جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور >
مرور مجلات
>
پژوهش های هستی شناختی
> 1402- دوره 12- شماره 24
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
تعداد رکورد ها : 14
سال 1402
دوره 12 , شماره 24
دوره 12 , شماره 23
سال 1401
دوره 11 , شماره 22
دوره 11 , شماره 21
سال 1400
دوره 10 , شماره 20
دوره 10 , شماره 19
سال 1399
دوره 9 , شماره 18
دوره 9 , شماره 17
سال 1398
دوره 8 , شماره 16
دوره 8 , شماره 15
سال 1397
دوره 7 , شماره 14
دوره 7 , شماره 13
سال 1396
دوره 6 , شماره 12
سال 1395
دوره 5 , شماره 9
سال 1394
دوره 4 , شماره 8
دوره 4 , شماره 7
سال 1393
دوره 3 , شماره 6
دوره 3 , شماره 5
سال 1392
دوره 2 , شماره 4
دوره 2 , شماره 3
سال 1391
دوره 1 , شماره 2
دوره 1 , شماره 1
عنوان :
بررسی و نقد نظریۀ اینهمانی ذهن و بدن در فلسفۀ ذهن و مقایسۀ گذرای آن با دیدگاه ملاصدرا درباره رابطۀ نفس و بدن
نویسنده:
نعیمه نجمی نژاد ، مرتضی رضایی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
چکیده :
سخن دربارۀ نفس و بدن همواره مبحثی پراهمیت بوده است. مهمترین مسأله در این زمینه، چگونگی رابطۀ نفس، به مثابۀ وجودی مجرد، با بدن، به مثابۀ وجودی مادی، است. اندیشمندان مختلفی به انگیزۀ حلّ این مسأله، نظریاتی ارائه کردهاند. در مقالۀ حاضر که با روش توصیفی- تحلیلی نگاشته شده است، به نظریۀ اینهمانی- به مثابۀ یکی از مهمترین نظریات در فلسفۀ ذهن- و دیدگاه ملاصدرا- از برجستهترین فیلسوفان مسلمان- پرداخته ایم. رهاورد پژوهش این است که بین این دو نظریه اشتراکاتی از جمله نفی دوگانهانگاری جوهری و نفی ترکیب موجودی مجرد با موجودی مادی و افتراقاتی از جمله قبول یا عدم قبول وجود «نفس»، قبول یا عدم قبول تجرد نفس، اینهمان بودن یا نبودن (اعم از اینهمانی نوعی یا مصداقی) هر کدام از پدیدههای بدنی و ذهنی، بازگشت (تقلیل/ تحویل پذیری) یا عدم بازگشت (تقلیل/ تحویلناپذیری) پدیدههای ذهنی به پدیدههای فیزیکی، نفی یا قبول علیت ذهنی، وجود دارد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 631 تا 656
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
پیوند تشکیکی عرفان و برهان، و پیامدهای تعامل دوسویۀ آنها.
نویسنده:
روح الله سوری
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
عرفان و فلسفه، روشهای گوناگونی برای شناخت حقیقت دارند؛ یکی برپایۀ برهانهای عقلی و دیگری با شهودهای قلبی سامان مییابد. اما این تفاوت روشی، لزوماً به تقابل محتوایی نخواهد انجامید؛ زیرا هریک از آنها اگر برابر موازین پیش روند به حقیقت میرسند؛ حقیقتِ یگانۀ مشکّکی که هرکدام بهاندازۀ خویش، آنرا مییابند. اختلاف این یافتهها طولی و تشکیکی است، نه عرضی و تقابلی؛ بهگونهای که یک حقیقت خارجی در دو سطح برتر و پستتر ادراکی، یافته میشود. درنتیجه گزارههای برآمده از برهان و شهود، یکدیگر را تایید میکنند، نه تکذیب. بنابراین گزارههای عرفانی عقلپذیرند، نه عقلگریز یا عقلستیز. ازسوی دیگر، هریک از این روشها برتریهایی بر دیگری دارند که تعامل دوسویۀ آنها را بایسته میسازد. برخی از مهمترین پیامدهای این تعامل عبارتند از: 1. نقش عقل در سنجش، تصویرسازی و اثبات محتوای شهودی. 2. نقش شهود در ژرفابخشی به تصور مسئله، یافتن حد وسط، و فزایندگی یقین عقلی. مقالۀ پیشرو با روش توصیفی- تحلیلی، پیوند تشکیکی عرفان و برهان، و تعامل دوسویه آنها را تبیین خواهد کرد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 601 تا 630
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
هستیشناسی شریعتی و مواجهة «خود» و «دیگری»
نویسنده:
حمزه عالمی چراغعلی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
انسان و نوع مواجهه او با هستی، اهمیت و جایگاه بسیار والایی در اندیشه شریعتی دارد. اساسا هستیشناسی و انسانشناسی شریعتی در پیوند مستحکمی با یکدیگر قرار دارند. بر این اساس میتوان پرسید که هستیشناسی شریعتی چه دیدگاهی را درباره انسان و رابطهاش با «دیگری» ارائه میکند؟ نتیجه حاصل، رسیدن به دوگانه توحید و تضاد، به عنوان مهمترین مسئله لاینحل در هستیشناسی شریعتی است. این مسئله سبب سیطره دیالکتیک بر اندیشه شریعتی میشود. محوریت حرکت دیالکتیکی در هستیشناسی شریعتی، او را به مساوی دانستن انسان با عصیان و تقابل با مذهب رایج و دنیای مدرن وا میدارد و این موضوع «درجهانبودگی» انسان را تحتالشعاع شوق رهایی قرار میدهد و امکانهای مواجهه مطلوب با «دیگری» را از بین میبرد. شریعتی، گاه امکانهای ناپیوستهایی را که حاکی از سوژگی انسان و نگرش مطلوب به «دیگری» است، فراهم میکند، اما در کلیت نظام فکری وی، این امکانها فرو میریزند و در بهترین وضعیت، مواجهه مطلوب با دیگری در اندیشه او وضعیتی فاقد صورتبندی خواهد بود.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی انسانشناسی از دیدگاه نیچه و بازتاب آن از منظر اندیشه اسلامی.
نویسنده:
جواد غلامرضائی ، سیده زینب سلطانی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
انسانشناسی نیچه بر مبانی اندیشههای مادی و تجربهانگارانه استوار است و بازتابهایی درخور توجهی دارد. تحقیق پیشرو با روش توصیفی- تحلیلی، در زمینه انسانشناسی از نظرگاه نیچه و واکاوری پیامدهای آن در آرای برخی از اندیشمندان اسلامی صورت گرفته است. برخی از یافتهها و نتایج پژوهش بدین شرح است: نیچه با نفی عقلگرایی انسان را تا مرز پوچانگاری سوق میدهد سپس برای نجات وی تلاش میکند تا این باور را در انسان نهادینه کند که قدرت در او اصالت دارد. در همین راستا ابرانسان در نگاه نیچه انسانی است که تمام قدرت خویش را در جهت تسلط هر چه بیشتر بر دیگران به منصه ظهور رسانیده باشد. درحالی که در نگاه اندیشمندان اسلامی انسان دارای دو بعد مادی و معنوی است و نفی عقلگرایی و مقابله با تفکرات الهی سبب بیاعتباری خردورزی است. آنها معتقدند که قدرت به نحو استقلالی برای خداوند تحقق دارد و اگر چه قدرت در برخی موارد برای انسان مطلوب است اما در صورتی که در راستای ظلم به دیگران باشد، قبیح است. به اعتقاد آنها منشأ پوچ انگاری از سوی نیچه نفی امور معنوی و انگاره خداپرستی است، چرا که قرب الهی به عنوان غایتی اساسی به زندگی انسان هویت میبخشد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 519 تا 546
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی دیدگاه علمی انتقادی ایلکا نینیلوتو درباره ساختار واقعیت.
نویسنده:
فاطمه رنجبران ، ابوالفضل کیاشمشکی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
واقعگرایی علمی انتقادی، علاوه بر اینکه منشأ معرفت علمی را حقیقت مستقل از ذهن و ثابت جهان خارجی میداند، آن را وابسته به چهارچوبهای ذهنی و مفهومی دانسته و نوعی هستیشناسی سیال را نتیجه میدهد. فعالیتهای علمی در این رویکرد تلاش میکنند تا به دردسترسترین معیارها برای توصیف واقعیت اعتبار بخشیده و بهترین تبیین را برگزینند. در این نوشتار به شرح دیدگاه انتقادی و چگونگی تبیین رویکرد هستیشناسانه بر مبناء نظریات نینیلوتو پرداختهایم. نینیلوتو تلاش میکند تا بر مبناء نظریۀ دستهای ویلیامز با معرفی تراپها از واقعگرایی تراپیک حمایت کند. بر این اساس واقعیت خارجی (شامل شیء خارجی و صفات جزیی مربوط به هر شیء) بوسیله فعالیتهای مفهومی بشر شکل میگیرد و در قالب زبان تجلی پیدا میکنند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 465 تا 491
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
صدور کثرت از وحدت در دیدگاههای هستیشناختی ابوحامد غزالی و عینالقضات همدانی.
نویسنده:
سمیه خادمی ، علی سنایی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
دربارۀ مراتب آفرینش و صدور کثرت از وحدت، دیدگاههای مختلفی در تاریخ اندیشه اسلامی مطرح شده است؛ از این میان، ابوحامد غزالی و عینالقضات همدانی، با وجود مخالفت با دیدگاه سنت نوافلاطونی، مبنی بر نظریه صدور فیض و قاعده الواحد، کوشیدهاند با حفظ جنبههای نظری، به شیوهای اشراقی و با بحث نور و تجلّی، این مسئله را حل کنند. پژوهش حاضر به روش تطبیقی- تحلیلی و با هدف بررسی آرای هستیشناختی غزالی و عینالقضات در بحث صدور کثرت از وحدت، نشان میدهد که «روح اعظم» در دستگاه هستیشناسی عینالقضات با «مُطاع» از دیدگاه غزالی، شباهت دارد. «روح اعظم» عین القضات و «مُطاع» غزالی، به امر الهی اشاره دارند که مسئول آفرینش و تدبیر جهان است و در هر دو دیدگاه، میتواند مصداقی از نور محمّدی باشد که نخستین تجلّی نورالانوار است؛ که غزالی به جنبه معرفتی آن، و عینالقضات بر جنبه هستیشناختی آن، تأکید داشته است. اگرچه «مُطاع» و «روحاعظم»، هر دو ماهیتی مشابه «عقل اول»، نزد سنت نوافلاطونی دارند، اما چون نسبت آنها با خدا، مانند نسبت نور به منبع نور است، فاقد وجود حقیقی و فاعلیّتاند. به همینعلت، هر دو اندیشمند با رد مراتب خطی و ترتیبی آفرینش، دیدگاه مباشرت یا معیت حق با خلق را مطرح میسازند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 439 تا 464
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تبعات علیت بر مبنای سه سیر فلسفی ملاصدرا
نویسنده:
علی بابایی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
چکیده :
به دلالت قراین بسیار، ملاصدرا سه مرتبه سیر فلسفی اصالت ماهیت، اصالت وجود وحدت تشکیکی و اصالت وجود وحدت شخصی را تجربه کرده است؛ حال مساله اصلی این است که مباحثِ مرتبط با علیت از این تحول، چگونه تاثیر پذیرفتهاند؟ ما در این مقاله با روش استدلالی، تحلیلی و استنادی نشان میدهیم در مبحث مربوط به تقدم و تاخر، انحای تقدم و تاخری که بر رابطه علی و معلولی متکی است، به دلیلِ تفاوتِ تفسیرهای مختلف از علیت بر مبنای سه سیر، دچار تحول شدهاند؛ تقدم و تاخر بالماهیه، متناسب با سیر اول، تقدم و تاخر بالحقیقه و المجاز متناسب با سیر دوم و تقدمِ بالحق متناسب با سیر سوم است. در مبحثِ مربوط به نسبت عدم با مباحث فلسفه، بر مبنای نگاه ماهوی مباحث عدم به فلسفه راه مییابد در حالی که متناسب با سیر دوم مباحث مربوط به عدم از فلسفه رخت بر میبندد و متناسب با سیر سوم مبحث وجود و عدم با ظهور و خفا جایگزین میشود. در مبحثِ تقسیمات علت و معلول، بر مبنای سیر اول و نگاه حقیقتا ماهوی تقسیم چون متکی بر اصالت وجود، اشتراک معنوی و اصلِ تشکیک است نمیتواند طرح شود؛ بر مبنای سیر دوم «اقسام»، مراتبِ یک حقیقتِ واحد هستند؛ و بر مبنای سیر سوم «اقسام» مظاهر یک حقیقتِ واحد میباشند؛ بنابراین تقسیمات علت و معلول بر مبنای سه سیر احکامِ متفاوتی به خود میگیرند. در مبحثِ «نفسیات ثلاث» نیز بر مبنای سیر اول، سه نحو وجود واجبی (فینفسه لنفسه بنفسه)، جوهری (فینفسه لنفسه بغیره) و عرضی (فینفسه لغیره بغیره) تحقق دارد؛ اما بر مبنای دیدگاه نهایی صدرایی وجود تنها منحصر در قسمِ اول است و مابقی وجودات فیغیره و عینالربط به این وجود واحد هستند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 493 تا 517
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تحلیل وجودشناختی «خوددوستی» بهمثابه خاستگاه کنشگری انسان نزد صدرالمتألهین
نویسنده:
محمد حسین وفائیان ، حمید احتشام کیا
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
چکیده :
سخن از مبدا نخستین صدور عمل یا کنشگری در فلسفه اسلامی، سابقهای طولانی در مباحث نفسشناسی دارد و دیدگاه رائج، ادعای آغازیدن عمل از شناخت و تصدیق به فایده است. صدرالمتألهین اما بانظر به مبانی متفاوت خود در هستیشناسی و نفسشناسی، دیدگاههای دیگری را آشکار می سازد که با ایده تشکیک وجودی وی، سازگار است. این جستار درصدد است تا با تحلیل وجودی و نه صرفا مفهومیِ مبادی صدور فعل، «خاستگاه نخستین و اصیل» کنشگری در نفس بر اساس چارچوب فکری صدرالمتألهین را آشکار نماید. این خاستگاه که پس از تحلیل مواضع وی مخصوصا در تشبیه «صدور اعمال در نفس» به «آفرینش هستی در باری تعالی» و همچنین مقایسه مواضع وی با دیدگاه عارفان به دست میآید، میتواند ایده حبذاتی یا خوددوستی در کنشگری نامیده شود. خاستگاه کنشگری در پرتو این ایده، میل به اظهار کمالات وجودیِ ذات و حبِّ بهتفصیلدرآوردنِ آنها در سطح رفتار بیرونی است و عمل یا کنش نیز چیزی جز ذاتِ آشکارشده در سطح صفات انسانی و سپس در سطح رفتار طبیعی نیست. این ایده همچنین در نگاه و تحلیلی معکوس، سبب فهم عمیقتر مقوله «نیاز» و چگونگی پدیدارشدن آن نیز میگردد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 657 تا 683
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی مفهوم مکان در مدارس با تکیه بر دیدگاه هایدگر در باب مکان
نویسنده:
علی هادوی ، شهلا اسلامی ، شمس الملوک مصطفوی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
مدرسه بهعنوان نهادی که شکل گیریاش با هدف یاد دادن مسائلی که انسانها در طول زندگی با آن مواجه میشوند، انجام شدهاست، شایسته توجهی مضاعف است. چرا که مسیر در-جهان-بودن افراد بسیاری را نقش میزند و در ایفای وظایف آنها نسبت به خود و جامعهشان نقش کم رقیبی دارد. علی رغم این، به نظر میرسد ظرایف بنیادین و تاثیرگذاری در خصوص مدرسه ناچیز و کم اهمیت تلقی شده و پرداختن به آنها پس از گذشت سالیان نسبتا بلند از شکلگیری مدارس نوین، اتفاق نیفتاده است. اینکه مفاهیم فلسفی مهمی مانند مکان، زمان، یادگیری و ماهیت اجتماعی در خصوص مدارس تعریف و تبیین نشدهاند، از نظر نگارنده موجب رخدادی است که زیستن شورانگیز را از شاگردان میگیرد. مدرسه نمیبایست مکانی خشک و متصلب به حساب آید که مجال هیچ عرض اندامی به شاگردان ندهد، بلکه باید کوشید تا مفهوم مکان در مدارس را به نحوی تبیین نمود که شاگردان و نسبت آنها با شهر و جامعه و بهطور کلی با زمانهشان را در نظر داشته باشد. لذا باید کوشید تا به جای پرسشهای متداول، این بار از اینجا آغاز کنیم که مدرسه کجاست؟
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 547 تا 572
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نقش عشق عقلانی به خداوند در زندگی انسان از دیدگاه اسپینوزا.
نویسنده:
فاطمه بختیاری ، ستاره باباجانی ، اسدالله آژیر
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
اسپینوزا در مقدمۀ بخش دوم کتاب اخلاق میگوید قصد دارد در ادامۀ کتاب به اموری بپردازد که به شناخت برترین سعادت بشر منتهی میشود. او در پایان کتاب اعلام میکند سعادت عبارت است از عشق عقلانی به خدا. از آن جا که عشق به خدا از نظر اسپینوزا برترین سعادت بشری به حساب میآید، درک منظور او از مفهوم عشق الهی ضروری است. او در بخش سوم رسالۀ اخلاق خود برای تبیین سعادت و آزادی انسان، عواطف بشری را تحلیل میکند و عشق را به لذتی تعریف میکند که همراه با تصور علتش در نظر گرفته شود. او فکر میکند چون آدمی به معرفت شهودی و شناخت خداوند دست یابد، در او عشق عقلانی به خدا پدید میآید. این عشق علاوه بر این که مقوّم سعادت انسان است، بر کیفیت زندگی او نیز اثرگذار است. لذا این مقاله به تبیین ماهیت عاطفۀ عشق عقلانی به خداوند و کارکردهای اخلاقی و اجتماعی آن از نظر اسپینوزا پرداخته و به این نتیجه رسیده است که این عشق منجر به رهایی بشر از رنج ناشی از انفعالات، رسیدن به آرامش نفس، دستیابی به فضیلت و سعادت و بی اهمیت شدن مرگ و نترسیدن از آن میشود.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 709 تا 731
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
تعداد رکورد ها : 14
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید