جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
صفحه اصلی کتابخانه
> جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
موضوع
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
برای عبارت
و
یا
بجز
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
کلیدواژه
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
شامل عبارت
باشد
و
یا
بجز
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
کلیدواژه
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
شامل عبارت
باشد
و
یا
بجز
عنوان
نویسنده
توصیفگر
کلیدواژه
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
شامل عبارت
باشد
و
یا
بجز
عنوان
نویسنده
توصیفگر
کلیدواژه
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
شامل عبارت
باشد
تنها فرادادههای دارای منابع دیجیتالی را بازیابی کن
نوع منبع:
کتاب
تمام موارد
فرمت:
تصویر
تمام موارد
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
*برای جستجوی عین عبارت , عبارت مورد نظر را درون گیومه ("") قرار دهید . مانند : "تاریخ ایران"
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
تعداد رکورد ها : 319393
عنوان :
جواب رأفتي صاحب
نویسنده:
نامشخص
نوع منبع :
کتاب , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
زبان :
فارسی
کد کنگره:
BP 200-233
چکیده :
سائل كه از نواصب به شمار مي رود از عالمي شيعي درباره حديث ثقلين پرسيده و مدعي است كه فرمان تمسك در اين حديث به ثقل اكبر است، نه ثقل اصغر، از اين رو در برابر آن حظي و بهره اي ندارد. عالم شيعي با عناوين «قوله -اقول» با دلائل قاطع و مستدل به او پاسخ داده و ثابت كرده كه ثقل اكبر از ثقل اصغر افتراق ناپذير و تمسك به دومي عين تمسك به ثقل اكبر است. [آستان قدس 26/234]
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
اجوبة المسائل (مجموعه)
نویسنده:
تهرانی، ابراهیم
نوع منبع :
کتاب , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
زبان :
عربی- فارسی
کد کنگره:
BP 200-233
چکیده :
جامع و كاتب نسخه: شيخ ابراهيم تهراني. از شاگردان حكيم (حاج ملا هادي) سبزواري. وي يازده رساله از افادات حكيم مذكور در مسائل و مباحث فلسفي و معارف و اعتقادي را كه در پاسخ به پرسش هاي اشخاص نگاشته است جمع در تدوين داشته. پنج رساله ازين مجموعه در جلد چهارم فهرست بنام «اجوبة المسائل» بتفصيل معرفي شده. مندرجات درين مجموعه باجمال: 1- اجوبة المسآئل: اسمعيل عارف بجنوردي. 2- اجوبة المسآئل: شيخ احمد يزدي. 3- اجوبة المسآئل الخلخالية: سيد سميع خلخالي. 4- رساله در رد شيخ احمد احسائي: در شرحش بر «رسالة العلمية» فيض كاشاني. 5- اجوبة المسآئل: اسمعيل عارف بجنوردي. 6- اجوبة المسآئل: پاسخ ده پرسش شيخ ابراهيم تهراني كه مدون اين مجموعه است. 7- اجوبة المسائل: شش پرسش رسيده از شهرستان قم. 8- منظومه پارسي: پرسش و پاسخ در معني حديث شريف «موتوا قبل ان تموتوا». 9- اجوبة المسآئل: سيد صادق سمناني. 10- اطلاق اسمآء الله تعالي 11- اثبات وحدت فعل واجب تعالي. نسخه: ناقص. (مهدي ولائي) [فهرست آستان قدس 11/348]
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
اجوبة المسائل
نویسنده:
نوري، محمد تقي بن علي محمد
نوع منبع :
کتاب , پرسش و پاسخ , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
زبان :
فارسی
کد کنگره:
BP 225
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
سلطانيه
نویسنده:
احسائي، احمد بن زين الدين
نوع منبع :
کتاب , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
توضیحات تکمیلی اثر
زبان :
عربی
کد کنگره:
BP 200-233
چکیده :
فتحعلي شاه از شيخ مي پرسد آيا امام عصر عليه السلام بر ساير ائمه معصومين جز امام علي و امام حسن و امام حسين عليهم السلام فضيلت دارد؟ شيخ دراين رساله اثبات مي کند که همه ائمه در رتبه يکسان اند و همه از يک نوراند. اين رساله درکرمان شب دوشنبه غره ماه صفر به پايان رسيده است. فتحعلي شاه قاجار سؤالي به شيخ تقديم ميکند متضمن اينکه حضرت صاحب الزمان بر ساير ائمهي هدي جز حضرت علي و امام حسن و امام حسين عليهم السلام فضيلت دارند؟ شيخ در اين پاسخ اثبات ميکند که ائمه عليهم السلام در رتبه يکسان بودند و همه از يک نور ميباشند، اين رساله در کرمان شب دوشنبه غره ماه صفر به پايان رسيده است. پرسشها درباره افضليت علي و فرزندانش و برتري آندو بر نه امام ديگر كه بنا بر ديباچه كتاب از فتحعليشاه و بفارسي بوده است. مطالب آن در باب مراتب ائمه و مقامات و ولايت ايشان است اين رساله با عبارت تمت سنة 1282 خاتمه مي يابد و احتمالاً از تأليفات شيخ احمد احسايي مي باشد. بنابر مندرجات ص241 فهرست كتب مشايخ عظام كه رساله اي را بعنوان «رساله سلطانيه» معرفي مي كند و ابواب آن را در سؤال از تفاضل بين ائمه اطهار و مراتب نبوت و ولايت آنان ذكر مي كند، مي توان احتمال دارد كه رساله مورد گفتگوي ما بارساله سلطانيه يكي باشد همچنين در ص310 همين فهرست به رساله ديگري به عنوان «رساله بهبهانيه» اشاره شده است، كه در آن پاسخ سه سؤال ميرزا طبيب بهبهاني آمده است سؤال دوم اين رساله و پاسخ شيخ احمد در بيان مراتب ائمه اطهار عليهم السلام و مقامات ايشان و ولايت آنان است و مي توان اين احتمال را نيز داد كه رساله جاي بحث ما قسمتي از «رساله بهبهانيه» بوده باشد (علينقي منزوي) فتحعلي شاه از شيخ مي پرسد آيا امام عصر عليه السلام بر ساير ائمه معصومين جز امام علي وامام حسن وامام حسين عليهم السلام فضيلت دارد؟ شيخ دراين رساله اثبات مي کند که همه ائمه در رتبه يکسان اند و همه از يک نوراند. اين رساله درکرمان شب دوشنبه غره ماه صفر به پايان رسيده است. پاسخ پرسشهايي است كه فتح علي شاه قاجار درباره «روح » و « مرگ» و « بهشت» و « چگونگي جماع با حوريان بهشت » و جز اينها حضورا از وي كرده و او هم به عنوانهاي «قال /اقول» جواب گفته. كه رساله را در پاسخ پرسشهاي فتح علي شاه قاجار، درباره فضيلت برخي از امامان بر برخي ديگر، نخست بپارسي نوشته و بعد در كرمانشاهان در ماه صفر آنرا بتازي در آورده است. (احمد منزوي) فتحعلي شاه قاجار سوالي به شيخ تقديم مي كند متضمن اينكه حضرت صاحب الزمان بر ساير ائمه هدي جز حضرت امير المومنين و امام حسن و امام حسين عليهم السلام فضيلت دارند ؟ شيخ در اين رساله اثبات مي كند كه ائمه عليهم السلام در رتبه امامت يكسان بوده و همگي از يك نور مي باشند، اين رساله در كرمان شب دوشنبه غره ماه صفر ؟ به پايان رسيده است. (سيد جعفر اشكوري) آغاز كتاب: الحمد لله رب العالمين ... ان حضرة الجناب العالي الشأن الوثيق الامكان حاوي السلطنتين سلطنة العقل و الفهم. انجام كتاب: و لا تفني خزائنه و لا تقل عطاؤه، لا اله الا هو اليه المصير، الي هنا انتهي الجواب لخدمة الحضرة المحترمة السلطانية. [الذريعة 5/210؛ مرعشي و 33/419 و 33/410و3/135 و 23/59 و 25/188؛ مركز احياء ميراث اسلامي 3/418؛ مدرسه آيت الله بروجردي 89؛ مركز مطالعات و تحقيقات اسلامي 1/412؛ مجلس شورا 16/352؛ فهرست الفبائي آستان قدس ص 173؛ شيخ علي حيدر 1/138؛ فهرست مشايخ 2/32؛ كتابخانه ملك 9/13؛ مدرسه فيضيه 2/138؛ عكسي مركز احياء 6/226؛ رايانه آستان قدس]
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
اجوبة المسائل
نویسنده:
جزايري، عبدالنبي بن سعد
نوع منبع :
کتاب , پرسش و پاسخ , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
زبان :
عربی
کد کنگره:
BP 200-233
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
شرح الفصول النصیریة
نویسنده:
حسینی استر آبادی، عبد الوهاب بن علی
نوع منبع :
کتاب , شرح اثر , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
توضیحات تکمیلی اثر
زبان :
عربی
کد کنگره:
BP 203/2-215
چکیده :
شرحي است مزجي بر تعريب فصول خواجه نصيرالدين طوسي، از متكلم قرن نهم سيد عبدالوهاب بن علي حسيني استرابادي كه در تاريخ 21 محرم سال 875 آن را آغاز و در20 صفر همان سال به پايان مي رساند كتاب مشتمل بر چهار فصل به ترتيب ذيل مي باشد: الفصل الاول: في التوحيد اي في بيان ان الله تعالي موجود واحد و ذكر صفاته الثبوتيه و السلبيه. الفصل الثاني: في العدل. الفصل الثالث: في النبوة و الامامة. الفصل الرابع: في المعاد. «اردلان». مؤلف در روز چهارشنبه 23 رجب سال 832 از آن فراغت يافته است. «مدرس رضوي» فصول نصيرية را خواجه نصيرالدين طوسي (672ق) به فارسي نگاشته ركن الدين محمدبن علي جرجاني به عربي برگردانده است. «باريك بين، محمد كريم» شرح متوسطي است بر متن عربي «الفصول النصيرية» رکن الدين جرجاني. شارح به صورت مزجي به توضيح عبارات پرداخته و آن را در 21 محرم 875 شروع و در 20 صفر همان سال به پايان رسانيده است. کتاب مشتمل بر چهار فصل است: الفصل الاول: في التوحيد اي في بيان ان الله تعالي موجود واحد و ذکر صفاته الثبوتية و السلبية. الثاني: في العدل. الثالث: في النبوة و الامامة. الرابع: في المعاد. آغاز كتاب: آغاز: بسمله رب يسر و لا تعسر نحمدك اللهم علي ما وفقنا لادراك فصول الكلام ... و بعد يقول المفتقر الي الله الهادي عبد الوهاب ... ان كمال كل نوع بحصول صفاته الخاصه ... و ان ارفع العلوم رتبة و اعلاها درجة علم الكلام ... و مما صنف فيه من المختصرات المنقحه ... كتاب الفصول ... فاجتمع الي نفر من الاحباب المطلعين علي سرائر الكتاب در برخي نسخه ها اين گونه آغاز شده: يا كريم اعنا فيما قصدنا يا عظيم نحمدك الله اللهم ... انجام كتاب: ختم و نصيحة حيث فرغنا ... من اثبات واجب الموجود و صفاته و مايترتب عليها ... و فقنا الله و اياكم بسعادة الدار الاخرة بملازمة عبادة الخالق ... هذا ما تيسر لنا في شرح هذه الرساله مما سمحت به القريحه الفاتره ... و المامول ممن وقف عليه النظر بعين الرضا و القبول لما ذكرنا من تفاهم الاعذار ... و الله اسال ان يقبله بفضله و انعامه ... ويجعله ذخر اليوم الدين و لنختم الكلام حامدين لله تعالي و السلام عليكم اجمعين [احوال و آثار خواجه از مدرس رضوي 439-442؛ الذريعة 13/384 و 6/126-127 و 13/384؛ مرعشي 12/278؛ الفبايي آستان قدس /350؛ فهرست آستان قدس 1/153-154 و 4/189؛ ملي 17/391؛ طبقات اعلام الشيعه قرن 9: ص 83؛ دانشگاه تهران 3/593 و 13/3488؛ مجلس شورا 23/630؛ نشريه 4/405؛ التراث العربي 3/363؛ كشف الحجب 344؛ دانشگاه اصفهان 1/156؛ وزيري 2/792؛ چهار كتابخانه مشهد ص 328؛ كتابخانه شخصي رضا استادي ص 24؛ شيخ علي حيدر 2/318]
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مفاتیح الغیب
نویسنده:
صدرالدین محمد شیرازی؛ تعلیقات: علي النوري؛ مقدمه: علی عابدی شاهرودی؛ صححه و قدم له: محمد خواجوی
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
موسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی,
زبان :
عربی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
کد کنگره:
B ،753، / ص 4، م 7،1371
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مشاورهی فلسفی: نظر و عمل [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
پیتر بی. راب
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب)
وضعیت نشر :
Praeger,
زبان :
انگلیسی
شابک (isbn):
978-0275970567
چکیده :
مشاوره فلسفی به فیلسوفان یادآوری میکند که هدف از فلسفهبافی نه تنها نظريهپردازی و موشکافی صِرف که پرداختن به چالشهایی است که زندگی روزمره انسان قرن 21 را فراگرفته و به روانشناسان نیز یادآوری میکند که برخی پرسشها از قلمرو تعریفشده روانشناسی بیرون میروند، اما در عین حال بر بهداشت روانی مُراجع تأثیری بسزا دارند و نمیتوان با نادیده گرفتن آنها از دست تأثیرات پنهانشان در امان ماند. مشاوره فلسفی به روانشناسی، کمک میکند تا تکنیکها و مهارتها و روشهای خود را در دامنه گستردهتری به کار بندد و به فلسفه، کمک میکند تا به میدان عمل زندگی بازگردد و نقش بازاندیشی زندگی را دوباره برعهده گیرد. در این کتاب فلسفه مشاوره فلسفی در چهار مطالعه موردی مورد بررسی قرار میگیرد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
جنبشهای مدرن فلسفه اروپایی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
ریچارد کرنی
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب)
وضعیت نشر :
S159 - INDIANA UNIV PR,
شابک (isbn):
978-0719042485
چکیده :
این کتاب بررسی نظاممند و گزینشی از سه جنبش اصلی فلسفهی قارهای، پدیدارشناسی و ساختارگرایی و نظریهی انتقادی است. ریچارد کرنی نظریات کلیدی متفکران این جنبش ها را شرح داده و نشان می دهد چگونه هر یک از این جنبش ها از دل دیگری توسعه پیدا کرده یا با آن همنوا شده است. نظام های کلاسیک اندیشه، که برای هر چیزی جایی معین داشت و آنها را در جای خود می گذاشت، دیگر تکافوی این عصر را نمیکند. مفهوم قدسی فلسفهی اروپایی واحد، اعتبارش را از دست داده و فروپاشی اجماع جهانی دربارهی ارزش های اجتماعی و سیاسی، آرمان سنت عقلانیت غربی رو به پیشرفت را به چالش کشیده است. در قرنی که اروپا شاهد عصر روشنگری و تاثیرات مخرب جنبشها تمامیت خواه و فاشیستی و دو جنگ جهانی بوده، نویسندهی کتاب جنبش های مدرن فلسفی ی اروپایی با پیشبرد الگو های جید فهم به این تحولات را پاسخ داده است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
"میدانم که هیچ نمیدانم" گفتوگوهایی در باب: سیاست، فیزیک و فلسفه [کتاب به آلمانی]
نویسنده:
کارل ریموند پوپر
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب)
زبان :
آلمانی
شابک (isbn):
978-3548348339
چکیده :
این کتاب مجموعه مصاحبههایی است که روزنامه آلمانی زبان «دی ولت» در سال ۱۹۷۸ و ۱۹۹۰ با پوپر انجام داده است. در این مجموعه او از نقش فروید، وظیفه روشنفکران، روش و نظریه شناخت، آزمون و خطا و دیگر مباحثی در باب فلسفه، سیاست و فیزیک سخن میراند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مدرنیسم ارتجاعی: تکنولوژی، فرهنگ و سیاست در دوره وایمار و رایش سوم [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
جفری هرف
نوع منبع :
کتاب
وضعیت نشر :
Cambridge University Press ,
شابک (isbn):
9780521338332
چکیده :
چه شد که مدرنیته آلمانی به آشویتز راه برد؟ چرا آن ملتی که غره بود به فرهنگش با استقبال شری چنین عظیم رفت، یا در برابر آن سکوت کرد؟ فاجعه ی آلمان چه نسبتی با مدرنیته دارد؟ اهمیت این پرسش ها تنها معطوف به دهشتی بزرگ که در یک زمان تاریخی خاص روی داده و تمام شده نیست، این پرسش ها معطوف به امروز و فردا هم هستند. آلمان نخستین ملت نوپای است که آینده ی کشور های توسعه یافته را به آن ها نشان می دهد. تا زمانی که ناسیونالیسم نیرویی قدرتمند باقی بماند. کماکان با چیزی شبیه به مدرنیسم ارتجاعی رو به رو خواهیم بود. چیزی به اسم مدرنیته به عنوان یک کلیت وجود ندارد. تنها از جوامعی ملی می توان سخن گفت که هرکدام به شیوه ی خاص خود مدرن می شوند. مطالعه ی حاضر تناقض فرنگی موجود در مدرنیته ی آلمانی را بررسی می کند. تناقضی که در آن متفکران آلمانی با نفی عقل روشنگری به استقبال تکنولوژی مدرن رفتند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
تعداد رکورد ها : 319393
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید