جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور >
مرور مجلات
>
متافيزيك
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
تعداد رکورد ها : 221
سال 1403
دوره 16 , شماره 37
سال 1402
دوره 15 , شماره 36
دوره 15 , شماره 35
سال 1401
دوره 14 , شماره 34
دوره 14 , شماره 33
سال 1400
دوره 13 , شماره 32
دوره 13 , شماره 31
سال 1399
دوره 12 , شماره 30
دوره 12 , شماره 29
سال 1398
دوره 11 , شماره 28
دوره 11 , شماره 27
سال 1397
دوره 10 , شماره 26
دوره 10 , شماره 25
سال 1396
دوره 9 , شماره 24
سال 1395
دوره 8 , شماره 22
دوره 8 , شماره 21
سال 1394
دوره 7 , شماره 20
دوره 7 , شماره 19
سال 1393
دوره 6 , شماره 18
سال 1392
دوره 49 , شماره 16
دوره 49 , شماره 15
سال 1391
دوره 48 , شماره 14
دوره 48 , شماره 13
سال 1390
دوره 47 , شماره 9 -10
دوره 47 , شماره 11 -12
سال 1389
دوره 46 , شماره 5 -6
سال 1388
دوره 45 , شماره 3 -4
دوره 45 , شماره 1 -2
عنوان :
نسبت زیبایی با خیر و حقیقت در رسالة اسماء الهی دیونوسیوس آریوپاگی (مجعول): تکوین زیباییشناسی الهیاتی
نویسنده:
رضا کورنگ بهشتی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
اصل مقاله
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
یکی از زمینههای ظهور زیباییشناسی مدرن یا «استتیک» در دورة موسوم به روشنگری، حکم به استقلال قلمرو امر زیبا از قلمروهای خیر و حقیقت بوده است؛ اما در فلسفة غرب پیشمدرن، یعنی در دورة یونان باستان و قرون وسطی، زیبایی مستقل از خیر و حقیقت فهم و تبیین نمیشد. ایدة پیوند زیبایی با خیر و حقیقت در مسیحیت دوران باستان متأخر و پیش از دورة قرون وسطای مسیحی در غرب لاتینی، در آرای دیونوسیوس آریوپاگی بهصورت مبسوط مطرح شد. دیونوسیوس در رسالة اسماء الهی خود، با الهامگرفتن از چشمانداز نوافلاطونیان متأخر بهویژه پرُکلُس و تلفیق آن با نظرگاه الهیاتی مسیحی، از پیوند زیبایی با خیر و حقیقت بهمثابۀ سه نام اساسی خداوند سخن میگوید. در این پژوهش، کوشش شده است با تمرکز بر رسالة اسماء الهی و با روش تحلیل متن، کیفیت پیوند این سه نام بررسی و تبیین شود. این پژوهش روشن میکند دیونوسیوس در عین تصریح به اتحاد بنیادین زیبایی، خیر و حقیقت، بر جنبة متجلیکنندة زیبایی و نقش آن در حرکت معرفتی و عاشقانة نفس بهسوی خداگونهشدن تأکید میکند. بدینسان، دیونوسیوس را میتوان آغازگر گونهای زیباییشناسی الهیاتیـعرفانی در مسیحیت دانست که اثری ماندگار بر اندیشمندان مسیحی پس از خود در قرون وسطی داشت.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 87 تا 99
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مطالعۀ ماهیت «فضای اسطورهای» برمبنای آرای ارنست کاسیرر
نویسنده:
مجیدرضا مقنی پور
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
اصل مقاله
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
