چکیده :
ترجمه ماشینی :
این پایاننامه استدلال میکند که دستههای فعلی ادیان بیش از حد به پیشفرضهای مبتنی بر روشنگری غربی و تفکر آکادمیک متکی هستند که موانعی در درک تمایل خداوند برای همه مردم برای داشتن زندگی فراوان ایجاد میکند.
بسیاری از الهی دانان و رسالت شناسان از این مقولات موروثی استفاده می کنند بدون اینکه ابتدا آنها را تابع قانون کتاب مقدس قرار دهند.
در نتیجه، گفتمان الهیات و رسالت درباره ادیان غالباً بر پیش فرض های خارج از کتاب مقدس استوار است که اساساً ریشه در دیدگاه بسیار عالی از عقل انسانی دارد که به طور دقیق رویکرد کتاب مقدس به زندگی رابطه ای را نشان نمی دهد.
این پیش فرض ها به طور دقیق رویکرد کتاب مقدس به زندگی رابطه ای را نشان نمی دهند.
بنابراین، من مقولههای ادیان را که توسعه یافتهاند، با شرح زندگی رابطهای که در قسمتهای کتاب مقدس پیدایش 1-3، یوحنا 1:1-18، و مکاشفه 20-22 یافت میشود، مقایسه و مقایسه کردم، که استدلال میکنم از نظر الهیاتی هستند.
مرکزی برای قانون کتاب مقدس.
هدف این پایان نامه، ساختارشکنی دسته بندی ادیانی است که توسط متکلمان و رسالت شناسان به ارث رسیده و مورد استفاده قرار گرفته اند.
مقولههای ادیان باید دامنه وسیعی داشته باشند و شامل اصطلاحات یا اصطلاحاتی هستند که محققان برای توصیف گروههای بزرگی از مردم یا ایدئولوژیهایی مانند: هندوئیسم، بودیسم، تائوئیسم، کنفوسیوس، اسلام، مسیحیت، آنیمیسم، ادیان عامیانه، مذاهب قبیلهای، الحاد، مارکسیسم و غیره.
در فضایی که با ساختارشکنی مقولههای ادیان ایجاد میشود، الهیات سازندهای از زندگی رابطهای که ریشه در مضامین کتاب مقدس خلقت، تجسم و بازآفرینی دارد، توسعه مییابد.
زندگی رابطهای اصطلاحی است که بهجای واژههای فرهنگ و دین به کار میرود و بر روابط بین خدا و انسانیت و انسانیت با یکدیگر دلالت میکند.
این پروژه از یک رویکرد بین رشته ای برای تحقیق استفاده می کند.
این شامل بررسی و درگیری انتقادی با ادبیات جاری در تعدادی از زمینه ها از جمله مطالعات تاریخی دین، مردم شناسی، جامعه شناسی، مطالعات کتاب مقدس، الهیات سیستماتیک، و رسالت شناسی بود.
این به دنبال استدلالهای روششناختی veli-matti kärkäinnen و kevin j.
vanhoozer به نفع رویکرد میان رشتهای به الهیات است.
با ساختارشکنی مقولههای ادیان، سه مفهوم عمده برای رسالتشناسی و الهیات کشف شد.
مفهوم اول این است که در توسعه مقوله های ادیان، افراد به اشیاء تبدیل شده و بر اساس مفاهیم مبهم انتزاعی طبقه بندی می شوند.
this dissertation argues that current categories of religions are overly reliant on western enlightenment-based presuppositions and academic thinking that creates barriers in understanding god’s desire for all people to have abundant life.
many theologians and missiologists utilize these inherited categories without first subjecting them to the biblical canon.
as a result, the theological and missiological discourse on religions is often grounded in extra-biblical presuppositions rooted primarily in an overly high view of human reason that do not accurately portray a biblical approach to relational life.
these presuppositions do not accurately portray a biblical approach to relational life.
i, therefore, compared and contrasted categories of religions as they have been developed with the description of relational life found in the biblical passages of genesis 1-3, john 1:1-18, and revelation 20-22, which i argue are theologically central to the biblical canon.
the purpose of this dissertation is to deconstruct the categories of religions that have been inherited and used by theologians and missiologists.
the categories of religions are meant to be wide ranging and include terms or terminology that scholars have used to describe large groups of people or ideologies such as: hinduism, buddhism, taoism, confucianism, islam, christianity, animism, folk religions, tribal religions, atheism, marxism, etc.
in the space created by deconstructing the categories of religions a constructive theology of relational life rooted in the biblical themes of creation, incarnation, and re-creation is developed.
relational life is terminology meant to be used in place of the terms culture and religion and signifies relationships between god and humanity and humanity with each other.
this project utilizes an interdisciplinary approach to research.
it involved surveying and critically engaging with current literature in a number of fields including historical studies of religion, anthropology, sociology, biblical studies, systematic theology, and missiology.
this follows veli-matti kärkäinnen and kevin j.
vanhoozer’s methodological arguments in favor of an interdisciplinary approach to theology.
by deconstructing the categories of religions three major implications for missiology and theology were discovered.
the first implication is that in the development of the categories of religions, people were turned into objects and classified based on vague abstract concepts.