بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
فلسفه مرگ نسل ها
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
براساس آيات قرآني مي توان مراحل خلقت انسان را از ابتداي كار پدر و مادر تا تولد كودك اينگونه دسته بندي كرد: 1- محله خاك . 2- آب . 3- مني 4- نطفه مخلوط. 5- علقه. 6- مضقه. 7- تصوير و شكل گيري. 8- شكل گيري استخوانها. 9- پوشاندن گوشت بر استخوانها. 10- آفر بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
اطباء و فلسفة الموت
نویسنده:
صالح عبدالرحمن عليان
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
 فلسفه مرگ چیست؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : قرآن‌ دربارة‌ فلسفه‌ مرگ‌ مي‌فرمايد: «خداوند مرگ‌ وحيات‌ را خلق‌كرد تا شما را آزمايش‌ كند كه‌ كدام‌ يك‌ نيكوكارتر هستيد»،(ملك‌، آيه‌2). انسان‌براي‌ زندگي‌ ابدي‌ و كامل‌ و بدون‌ نقص‌ آفريده‌ شده‌ و زندگي‌ اين‌ دنيا مقدمه‌آخرت‌ قرار داده‌ شده‌ ا بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
فلسفه ی مرگ چیست؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : ما در یک سفر هستیم . خدا در قرآن می فرماید : ای انسان تو به سوی پروزدگار در یک مسیر پر رنج قرار گرفته ای . ما از وقتی که در رحم مادر قرار گرفتیم تا وقتی که خدا را ملاقات کنیم در سفر هستیم . فلسفه ی مرگ این است که ما را یک قدم جلو می برد . مرحل بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
 چرا انسان ها باید روزى بمیرند؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : اولاً: قرآن مجید، قانون مرگ را کلّى و همگانى میداند. این معنا از آیاتى چند استفاده می شود؛ مانند: 1. «کُلُّ نَفْسٍ ذائِقَةُ الْمَوْتِ »1؛ «هر نفسى مرگ را میچشد». عمر طولانى امکان پذیر است، امّا مرگ براى همه قطعى است. 2. «وَ ما جَعَلْنا لِبَشَر بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
کلیدواژه‌های فرعی :
معنای آیات 61 و 62 سوره واقعه چیست؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
برای آن‌که معنا و مقصود آیات 61 و 62 سوره واقعه روشن شود، ناگزیر باید آیه 60 را نیز بررسی کرد؛ چرا که این سه آیه با هم در ارتباط‌ هستنند، و در حقیقت حکمت و فلسفه مقدر نمودن مرگ و زنده نمودن دوباره انسان‌ها را در رستاخیر بیان می‌کنند؛ از این‌رو این سه بیشتر ...