جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 35
درمان حسادت
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
در خصوص تعريف حسد در كتاب مفردات راغب و كتب اخلاقي آمده است: «الحسد تمنى زوال نعمه من مستحق لها» همينقدر حسدعبارت است از اينكه انسان در دلش خواهان زوال يك نعمت وامتياز از ديگرى باشد، به شرط اينكه ديگرى اين نعمت را با استحقاق به دست آورده باشد نه با ز بیشتر ...
کلیدواژه‌های فرعی :
درمان سوء ظن و بدگمانی به دیگران
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
در پاسخ به مطالب ذيل توجه كنيد : 1- سوء ظن مطرح شده در ايات قران به طور كلي در دو محور است : الف- سوء ظن به وعده هاي الهي مانند وعده نصرت در جنگ احزاب و مانند ان كه ناشي از عدم ايمان به خدا است . مانند آيه 6 سوره فتح كه مي فرمايد : وَ يُعَذِّبَ الْمُ بیشتر ...
درمان تکبر و خودبزرگ بيني
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
تكبر از بدترين رزايل اخلاقي است كه براي ريشه كني آن نياز به مطالعه و ريشه يابي و كار اخلاقي فراواني دارد. وجود اين صفت براي سلامت نفس انسان بسيار خطرناك است ، بحث نسبتا مفصلي را كه در آن ابعاد مختلف تكبر مورد بررسي قرار گرفته است ، خدمت شما تقديم مي بیشتر ...
کلیدواژه‌های فرعی :
انتخاب دوست
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
در مورد دوست يابي و انتخاب دوست خوب كه موضوع مورد نظر شماست نكاتي را تقديم مي داريم كه انشاءالله مفيد و راه گشا است. چون انسان فطرتا موجودي اجتماعي است، داشتن روابط اجتماعي - به ويژه شكل دوستي آن - يك ضرورت بي ترديد و انكارناپذير است و عقل و انديشه ه بیشتر ...
خوش اخلاقي
عنوان :
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
خوش اخلاقي داراي دو معناي عام و خاص است. معناي عام آن اتصاف به فضايل اخلاقي و تحصيل مجموعه كمالات و خصلت هاي پسنديده اي است كه انسان در مسير خودسازي و پرورش نفس، خود را به آنها مي آرايد و معناي خاص آن خوشرويي، خوشرفتاري و برخورد شاد و پرنشاط با ديگرا بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
درمان غرور و خودبيني
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
اول كسي كه با غرور و خود بيني ، سقوط كرد شيطان بود. غرور شيطان مانع اطاعت او از فرمان خدا شد و همين باعث رانده شدنش از درگاه الاهي شد. اگر اين خودبيني در شيطان نبود در همان جايگاه ملكوتي باقي مي‌ماند و البته باز هم پيشرفت مي‌كرد. در حديثي از امام ام بیشتر ...
حس انتقام جويي
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
انتقام از ريشه «ن ـ ق ـ م» و در لغت به معناى انكار كردن(1)، كينه كشيدن، كيفر دادن(2)، مؤاخذه همراه با كراهت و مبالغه در كيفر و عقوبت(3) آمده است(4) و در اصطلاح به عقوبتى خاص اطلاق مى‌شود و آن اينكه فرد در برابر كسى كه به او بدى كرده به همان اندازه يا بیشتر ...
چيستي بخل و خساست
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
توجه شما را به توضیحاتی در باره بخل و راه درمان آن جلب می نمایم : فَاتَّقُوا اللَّهَ مَا اسْتَطَعْتُمْ وَ اسْمَعُوا وَ أَطِيعُوا وَ أَنْفِقُوا خَيْراً لِأَنْفُسِكُمْ وَ مَنْ يُوقَ شُحَّ نَفْسِهِ فَأُولئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ (تغابن- 16) تا آنجا بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
درمان تنفر از ديگران
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
اگر انسان نتواند خشم خود را در موردي و به هر دليلي جز در راه رضاي الهي ظاهر ساخته و به ناچار آن ‌را فرو خورد، آن خشم به باطن انسان رفته و به صورت عقده و کينه در مي‌آيد به اين ترتيب قلب آدمي عداوت و تنفر از ديگري را در خود نگاه داشته و بر اين حالت باق بیشتر ...
بخل در معنويات
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
پرسشگر گرامي؛ در معراج السعاده آمده: بخل عبارت از«امساک کردن در مقامي که بايد بذل مي کرد و ندهد آنچه که بايد مي داد.» (معراج السعاده، ص322) صفت بخل ثمره محبت دنياست. درباب مذمت بخل در احاديث اسلامي، روايات تکان دهنده اي ديده مي شود. - اميرالمؤمنين بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
  • تعداد رکورد ها : 35