«اسطوره» ازمنظر ارنست کاسیرر، فیلسوف بزرگ نوکانتی، یکی از اولین و مهمترین فرمهای شناختی است. انسان برای آگاهی از هستی، بهیکباره از فرم تعقلی شناخت آغاز نکرده و پیش از آن، دورهای طولانی از زندگی خویش را با معرفتی ابتدایی سر کرده است که این فرم آغازین معرفتِ انسانی با عنوان «آگاهی اسطورهای» معرفی میشود. ادراکات و جهان شکلیافته در این فرم از آگاهیْ محتواها و ویژگیهایی دارد که فهم و پذیرش آنها با معیارهای دانش نظری امروز چندان آسان نیست؛ بنابراین، این محتواها را باید در چهارچوب دستگاه شناختی اسطورهای مطالعه کرد. در آگاهی اسطورهای مقولههایی مانند «فضا»، «زمان» و «عدد» با عنوان «واسطههای ادراکی» معرفی میشود. مسئلۀ اصلی در این مقاله، شناسایی ماهیت و اصول شکلدهندۀ «فضای اسطورهای» و نیز نوع تجسمِ عینی آن در مقایسه با فضای ادراک حسی و فضای هندسی است. برای رسیدن به این هدف، با مطالعۀ دقیق آثار کاسیرر و بررسی مصداقهای عینی این فضا در تمدنهای کهن، علاوهبر بررسی جایگاه، قوانین و الگوهای حاکم در شکلگیری و نوع تجسم فضا در آگاهی اسطورهای، مقایسهای نیز از ویژگیهای این فضا با فضای ادراک حسی و فضای انتزاعی هندسی انجام گرفته است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 101 تا 119
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
جایگاه موسیقی و سماع عارفانه نزد سهروردی
نویسنده:
آذرنوش گیلانی ، سیدصادق زمانی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
اصل مقاله
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
تقریباً کمتر شاعر، حکیم یا فیلسوفی را در طول تاریخ ادبیات اسلام و ایران میتوان سراغ گرفت که دربارۀ موضوع موسیقی و سماع در آثار منظوم و منثور خود اشارات و عباراتی را نیاورده باشد. شهابالدین سهروردی نیز بهعنوانِ یکی از فلاسفۀ جهانِ اسلام، نگاهِ خاصی به موسیقی و سماع داشته است. او نیز همانند فیثاغورث و افلاطون نگاهی قدسی و آسمانی به موسیقی داشت و معتقد بود که صدایِ افلاک است که ازطریق موسیقی بیان میشود. با این تفاوت که نگاه سهروردی بیشتر براساس سؤالات فرضی و حالات او در مجلس موسیقی و سماع است؛ اما بخشی از تفکرات فیثاغورث و افلاطون بیشتر برپایۀ اصوات موسیقی و محتوی ریاضی است. همچنین، او سماع را شور و هیجانی عارفانه و وسیلهای برای رفتن بهسوی کمال و اوجگرفتن میدانست. او روح را همچون مرغی زندانی در قفس میدانست که برای رهایی از قفس به بالا و پایین میپرد، شاید راهی برای پرواز و رهایی پیدا کند. این نگاه به سماع در نوع خود کمنظیر است. برای این منظور، با رهیافتی عرفانی و در پرتو آرای حکما و فلاسفه، سعی بر این است که از جنبههای گوناگون به بررسی جایگاه موسیقی و سماع ازنظر سهروردی پرداخته شود.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 165 تا 180
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
متافیزیک علّیت و تأملی درباب دوگانهانگاری جوهری تعاملگرا
نویسنده:
محمد مهدیپور
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
اصل مقاله
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
علّیت ازجمله مهمترین و مبناییترین مفاهیمی است که در طول تاریخ فلسفه بدان پرداخته شده است. شاید سرشناسترین فیلسوفی که نام او با مفهوم علّیت گره خورده است، هیوم باشد. تجربهگرایی هیوم او را ملزم میکرد تا به مفاهیم موجهاتی بدگمان باشد و ازاینرو، در پی آن باشد تا این مفاهیم را از هستیشناسی خود حذف کند. تلاش او بیثمر نماند. با چالشی که او پیش روی تصور کلاسیک از علّیت گذاشت، تصور رابطۀ علّی بهمثابۀ رابطهای ضروری به حاشیه رفت و اکنون عموم فیلسوفان تحلیلی معاصر این طرز تلقی هیومی از جهان را پذیرفتند؛ طرز تلقیای که به موزاییک هیومی شهرت دارد. باوجوداین، اقلیتی از فیلسوفان هستند که همچنان از تصور کلاسیک یا ارسطویی از علّیت دفاع میکنند. در این پژوهش سعی شده است در ابتدا بهکمک آرای جان هیل و چارلز مارتین، مبانی دیدگاه هیومی معرفی شوند و سپس، با توسل به آرای ایشان، دیدگاه ارسطویی بدیل توضیح داده شود. در قدم بعد، علاوهبر نشاندادن مبنای دیدگاه هیل و مارتین در نگاه ارسطویی آنها به علّیت، دلیلی را برای رجحان دیدگاه ارسطویی نسبت به دیدگاه هیومی ارائه میدهد. در پایان نیز نشان خواهد داد که اگر نگاه ارسطویی به علّیت را بپذیریم و در فلسفۀ ذهن، دیدگاه دوگانهانگاری جوهری تعاملگرا را برگزینیم، بهترین گزینۀ پیش روی ما دیدگاه دوگانهانگاری جوهری غیردکارتی جاناتان لو است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 65 تا 85
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
چگونه دربارۀ هیچی حرف بزنیم: تعریفپذیری و تقسیمبندیهای پوچگرایی فلسفی
نویسنده:
احمد ابراهیمی پور
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
اصل مقاله
مراجع
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
نیهیلیسم یا پوچگرایی فلسفی، بهمعنی باور به عدم، ترجیحدادن نیستی به هستی، و درکل نفیِ بنیادین جنبهای از شناختها یا ارزشهای انسانی است؛ اما چگونه میشود در فلسفه دربارۀ چیزی بحث کرد که ادعا میشود نیست؟ برای پاسخ به این سؤال باید به سؤالات جزئیتری پاسخ داد؛ اعم از اینکه چگونه میتوان پوچگرایی را تعریف کرد و ارائۀ تعریف تا چه حد به شناختن پوچگرایی کمک میکند؟ پوچگرایی را به چه روشهایی میتوان تقسیمبندی کرد؟ همچنین، باتوجهبه تعاریف و انواع پوچگرایی، معادلهای فارسی پوچگرایی چه نقاط ضعف و قوتی دارند؟ پوچگرایی را میتوان براساس تاریخ به قبل و بعد از نیچه، براساس رویکرد به فعال و منفعل، براساس وسعت به فردی و اجتماعی، و براساس زمینۀ بحث به شناختی و ارزشی تقسیم کرد. در همۀ این تقسیمات، پوچگرایی نفیکننده است؛ پس تعریفهایش هم توصیفاتی هستند دربارۀ «چگونه نهگفتن» یا «به چه چیزی نهگفتن». همۀ نظریههایی که تفکرات پیشین خود را از ریشه نفی کردهاند، بهطور نسبی پوچگرایانه هستند و درعینحال «ممکن است» نسبت به اندیشههای متأخر خود، ایجابی تلقی شوند. پس بهطورکلی درمقابل متافیزیک، پوچگرایی قرار گرفته است و بهطور نسبی درمقابل هر فلسفهای، پوچگراییِ آن فلسفه؛ اما پوچگرایی فقط یک طرز فکر مستقل نیست؛ بلکه روشی برای آزمودن متافیزیک و هر فلسفۀ دیگر است. پوچگرایی بدیهیبودن خود فلسفه را هم به پرسش میکشد؛ اینکه برای کلیترین سؤالات ذهن ما باید پاسخی وجود داشته باشد؛ یعنی پرسش را به پرسش میکشد. سؤالات ما لزوماً پاسخدادنی نیستند؛ اصلاً لزوماً سؤالات معناداری نیستند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 131 تا 147
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تبیین و نقد گرامر جاودانگی نفس از دیدگاه فیلیپس
نویسنده:
زینب شکیبی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
اصل مقاله
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
فیلیپس فیلسوف دین ناواقعگراست که منکر واقعیت امور دینی ازجمله «خدا» و «نفس» و «رستاخیز» و... است؛ اما بهعنوان یک مسیحی سعی دارد برخلاف نکتۀ ذکرشده، با ارائۀ معنایی جدید از نفس، معنای جاودانگی و خلود آن را به حیات اخلاقی داشتن تحویل ببرد. برهمیناساس، جاودانگی نفس را معادل گذشتن از امیال نفسانی برای وصول به حیات اخلاقی تعریف میکند و خلود آن را به مشارکت انسان در زندگی با خدا معنا میکند و رویکردی عملگرایانه در مقام تبیین گرامر جاودانگی در پیش میگیرد. این پژوهش نشان داده است در دیدگاه وی بهلحاظ معناشناختی، مرز مشخصی میان الحاد و ایمان باقی نمانده است. ازسوی دیگر، مبنای این رویکرد آن است که اخلاق صرفاً مبتنیبر دین است؛ درحالیکه عمدۀ نظریات امروزین در حوزۀ فرااَخلاق این نگاه به رابطۀ دین و اخلاق را نفی میکنند. همچنین، مشخص میشود این رویکرد بهمعنای جاودانگی با نحوۀ زندگی دینی مسیحیان در تعارض است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 49 تا 64
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی دیدگاه برخی از معاصران (مصباح یزدی، عابدی شاهرودی و لاریجانی) دربارۀ نفسالامر قضایای عملی
نویسنده:
محمدعلی نوری
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
اصل مقاله
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
حقیقی و نفسالامریبودن احکام عملی و انکشاف این احکام از واقع، با مشکلاتی روبهرو بوده که یکی از مهمترینشان، انشاییبودن مفاد آنها و متصفنشدن به صدقوکذب است. برپایۀ این اشکال، جملههای ناظر به کنش اختیاری انسان بدون اینکه درستی و نادرستی دربارۀ آنها معنا داشته باشد، در زمرۀ اوامر و نواهی هستند که بیانکنندۀ عواطف و احساسات گویندهاند و شنونده را به عمل معیّنی برمیانگیزانند. نوشتار حاضر در سازگاری با اندیشۀ افلاطون، ارسطو، فارابی و ابنسینا بر آن است که جملات مطرح در حکمت عملی، شناختی هستند؛ زیرا از سعادت انسان و خیر و شر در مسیر سعادت انسان حکایت میکنند. این سخن را برخی از اندیشمندان معاصر مسلمان مانند محمدتقی مصباح یزدی، علی عابدی شاهرودی و صادق لاریجانی (در بستر مواجهه با دیدگاه غربیها) نیز مطرح کردهاند؛ با این تفاوت که بهباور آنان احکام عملی از مفاد انگیزشی هم برخوردار است. چنین دیدگاهی باوجود تلاش برای نشاندادن واقعنمایی قضایای عملی دچار این اشکال است که فضای حکمت عملی را بهگونۀ باید و نباید تصویر کرده است. مصباح یزدی حکایتگری قضایای عملی از کمال انسان را با استناد به ضرورت بالقیاس میان کنش اختیاری و غایت آن بیان کرده که این اندیشه نیز با خلل همراه است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 181 تا 195
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
دوراهی های اخلاقی و مسئلة سنجش ناپذیری: نگاهی به مباحثة مک کانل و پاسکه
نویسنده:
رضا مثمر
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
اصل مقاله
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
دوراهیهای اخلاقی همواره موضوع موردعلاقة فیلسوفان بوده است. برخی استدلال کردهاند که دوراهیهای اخلاقی اصیل کاملاً امکانپذیرند. دربرابر ایشان، کسانی دوراهیهای اخلاقی را غیرواقعی و غیراصیل دانستهاند و معتقدند چیزی به نام دوراهی اخلاقی واقعی اصولاً امکانناپذیر است. مککانل در زمرة این فیلسوفان گروه دوم است. استدلال وی بر ناممکنبودن دوراهیهای اخلاقی این است که این دوراهیها، در حضور اصل «’باید‘ مستلزم ’تواند‘ است» و اصل ترکیب، به تناقض میانجامند. دربرابر هردو ادعای مککانل مبتنیبر ناممکنبودن دوراهیهای اخلاقی و منتجشدن آنها به تناقض، پاسکه استدلال کرده است دوراهیهای اخلاقی حاصل تعارض ارزشهای سنجشناپذیر است و در چنین تعارضهایی اصل «’باید‘ مستلزم ’تواند‘ است» برقرار نیست. مککانل با پیشنهاد رویکردی فصلی کوشیده است به استدلال پاسکه پاسخ دهد. در این مقاله، پس از توضیح ایرادهای پاسکه و پاسخ مککانل نشان خواهم داد که راهحل فصلی مککانل از عهدة پاسخ به ایرادهای پاسکه برنمیآید.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 17 تا 32
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
خوانش هگل از تراژدی ادیپوس در کلونوس
نویسنده:
امیر مازیار ، محدثه ربانی نیا
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
اصل مقاله
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
این پژوهش با اتکا بر متن پدیدارشناسی روح به شرح هگل از تراژدی ادیپوس در کلونوس میپردازد. ازآنرو که هگل هنر را حاصل روح دوران و برآمده از فرهنگ و اخلاقیات جوامع میداند، بهواسطۀ خوانش تراژدی یونانی در روح جامعۀ یونانی تأمل میکند. ویژگی شاخص جامعۀ یونان باستان نزد اغلب فیلسوفان «وحدت زندگانی» بود؛ اما هگل معتقد است بهدلیل آنکه این وحدت نیندیشیده و بیواسطه بود، حیات اخلاقیاتی[1] یونانی دچار فروپاشی میشود. با وجود آنکه هگل در پدیدارشناسی روح هیچ اشارۀ صریحی به نمایش ادیپوس در کلونوس نمیکند، در پژوهش حاضر با تطبیق متن تراژدی ادیپوس در کلونوس با پدیدارشناسی روح، مشخص میشود که دریافت هگل از جامعۀ یونان باستان کاملاً با این تراژدی درهمتنیده است. هگل با خوانش این تراژدی به تقابل نقش زن/مرد و خانواده/دولت در جامعۀ یونان باستان میپردازد. این تقابلها در شخصیتهای آنتیگونه و ایسمنه (دختران ادیپوس) درمقابل اتهاکلس و پولونیکس (پسران ادیپوس) ظهور مییابد. درادامه هگل درخلال شرح جنگ دو برادر پدیدۀ «جنگ» را نیز در مناسبت با ایجاد وحدت در جامعه بررسی میکند که بخشی از فلسفۀ سیاسی هگل به شمار میآید.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 33 تا 47
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
چگونه نظریۀ صادقساز آرمسترانگ یک معیاری برای تعهد هستیشناختی است؟
نویسنده:
سید علی سیدی فرد ، سید محمد حسن آیت الله زاده شیرازی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
اصل مقاله
مراجع
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
معیار تعهد هستیشناختی محوریترین و مناقشهبرانگیزترین مسأله در حیطۀ فرا-متافیزیک است. مقالۀ حاضر تلاش میکند بر اساس دیدگاه دیوید آرمسترانگ، متافیزیکدان تحلیلی استرالیایی معاصر، نظریهای را پیرامون معیار تعهد هستیشناختی بسط دهد. به این منظور، ابتدا مسألۀ معیار تعهد هستیشناختی توضیح داده میشود، سپس نظریۀ مشهور، یعنی دیدگاه کواین، در این باب معرفی میگردد. در گام بعد نسخۀ آرمسترانگ از نظریۀ صادقساز ارائه میشود، سپس معیار تعهد هستیشناختی آرمسترانگ بر اساس نظریۀ صادقسازِ او صورتبندی میشود و در پایان لوازم این دیدگاه بیان و با قول مشهور مقایسه میشود و مزایا و معایب آن ارائه و ارزیابی میگردد. آرمسترانگ تعهد هستیشناختی یک نظریه را با صادقسازهای آن نظریه پیوند میدهد و از آنجا که او به نسخۀ خاصی از نظریۀ صادقساز پایبند است، تعهد هستیشناختی او هم که بر این نظریه مبتنی است، صورت ویژۀ خود را مییابد. این معیار فاصله خود را از دیدگاه ماینونگ حفظ می کند در عین آنکه یک نظریه تسویری نیست.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 119 تا 130
مشخصات اثر
ثبت نظر
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
تعداد رکورد ها : 221
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید