جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
پایان نامه انگلیسی
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
تعداد رکورد ها : 1276
عنوان :
یافتن کودک: کاوش در مبانی آموزشی در کلیسای کاتولیک روم [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Erica L. Saccucci
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : کودکان اعضای مهم جامعه هستند. عضویت آنها به عنوان شرکت کنندگان در بشریت گاه در طول تاریخ گم شده است. کودکان نوع خاصی از وابستگی در روابط با بزرگسالان اطراف خود دارند. این بدان معناست که بزرگسالان باید کودکان را از دید دیگری درک کنند. از دیدگاه کودک در اخلاق اجتماعی کاتولیک رومی، کودکان همیشه تحت اقتدار والدین خود شناخته می شوند. به ندرت کودکان را به گونه ای درک می کنند که به آنها در ذهنیت شان وقار می بخشد. این اثر مروری تاریخی بر اخلاق الهیات کودک در کلیسای کاتولیک روم از هر دو دیدگاه آکادمیک و شبانی ارائه می دهد. چگونه این دیدگاه ها پایه و اساس درک کاتولیک رومی از کودک امروزی را فراهم می کنند؟ روشهای آموزشی دورههای روشنگری و رمانتیک چگونه میتواند به اطلاعرسانی کلاسهای درس معاصر کمک کند؟ در نهایت، چگونه کلیسای کاتولیک روم می تواند پاسخی مسئولانه به نیازهای کودک در جامعه امروزی داشته باشد، چه در کلاس درس دین باشد یا از حقوق اولیه انسانی کودکان حمایت کند؟
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
جامعه شناسی مجلس یکشنبه: «تعلق بدون اعتقاد» در زمینه پس از مسیحیت [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Josh Bullock
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : مجمع یکشنبه، یک جماعت سکولار با شعار «بهتر زندگی کنید، اغلب کمک کنید، بیشتر تعجب کنید»، در مرکز بازار غیرمذهبی در سال 2013 قرار گرفت. از آن زمان، بیش از 70 جماعت جهانی دارای حق امتیاز درهای خود را به روی بازار وابسته غیرمذهبی باز کرده اند. اگر بریتانیا نشان میدهد که چگونه ادیان میتوانند محو شوند، مجمع یکشنبه به مطالعه موردی عالی برای بررسی آنچه در آینده میآید تبدیل میشود. این پایاننامه یک مطالعه قومنگاری از مجمع یکشنبه لندن است و از 35 مصاحبه نیمه ساختاریافته با اعضای جماعت استفاده میکند. این به آنچه مجمع یکشنبه در مورد اعتقاد، تعلق و اجتماع، و رابطه آنها با دین، سکولاریزاسیون و شگفتی آشکار می کند، می پردازد. این مطالعه گرایشهای نسلی به سمت غیرمذهبی در بریتانیا و بهویژه نحوه استفاده مجلس یکشنبه از ساختارها، آیینها و اعمال مذهبی موجود برای شکوفایی را نشان میدهد. از طریق این گذار پس از مسیحیت است که دین به عنوان زنجیره ای از حافظه درک می شود (Hervieu-Léger, 2000). اینکه مردم هنوز به دنبال تعلق هستند، اما نمی خواهند به یک آموزه دینی اعتقاد داشته باشند، بنابراین «تعلق بدون اعتقاد» در حال وقوع است. من استدلال میکنم که مشخصات جمعیتی ساندیها همگن است، با تجربیات و ارزشهای زندگی مشابه، اکثریتی که زمانی اعتقاد مذهبی داشتند و اکنون ندارند، با مذهب دشمنی ندارند، از یک گروه قومی (سفیدپوست بریتانیایی) هستند. معمولاً طبقه متوسط هستند و به دنبال تجمع هستند، و بنابراین نماینده یک غیر مذهبی بسیار متفاوت از پیشینیان «آتئیست جدید» خود هستند. رشد و تقاضای اولیه مجمع یکشنبه و برای آن نشان می دهد که فرهنگ مسیحی هنوز وجود دارد و ساختار جامعه جماعت هنوز در یک گذار پس از مسیحیت جستجو می شود. با رد مسیحیت، اما با وجود میراثی از حافظه مسیحی که هنوز پابرجاست، مجمع یکشنبه جایگزین مناسبی برای جامعه مذهبی جماعتی ارائه می دهد. مجمع یکشنبه در قرن بیست و یکم مورد توجه قرار می گیرد زیرا توضیحی در مورد ماهیت در حال تغییر منظر مذهبی و گفتمان غیرمذهبی در غرب ارائه می دهد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
فروتنی: معنویت بندیکتی و روانشناسی معاصر در گفتگو [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
James Tomlinson
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
مسیحیت کاتولیک
,
پایان نامه انگلیسی
,
سنت مسیحیت کاتولیک
,
تاریخ مسیحیت کاتولیک
,
نظام سنت بندیکت (مسیحیت کاتولیک رمی)
,
بندیکتی
چکیده :
ترجمه ماشینی : فروتنی یک فضیلت جدایی ناپذیر در سنت های معنوی بندیکتین است. این موضوع همچنین موضوع مجموعه ای از ادبیات تجربی در حال رشد در زمینه روانشناسی است. این پایان نامه گفتگوی بین رشته ای بین معنویت بندیکتین و علم روانشناسی معاصر را انجام می دهد و پتانسیل هر دو زمینه را برای اطلاع رسانی متقابل و همچنین نقد درک مربوط به فروتنی بررسی می کند. بورس تحصیلی در معنویت بندیکتین از دهه 1980 تاکنون مشارکت قابل توجهی با حوزه روانشناسی پیرامون موضوع فروتنی نشان نداده است. به همین ترتیب، علیرغم افزایش علاقه به پروژه های بین رشته ای در میان روانشناسان معنویت و دین، هیچ تحلیل عمیقی از معنویت بندیکتین فروتنی در روانشناسی انجام نشده است. در بدنه این پایان نامه، فصل اول قرار است این پروژه را در رشته های الهیات عملی، مطالعات معنویت و روانشناسی دین و معنویت قرار دهد. همچنین روشهای مورد استفاده در این پایاننامه را با تمرکز ویژه بر پویایی همبستگی انتقادی متقابل توصیف میکند، روشی که به هر دو حوزه فضایی برای اطلاعرسانی، نقد و زیر سوال بردن موضع خود در مورد نظریه و عمل فروتنی میدهد. فصل دوم کاوش عمیقی از فروتنی بندیکتین ارائه میکند، که بهویژه بر مضامین حاکمیت سنت بندیکت و همچنین تفاسیر مختلف معاصر از فروتنی که در سی سال گذشته ظهور کردهاند، تمرکز میکند. فصل سوم سپس کاوشی از وضعیت معاصر روانشناسی فروتنی ارائه می دهد و حجم تحقیقات رو به رشد در مورد این موضوع را طی دو دهه اخیر مستند می کند. فصل چهارم به تحلیل میان رشتهای این پایاننامه میپردازد و به این پرسش میپردازد که چگونه تحقیقات روانشناختی معاصر در مورد فروتنی میتواند به طور بالقوه به معنویت بندیکتین اطلاع دهد. سپس فصل پنجم به بررسی این موضوع میپردازد که چگونه بینشها و دیدگاههای مربوط به فروتنی از سنتهای بندیکتین میتواند دیدگاههای نظری در مورد فروتنی در روانشناسی و همچنین کاربردهایی در مداخلات روانشناختی که معنویت را ادغام میکند، ارائه دهد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ساخت الهیات زندگی رابطهای از طریق مضامین خلقت، تجسم، و بازآفرینی به عنوان جایگزینی برای مقولههای فعلی ادیان [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Andrew Tompkins
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایاننامه استدلال میکند که دستههای فعلی ادیان بیش از حد به پیشفرضهای مبتنی بر روشنگری غربی و تفکر آکادمیک متکی هستند که موانعی در درک تمایل خداوند برای همه مردم برای داشتن زندگی فراوان ایجاد میکند. بسیاری از الهی دانان و رسالت شناسان از این مقولات موروثی استفاده می کنند بدون اینکه ابتدا آنها را تابع قانون کتاب مقدس قرار دهند. در نتیجه، گفتمان الهیات و رسالت درباره ادیان غالباً بر پیش فرض های خارج از کتاب مقدس استوار است که اساساً ریشه در دیدگاه بسیار عالی از عقل انسانی دارد که به طور دقیق رویکرد کتاب مقدس به زندگی رابطه ای را نشان نمی دهد. این پیش فرض ها به طور دقیق رویکرد کتاب مقدس به زندگی رابطه ای را نشان نمی دهند. بنابراین، من مقولههای ادیان را که توسعه یافتهاند، با شرح زندگی رابطهای که در قسمتهای کتاب مقدس پیدایش 1-3، یوحنا 1:1-18، و مکاشفه 20-22 یافت میشود، مقایسه و مقایسه کردم، که استدلال میکنم از نظر الهیاتی هستند. مرکزی برای قانون کتاب مقدس. هدف این پایان نامه، ساختارشکنی دسته بندی ادیانی است که توسط متکلمان و رسالت شناسان به ارث رسیده و مورد استفاده قرار گرفته اند. مقولههای ادیان باید دامنه وسیعی داشته باشند و شامل اصطلاحات یا اصطلاحاتی هستند که محققان برای توصیف گروههای بزرگی از مردم یا ایدئولوژیهایی مانند: هندوئیسم، بودیسم، تائوئیسم، کنفوسیوس، اسلام، مسیحیت، آنیمیسم، ادیان عامیانه، مذاهب قبیلهای، الحاد، مارکسیسم و غیره. در فضایی که با ساختارشکنی مقولههای ادیان ایجاد میشود، الهیات سازندهای از زندگی رابطهای که ریشه در مضامین کتاب مقدس خلقت، تجسم و بازآفرینی دارد، توسعه مییابد. زندگی رابطهای اصطلاحی است که بهجای واژههای فرهنگ و دین به کار میرود و بر روابط بین خدا و انسانیت و انسانیت با یکدیگر دلالت میکند. این پروژه از یک رویکرد بین رشته ای برای تحقیق استفاده می کند. این شامل بررسی و درگیری انتقادی با ادبیات جاری در تعدادی از زمینه ها از جمله مطالعات تاریخی دین، مردم شناسی، جامعه شناسی، مطالعات کتاب مقدس، الهیات سیستماتیک، و رسالت شناسی بود. این به دنبال استدلالهای روششناختی Veli-Matti Kärkäinnen و Kevin J. Vanhoozer به نفع رویکرد میان رشتهای به الهیات است. با ساختارشکنی مقولههای ادیان، سه مفهوم عمده برای رسالتشناسی و الهیات کشف شد. مفهوم اول این است که در توسعه مقوله های ادیان، افراد به اشیاء تبدیل شده و بر اساس مفاهیم مبهم انتزاعی طبقه بندی می شوند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
خواندن متون اینجا به عنوان کتاب مقدس مسیحی
نویسنده:
Christian Hofreiter
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه به بررسی تفسیر برخی از مشکل سازترین قسمت های کتاب مقدس عبری / عهد عتیق می پردازد، یعنی قطعاتی که شامل مفهوم یا عمل هرم است. متون مورد بررسی حاوی دستورات اولیه الهی برای ارتکاب نسل کشی و همچنین توصیفی از لشکرکشی های نسل کشی است که خداوند ستایش کرده است. این پایان نامه راه حل هایی را ارائه و تحلیل می کند که مفسران مسیحی در طول اعصار برای چالش های اخلاقی و هرمنوتیکی همزمان ارائه کرده اند. تعدادی از راه هایی که از آنها برای توجیه خشونت و جنگ استفاده شده است نیز مورد توجه قرار گرفته است. برای دوران پاتریتیک و اوایل قرون وسطی، هدف پایان نامه این است که تا حد ممکن جامع باشد در شناسایی و تحلیل گزینه های تفسیری مختلف، در حالی که برای دوره های بعدی تمرکز بر تحولات جدید است. این پایان نامه علاوه بر ارائه جامع ترین ارائه از Wirkungsgeschichte متون herem تا به امروز، تحلیل و ارزیابی انتقادی از مفروضات الهیاتی-هرمنوتیکی زیربنای هر یک از چندین رویکرد، و پیامدهای تفسیری و عملی آنها ارائه می دهد. تاکسونومی تحلیلی و نقشه هرمنوتیکی حاصل، کمکی اصیل به تاریخ تفسیر و مطالعه تأثیر متقابل دین و خشونت است. ناهماهنگی شناختی متون اینجا برای خوانندگان پارسا به عنوان مجموعه ای ناسازگار از پنج گزاره معرفی می شود: (1) خدا خوب است. (2) کتاب مقدس درست است. (3) نسل کشی وحشیانه است. (4) بر اساس کتاب مقدس، خداوند دستور و ستایش نسل کشی را داده است. (5) یک موجود خوب، چه رسد به وجود فوق العاده خوب، هرگز ظالمانه ای را فرمان نمی دهد یا ستایش می کند. اگر گزاره (4) فرض شود، حداقل یکی از باورهای عمیق بیان شده در چهار باور دیگر باید اصلاح شود یا کنار گذاشته شود.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
اقتدار دینی زنان در جوامع اسلامی: نمونه موردی داعیات در جده
نویسنده:
Reem Al-Saud
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف این پایان نامه بررسی این موضوع بود که چگونه واعظان زن غیر نهادینه شده، یا داعیات، در جده، عربستان سعودی اقتدار را در زمینه ای ایجاد می کنند که در آن علمای مرد بر تولید دانش دینی تسلط دارند و اوج سلسله مراتب مذهبی و اجتماعی را نمایندگی می کنند. این مطالعه گسترده، توصیفی و توضیحی بود و اساساً بر چارچوب معروف به «مردم نگاری پاسخگو» مبتنی بود. جمعآوری دادهها بین ژوئن و دسامبر 2009 انجام شد و شامل مشاهدات، مصاحبهها و مجموعهای از مصنوعات ادبی بود که در کنار ادبیات منتشر شده در سطح بینالمللی بررسی شدند. روشی انعطافپذیر از تحقیق، تا حدی در پاسخ به محدودیتهایی که بر گفتمان دینی عمومی در عربستان سعودی پس از 11 سپتامبر 2001 تحمیل شد، به کار گرفته شد. این مطالعه نتیجه میگیرد که داعیات قدرت را عمدتاً با تکیه بر علمای مرد به عنوان مرجعیت دینیه (مذهبی) میسازند. چارچوب مرجع) هنگام صدور فتوا، به عنوان الگوهای آموزشی، به عنوان منابع الهام کاریزماتیک، و به عنوان ارائه دهندگان توصیه های شخصی. این پایان نامه همچنین به مجموعه ای از راهبردهای «جایگزین» ساخت اقتدار به کار گرفته شده توسط دکتر فاطمه نصیف می پردازد. این داعیه تقریباً منحصربهفرد است که با توسعه استدلالهای علمی برای حمایت از تفاسیر متون اسلامی که به دیدگاهها و نیازهای زنان پاسخ میدهند، اقتداری ایجاد میکند که فراتر از بازتولید دیدگاههای نهادینه شده است. با انجام این کار، او پارامترهای عمل مجاز دینی را گسترش می دهد و در عین حال، به نوبه خود در محدوده عمل ارتدکس باقی می ماند. بنابراین، اگرچه جامعه او و اکثر محققان دانش را به عنوان یک ویژگی مردانه در حوزه دینی عربستان سعودی، در مسائل مربوط به زنان، و همچنین از طریق رهبری فعال در مناسک می دانند، دکتر فاطمه نشان می دهد که داعیه می تواند به مرجعیت تبدیل شود. با این وجود، برای او و سایر داعیهها، این مطالعه نشان میدهد که مشروعیت بخشیدن به اقتدار دینی زن به حفظ نظم اجتماعی مستقر، از جمله سلسله مراتبی که زنان را در موقعیتی تابع مردان قرار میدهد، بستگی دارد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
پسا نوشتار: خدا و متن در آثار متاخر دریدا
نویسنده:
Danielle Catherine Sands
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه به پرسش بحث برانگیز «چرخش» دینی یا الهیاتی در آثار بعدی دریدا می پردازد. با تأکید بر قوام کار دریدا و اهمیت حالت و ژانر، بازاندیشی الحادی دریدا در مورد خدا را در نظر میگیرم و بررسی میکنم که چگونه رابطه بین خدا و نوشتار پیکربندی اخلاق، سیاست و دین را در آثار بعدی او تعیین میکند. این پایان نامه از چهار فصل تشکیل شده است که هر فصل بر شیوه متفاوتی از گفتمان تمرکز دارد. فصل اول، اعتراف، «دوباره خوانی» دریدا را در «تحلیل» دنبال میکند و استدلال میکند که هم اقتصادهای سازنده ساختار، سوژه و خدا را زیر و رو میکند، و هم به اتحاد ساختارشکنی با «نوشتهای آتیتیک» اعتراف میکند که خدا و سوبژکتیویته را از طریق غیرت بازاندیشی میکند. -هویت. این فصل به طور مختصر به «Envois» می پردازد تا پیامدهای سیاسی اعتراف را در نظر بگیرد. فصل دوم و سوم به رابطه بین ساختارشکنی و الهیات منفی می پردازد. اولین مورد، دیالوگ، استدلال میکند که حالت دیالوگ ساختارشکنی را تعریف میکند، و هماهنگی بین کارهای اولیه و بعدی دریدا را تضمین میکند و ادعاهای «چرخش» را رد میکند. با خواندن «Saufle nom (Post Scriptum)» استدلال میکنم که ماهیت گفتوگوی متن، «پسنوشتهای» را قادر میسازد که مفاهیم غیر هستیشناسی از خدا را بیان میکند و به مفاهیم سیاسی ساختارشکنی اشاره میکند. فصل سوم، سکوت، به بررسی این موضوع میپردازد. پیوند بین خدا و زبان، با این استدلال که دریدا از سکوت نسبیگرایانه یا زبانی بهعنوان راهی برای شهادت خدای زبانشناختی حمایت میکند، و با این وجود، به تنش باقیمانده در کار دریدا بین تکینگی تعهد دینی و جهانی بودن اخلاق اشاره میکند. فصل آخر، عقل، «ایمان و دانش: دو منبع «دین» در حدود عقل تنها» را میخواند و هم وابستگی متقابل عقل و دین و هم «روشنگری آینده» را تحلیل میکند و استدلال میکند که غفلت متن از مسئله خدا تنش بین امر خصوصی و عمومی یا سیاسی ایجاد می کند.با ارزیابی تصویر ریچارد رورتی از این تنش، استدلال می کنم که با پیوند دموکراسی و فضای عمومی برداشت دریدا از ادبیات با تکینگی و پنهان کاری این دوگانگی را به چالش می کشد. در پایان، در پایان، مفهوم غیر یکسان و غیر حاکم خدا را که از این متون برمیآید، تکرار میکنم و بر اهمیت آن برای هرگونه ارزیابی از اخلاق و سیاست ساختارشکنی تأکید میکنم.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ریمیکسهای درست، ماشاپهای مقدس: بازاندیشی در مقام، اصالت و اصالت در مطالعه دین [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Seth M. Walker
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه قصد دارد نظریه های نوظهور "ریمیکس" را در گفتگو با دانش پژوهی قرار دهد تا تغییرات در تعاریف و شیوه های مرتبط با کلمه "دین" را بررسی کند. از طریق مطالعات موردی خاص، این پایان نامه راه هایی را که برخی از خالقان، نویسندگان و تأثیرگذاران معاصر به عنوان سازندگان بودیسم معاصر ظهور کرده اند، تحلیل می کند. به طور خاص بر اساس نقدهای دین که توسط جاناتان ز. اسمیت، راسل تی مک کاچئون، برنت نونگبری، جین ایوامورا و دیگران مطرح شده است، نگران این هستم که چگونه افرادی که بخشی از جامعه علمی مطالعات دینی نیستند در فرآیندهای مطالعات دینی شرکت می کنند. ساختن دین، و در این مورد، در ساختن و کمک به تغییرات در درک خاص آمریکای شمالی و اروپایی از بودیسم. با استفاده از رویکردی که بر هنر استعاره متمرکز است و مدلی را برای مطالعه خاص ساختارهای فرهنگی از طریق تئوری ریمیکس که من Remix+/- می نامم، به بررسی راه هایی می پردازم که چند رهبر تأثیرگذار از جمله استفان باتچلور، اوسامو تزوکا و جان کابات - زین، رویکردهای خاصی را نسبت به اعمال، مناسک و عقایدی که ظاهراً با اشکال تاریخی بودیسم مرتبط است، بیان می کند و از آنها دفاع می کند. من استدلال میکنم که روشهایی که آنها ادعاهایشان را مطرح میکنند، در ارتباط با مفروضات استعاری الگودار درباره دین به بهترین وجه قابل درک است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تامل در «پاسخِ اگر»: تفسیر ادبی هرمان ملویل
نویسنده:
Damien Brian Schlarb
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این مطالعه به بررسی نحوه تعامل آثار هرمان ملویل با ادبیات حکمت عهد عتیق (کتب ایوب، امثال، و جامعه) می پردازد. با استفاده از یافتههای تاریخی اخیر در مورد افزایش شکگرایی مذهبی و فرسایش اقتدار کتاب مقدس در اروپا و ایالات متحده، ملویل را بهعنوان نویسندهای خواندم که غرق در مناقشات الهیاتی قرن هجدهم بود. به طور خاص، من علاقه مندم که مخالفت های شگفت انگیز شک و تردید مذهبی آشکار در نوشته های ملویل را به زبان بیاورم. با ردیابی به اصطلاح سنت حکمت سلیمانی در سرتاسر آثار ملویل، استدلال میکنم که ملویل معرفتشناسی تعمق را نسبت به آن مجموعه از متون کتاب مقدس توسعه داده است. Scholarship به طور سنتی ملویل را به عنوان یک متفکر مذهبی خرابکار، اگر نه کاملاً شکاک، معرفی کرده است. بیشتر مطالعات، خوانشهای تألیفی را با استفاده از متون بهعنوان شواهد پزشکی قانونی برای اظهارنظر درباره روانشناسی نویسنده انجام دادهاند. اتفاقاً، چنین ارزیابیهایی روایت هرمان ملویل را بهعنوان نویسندهای بزرگ شکستخورده قرن نوزدهم تأیید کردهاند، در حالی که نگرشهای دوسوگرا نسبت به اعتبار کتاب مقدس، تاریخ متن و شک و تردیدی که در نوشتههای ملویل ظاهر میشود، نادیده گرفته شدهاند. مطالعه حاضر با پرداختن مجدد به چندین سؤال رویه ای در مورد برخوردهای ادبی ملویل با کتاب مقدس مداخله می کند: ملویل چگونه با موضوعات متمایز دین، الهیات، شک و تردید مذهبی و شک برخورد می کند؟ او از طریق رابطه علم و دین و همچنین رابطه دین شخصی و الهیات چگونه می اندیشد؟ من ادعا میکنم که کار ملویل را میتوان بهعنوان تعمق مستمر حکمت کتاب مقدس خواند. من استدلال میکنم که نوشتههای او بیشتر به کتاب مقدس، تاریخ متنی و اعتبار آن میپردازد تا مخرب.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بحران کالوینیسم و ظهور آرمینیانیسم در انگلستان کرومول [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Andrew James Ollerton
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : مورخان دین از دیرباز مجذوب فروپاشی اجماع کالوینیست ها شده اند. تا به امروز، توجه عمدتاً بر روی «لائودیان» در اوایل دوره استوارت یا «لاتیودینالیستها» و «مردان اعظم کلیسا» در کلیسای پس از بازسازی متمرکز شده است. این تز نشان خواهد داد که دهه 1650 در واقع نقطه شکوفایی آرمینییسم انگلیسی بود. به طرز متناقضی، در طول دهه حکومت پیوریتان، آموزه های کالوینیستی در مورد جبر مطلق و فیض مقاومت ناپذیر در مقیاسی بی سابقه به چالش کشیده شد. بخش اول ظهور سه سبک متنوع از آرمینییسم انگلیسی را نمودار می کند. شگفت آورتر از همه، ضد کالوینیسم در میان پاکدستانی مانند جان گودوین، جان هورن و جان میلتون، که علیه جامعه شناسی الهیات اصلاح شده مخالفت کردند، شروع به ظهور کرد. سلطنت طلبان اسقفی از جمله هنری هاموند، توماس پیرس و لارنس ووماک نیز نشریات تهاجمی ضد کالوینیستی را در تلاش برای تضعیف میراث اصلاح شده کلیسای انگلستان منتشر کردند. علاوه بر این، صدای ناهنجار فرقهای، از جمله باپتیستها، سوسینیانها و کواکرها، مخالفت خود را در مورد خودسری خدای کالوینیست اعلام کردند. در نتیجه، خدایان انگلیسی از یک "جنگ کوئنکوارتیکولار" در حال آشکار شدن صحبت کردند، زیرا موضوعاتی که در این قاره در سینود دورت مورد بحث قرار گرفت اکنون باعث ایجاد یک قسمت از جنجال داخلی شد. بخش دوم استدلال های الهیاتی دو آرمینی برجسته انگلیسی در دهه 1650 - جان گودوین و هنری هاموند - را دنبال می کند. این فصول هم تنوع و هم کاتولیک بودن آرمینیهای انگلیسی را که از منابع سنتهای کاتولیک، لوتری، اصلاحشده و مخالفان استفاده پیچیدهای کردند و کار خود را در جریان اصلی سنت الهیات غربی قرار دادند، برجسته میکند. با در نظر گرفتن این قسمت از مناقشات مذهبی، نور جدیدی هم بر اصلاح ریشه ای الهیات در طول انقلاب انگلیس و هم تأثیر آن بر کلیسای پس از ترمیم روشن می شود.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
تعداد رکورد ها : 1276
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید